Algemene transfergeruchten

Ja goed he?! Die Magellan is echt een verrassing! En Sevilla werkte zo goed mee door een speler na 1 jaar voor minder te verkopen dan de aankoopprijs. En die routinier van United...dat deed pijn bij de fans en de club, dat hij moest gaan. Tra-nen met tuiten.
Nee, volledig met je eens.
Je vergeet die geweldige zuid Amerikanen Cassiera en Orejuela die ze super gescout hebben.
 
Tja, als 1 miskoop (of zelfs 5) maatgevend is voor hoe goed een TD of scout het doet dan mag je mij 1 scout of td noemen in de wereld die goed is? Kijk liever naar zaken als transferbalans en mate waarin inventief wordt ingekocht.

Ajax stond altijd bekend als opleidingsclub en qua scouting was het vaak weinig creatief. Dat was altijd voorbehouden aan PSV. Ajax heeft goede jeugdopleiding intact gehouden maar door binnenhalen scouts van PSV, twente en Groningen hebben zij zich flink verbeterd qua scouting. PSV heeft een flinke inhaalslag gemaakt qua jeugdopleiding maar daarbij de scouting volledig verwaarloosd. Er zijn nog slechts 5 scouts in dienst waaronder Berry van aerle onder leiding van Venegoor of Hesselink. Dan neem je de scouting gewoon niet serieus.
Wij hebben geen idee of dat goede scouts zijn of niet?
 
Ik denk dat Veldmate wel een uitstekende scout is. Dat heeft hij bij Groningen ook al wel bewezen.
Ik had over die van PSV. Maar het is voor een supporter lastig de wegen binnen je favoriete club (of dat nu PSV of Ajax is) te doorgronden. Dragen de scouts wel de goede spelers aan? Krijgen zij wel de gelegenheid naar de goede spelers te zoeken? Keuren andere mensen binnen de club de aangedragen spelers af? Wat is het transfer/salarisbudget? Wil je wel of niet met bepaalde zaakwaarnemers of clubs zaken doen? Enz enz
 
Ik had over die van PSV. Maar het is voor een supporter lastig de wegen binnen je favoriete club (of dat nu PSV of Ajax is) te doorgronden. Dragen de scouts wel de goede spelers aan? Krijgen zij wel de gelegenheid naar de goede spelers te zoeken? Keuren andere mensen binnen de club de aangedragen spelers af? Wat is het transfer/salarisbudget? Wil je wel of niet met bepaalde zaakwaarnemers of clubs zaken doen? Enz enz

Daar heb je een punt. Zo is Hazard onder de aandacht gebracht bij Ajax door een scout maar is daar niks mee gedaan. Maar ik vind het vreemd dat er zo weinig beweging is in de scouting staf bij PSV en het stelt mij niet gerust dat John de Jong en Venegoor boven komen drijven binnen de staf om hoofd te worden. Van der Zee was een doorgewinterde zuid amerika scout en sinds hij PSV heeft verruild voor ajax zie je hoe actief ajax zich is gaan roeren op die markt. Scouting van PSV begint steeds voorspelbaarder te worden.
 
Volgens Transfermarkt is het GEEN aanvalende middenvelder maar een Spits.

https://www.transfermarkt.co.uk/nicolas-gonzalez/profil/spieler/486031

En als je het heel oppervlakkig bekijkt zijn er veel overeenkomsten met Malen (positie, leeftijd, marktwaarde, lengte, etc) maar hoe zijn spel is (en of het lijkt op dat van Malen), weet ik helaas niet:
Bekijk bijlage 1373

Als je deze twee vergelijkt op basis van de informatie op deze site dan lijkt Malen de betere van de twee met meer wedstrijden gespeeld, veel meer goals, meer assists en meer speelminuten.

Bekijk bijlage 1374

Volgens deze site, zijn zijn sterke punten: https://fmdataba.com/19/p/6971/nicolas-gonzalez/
1. Snelheid
2. Koppen
3. Harde werken
4. agressiviteit

Met als zwakke punten:
1. Leiderschap
2. Kracht
3. Concentratie
4. Teamwerk

Het is natuurlijk lastig deze twee te vergelijken omdat ze in andere competities spelen en bij andere clubs spelen, maar vooralsnog lijkt Malen de betere van de twee. Echter, alles dat ik net heb gezegd kan de prullenbak in als deze speler gewoonweg een heel ander type speler is dan Malen met hele andere kwaliteiten ;)

Nicolas Gonzalez was vorig seizoen bij Argentinos Juniors erg goed, bij Stuttgart nog niet echt kunnen doorbreken. Hem halen zou wel passen in het huidige transferbeleid van PSV: jonge talentvolle speler die het nog niet heeft kunnen waarmaken bij een grote club en die relatief goedkoop ophalen. Het is alleen de vraag of we een dergelijke speler nodig hebben, we hebben een aanvallende middenvelder nodig, dat is deze Gonzalez absoluut niet.

Als ik zijn zwakke punten zo bekijk lijkt me dit niet iemand waar dit PSV behoefte aan heeft. Sterke punten doen aan LdJ denken, maar ik ben een van de weinigen die nu juist blij is dat LdJ weg is omdat ik graag wil dat PSV de aanval anders gaat invullen, en nu graag eens een 'voetballende' spits op die plek wil zien. Lammers leek me geschikt en het leek echt zijn jaar te gaan worden, maar toen kwam die kloteblessure en is het wederom bij een PSV speler maar weer de vraag hoe hij uit die blessure gaat komen.
 
Misschien Brands eens vragen of we ene Simms niet kunnen huren tot dat Piroe en lammers er weer zijn.
Volgens een collega uit Engeland is dat een erg goede jonge spits. Bij Everton B nog.
 
Ja en van een Lozano ook?
Ja en van een Lozano ook?

Denk netto minder. Met halve miljard aan transferinkomsten en CL inkomsten is het bovendien makkelijker om 1 grote uitgaande transfer (zoals Neres) weg te strepen tegenover de miskopen. Wanneer heeft PSV een grote klapper gemaakt voor Lozano? Ja Memphis, maar dat is alweer even geleden en van een andere orde dan De Jong en De Ligt.

Ik snap niet waarom iedereen in zo'n kramp schiet als de forummers al hier signaleren dat onze concurrent ons aan het inhalen is op de voorheen sterkste punt van PSV: scouting. Door je kop in het zand te steken ben je niet opeens loyaler aan PSV of een betere supporter.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Als het een soort stormram is en een beetje trefzeker, prima.
Was voor zn transfer naar Fulham wel gecharmeerd van hm. Was verbaasd dat hij t niet redde.
Zou best wel eens een goed idee kunnen zijn, ter overbrugging dit jaar. Nu Lammers er langdurig uit is. Misschien kunnen we gelijk Strootman mee huren ?
 
Denk netto minder. Met halve miljard aan transferinkomsten en CL inkomsten is het bovendien makkelijker om 1 grote uitgaande transfer (zoals Neres) weg te strepen tegenover de miskopen. Wanneer heeft PSV een grote klapper gemaakt voor Lozano? Ja Memphis, maar dat is alweer even geleden en van een andere orde dan De Jong en De Ligt.

Ik snap niet waarom iedereen in zo'n kramp schiet als de forummers al hier signaleren dat onze concurrent ons aan het inhalen is op de voorheen sterkste punt van PSV: scouting. Door je kop in het zand te steken ben je niet opeens loyaler aan PSV of een betere supporter.

Fixed it for ya.
 
Ken ik niet maar deze speler heeft Galatasaray toch gehuurd van marseille?
Waarom gaan die hem huren en dan weer verhuren?
 
Absoluut niet de spits die PSV nodig heeft en ik heb eerlijk gezegd de hype rondom deze jongen nooit begrepen. Als Olympiakos en Benfica volger regelmatig deze speler aan het werk mogen zien en in mijn optiek geen meerwaarde voor PSV.
 
Absoluut niet de spits die PSV nodig heeft en ik heb eerlijk gezegd de hype rondom deze jongen nooit begrepen. Als Olympiakos en Benfica volger regelmatig deze speler aan het werk mogen zien en in mijn optiek geen meerwaarde voor PSV.

Puur op statistieken heeft hij het wel goed gedaan bij Olympiakos en Benfica.
Als deze man komt als ervaren man achter Malen (plan B) denk ik dat we er wel een goede aan hebben.
Huren zal ook niet allejezus veel kosten lijkt mij.
 

Wat vinden we hiervan? De ervaren speler in de aanval die we nodig hebben?

Is in ieder geval een fysiek erg sterke bonkige spits. Heeft in zijn tijd bij Benfica goed gepresteerd en veel gescoord. In zijn tweede jaar is hij volgens mij voorbijgestreefd door Seferovic, waarna Marseille hem kocht.

Ik denk dat dit echt een versterking zou zijn voor ons. Een jaar huren zou perfect zijn.
 
Ik word wel gillend wakker inmiddels van al die berichten over huren. Na Bruma en Romero ben ik wel toe aan echt een goede aanvallende aankoop.
 
Is in ieder geval een fysiek erg sterke bonkige spits. Heeft in zijn tijd bij Benfica goed gepresteerd en veel gescoord. In zijn tweede jaar is hij volgens mij voorbijgestreefd door Seferovic, waarna Marseille hem kocht.

Ik denk dat dit echt een versterking zou zijn voor ons. Een jaar huren zou perfect zijn.
Als een middelmatige spits als Seferovic je al voorbij streeft... Inderdaad, op basis van statistieken een aardige spits maar voetbal is zoveel meer dan enkel statistieken. Mitroglou en Seferovic zouden beiden bij PSV niets extra's brengen in mijn optiek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan