Amerika

Het schijnt zo te zijn dat Trump morgen de bouw van de muur aan de Mexicaanse grens gaat bezoeken.
Hopelijk gooit iemand hem daar over de muur. Ze lusten hem rauw in Mexico.
Mogen ze nu wel vast beginnen met een reuze-taco bakken.
 
De minister van binnenlandse veiligheid van de USA Chad Wolf treedt af.
In 4 jaar tijd is dit de 5e minister van binnenlandse veiligheid die of ontslagen wordt of zelf aftreedt.
Geen wonder dat de binnenlandse veiligheid een zooitje is.
 
Laatst bewerkt:
Het schijnt zo te zijn dat Trump morgen de bouw van de muur aan de Mexicaanse grens gaat bezoeken.
Hopelijk gooit iemand hem daar over de muur. Ze lusten hem rauw in Mexico.
Hij gaat naar Alomo, waar Texaanse vrijheidsstrijders tegen de Mexikanen hebben gevochten. Maar dat is natuurlijk toeval. :unsure:
 
Pelosi zet n deadline voor Pence om #25 in te zetten. Doet hij die niet in werking zetten dan gaan zij impeachment in gang zetten.

En met alles wat voorgevallen is verwacht ik dat ook een (flink) deel van de republikeinen wel mee gaat hierin.

Hmmm, ik ben te positief, vooralsnog gaan Republikeinen niet akkoord met een resolutie om #25 in te zetten.
En impeachment gaat ook niet gebeuren, daar zijn simoelweg de nummers in de Senate niet voor.
 
En impeachment gaat ook niet gebeuren, daar zijn simoelweg de nummers in de Senate niet voor.
Impeachment gaat wel lukken in het Huis, alleen het daadwerkelijke afzetten niet. Hoe dan ook moeten de Republikeinse Senatoren dan (opnieuw) kleur bekennen. Benieuwd hoe ze de geschiedenisboeken in willen.
 
Staatsgreep door extreem rechts.. genoeg redenen om me zorgen te maken..
Als het is zoals bij het capitool is maak ik me nog relatief weinig zorgen.

Het was dom, mocht echt niet gebeuren maar tegelijk had ik wel het gevoel. Dat de mensen zoiets hadden van "Ow we zijn binnen. We zijn veel verder gekomen dan we dachten. Wat moeten we nu eigenlijk doen?". Als in er zat nog niet echt een plan achter.
 
Als het is zoals bij het capitool is maak ik me nog relatief weinig zorgen.

Het was dom, mocht echt niet gebeuren maar tegelijk had ik wel het gevoel. Dat de mensen zoiets hadden van "Ow we zijn binnen. We zijn veel verder gekomen dan we dachten. Wat moeten we nu eigenlijk doen?". Als in er zat nog niet echt een plan achter.
Dat men o.a. tierips had om eventuele gijzelaars vast te binden vergeten we dan gemakshalve even.
 
Dat men o.a. tierips had om eventuele gijzelaars vast te binden vergeten we dan gemakshalve even.
Die tie-wraps zijn gevonden in een kast in het huis van afgevaardigden. Die waren dus niet expliciet meegenomen. Ik maak me meer zorgen over de pijpbommen en molotovs die gevonden zijn. En vooral ook het benoemen van een gewapend protest.
 
Dat men o.a. tierips had om eventuele gijzelaars vast te binden vergeten we dan gemakshalve even.
Begrijp me niet verkeerd. Ik wilde het niet bagatelliseren. Ik bedoel er werd geschoten. Het was heel ernstig.
Maar tegelijkertijd had ik nu niet de indruk dat deze bestorming een wel doordachte staatsgreep was. De meeste leken eerder verbaasd dat ze überhaupt het Capitool binnen waren gekomen.

Vandaar de opmerking. Als het zo is zoals de capitool bestorming dan maak ik me weinig zorgen om een extreem conservatieve/rechtse staatsgreep. Denk namelijk dat een betere inzet van politie/leger voldoende moet zijn.

Ik lees me bericht wel. En komt misschien over als totaal geen zorgen. Maar ik bedoelde specifiek de staatsgreep. Over ernstige protesten en incidenten maak ik me wel zorgen.
 
Begrijp me niet verkeerd. Ik wilde het niet bagatelliseren. Ik bedoel er werd geschoten. Het was heel ernstig.
Maar tegelijkertijd had ik nu niet de indruk dat deze bestorming een wel doordachte staatsgreep was. De meeste leken eerder verbaasd dat ze überhaupt het Capitool binnen waren gekomen.

Vandaar de opmerking. Als het zo is zoals de capitool bestorming dan maak ik me weinig zorgen om een extreem conservatieve/rechtse staatsgreep. Denk namelijk dat een betere inzet van politie/leger voldoende moet zijn.

Ik lees me bericht wel. En komt misschien over als totaal geen zorgen. Maar ik bedoelde specifiek de staatsgreep. Over ernstige protesten en incidenten maak ik me wel zorgen.
Nee klopt, een deel was opgeklopte menigte die gewoon meeliep, dat is juist gevaarlijk.
 
En impeachment gaat ook niet gebeuren, daar zijn simoelweg de nummers in de Senate niet voor.
Dan maar een motie van afkeuring
liveblog AD zei:
Een Republikeins lid van het Huis van Afgevaardigden zal dinsdag met andere leden een motie van afkeuring indienen tegen president Donald Trump. De reden voor de motie is de bestorming van het Capitool door Trumps aanhangers afgelopen woensdag.

De Republikeinse afgevaardigde Tom Reed stelt in een ingezonden stuk in The New York Times dat hij wil voorkomen dat Trump in de toekomst nog een verkozen ambt bekleedt. ,,Ik wil dat er verantwoording wordt afgelegd voor de gebeurtenissen van 6 januari'', schrijft hij in zijn brief.

*heren mods, ik weet dat artikelen overnemen niet mag, echter het liveblog linken kan niet. Mochten jullie dit een overschrijding van de regels vinden, haal t dan gerust weg)
 
Begrijp me niet verkeerd. Ik wilde het niet bagatelliseren. Ik bedoel er werd geschoten. Het was heel ernstig.
Maar tegelijkertijd had ik nu niet de indruk dat deze bestorming een wel doordachte staatsgreep was. De meeste leken eerder verbaasd dat ze überhaupt het Capitool binnen waren gekomen.

Vandaar de opmerking. Als het zo is zoals de capitool bestorming dan maak ik me weinig zorgen om een extreem conservatieve/rechtse staatsgreep. Denk namelijk dat een betere inzet van politie/leger voldoende moet zijn.

Ik lees me bericht wel. En komt misschien over als totaal geen zorgen. Maar ik bedoelde specifiek de staatsgreep. Over ernstige protesten en incidenten maak ik me wel zorgen.
Er zijn aanwijzingen dat e.e.a. gepland was. Er was een groep in ieder geval voorbereid.. Het is dat de senaatsleden op tijd weg waren anders had ik het nog maar moeten zien. Ze wisten waar ze moesten zijn, hadden wapens plus ander spul bij zich. Dit was gepland..
 
Er zijn aanwijzingen dat e.e.a. gepland was. Er was een groep in ieder geval voorbereid.. Het is dat de senaatsleden op tijd weg waren anders had ik het nog maar moeten zien. Ze wisten waar ze moesten zijn, hadden wapens plus ander spul bij zich. Dit was gepland..
Er was een groep met voorgedrukte t-shirts...
 
Er was een groep met voorgedrukte t-shirts.
Niet alleen de shirts. Ik zag op CNN dat in chatgroepen dit al maanden broeide en er een plan was het capitool te bestormen en daarbij senaatsleden (bepaalde) de gijzelen of zelfs erger (Pence zou worden opgehangen). Of men dit daadwerkelijk had gedaan is een tweede. Maar de coupe was voorbereid.,.
 
Niet alleen de shirts. Ik zag op CNN dat in chatgroepen dit al maanden broeide en er een plan was het capitool te bestormen en daarbij senaatsleden (bepaalde) de gijzelen of zelfs erger (Pence zou worden opgehangen). Of men dit daadwerkelijk had gedaan is een tweede. Maar de coupe was voorbereid.,.
coup, een coupe is net ff anders ;)

En dan nog die republikeinse muts die ff doorgaf waarheen men geëvacueerd werd
 
Terug
Bovenaan Onderaan