Amerika

Da's gek. Misschien kun je een VPN-server proberen?

Nee op het werk wordt youtube geblocked...
Is het het filmpje van Lubach ??
Die gaat echt snel de wereld rond, kreeg ik gisteren doorgestuurd van een Venezuelaanse Gringo die ik ken.
 
America first the Netherlands second :lol:
 
Laatst bewerkt:
Nee op het werk wordt youtube geblocked...
Is het het filmpje van Lubach ??
Die gaat echt snel de wereld rond, kreeg ik gisteren doorgestuurd van een Venezuelaanse Gringo die ik ken.

Nice, gaat inderdaad om t Lubach-filmpje

Ondertussen gaat de soap verder

http://www.nu.nl/buitenland/4415040...trumps-niet-onderbouwde-claim-stemfraude.html

Vraag mij af wat het doel hiervan is, wil Trump het kiesstelsel hervormen en probeert hij zo het volk in die beweging mee te krijgen, of is het puur dat ie niet kan lijen dat ie niet de meerderheid van stemmen had...
 
Laatst bewerkt:
In nauwelijks een week sinds zijn inauguratie heeft Trump toch wel zeer rigoreuze besluiten genomen: Obamacare, TTP handelsverdragen, discutabele oliepijpleidingen en nu groenlicht bouw muur bij Mexicaanse grens. Allemaal prachtig om verkiezingsbeloften direct waar te maken, en ik ben benieuwd wat ons de komende weken nog meer aan besluiten en acties staan te wachten. Maar is dit beleid wel verstandig? Krijgen we straks niet de situatie dat er wel een start wordt gemaakt met de bouw van die muur, maar dat deze er over 4 jaar nog steeds niet staat...? Of die handelsverdragen...? Nu stoer doen en over een jaar toch moeten inbinden ...?? Het lijkt mij allemaal ondoordacht, impulsief en wellicht ook bluf van de kant van Trump....zijn kiezers tevreden stellen door te laten zien dat hij niet alleen zegt, maar vooral ook doet ....
 
In nauwelijks een week sinds zijn inauguratie heeft Trump toch wel zeer rigoreuze besluiten genomen: Obamacare, TTP handelsverdragen, discutabele oliepijpleidingen en nu groenlicht bouw muur bij Mexicaanse grens. Allemaal prachtig om verkiezingsbeloften direct waar te maken, en ik ben benieuwd wat ons de komende weken nog meer aan besluiten en acties staan te wachten. Maar is dit beleid wel verstandig? Krijgen we straks niet de situatie dat er wel een start wordt gemaakt met de bouw van die muur, maar dat deze er over 4 jaar nog steeds niet staat...? Of die handelsverdragen...? Nu stoer doen en over een jaar toch moeten inbinden ...?? Het lijkt mij allemaal ondoordacht, impulsief en wellicht ook bluf van de kant van Trump....zijn kiezers tevreden stellen door te laten zien dat hij niet alleen zegt, maar vooral ook doet ....

"He is enjoying his political honeymoon." Hij gebruikt de eerste weken van zijn nieuw verworven status en macht om zich te laten gelden. Pas later zullen de gevolgen van zijn acties daadwerkelijk duidelijk worden, bijvoorbeeld op de beurzen, en zal zijn echte leiderschap blijken.

 
Ik vrees voor mass protests binnen n maand. Gevolgd door meer macht naar lokale autoriteiten, censuur binnen de media en n buitenlands conflict om de onvrede af te leiden van binnenlandse maatregelen die inpopulair zijn en gericht om de macht over public opinion terug te veroveren.

Zelfs als zijn acties gedaan worden met n oprechte overtuiging dat het land beter af is met meer banen (zie pijplijn) dan nog kun je niet per decreet of over twitter volledig de rechten en meningen van anderen negeren.

ik verwacht dat zijn houding, "it allright to ruin the lives of some to financially improve the lives of many" (voorheen myself) zelfs in het kapitalische amerika niet meer gedeeld/gedoogd wordt door n grote groep.

Bovenop het beleid dat controversiel is, is met name de lompheid en t gebrek aan inlevingsvermogen en gebrek aan bereidheid to dialoog denk ik iets waarmee trump geen geschikte president zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
"He is enjoying his political honeymoon." Hij gebruikt de eerste weken van zijn nieuw verworven status en macht om zich te laten gelden. Pas later zullen de gevolgen van zijn acties daadwerkelijk duidelijk worden, bijvoorbeeld op de beurzen, en zal zijn echte leiderschap blijken.

Dat is nu al duidelijk: de dollar zakt steeds. Amerika maakt een soort tweede Cuba van zichzelf, hoewel Cuba in die positie (isolement) werd gemanouvreerd door o.a. VS zelf.
Mijn persoonlijke angst is tweeledig:
1. het ultra-rechtse doch zeer pro-Israel beleid zal leiden tot het uitlokken van conflicten met Iran. In de tijden van die misdadiger Bush heeft de VS veel provocatieve acties uitgevoerd langs de Perzische Golf. Keer op keer vlogen de oorlogsvliegtuigen van de VS in de zones waar zij niet mochten zijn. Hun (oorlogs)schepen kwamen op een brutale wijze varen op de Iraanse wateren. Dit alles om iets uit te lokken. De Iraanse regering is gruwelijk voor eigen volk maar niet dom: zij hebben zich nooit laten leiden door die provocaties, iets wat Saddam Hossein wel deed door bijv. in 1991 Kuweit (bevriende staat met de VS) binnen te vallen.
2. De impact van de overwinning van Trump op Europa. Dat zie je eigenlijk nu al. Ik zie, en dat heb je ook eerder geconstateerd hier, dat een gek als Trump behoorlijk veel aanhang heeft in Nederland. Ik heb zelf geen facebook maar een viend van mij liet mij allerlei fb-pagina's zien van mensen die TRump en Wilders adoreren, die openlijk pleiten voor geweld tegen de moslims enz. Dat vind ik erg beangstigend :(
 
Dat is nu al duidelijk: de dollar zakt steeds. Amerika maakt een soort tweede Cuba van zichzelf, hoewel Cuba in die positie (isolement) werd gemanouvreerd door o.a. VS zelf.
Mijn persoonlijke angst is tweeledig:
1. het ultra-rechtse doch zeer pro-Israel beleid zal leiden tot het uitlokken van conflicten met Iran. In de tijden van die misdadiger Bush heeft de VS veel provocatieve acties uitgevoerd langs de Perzische Golf. Keer op keer vlogen de oorlogsvliegtuigen van de VS in de zones waar zij niet mochten zijn. Hun (oorlogs)schepen kwamen op een brutale wijze varen op de Iraanse wateren. Dit alles om iets uit te lokken. De Iraanse regering is gruwelijk voor eigen volk maar niet dom: zij hebben zich nooit laten leiden door die provocaties, iets wat Saddam Hossein wel deed door bijv. in 1991 Kuweit (bevriende staat met de VS) binnen te vallen.
2. De impact van de overwinning van Trump op Europa. Dat zie je eigenlijk nu al. Ik zie, en dat heb je ook eerder geconstateerd hier, dat een gek als Trump behoorlijk veel aanhang heeft in Nederland. Ik heb zelf geen facebook maar een viend van mij liet mij allerlei fb-pagina's zien van mensen die TRump en Wilders adoreren, die openlijk pleiten voor geweld tegen de moslims enz. Dat vind ik erg beangstigend :(

De inval van Saddam in Koeweit was een Amerikaanse provocatie:ai::ai::ai:
 
De inval van Saddam in Koeweit was een Amerikaanse provocatie:ai::ai::ai:

Nee, wijsneus;)
Saddam werd net als Iran geprovoceerd door de VS en Saudies. Hij was dan dom genoeg om er in te trappen. Een van de meest bevriende landen van de VS die erg zijn best deed om Amerika in die regio te helpen, binnenvallen met als reden: Kuweit was ooit een deel van Irak. Wat Putin deed zeg maar, met Krim. Saddam werd door allerlei maatregelen waaronder het laten zakken van de prijs van de olie tot een dieptepunt door de Saudies, erg in het nauw gedreven. De inval was voor hem een "signaal" richting het Westen dat het met hem niet te sollen valt. Hij voelde zich immers heel sterk na de oorlog tegen Iran waarbij hij ontzettend goed geholpen was door zijn huidige vijanden......
 
Nee, wijsneus;)
Saddam werd net als Iran geprovoceerd door de VS en Saudies. Hij was dan dom genoeg om er in te trappen. Een van de meest bevriende landen van de VS die erg zijn best deed om Amerika in die regio te helpen, binnenvallen met als reden: Kuweit was ooit een deel van Irak. Wat Putin deed zeg maar, met Krim. Saddam werd door allerlei maatregelen waaronder het laten zakken van de prijs van de olie tot een dieptepunt door de Saudies, erg in het nauw gedreven. De inval was voor hem een "signaal" richting het Westen dat het met hem niet te sollen valt. Hij voelde zich immers heel sterk na de oorlog tegen Iran waarbij hij ontzettend goed geholpen was door zijn huidige vijanden......

;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Nee, wijsneus;)
Saddam werd net als Iran geprovoceerd door de VS en Saudies. Hij was dan dom genoeg om er in te trappen. Een van de meest bevriende landen van de VS die erg zijn best deed om Amerika in die regio te helpen, binnenvallen met als reden: Kuweit was ooit een deel van Irak. Wat Putin deed zeg maar, met Krim. Saddam werd door allerlei maatregelen waaronder het laten zakken van de prijs van de olie tot een dieptepunt door de Saudies, erg in het nauw gedreven. De inval was voor hem een "signaal" richting het Westen dat het met hem niet te sollen valt. Hij voelde zich immers heel sterk na de oorlog tegen Iran waarbij hij ontzettend goed geholpen was door zijn huidige vijanden......

Die inval was toch echt zijn eigen plan. Niet alles is de schuld van het boze westen. En waar de Krim nog tot een recent verleden bij de USSR hoorde, daar was Koeweit toch al lang een onafhankelijk deel.
 
Die inval was toch echt zijn eigen plan. Niet alles is de schuld van het boze westen. En waar de Krim nog tot een recent verleden bij de USSR hoorde, daar was Koeweit toch al lang een onafhankelijk deel.

Ik denk dat ik de zaken vanuit een ander perspectief bekijk, en vanuit een completere nieuwsgeving dan alleen de Nederlandse/Westerse media.
Niet alles is inderdaad de schuld van het Westen, maar het Westen is wel vaker betrokken geweest bij allerlei conflicten en oorlogen. En vaak gaat er een hele periode van "werken" achter de schermen hier aan vooraf, meer dan wij hier mee krijgen iig. Wij krijgen ook al die provocaties aan de Perzische Golf niet mee. Maar wanneer Iran een schip tegenhoudt komt dat gelijk in het nieuws, maar nooit wat hier aan vooraf is gegaan, maanden en soms jaren lang.
Koeweit om dat voorbeeld nu te gebuiken, heeft bijv. sinds een aantal jaren vele verblijfsvergunningen van de Iraniers die daar soms al generaties lang verblijven, ineens ingetrokken en hen allemaal weggestuurd. Dat is gebeurd nadat de Saudies en Iran meer vijandigheid jegens elkaar hebben geuit. Koeweit grenst aan het Zuidelijke deel van Iran. Er is altijd een economische band geweest tussen dat deel van Iran en Koeweit. De laatste jaren hebben zij zomaar het goederen- en personenverkeer steeds bemoeilijkt dan wel tegengehouden. Ook lieten ze de Amerikanen een basis neerzetten vlak bij die grens. Van daar uit worden allerlei militaire manoeouvres uitgevoerd die erg provocerend zijn: mensen die daar wonen horen en zien dagelijks die onrust in hun gebied. De manoeouvres varieeren van laten ontploffen van bommen tot allerlei luchtacties. Iran reageert, wijs en slim genoeg als ze zijn in dat geval...., daar nooit op. Zouden ze dezelfde acties uitvoeren, dan krijg je daar geheid een oorlog. Saddam was in het nauw, zijn olie mocht hij niet meer verkopen of met een zeer lage prijs en het ging mede daardoor erg slecht met Irak, zeker omdat ze tot 4 jaar er voor nog in oorlog waren verwikkeld met Iran. Ja uiteindelijk is het Saddam zelf die zoiets doet, maar dat is puur en alleen kijken naar dat feit.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet begrijpen dat een persoon zoveel macht heeft in zo'n groot land.
Hij neemt beslissingen, zonder dat deze eerst door andere goedgekeurd dienen te worden.
Een gevaarlijk gek als hem op die plek is gevaarlijk voor alles en iedereen :ai:
 
Uhu, lijkt me duidelijk. Helemaal extreem gevaarlijk aangezien de enige organen die hem kunnen afremmen/bijsturen in zijn beslissingen (senaat en congres) ook een republikeinse meerderheid hebben. Vandaar dat de macht van Trump vrees ik zelfs nog groter is dan voorheen bij Obama het geval was. Al lijkt het me niet ondenkbaar dat zelfs de republikeinen zich op een gegeven moment tegen zijn beleid zullen gaan verzetten. Enfin , een twee-partijen systeem sucks volgens mij. Als je net bij de verkeerde helft hoort heb je 0.0 invloed meer op het beleid en zul je de rit uit moeten zitten en hopen dat het meevalt.

Sterke populistische leiders die pretenderen dat ze de macht weer aan het volk willen geven gaan ook niet bepaald samen. Het volk de macht willen geven betekend namelijk dat je een afgewogen, genuanceerd en inclusief beleid voert waarin je ook de belangen van minderheden respecteert. Terwijl sterke leiders veelal het tegenovergestelde doen. De meeste dictators kwamen ook als sterke leiders van de meerderheidspartij aan de macht, gekozen door hun eigen volk.

Daarom ben ik ook erg huiverig voor de PVV. Niet eens alleen omdat ik het op een groot aantal (niet alle!) punten met de partij oneens ben, maar vooral ook om het feit dat Wilders het enige lid is, die alle beslissingen maakt, zonder enige verantwoording te hoeven afleggen binnen zijn partij of naar zijn kiezers. Ik voorzie een scenario waarin zijn partij in 2017 groot wordt, maar niet mee-regeert, de volgende provinciaalverkiezingen een grote PVV winst betekend, en dat over 3-4 jaar bij de volgende verkiezingen hij wel een meerderheid haalt en dan beide kamers op zijn hand heeft. Brr.. Maar hopelijk sla ik door in mijn doemdenken.
 
Laatst bewerkt:
Hij wil:
Guantanamo Bay uitbreiden
2. De geheime gevangenissen van de CIA heropenen
3. Allerlei verboden marteltechnieken gaan herinvoeren

Doet een land in het MO zoeits, dan zijn de hypocriete rapen hier in het Westen weer gaar.
 
Hij wil:
Guantanamo Bay uitbreiden
2. De geheime gevangenissen van de CIA heropenen
3. Allerlei verboden marteltechnieken gaan herinvoeren

Doet een land in het MO zoeits, dan zijn de hypocriete rapen hier in het Westen weer gaar.

Wow, serieus, die vent is getikt.
 
En tot op heden lijkt die al zijn beloftes na te komen...En aangezien waterboarding door sommige ook als sport word gezien/gedaan tegenwoordig, zal hij dat met gemak kunnen invoeren weer.
 
En tot op heden lijkt die al zijn beloftes na te komen...En aangezien waterboarding door sommige ook als sport word gezien/gedaan tegenwoordig, zal hij dat met gemak kunnen invoeren weer.

Ja beloftes komt hij na, wat heet..... de muur bijv: kost minimaal 15 miljard en hij vindt dat Mexico dat grotendeels moet gaan betalen. En voor het andere deel wil hij het congres vragen om publiek geld in te zetten. Nou succes met iig Mexico.
Dat stel gekken waterboarding als sport beschouwen betekent niet dat een democratisch land dat mag invoeren als verhoor-methode.
Donkere geheime gevangenissen komen ook in de games voor maar volgens mij staat de Am. International gelijk op haar achterste poot als een niet-Westers land dit allemaal doet....
 
pfff, lees het nu ook over het waterboarden.. wat n waus

http://www.nu.nl/algemeen/4418247/trump-sluit-herinvoering-waterboarding-niet.html

Overigens zie jee hier weer sterk het wij-zij denken dat hij wil creeëren, christenen worden door IS onthoofd, meneer vergeet even dat ook moslims door IS worden uitgemoord als ze niet op 1 lijn zitten. IS is niet de vijand van het 'christelijke' westen. IS is de vijand van t gros van de wereld, inclusief de bevolking in het M-O.
 
Terug
Bovenaan Onderaan