Algemene transfergeruchten

Ik word wel gillend wakker inmiddels van al die berichten over huren. Na Bruma en Romero ben ik wel toe aan echt een goede aanvallende aankoop.

Talenten huren zoals Lato gaat nergens over. Dat is gratis opleiden voor andere club ten koste van puntenverlies door beginnersfouten voor eigen rekening te nemen zodat de club die verhuurt hier geen last van zal hebben bij terugkeer. Maar een ervaren speler huren die zich heeft bewezen door tijdelijke onderbezetting vanwege blessures is wel legitiem. Geem idee wat zijn huidige vorm is maar hij viel mij wel altijd op als ik hem in actie zag. Balvast en enorm sterk aan de bal. Kan mij niet voorstellen dat hij komt als plan B achter Malen. Misschien als '10? Als Ihattaren zijn plekje behoudt op rechtsbuiten zie ik het op zich wel zitten zo.
 
Laatst bewerkt:
Andy Caroll had ik een leuke optie gevonden (mocht gratis de deur uit), ware het niet dat van dit soort ervaren spelers de salariseisen vermoedelijk nog altijd belachelijk hoog zijn voor onze maatstaven.
 
Als een middelmatige spits als Seferovic je al voorbij streeft... Inderdaad, op basis van statistieken een aardige spits maar voetbal is zoveel meer dan enkel statistieken. Mitroglou en Seferovic zouden beiden bij PSV niets extra's brengen in mijn optiek.

Het feit dat Mitroglou een type spits is dat bij op dit moment bij PSV totaal ontbreekt, die ervoor kan zorgen dat wij op een plan B met de hoge bal kunnen overstappen als het voetballend niet lukt, betekent toch juist dat hij wat extra's aan dit elftal toevoegt?

Voor zijn voetballende vermogen halen we hem in principe niet.
 
Het feit dat Mitroglou een type spits is dat bij op dit moment bij PSV totaal ontbreekt, die ervoor kan zorgen dat wij op een plan B met de hoge bal kunnen overstappen als het voetballend niet lukt, betekent toch juist dat hij wat extra's aan dit elftal toevoegt?

Voor zijn voetballende vermogen halen we hem in principe niet.
We gaan het zien, ik zie niets in Mitroglou dat er op duidt dat wij met plan B op deze manier succesvol dit spel kunnen spelen.
 
Als voetbalvisie niets ziet in een speler die gekocht/verhuurd wordt, dan is het ook niks voor PSV.
IK ben het dan ook nog steeds volkomen met hem eens.
 
Denk netto minder. Met halve miljard aan transferinkomsten en CL inkomsten is het bovendien makkelijker om 1 grote uitgaande transfer (zoals Neres) weg te strepen tegenover de miskopen. Wanneer heeft PSV een grote klapper gemaakt voor Lozano? Ja Memphis, maar dat is alweer even geleden en van een andere orde dan De Jong en De Ligt.

Ik snap niet waarom iedereen in zo'n kramp schiet als de forummers al hier signaleren dat onze concurrent ons aan het inhalen is op de voorheen sterkste punt van PSV: scouting. Door je kop in het zand te steken ben je niet opeens loyaler aan PSV of een betere supporter.
Waar slaat dit op? Je zit zelf PSV af te kraken omtrent het gebied scouting.
Ook leg je zelf al uit hoe het komt dat er hier een groot verschil merkbaar is t.o.v de Amsterdamse concurrent.
Het is toch overduidelijk dat PSV hier ook druk mee is getuigen het aankopen van Lozano/guti/Romero. Ook zie je in de jeugd elftallen steeds meer opvallende jonkies die goed gescout zijn en overtuigd om te kiezen voor PSV. Lees; Malen, Ledezma, Gloster, Madueke. Lozano is nu het eerste succes.
PSV zit nu eenmaal niet in de luxe positie die Ajax heeft. Dat komt nu eenmaal ook omdat onze jongens de jaren onder Cocu wel de groepsfase (CL) hebben overleefd, maar geen/weinig indruk hebben gemaakt. Dus zijn ze niet verkocht voor (bizar) hoge bedragen.

PSV probeert het absoluut (scouten-scoren in Zuid-Amerika) en wat hebben we er dan aan met zijn allen te gaan zitten klagen? Het kan inderdaad niet zo frequent voorkomen als bij Ajax dat we dat soort ‘gokken’ kunnen nemen. Betekent niet dat de scouting ‘verwaarloosd’ is.
 
http://www.soccernews.nl/news/610369/jahanbakhsh-nadert-verrassende-terugkeer-naar-eredivisie
Gerucht op Soccernews : PSV wil Jahanbaksh als vervanger voor Lozano halen. Kostas wordt gehaald als vervanger voor Luuk. Op zich geen moeite met komst Jahanbaksh , zolang het niet meer dan 5 miljoen euro bedraagt....
Zou Brighton & Hove hem laten gaan voor 5M?
Bij AZ vond ik hem overigens echt goed, maar in Engeland is hij absoluut niet geslaagd.
Toch kunnen we, als de Lozano transfer inderdaad een feit wordt, hem goed gebruiken als een snelle rechtervleugelaanvaller.
Bovendien beschikt (e) hij over een goede voorzet.
Eerst maar eens wachten of Lozano door de medische keuring is gekomen, en tot de deal met Napoli rond is.
Het is opvallend (angstvallig?) stil rond Lozano, terwijl zijn medische keuring al om 13.37 uur een einde vond...Dit duurde wél 4 uur lang.o.O
 
Laatst bewerkt:
PSV probeert het absoluut (scouten-scoren in Zuid-Amerika) en wat hebben we er dan aan met zijn allen te gaan zitten klagen? Het kan inderdaad niet zo frequent voorkomen als bij Ajax dat we dat soort ‘gokken’ kunnen nemen. Betekent niet dat de scouting ‘verwaarloosd’ is.
Als PSV nu naast Mitroglou uitkomt bij Jahanbakhsh kun je wel degelijk vraagtekens zetten bij de scouting.

Het zou van mismanagement van de hoogste plank getuigen indien we met al onze aanvallende kwaliteiten om nu Mitroglou en Jahanbakhsh naar Eindhoven te halen.

PSV wil inzetten op de jeugd, maar zet vervolgens na vertrek van de Jong en Lozano, talenten als Gakpo, Malen, Aboukhlal en Piroe wederom in de wachtkamer. Tevens wil ik aan dit rijtje ook nog spelers toevoegen als Sidibe en Vertessen die in JO-19 spelen.

Vervolgens vragen wij ons hier af waarom zij in Amsterdam talenten als de Ligt en de Jong voor megabedragen verkopen. Tsja, misschien heeft het er mee te maken dat ze daar wel het lef hebben om een 17-jarige verdediger op te stellen, terwijl wij Obispo verhuren. Alle hiervoor genoemde spelers: Gakpo, Malen, Abouklal, Piroe en Ihattaren zouden in Amsterdam simpelweg een basisplek hebben gekregen en de kans om zichzelf te ontwikkelen.
 
Laatst bewerkt:
Als PSV nu naast Mitroglou uitkomt bij Jahanbakhsh kun je wel degelijk vraagtekens zetten bij de scouting.

Het zou van mismanagement van de hoogste plank getuigen indien we met al onze aanvallende kwaliteiten om nu Mitroglou en Jahanbakhsh naar Eindhoven te halen.

PSV wil inzetten op de jeugd, maar zet vervolgens na vertrek van de Jong en Lozano, talenten als Gakpo, Malen, Aboukhlal en Piroe wederom in de wachtkamer. Tevens wil ik aan dit rijtje ook nog spelers toevoegen als Sidibe en Vertessen die in JO-19 spelen.

Vervolgens vragen wij ons hier af waarom zij in Amsterdam talenten als de Ligt en de Jong voor megabedragen verkopen. Tsja, misschien heeft het er mee te maken dat ze daar wel het lef hebben om een 17-jarige verdediger op te stellen, terwijl wij Obispo verhuren. Alle hiervoor genoemde spelers: Gakpo, Malen, Abouklal, Piroe en Ihattaren zouden in Amsterdam simpelweg een basisplek hebben gekregen en de kans om zichzelf te ontwikkelen.

Tja... PSV heeft met de verkoop van Luuk en Lozano wél 45 goals de deur uit gedaan. Die ga je met de jeugd alleen natuurlijk dit seizoen niet terug krijgen.

Het lijkt me trouwens duidelijk dat op dit moment en ook de laatste seizoenen eigen jeugd ibij PSV meer kansen krijgt dan bij Ajax. Kijk eens wat er zoal de laatste twee seizoenen heeft gedebuteerd of vaste basisspeler was: Hendrix, Mauro Junior, Bergwijn, Rosario, Malen, Gakpo, Lammers, Ihattaren...
 
http://www.soccernews.nl/news/610369/jahanbakhsh-nadert-verrassende-terugkeer-naar-eredivisie
Gerucht op Soccernews : PSV wil Jahanbaksh als vervanger voor Lozano halen. Kostas wordt gehaald als vervanger voor Luuk. Op zich geen moeite met komst Jahanbaksh , zolang het niet meer dan 5 miljoen euro bedraagt....

We missen wel een echte rechtsbuiten in onze selectie. Bruma, Bergwijn en Gakpo zijn alle drie beter vanaf links, dus wat dat betreft voegt Jahanbaksh wel iets toe. De vraag is alleen waarom Bruma dan gehaald is. Met Jahanbaksh wordt hij eigenlijk overbodig. Daarom - en gezien de interesse in Doan en ene Gonzalez - kan ik me niet voorstellen dat PSV hem nu gaat halen.

Ik denk dat PSV er beter aan doet om een creatieve aanvallende middenvelder te halen. Ik pleit voor een "Guardado-constructie: huur (met optie tot koop) een relatief grote naam met veel ervaring in een topcompetitie en het team is compleet.
Is Ihatarren klaar voor wekelijks het grote werk achter de spits of presteerde de speler niet naar behoren? Dan ligt je de optie niet.
Heeft Ihatarren nog een jaartje nodig, rendeert hij beter hangend vanaf rechts of maakt de speler het elftal echt beter? Dan kun je de speler kopen.

Hoewel ik geen verstander ben van teveel huurlingen, is dit momenteel denk ik de beste oplossing. Ihatarren is zo'n groot talent dat hij niet voor de voeten moet worden gelopen. Neemt niet weg dat ik denk dat tweemaal per week de kar trekken nu nog te vroeg komt voor hem.
 
We missen wel een echte rechtsbuiten in onze selectie. Bruma, Bergwijn en Gakpo zijn alle drie beter vanaf links, dus wat dat betreft voegt Jahanbaksh wel iets toe. De vraag is alleen waarom Bruma dan gehaald is. Met Jahanbaksh wordt hij eigenlijk overbodig. Daarom - en gezien de interesse in Doan en ene Gonzalez - kan ik me niet voorstellen dat PSV hem nu gaat halen.

Ik denk dat PSV er beter aan doet om een creatieve aanvallende middenvelder te halen. Ik pleit voor een "Guardado-constructie: huur (met optie tot koop) een relatief grote naam met veel ervaring in een topcompetitie en het team is compleet.
Is Ihatarren klaar voor wekelijks het grote werk achter de spits of presteerde de speler niet naar behoren? Dan ligt je de optie niet.
Heeft Ihatarren nog een jaartje nodig, rendeert hij beter hangend vanaf rechts of maakt de speler het elftal echt beter? Dan kun je de speler kopen.

Hoewel ik geen verstander ben van teveel huurlingen, is dit momenteel denk ik de beste oplossing. Ihatarren is zo'n groot talent dat hij niet voor de voeten moet worden gelopen. Neemt niet weg dat ik denk dat tweemaal per week de kar trekken nu nog te vroeg komt voor hem.
Mee eens!

Voorin zijn we klaar, gewoonweg voldoende opties met voldoende kwaliteit. Bergwijn, en Bruma als basisspelers met Gakpo als eerste invaller. En Malen kan ook op de vleugels uit de voeten indien noodzakelijk. Een vleugelspeler halen lijkt mij overbodig en zal ten koste gaan van de kansen van Gakpo. Dus vooralsnog geen enkele reden om een extra vleugelspeler te halen.

Aanvallende middenvelder (type van Ginkel) is wat we nodig hebben.
- Ramselaar is te licht bevonden
- Afellay is altijd geblesseerd en heeft geen wedstrijdritme
- Thomas is geblesseerd en heeft geen wedstrijdritme
- Pereiro geblesseerd
- Ihattaren is nog erg jong en kan je niet van verwachten dat hij alles speelt

Daarbovenop hebben we een leider nodig met ervaring. Als we een leiderstype met ervaring met het spel a la van Ginkel kunnen halen dan doen we serieus mee om de titel. En ik weet zeker dat we een dergelijke speler kunnen halen met de miljoenen die vrij komen met de verkoop van Lozano.
 
Als PSV nu naast Mitroglou uitkomt bij Jahanbakhsh kun je wel degelijk vraagtekens zetten bij de scouting.

Het zou van mismanagement van de hoogste plank getuigen indien we met al onze aanvallende kwaliteiten om nu Mitroglou en Jahanbakhsh naar Eindhoven te halen.

PSV wil inzetten op de jeugd, maar zet vervolgens na vertrek van de Jong en Lozano, talenten als Gakpo, Malen, Aboukhlal en Piroe wederom in de wachtkamer. Tevens wil ik aan dit rijtje ook nog spelers toevoegen als Sidibe en Vertessen die in JO-19 spelen.

Vervolgens vragen wij ons hier af waarom zij in Amsterdam talenten als de Ligt en de Jong voor megabedragen verkopen. Tsja, misschien heeft het er mee te maken dat ze daar wel het lef hebben om een 17-jarige verdediger op te stellen, terwijl wij Obispo verhuren. Alle hiervoor genoemde spelers: Gakpo, Malen, Abouklal, Piroe en Ihattaren zouden in Amsterdam simpelweg een basisplek hebben gekregen en de kans om zichzelf te ontwikkelen.

Jij hebt liever, dat we met 11 jeugdspelers spelen en negende worden?

Ik ben absoluut voor om jeugd kansen te geven. Maar je moet niet gaan overdrijven. Dat Gakpo, Malen, Abouklal, Piroe en Ihattaran in Amsterdam simpelweg een basisplek zouden krijgen, vind ik ook erg makkelijk. Dus daar zouden de Ziyech's en Tadic's van deze wereld, op de bank zitten voor de spelers die je opnoemt? Malen heeft bij ons toch ook een basisplaats? Ihattaran krijgt toch ook zijn speelminuten? Abouklal laatst nog ingevallen tegen Heracles. Gakpo krijgt hier en daar zijn speelminuten. Sadilek is ook zelfs basisspeler, alleen die speelt op een verkeerde plek. Bergwijn vaste waarde.

Jeugd krijgt echt wel voldoende kansen hoor. Alleen, er is niet voor iedereen plek. Ben het wel mee eens dat je op bepaalde plekken, jeugdspelers kansen moet geven. Bijvoorbeeld zo Obispo. Groot talent, en doet het bij Vitesse absoluut niet verkeerd. Die kan toch niet minder zijn dan bijvoorbeeld Viergever?
 
Jij hebt liever, dat we met 11 jeugdspelers spelen en negende worden?

Ik ben absoluut voor om jeugd kansen te geven. Maar je moet niet gaan overdrijven. Dat Gakpo, Malen, Abouklal, Piroe en Ihattaran in Amsterdam simpelweg een basisplek zouden krijgen, vind ik ook erg makkelijk. Dus daar zouden de Ziyech's en Tadic's van deze wereld, op de bank zitten voor de spelers die je opnoemt? Malen heeft bij ons toch ook een basisplaats? Ihattaran krijgt toch ook zijn speelminuten? Abouklal laatst nog ingevallen tegen Heracles. Gakpo krijgt hier en daar zijn speelminuten. Sadilek is ook zelfs basisspeler, alleen die speelt op een verkeerde plek. Bergwijn vaste waarde.

