Amerika

Tweet van Trump.

"THE DEMOCRATS ARE TRYING TO DESTROY THE REPUBLICAN PARTY AND ALL THAT IT STANDS FOR. STICK TOGETHER, PLAY THEIR GAME, AND FIGHT HARD REPUBLICANS. OUR COUNTRY IS AT STAKE!"

Stevige en opruiende taal. Niet zijn hachje, maar het hele land staat op het spel. Ik hoop dat dit niet gewelddadig escaleert.
Je ziet Rutte niet zo'n tweet versturen na een dispuut met Asscher of zo..... Rare jongens die Amerikanen.
 
Maar dat weerhoudt je er niet van om het toch maar gewoon zo te stellen.
Het is echt treurig om te zien hoe we afglijden naar een samenleving waarin machthebbers en hun achterban moeiteloos wegkomen met 'alternatieve feiten', complottheorieën en valse beeldvorming.
Ik geef toch toe dat het niet bewezen is? Maar ik heb ook nog in mijn geheugen staan dat Bill Clinton met z'n vinger zat te zwaaien en met strak gezicht in de camera zei "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." Of dat Hillary zei dat ze ooit in Bosnie aankwam en onder vuur uit het vliegtuig moest rennen. Er zijn zoveel voorbeelden van leugens die door de Clintons zijn verteld dat je ze eigenlijk altijd niet kan geloven. Daar komt bij dat ze politica zijn, dus die neemt een normaal denkend mens zowiezo niet altijd op hun woord.
 
Ik geef toch toe dat het niet bewezen is? Maar ik heb ook nog in mijn geheugen staan dat Bill Clinton met z'n vinger zat te zwaaien en met strak gezicht in de camera zei "I did not have sexual relations with that woman, Ms. Lewinsky." Of dat Hillary zei dat ze ooit in Bosnie aankwam en onder vuur uit het vliegtuig moest rennen. Er zijn zoveel voorbeelden van leugens die door de Clintons zijn verteld dat je ze eigenlijk altijd niet kan geloven. Daar komt bij dat ze politica zijn, dus die neemt een normaal denkend mens zowiezo niet altijd op hun woord.
Dus omdat andere mensen liegen mag jij het ook? Oké...

Ondertussen noemt Trump de klokkenluider een spion en een verrader "waar ze vroeger wel raad mee wisten". Bedreiging van een getuige is op zijn minst belemmering van de rechtsgang. Bovendien kunnen klokkenluiders in een democratische samenleving rekenen op bescherming. Wat een bananenrepubliek is dat land aan het worden zeg...

 
Oh is de gevaarlijke gek weer bezig? Hij wordt met de dag gekker en enger en zijn aanhang is nog belachelijker dan hij zelf. Die slikt alles voor de zoete koek wat zo een gek uitkraamt. Dit alles omdat ze zogenaamd geen beter alternatief hebben en verwaarloosd zijn door de voormalige regeringen. Schei toch uit. Dom fastfood volkje.
 
Niet dat het in ons land zoveel beter is. Nederland heeft 0,0 inspanning gedaan voor Assange. Schoothondje van Amerika als altijd. En maar de Chinezen betichten van mensenrechten schendingen. Ik heb al lang geleden geleerd de politiek de rug toe te keren en niet meer mee te doen in het politieke proces. Dat gaat toch niet beter worden dus ik heb er het liefst helemaal niets mee te maken.
 
Ik hoop dat er iemand in kamp Trump in staat is om even op de rem te trappen. Iemand die zegt, Donald, wat je nu allemaal roept moet je niet doen. Dat hoop ik echt.
 
Ik hoop dat er iemand in kamp Trump in staat is om even op de rem te trappen. Iemand die zegt, Donald, wat je nu allemaal roept moet je niet doen. Dat hoop ik echt.
Trump's advocaat Giuliani doet dat in elk geval niet. Hij stond er al om bekend dat hij het voor zijn cliënt altijd alleen maar erger maakt als hij op tv verschijnt, en gisteren was het weer raak. Nu beschuldigde hij zo'n beetje het hele ministerie van BZ van betrokkenheid bij de zaak.

 
Trump's advocaat Giuliani doet dat in elk geval niet. Hij stond er al om bekend dat hij het voor zijn cliënt altijd alleen maar erger maakt als hij op tv verschijnt, en gisteren was het weer raak. Nu beschuldigde hij zo'n beetje het hele ministerie van BZ van betrokkenheid bij de zaak.


Maar dit is toch geen nieuws, zoals hij nu doet voorkomen? Dit stond toch al in het whistleblower report?

Edit: gecheckt. Volker en Sondland. Staan er met naam en toenaam in.
 
Maar dit is toch geen nieuws, zoals hij nu doet voorkomen? Dit stond toch al in het whistleblower report?
Volgens hem wordt gesuggereerd dat hij op eigen houtje onderzoek deed naar Biden, als advocaat van Trump. Giuliani denkt zijn (en Trumps) straatje schoon te vegen door het hele ministerie onder de bus te gooien, maar dat maakt het natuurlijk alleen maar erger.
 
Amerika zou mij echt versteld doen staan, als deze Trump-gate NIET met een sisser afloopt...sterker nog, Trump gaat glansrijk zegevieren, wint de harten van nog meer Amerikanen en wordt volfend jaar gewoon weer herkozen als president van de USA: achterlijk volk kiest wederom voor achterlijke leider, niks nieuws onder de zon ...!!
 
Amerika zou mij echt versteld doen staan, als deze Trump-gate NIET met een sisser afloopt...sterker nog, Trump gaat glansrijk zegevieren, wint de harten van nog meer Amerikanen en wordt volfend jaar gewoon weer herkozen als president van de USA: achterlijk volk kiest wederom voor achterlijke leider, niks nieuws onder de zon ...!!
Zou heel goed kunnen, maar dit loopt niet zomaar met een sisser af. Er komt hoe dan ook een impeachment-procedure, met alle openbare verhoren onder ede en onderzoeken die daarbij horen. Het blijft dus in elk geval nog even in het nieuws. Ik ben wel benieuwd wat het doet met de publieke opinie als er nog meer shit wordt opgegraven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan