Je kunt tegenwoordig prima met kleine cvs spelen als die het verdedigen verder goed beheersen. Tegenwoordig moeten spelers op hoog niveau veel meer flexibel en compleet zijn. Je ziet traditionele rolverdelingen vooral nog op lager niveau. Daarbuiten moeten de cvs kunnen voetballen en opbouwen, de backs ver op kunnen stomen en als halve vleugelaanvallers opereren, is de scheidslijn tussen defensief/centraal/aanvallend middenveld vager geworden en spelen vleugelaanvallers in de spits en andersom, en moeten spitsen dikwijls ook het spel kunnen maken. Natuurlijk lopen er ook nog genoeg traditionele spelers rond of teams die zo spelen en bestonden die flexibele spelers vroeger ook, maar tegenwoordig is het allemaal wat meer die kant op aan het gaan. Het spelletje is tactisch geworden en teams spelen nu in allerlei opstellingen. Om je kans te vergroten om niet buiten de boot te vallen moeten de meeste spelers op meerdere posities kunnen spelen. Alleen spitsen en cvs komen eigenlijk in elke formatie wel standaard voor.

Als Timber puik verdedigt komen er wel topteams voor hem. Op zijn lengte na heeft ie alles van een moderne verdediger, zelfs een functionele dribbel.

Hoe verder een ploeg van het eigen doel speelt hoe minder belangrijk lengte wordt voor een verdediger. Dan is snelheid juist een belangrijke wapen. Voor Timber en zijn zaakwaarnemer daarom wel van belang om slim na te denken voor volgende club. Ajax is op wat dat betreft de ideale club voor hem. Barca van vroeger ook.
 
Qua rode kaarten bij tegenstanders in de Eredivisie ook niet.
2 rode kaarten voor Groningen gisteren en de volgende wedstrijd is Ajax - Groningen.
Maar goed, dat is (voorlopig) eenmalig, in Europees verband zie ik bijna een patroon sinds 18/19.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het zijn er inmiddels 12 geworden. Oa Pjanic doet ook niet mee. Sneu wel voor Besiktas.
Tsja, sneu of gewoon slecht van de medische staf? Zoveel tegelijk is geen toeval hoor. Ik weet wel wat de reacties hier zouden zijn als PSV zo vroeg in het seizoen een elftal aan blessures zou hebben.
 
Tsja, sneu of gewoon slecht van de medische staf? Zoveel tegelijk is geen toeval hoor. Ik weet wel wat de reacties hier zouden zijn als PSV zo vroeg in het seizoen een elftal aan blessures zou hebben.

Vast niet veel, wij zijn prof's met omgaan met teleurstellingen laatste jaren
 
Tsja, sneu of gewoon slecht van de medische staf? Zoveel tegelijk is geen toeval hoor. Ik weet wel wat de reacties hier zouden zijn als PSV zo vroeg in het seizoen een elftal aan blessures zou hebben.
Daar hoef je alleen maar de geschiedenis voor in te duiken op dit forum; blessures, en vooral zware blessures en PSV gaan hand in hand de laatste jaren.:cautious:
 
Terug
Bovenaan Onderaan