Amerika

Ja mooi hè. Bij de gemiddelde school shooting sturen ze thoughts and prayers, maar als Trump een oorhaar moet missen, wordt er binnen een korte tijd 500 miljoen opgehaald. Voor de slachtoffers.
1 persoon overleden, 2 gewonden. Voor de VS is dat een magere score. En toch 500 miljoen aftikken. Benieuwd wie dat gaat krijgen.
500 mln. Hoeveel wapens kun je daar wel niet van kopen.

Ja mooi hè. Bij de gemiddelde school shooting sturen ze thoughts and prayers, maar als Trump een oorhaar moet missen, wordt er binnen een korte tijd 500 miljoen opgehaald. Voor de slachtoffers.
1 persoon overleden, 2 gewonden. Voor de VS is dat een magere score. En toch 500 miljoen aftikken. Benieuwd wie dat gaat krijgen.
Alles wat er mis is met de wereld samengevat.

Ook mooi dat ie god heeft bedankt, want die heeft dat persoonlijk voorkomen. Jammer voor degene die wel dood is. God doet maar 1 ding tegelijk.
Nu hij met het voorkomen van de aanslag op trump klaar is, kan hij weer verder met zijn andere hobby’s: kinderen kanker geven en een frisse oorlog bekijken. Met soldaatjes spelen is immers leuk.
Maar we dwalen af.
Het gaat een spannende strijd worden daar. Biden en Trump een paar dagen rust. Biden om namen te oefenen, Trump om te bedenken hoeveel voordeel hij hieruit kan halen.

Schijnt wel genuanceerder te zijn. Het bedrag is nu 8 ton.

Ook bij een aantal school shootings zijn fundraisers geweest die meer dan een miljoen ophaalde. Dat de vergelijking scheef gaat zijn, dat zal uiteindelijk kloppen. School shootings zijn wat 'normaler' geworden en mensen zien dit ook steun aan Trump. Hopelijk beland het wel in de juiste handen. Daar twijfel ik ook aan.

Ach hij krijgt nu met dat gaatje voor die gouden oorbel ook mooi de latinos mee dus ik zie het somber in voor Biden

Ik zou het zomaar kunnen zeggen. Zo veel moeite heb ik er niet mee wanneer figuren als Trump of Putin de laatste adem uitblazen. Hun aanwezigheid is als een tumor op de wereld
Dan ben ik maar een ziekelijk persoon :horns:
Het probleem is dat er dan weer nieuwe Trumps, Wilders, Baudets of Putins opstaan. Extreem rechts is zo hardnekkig als onkruid helaas

Schijnt wel genuanceerder te zijn. Het bedrag is nu 8 ton.

Ook bij een aantal school shootings zijn fundraisers geweest die meer dan een miljoen ophaalde. Dat de vergelijking scheef gaat zijn, dat zal uiteindelijk kloppen. School shootings zijn wat 'normaler' geworden en mensen zien dit ook steun aan Trump. Hopelijk beland het wel in de juiste handen. Daar twijfel ik ook aan.
Idd nog maar 8 ton. Foutje in de verslaggeving.
Nou ja, da’s net genoeg voor een par ziekenhuisrekeningen en een begrafenis. En dat is nu niet het bedrag waarmee Trump andere dingen kan doen.

Ik zou het zomaar kunnen zeggen. Zo veel moeite heb ik er niet mee wanneer figuren als Trump of Putin de laatste adem uitblazen. Hun aanwezigheid is als een tumor op de wereld

Trump en Putin in een zin zetten maakt je betoof alsmaar zwakker, Putin heeft werkelijk bloed aan zijn handen, Trump heeft een grote bek en blaft veel maar bijt niet, hoe je dan die 2 dood wilt hebben is mijn een raadsel. Met Putin is iedereen het met je eens, maar een Trump blijft ziek, hoe oneens je het met hem ook mag zijn * Dus ziekelijk ben je officieel nog steeds ja

Bij een dictator kan ik het nog begrijpen, want als er geen eerlijke verkiezingen zijn, dan is de enige manier om van een dictator af te komen een revolutie of de dood van de dictator. Maar in de USA zijn er gewoon eerlijke verkiezingen. Dit is nou eenmaal wat het volk wil. Dus ik kan het totaal niet begrijpen dat je in een democratisch land een politiek figuur dood zou willen hebben. Tenzij je tegen democratie bent.

Heb er ook geen moeite mee als die twee onder de grond gaan.

In geval van Poetin by any means necessary.
In geval van Trump toch liever een natuurlijke manier.

Had liever gezien dat deze shooting er helemaal niet was geweest. Ook niet 3 centimeter naar rechts.

Al is t alleen al om de enorme shitshow die het tot gevolg heeft. Dat land staat al zowat aan de rand van een burgeroorlog. Escalatie ervan is voor niemand goed. Ook voor ons niet.

Verder kan ik me aansluiten bij de post van PSVkanalles net boven de mijne.
Hoezeer ik Trump ook veracht en walg van alles wat die man zegt en doet.

Had liever gezien dat deze shooting er helemaal niet was geweest. Ook niet 3 centimeter naar rechts.

Al is t alleen al om de enorme shitshow die het tot gevolg heeft. Dat land staat al zowat aan de rand van een burgeroorlog. Escalatie ervan is voor niemand goed. Ook voor ons niet.
Precies vanwege dat laatste had ik het ook liever niet zien gebeuren. Het helpt ze alleen maar in de hand

Bij een dictator kan ik het nog begrijpen, want als er geen eerlijke verkiezingen zijn, dan is de enige manier om van een dictator af te komen een revolutie of de dood van de dictator. Maar in de USA zijn er gewoon eerlijke verkiezingen. Dit is nou eenmaal wat het volk wil. Dus ik kan het totaal niet begrijpen dat je in een democratisch land een politiek figuur dood zou willen hebben. Tenzij je tegen democratie bent.
Er is een groot verschil tussen iemand dood willen hebben en er niet om wakker liggen als iemand omvalt. Deze man heeft zo veel ellende de wereld in geholpen dat ik er bij hem niet wakker om zou liggen

Er is in de USA een ex-president/presidentkandidaat of zoals u wilt een wannabee dictator die uitslagen van die eerlijke verkiezingen niet accepteert en zelf een gevaar is voor de democratie.

Trump is zelf tegen democratie aangezien hijzelf de laatste uitslag niet respecteerde en zn aanhang ophitste met de capitool bestorming tot gevolg. Die man is Putin maar dan in een democratisch systeem. Putin laat namelijk ook zn tegenstanders afmaken, iets waartoe Trump toe heeft aangezet.

Er is in de USA een ex-president/presidentkandidaat of zoals u wilt een wannabee dictator die uitslagen van die eerlijke verkiezingen niet accepteert en zelf een gevaar is voor de democratie.
Maar alle kiezers weten dat en gaan straks gewoon stemmen op Trump. Dus wat is dan democratisch?

Een democratisch gekozen leider hoeft niet altijd democratisch aan de macht te blijven. Zat voorbeelden van.
Toen Trump verloor, wilde hij aan de macht blijven, maakte niet uit hoe. Trump respecteert democratie niet.
Dat. Even los van de vraag of de USA een democratie is. Rusland is in naam ook een democratie maar dat zien we ook niet. Ikzelf twijfel ook wel of we dat hier moeten zien. Ik bedoel als bijna de helft van een bevolking stemt voor een kandidaat zou dat in mijn ogen moeten vertalen naar de machtsverhoudingen van een land. Elk jaar is het best dicht bij elkaar.

Erger nog vind ik dat de scheiding tussen de trias politica te zwak is. De politie/ sherif wordt gekozen en is vaak politiek gelieerd. Zelfde met de (hoogste) rechterlijke macht.

En het ergste. Ze zien zichzelf als de beschermer van de westerse waarden maar ik heb ze niet gehoord toen Engeland die penalty kreeg!

Bizar gewoon, dat sommige hier het ''gewoon jammer vinden dat ze geen live-headshot'' op tv hebben gezien, ziek zieker ziekst gewoon :braak: Ga je schamen zieke zielen
Waar heb je dat gelezen? Ik heb hier niemand horen vragen om live beelden van iemand die in zijn hoofd geschoten wordt? :shrug:
Omdat de kans behoorlijk aanwezig is dat dit voorlopig de laatste verkiezingen zijn na de winst van Trump. Omdat hij net als bijvoorbeeld Wilders, Le Pen en Orban een onfris persoon is, die de wereld niet beter maakt. #eufemisme
Maar alle kiezers weten dat en gaan straks gewoon stemmen op Trump. Dus wat is dan democratisch?
Tja, Hitler is ook ooit gekozen. Maar je hebt uiteraard een punt.

Terug
Bovenaan Onderaan