Jeugd krijgt echt wel voldoende kansen hoor. Alleen, er is niet voor iedereen plek. Ben het wel mee eens dat je op bepaalde plekken, jeugdspelers kansen moet geven. Bijvoorbeeld zo Obispo. Groot talent, en doet het bij Vitesse absoluut niet verkeerd. Die kan toch niet minder zijn dan bijvoorbeeld Viergever?
Helemaal met je post eens...:clap2:
PSV heeft behoefte aan ervaring in de ploeg. Mitroglou is daarom een goede zet.
We moeten ook niet net doen alsof er in onze jeugd wereldtoppers rondlopen.
Ihattaren is overigens wél een potentiële wereldtopper.
Van mij mag hij nu al een basisplaats op tien krijgen.
 
Laatst bewerkt:
Ik was enkele weken geleden behoorlijk negatief maar al met al hebben we een bredere selectie nu dan dat we vorig jaar hadden; met ook nog eens interessante aankopen. Spannend is wel of een aantal twijfelgevallen positief uit gaan vallen (Thomas, Afellay, Lato).

Keepers
Zoet + Unnerstal + Ruiter (nieuw)
Meer concurrentie, die was er niet, dus op vooruitgegaan

Verdedigers
Weg: Angelino, Behich, Obispo
Nieuw: Lato, Boscagli, Baumgartl, Luckassen
Angelino is een enorme aderlating, maar in breedte erop vooruit gegaan en ik denk dat we centraal sterker zijn geworden met Baumgartl. Die bevalt me enorm. Onzekerheid zit hier in kwaliteit aanvallend van Boscagli en Lato.

Middenveld
Weg: Junior en Rigo verhuurd (prima)
Nieuw: Afellay & Thomas
Kan heel positief uitvallen als Afellay en Thomas of 1 van de 2 op oorspronkelijke niveau terugkomen. En in het slechtste geval ga je er niet op achteruit omdat je zelfde spelers hebt.

Aanval
Weg: De Jong & Lozano
Nieuw: Lammers, Bruma, Mitroglou en er komt nog een aankoop.

Ook in deze linie meer breedte, maar dit is wel de linie met meeste onzekerheid wat mij betreft, er zit niemand tussen die er gegarandeerd 20 in trapt. Wel zijn het stuk voor stuk super talentvolle jongens met enorm veel potentie. Hier moeten nog wel doelpunten aan toegevoegd worden, en dat zijn ze ook aan het proberen.

Verhuur van Mauro, Rigo, Piroe en Obispo vind ik positief. Daarnaast ben ik super blij met de vele minuten voor Gapko, Ihattaren.

Conclusie: Een bredere selectie met meer concurrentie, maar veel van de nieuwe spelers hebben een krasje en daarvan is het onzeker of het goed gaat uitpakken. Kan dus allemaal super positief uitpakken, maar ook een drama seizoen worden. Ben erg benieuw, interessant is het zeker.
 
PSV heeft Cyril Ngonge van Club Brugge op proef. 19 jaar en nog een contract tot 2021, heeft 3 wedstrijden in de competitie en 1 in de Champions League erop zitten. Favoriete positie is volgens transfermarkt linksbuiten, ik weet niet wat John de Jong met de linkerkant heeft maar als hij zo doorgaat hebben we straks 5 linksbuitens, al zal deze jongen in eerste instantie in de plannen van Jong PSV voorkomen. Verder heb ik geen idee hoe goed deze jongen is, iemand meer informatie over wat voor type speler hij is?
 
Enige stats die ik kan vinden is dat hij vorig seizoen in de Youth League in 5 wedstrijden 4 keer had gescoord. Wordt waarschijnlijk gehaald voor Jong PSV, aangezien we daar alleen Horvath als linksbuiten hebben.

Maar goed, even terug naar de realiteit.

19 jaar en nog geen hoge ogen gegooid in de CL
Belg
Linksbuiten
Niet de hele wereldtop zit achter hem aan
John doet de aankoop

Conclusie: pannenkoek die er geen fluitketel van kan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan