Amerika

Dat snap ik niet helemaal. De congresleden zullen er niet gratis zitten, maar ze doen niet waar ze voor betaald worden: wetgeving maken om het land te besturen. Volgens mij houdt met deze impasse het betalen van belasting niet op. Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit goedkoper zou zijn.
En het grote probleem is als straks (ik weet niet wanneer dit jaar) het schuldenplafond weer verhoogd moet worden. Dan gaat heel publiek Amerika op slot, wat ellende en enorme chaos oplevert.
 
En het grote probleem is als straks (ik weet niet wanneer dit jaar) het schuldenplafond weer verhoogd moet worden. Dan gaat heel publiek Amerika op slot, wat ellende en enorme chaos oplevert.
Ja en eigenlijk moet je ook het imagoverlies door dit gedoe meenemen. Zowel in de VS zelf als internationaal. Zo’n land zal iid door andere landen steeds meer problemen hebben om serieus genomen te worden.
 
Ja en eigenlijk moet je ook het imagoverlies door dit gedoe meenemen. Zowel in de VS zelf als internationaal. Zo’n land zal iid door andere landen steeds meer problemen hebben om serieus genomen te worden.
En over een paar jaar The Donald weer terug als president. Tel uit je winst.
 
En over een paar jaar The Donald weer terug als president. Tel uit je winst.
De meeste Amerikanen zijn helemaal niet internationaal gericht, dus dat zal bij het kiezen ook nauwelijks een factor zijn, maar Trump heeft in heel de wereld natuurlijk heel veel imagoschade veroorzaakt.
 
Dat snap ik niet helemaal. De congresleden zullen er niet gratis zitten, maar ze doen niet waar ze voor betaald worden: wetgeving maken om het land te besturen. Volgens mij houdt met deze impasse het betalen van belasting niet op. Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit goedkoper zou zijn.
Deel is nog niet ingezworen, kan pas als de voorzitter er is. Misschien dat ze dan nog niet betaald krijgen? Of hij doelt er op dat er nu niks extras uitgegeven kan worden.
 
Deel is nog niet ingezworen, kan pas als de voorzitter er is. Misschien dat ze dan nog niet betaald krijgen? Of hij doelt er op dat er nu niks extras uitgegeven kan worden.
Veel mensen vinden dat onder Biden (te) veel geld word uitgegeven aan de verkeerde dingen. Als beleid niet word goedgekeurd omdat er geen voorzitter is dan komt van n hoop van dat Biden beleid niks terecht? Tenminste, dat is mijn vermoeden wat echter de statement kan schuilgaan? JPdeJager ?
 
Dat snap ik niet helemaal. De congresleden zullen er niet gratis zitten, maar ze doen niet waar ze voor betaald worden: wetgeving maken om het land te besturen. Volgens mij houdt met deze impasse het betalen van belasting niet op. Dus ik begrijp niet helemaal waarom dit goedkoper zou zijn.
Omdat ze geen wetten kunnen maken zoals de 1.7 Triljoen omnibus spending bill die ze er in December nog even door duwden. Als je ziet wat voor onzin daar in is gesloten… 🤦🏼‍♂️
 
En het grote probleem is als straks (ik weet niet wanneer dit jaar) het schuldenplafond weer verhoogd moet worden. Dan gaat heel publiek Amerika op slot, wat ellende en enorme chaos oplevert.
Die chaos valt wel mee hoor. De vorige keren dat dit gebeurde waren ook een storm in een glas water.
 
Die chaos valt wel mee hoor. De vorige keren dat dit gebeurde waren ook een storm in een glas water.
Ik neem aan dat je dan louter op het op slot gaan doelt aangezien we niemand op het forum hebben die eerder 10 stemming voor de voorzitter hebben meegemaakt.

Btw, hoe denk jij dat ze uit deze ogenschijnlijke impasse gaan komen?
 
Veel mensen vinden dat onder Biden (te) veel geld word uitgegeven aan de verkeerde dingen. Als beleid niet word goedgekeurd omdat er geen voorzitter is dan komt van n hoop van dat Biden beleid niks terecht? Tenminste, dat is mijn vermoeden wat echter de statement kan schuilgaan? JPdeJager ?
Biden zal het sowieso moeilijker hebben omdat hij nu wel met de Republikeinse meerderheid in het Huis van Afgevaardigden heeft te maken. Hoewel de Republiekeinen altijd een grote mond hebben over minder uitgaven, zijn ze over het algemeen ook niet vies om te spenderen. Ze zullen wel elkaar vinden denk ik. Uiteindelijk wil iedereen het zijne, en dus zal er per saldo weinig verandering komen. Tenzij we meer mensen als Rand Paul krijgen, die zo’n beetje de enige is die er echt wat aan wil doen.
 
Ik neem aan dat je dan louter op het op slot gaan doelt aangezien we niemand op het forum hebben die eerder 10 stemming voor de voorzitter hebben meegemaakt.

Btw, hoe denk jij dat ze uit deze ogenschijnlijke impasse gaan komen?
Ik denk dat McCarthy plaats zal maken, en of Jim Jordan of Steve Scalise speaker wordt.
 
Ik neem aan dat je dan louter op het op slot gaan doelt aangezien we niemand op het forum hebben die eerder 10 stemming voor de voorzitter hebben meegemaakt.

Btw, hoe denk jij dat ze uit deze ogenschijnlijke impasse gaan komen?
Het gerucht is dat MCarthy een deal heeft met de “rebelse” Republiekeinen. We shall see.
 
Het gerucht is dat MCarthy een deal heeft met de “rebelse” Republiekeinen. We shall see.
FlzQXT7XgAMoZkg


:maniac:
 
Nou, het enige wat ontbreekt is mevrouw Kaktus die nog ff met een bordje langsloopt terwijl ze 'de 12e ronde' roept.

Lijkt wel een stuk minder naar Hern en Jordans te gaan, zou zomaar de laatste ronde kunnen zijn.
 
Ronde 13 lijkt ook geen uitsluitsel te geven.

Zijn wel een stuk meer stemmen voor McCarthy.

En nou mogelijk toch weer wel. 214 voor McCarthy.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan