Amerika

Er komt nog een 10e stemming vandaag. 😳
Dat is het grootste aantal sinds de Amerikaanse burgeroorlog. :maniac:

The race for House speaker race remains undecided as Republican leader Kevin McCarthy continued to fail to win a majority in the first nine rounds of voting, and now as it is set to enter a 10th round, it will have gone to more rounds than any other time in history. Only eight other times in U.S. history has it taken more than three rounds.
 
FlvKqSUXwAANA-m
Voor Bill Murray doe ik even een repost 👍
 
10e ronde is bezig, geen live score in beeld deze keer. Maar hoor weer aardig wat verschillende namen. Gaat m vermoedelijk weer niet worden.
 
Vorige ronde was het
McCarthy (R): 200
Jeffries (D): 212
Donalds (R): 17
Hern (R): 3
Present: 1

Deze keer is het:
McCarthy (R): 200
Jeffries (D): 212
Donalds (R): 12
Hern (R): 7
Present: 1

Kortom, glas, plas, was.
 
Laatst bewerkt:
Vorige ronde was het
McCarthy (R): 201
Jeffries (D): 212
Donalds (R): 17
Hern (R): 3
Present: 1

Deze keer is het:
McCarthy (R): 201
Jeffries (D): 212
Donalds (R): 12
Hern (R): 7
Present: 1

Kortom, glas, plas, was.
Volgens de New York Times zijn de stemmen voor McCarthy in de 9e en 10e ronde 200.
Ken Buck heeft in deze rondes niet meer gestemd.
Hoe lang gaan ze nog door met dit circus? :maniac: :lmao: En dit land wil andere landen voorschrijven hoe ze hun staat moeten besturen. :zien:
 
Volgens de New York Times zijn de stemmen voor McCarthy in de 9e en 10e ronde 200.
Ken Buck heeft in deze rondes niet meer gestemd.
Hoe lang gaan ze nog door met dit circus? :maniac: :lmao: En dit land wil andere landen voorschrijven hoe ze hun staat moeten besturen. :zien:
teller stond even op 201. c-span loopt te klieren...
 
Deze klucht rond de extreme MAGA-tak binnen de Republikeinse Partij is het zoveelste bewijs dat ze totaal niet geinteresseerd zijn in regeren, maar slechts uit zijn op chaos, verwarring en het ondermijnen van de democratie. Het is de Bannon-doctrine ("flood the zone with shit") die deze strategie weer afkeek van Poetin. Wie de Amerikaanse (en de Nederlandse) politiek de afgelopen jaren een beetje heeft gevolgd, weet dat hier alles op terug te voeren is.

 

Je zou toch als democraten haast geneigd zijn op Donald's te stemmen, iemand waarvan t gros van de partij niks moet weten de kar laten trokken? Of werkt dat niet zo?
Je zou inderdaad denken dat de Democraten een persoon uitkiezen die hen zint. Daar zijn maar 6 Republikeinse stemmen voor nodig.
 
Nee, in Groundhog Day werd Bill Murray’s character op ten duur een beter persoon.

Maar ik vind het wel goed dat het Congress nu niets kan doen. Goedkoper voor de belastingbetalers!
Dat snap ik niet helemaal. De congresleden zullen er niet gratis zitten, maar ze doen niet waar ze voor betaald worden: wetgeving maken om het land te besturen. Volgens mij houdt met deze impasse het betalen van belasting niet op. Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit goedkoper zou zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan