Algemene transfergeruchten

Tja, nu moeten we dus roeien met de riemen die we hebben. Hopelijk staat er een speler echt op in de verdediging nu.

Ik snap niet waarom iedereen zo tegen die CL is. Bedoel, daar zitten ook gewoon prima ploegen tussen en spelen we hopelijk een aantal leuke wedstrijden. Daar worden de jonkies in ons PSV toch weer een stukje wijzer van en verdienen we er ook een prima zakcentje mee. Bijv. de kosten van Veerman eruit halen.
 
Tja, nu moeten we dus roeien met de riemen die we hebben. Hopelijk staat er een speler echt op in de verdediging nu.

Ik snap niet waarom iedereen zo tegen die CL is. Bedoel, daar zitten ook gewoon prima ploegen tussen en spelen we hopelijk een aantal leuke wedstrijden. Daar worden de jonkies in ons PSV toch weer een stukje wijzer van en verdienen we er ook een prima zakcentje mee. Bijv. de kosten van Veerman eruit halen.
Daarnaast zou je ´gewoon´ eerste staan als je tegen Ajax niet zo genaaid zou zijn
 
Tja, nu moeten we dus roeien met de riemen die we hebben. Hopelijk staat er een speler echt op in de verdediging nu.

Ik snap niet waarom iedereen zo tegen die CL is. Bedoel, daar zitten ook gewoon prima ploegen tussen en spelen we hopelijk een aantal leuke wedstrijden. Daar worden de jonkies in ons PSV toch weer een stukje wijzer van en verdienen we er ook een prima zakcentje mee. Bijv. de kosten van Veerman eruit halen.
Winst is 8 miljoen toch?
 
Geen Spits is geen goals. Dost en Weghorst waren haalbaar. Vinicius,Romero,Bruma,Zahavi is geld verbranden
Dost lijkt me gelijkwaardig aan Vini en Zahavi. Vini scoorde er in Portugal ook op los. Dus lijkt me geen versterking (ookal 32 jaar).

Weghorst leek me onhaalbaar. Die is voor 14 miljoen en een dik salaris naar Engeland. Daarnaast ook al 29 en een niet per se positieve persoonlijkheid. Nee, doe mij dan maar Vini en Zahavi het seizoen afmaken en dan een goede spits halen. (Of fofona die stappen gaat maken)
 
Nou, het is nou niet zo dat de andere clubs echt beter zijn toch?
Ze stralen in elk geval meer ambitie uit en laten zien dat ze weten waar de zwakke plekken binnen de slectie zitten.

PSV heeft een slechte verdediging, maar het feit dat de minst slechte 'voor het einde van het seizoen weer inzetbaar zal zijn' is voor PSV reden genoeg om lekker te blijven prutsen achterin. Ik erger me daar ontzettend aan. Al jaren.
 
Met dezelfde selectie (incl veel blessures) stonden we na 17 wedstrijden eerste.

Kampioenschap is Ajax favoriet en we hebben geen stappen gemaakt om dit om te draaien. Maar tweede lijkt me niet onrealistisch met deze selectie. Of anders gezegd, met deze selectie mag je niet derde worden dan heeft psv gewoon gefaald.
Op basis waarvan? Wedstrijden zijn niet om aan te zien, heel vaak met de billen bij elkaar omdat ze het niet af maken. Als het kwartje een paar keer de verkeerde kant op valt worden we gewoon derde of vierde. Ze hebben er nu voor gezorgd dat als er nog een vervelende blessure bijkomt dat we heel kwetsbaar zijn. De laatste jaren komen de tegenstanders ook niet meer met poep in de broek naar Eindhoven toe, iedere tegenstander denkt nu als het een beetje meezit valt er hier wat te halen. Ik denk zelfs dat Telstar dat gedacht heeft en wat blijkt, ze hadden nog gelijk ook.
 
Klopt, winnen is eigenlijk best wel belangrijk merk ik.(a)
Raar eigenlijk hè?
Op basis waarvan? Wedstrijden zijn niet om aan te zien, heel vaak met de billen bij elkaar omdat ze het niet af maken. Als het kwartje een paar keer de verkeerde kant op valt worden we gewoon derde of vierde. Ze hebben er nu voor gezorgd dat als er nog een vervelende blessure bijkomt dat we heel kwetsbaar zijn. De laatste jaren komen de tegenstanders ook niet meer met poep in de broek naar Eindhoven toe, iedere tegenstander denkt nu als het een beetje meezit valt er hier wat te halen. Ik denk zelfs dat Telstar dat gedacht heeft en wat blijkt, ze hadden nog gelijk ook.
Tsja, aan het einde telt gewoon de stand. Gemiddeld komt je kwaliteit daar dan wel bovendrijven. Dus zo bezien heeft PSV kwaliteit, meer kwaliteit dan de Vitesses.
 
Ze stralen in elk geval meer ambitie uit en laten zien dat ze weten waar de zwakke plekken binnen de slectie zitten.

PSV heeft een slechte verdediging, maar het feit dat de minst slechte 'voor het einde van het seizoen weer inzetbaar zal zijn' is voor PSV reden genoeg om lekker te blijven prutsen achterin. Ik erger me daar ontzettend aan. Al jaren.
Ik ook. Maar ik denk ook dat het geld op is na Veerman. Ik baal vooral dat we gewoon 4 matige keepers hebben of dat ze t wellicht wel in zich hebben (Delanghe?) maar niet echt beter worden.
 
Op basis waarvan?
Op basis dat we eerste stonden voor de wedstrijd tegen Ajax. Die we trouwens ook maar nipt verloren.

Dit terwijl we flink wat blessures hebben gehad. Denk aan Madueke, Zahavi, Ramalho, Gakpo, Romero etc.

Ook Veerman voor Propper lijkt een versterking.
Wedstrijden zijn niet om aan te zien, heel vaak met de billen bij elkaar omdat ze het niet af maken.
Er is zeker nog genoeg ruimte voor verbetering. Daarom blijft Ajax ook favoriet.
Als het kwartje een paar keer de verkeerde kant op valt worden we gewoon derde of vierde.
Als het kwartje een paar keer de goede kant op staat worden we gewoon eerste 😏

Ik vond trouwens wel dat we vaak de betere partij waren maar verloren door persoonlijke fouten en zelf de kansen niet af te maken (ja niet elke wedstrijd). Het spelbeeld kan nog wel stukken mooier. Maar kom op, dit psv is toch gewoon sterker dan Feyenoord en AZ? Als we derde worden dan falen we.
Ze hebben er nu voor gezorgd dat als er nog een vervelende blessure bijkomt dat we heel kwetsbaar zijn.
Zeker dat is een risico. Ook eentje die ik zelf liever niet zag gebeuren. Maar goed als Ramalho in April alweer inzetbaar is. Snap ik ookwel dat we niet zomaar met geld smijten voor twee maandjes (en daarmee ook nog onze talenten in de weg zitten).
De laatste jaren komen de tegenstanders ook niet meer met poep in de broek naar Eindhoven toe, iedere tegenstander denkt nu als het een beetje meezit valt er hier wat te halen. Ik denk zelfs dat Telstar dat gedacht heeft en wat blijkt, ze hadden nog gelijk ook.
Klopt maar dat maakt niet uit. Moeten ze gewoon winnen. Jammer voor de spelers dat ze moeten knokken voor ieder punt maar dat moet maar.

Iedereen is helemaal weg van Ajax. Met bevende knietjes schijnen ze naar de arena te komen. Maar een Go Ahead pakt daar ook een punt. Ook verliespunten tegen AZ, Twente en Heracles.


Dus ik zie niet een directe aanleiding waarom we nu al moeten denken aan een 3de plek. Over twee wedstrijden kan dat anders zijn. Maar dan mag Schmidt en de selectie spelers zich ookal wel schamen dat ze voorsprong met Feyenoord al hebben weggegeven.
 
Dost lijkt me gelijkwaardig aan Vini en Zahavi. Vini scoorde er in Portugal ook op los. Dus lijkt me geen versterking (ookal 32 jaar).

Weghorst leek me onhaalbaar. Die is voor 14 miljoen en een dik salaris naar Engeland. Daarnaast ook al 29 en een niet per se positieve persoonlijkheid. Nee, doe mij dan maar Vini en Zahavi het seizoen afmaken en dan een goede spits halen. (Of fofona die stappen gaat maken)
Onhaalbaar?? Tel even de kosten van Bruma,Vinicius,Romero en Zahavi bijelkaar op en we hadden beide kunnen halen en houden we nog geld over voor een goede RB.
En Fofana die tegen Telstar al tekortkomt lijkt me niet echt geschikt.
 
Onhaalbaar?? Tel even de kosten van Bruma,Vinicius,Romero en Zahavi bijelkaar op en we hadden beide kunnen halen en houden we nog geld over voor een goede RB.
Bruma en Romero zijn jonge aanvallers. Dus zijn bedoeld om winst op te maken. Dat is niet gelukt en achteraf (hoewel bij romero pech) slecht gedaan. Maar het is een investering die zich terug kan betalen.

Vini en Zahavi kosten samen bijna niets aan transferkosten. Ja, hun salaris is hoog.

Maar Weghorst verdient volgensmij al zo een 3 miljoen per jaar bij Wolfburg. Er vanuit gaande dat hij meer wil gaan verdienen. Kan ik me voorstellen dat hij zo een 4 - 5 miljoen wil verdienen. Ook zal die niet voor 1 jaar tekenen. Dus je zit er waarschijnlijk 3 jaar aan vast.

Tel dat op met de transferkosten. Dan kom je uit op een vrij fors bedrag. Dat wil/kun je als PSV niet betalen. Zeker niet voor Weghorst. Dan zijn er wel betere alternatieven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan