Amerika

De populariteit van die man is nu 12% las ik? Niet onbegrijpelijk.

Ik denk dat met deze zet, zijn populariteit omhoog gaat.
Denk je echt dat er een mexicaan zin heeft om mee te betalen aan die muur ??

Die vent is harstikke onpopulair omdat hij totaal geen politicus is.
Maar hij is gekozen mede omdat zijn vrouwtje een soapsterretje is, zoiets als dat de vriend van Katja Schuurdoos ineens
minister president zou worden.
 
Ik denk dat met deze zet, zijn populariteit omhoog gaat.
Denk je echt dat er een mexicaan zin heeft om mee te betalen aan die muur ??

Die vent is harstikke onpopulair omdat hij totaal geen politicus is.
Maar hij is gekozen mede omdat zijn vrouwtje een soapsterretje is, zoiets als dat de vriend van Katja Schuurdoos ineens
minister president zou worden.

Zijn totale stilte terwijl er zo over zijn land werd gesproken, zou ik hem als Mexicaan ook aanrekenen. Slappe zak...
Dus ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat dit zijn populairiteit -wellicht marginaal- zal doen groeien.
 
Zijn totale stilte terwijl er zo over zijn land werd gesproken, zou ik hem als Mexicaan ook aanrekenen. Slappe zak...
Dus ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat dit zijn populairiteit -wellicht marginaal- zal doen groeien.

Wat zijn populariteit ook flink heeft doen kelderen is het verhogen van de benzine met bijna 20%.
Een liter benzine kost tegenwoordig 25% van het minimale dagloon wat door de regering wordt vastgesteld.
En de duurdere dollar (of zwakkere Peso) werkt ook niet in zijn voordeel (al kan hij daar niet erg veel aan doen, denk ik zo).
 
Daar heb ik wel een iets andere mening over af en toe.

Ik zeg niet dat alles goed is, maar over het algemeen hebben we het hier gewoon goed, en ja, er zijn zeker punten die beter kunnen maar je kan mijns inziens niet zeggen dat we het hier slecht hebben:
- Je hebt n dak boven je hoofd
- Vermoedelijk geld op de bank, en zodra dit meer dan bv. €1000,- is zit je volgens mij al bij de rijkste 10% van de wereldbevolking (aanname, geen bewijs van mijn zijde)
- Je hebt (ga ik vanuit) je huis aangesloten op gas water en electra (die nagenoeg storingsvrij worden geleverd). Heeft t gros van de wereldbevolking niet
- Je kan relatief eenvoudig naar de dokter, heeft t gros van de wereldbevolking niet (ja, de kosten zijn mi.i wel veel te hoog aan t worden, dat is zeker een slecht punt)
- Je kan en mag je mening verkondigen (Mogelijk dat dit in Leerdam anders is)

En natuurlijk, de kloof tussen arm en rijk is groter aan het worden, ik mag hopen dat met de aantrekkende economie het komende kabinet hard zijn (of is t haar?) best gaat doen om juist de mensen met de lage inkomens een steun in de rug te geven/
 
Ik hoop dat IPF geen vakantie naar USA geboekt heeft, word ook een lastig verhaal vanaf nu :D

Mensen die werken in Amerika en die even naar familie gingen komen het land niet meer in.

Sorry mevrouw we kunnen u niet opereren de dokter mag het land niet meer in, klinkt toch knap lullig..
 
Sorry mevrouw we kunnen u niet opereren de dokter mag het land niet meer in, klinkt toch knap lullig..

Was mijn dokter een Iraniër dan? Laat maar zitten hoor, ik zoek wel een ander ziekenhuis.. * strompelt verder op 1 been *
 
Laatst bewerkt:
Mensen die werken in Amerika en die even naar familie gingen komen het land niet meer in.

Sorry mevrouw we kunnen u niet opereren de dokter mag het land niet meer in, klinkt toch knap lullig..

Idioot besluit.
Aan de andere kant: de man doet wat hij heeft beloofd, in die zin is het een andere politicus. En de kiezer wist dat het een racistische idioot is, dus die moeten niet klagen.
Misschien een lesje voor de Nederlandse kiezer. Indien er een racistische idioot gouden bergen belooft....
 
Idioot besluit.
Aan de andere kant: de man doet wat hij heeft beloofd, in die zin is het een andere politicus. En de kiezer wist dat het een racistische idioot is, dus die moeten niet klagen.
Misschien een lesje voor de Nederlandse kiezer. Indien er een racistische idioot gouden bergen belooft....

Die zien alleen dat de populist doet wat ie belooft....
 
Idioot besluit.
Aan de andere kant: de man doet wat hij heeft beloofd, in die zin is het een andere politicus. En de kiezer wist dat het een racistische idioot is, dus die moeten niet klagen.
Misschien een lesje voor de Nederlandse kiezer. Indien er een racistische idioot gouden bergen belooft....

Hitler deed ook wat hij beloofde.....
 
Schijnbaar is de tht-datum van een collectief geheugen ongeveer een generatie. een goede 80 jaar nadat deze man werd gekozen, denken er weer mensen "kan prima".

Kijk, dat is nou jammere van dit forum, op t oude had je puntjes gekregen, hier druk ik niet op like, omdat dit verkeerd begrepen kan worden....

Mensen denken dat Trump anders is dan Hitler, en ze hebben natuurlijk ook wel gelijk. Trump zal mensen niet naar kampen sturen om ze te vergassen bijvoorbeeld. Trump zal geen landen aanvalllen om zijn rijk te vergroten vermoed ik. Maar verder, tja een xenofoob is t wel, oog voor zijn eigen volk, en de rest is fout.
 
Kijk, dat is nou jammere van dit forum, op t oude had je puntjes gekregen, hier druk ik niet op like, omdat dit verkeerd begrepen kan worden....

Mensen denken dat Trump anders is dan Hitler, en ze hebben natuurlijk ook wel gelijk. Trump zal mensen niet naar kampen sturen om ze te vergassen bijvoorbeeld. Trump zal geen landen aanvalllen om zijn rijk te vergroten vermoed ik. Maar verder, tja een xenofoob is t wel, oog voor zijn eigen volk, en de rest is fout.

Algemeen en niet gericht aan jou persoonlijk:
Trump vergelijken met Hitler is jezelf nog kwalijker positioneren dan Trump zelf al doet.

Wat betreft je laatste zin.
Oog voor je eigen volk hebben is niet raar. Dat de rest fout is maak jij ervan.

(of louter oog hebben voor je eigen gemeenschap een economisch wijs besluit is in deze globaliserende wereld is een tweede. De export en import zit meer verknocht in elkaar dan menigeen denkt. Alle componenten van 1 smartphone komen ongeveer uit 20 landen, voordat dat ding uit de fabriek rolt uit, weet ik veel, China.)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan