Zeker. Maar het maakt ze niet het Bayern van Nederland. Dat Bergwijn het hier goed doet zal ook pijnlijk zijn geweest voor Ajax.
Kan mij ook niet heugen dat dergelijke teksten werden gebruikt toen bv Gini of Maher naar ons kwam. T is allemaal wat gezocht, kennelijk is de komkommertijd vroeg dit jaar.
 
Nee, Bayern haalt dragende spelers weg bij concurrenten, das net ff anders. Daarbij, alsof wij niet eerder een sterkhouder bij AZ vandaan hebben gehaald, behoorlijk gezocht stukkie "journalistiek" wat dat betreft.
Volledig eens. Als ajax Dumfries, Malen en Gakpo koopt dan hebben we het ergens over. Als ajax interesse heeft in bankzitters met problemen/uitdagingen kun je dat stal geen Bayern-scenario noemen. Net zomin als het bijna gratis halen van een hooguit verdienstelijke speler bij een totaal niet concurrent.
 
Wat een kut artikel, dus als wij berghuis en wijndal hadden gehaald waren wij het Bayeren van Nederland? Berghuis gaat daar echt geen basis staan, Antony en Neres zijn veel belangrijker voor de marktwaarde. Tevens zie ik wijndal nooit naar Amsterdam gaan omdat AZ gewoon niet meer aan ze wilt verkopen.

Je snapt het artikel niet vrees ik, ajaks heeft geld zat om genoeg toppers te kopen, in NL en er buiten, maar door de betere van de concurrent te halen verzwak je de directe concurrentie en maak je hun leven wat moeilijker. Ajaks blijft financieel de rijkste dus die zorg hebben ze nooit, maar als je zo je tegenstanders kan tackelen tja..
 
Je snapt het artikel niet vrees ik, ajaks heeft geld zat om genoeg toppers te kopen, in NL en er buiten, maar door de betere van de concurrent te halen verzwak je de directe concurrentie en maak je hun leven wat moeilijker. Ajaks blijft financieel de rijkste dus die zorg hebben ze nooit, maar als je zo je tegenstanders kan tackelen tja..
Ik snap het zeker maar vind het een slecht artikel. Ajax koopt de concurrentie leeg. Nou prima als je berghuis koopt voor 6 miljoen dat hadden wij ook kunnen doen, voor de rest gaan Mo en Wijndal niet naar Ajax dus vandaar een matig artikel.
 
Je snapt het artikel niet vrees ik, ajaks heeft geld zat om genoeg toppers te kopen, in NL en er buiten, maar door de betere van de concurrent te halen verzwak je de directe concurrentie en maak je hun leven wat moeilijker. Ajaks blijft financieel de rijkste dus die zorg hebben ze nooit, maar als je zo je tegenstanders kan tackelen tja..
Mo, de speler waar jij t volgende over schrijft:

Of de lokale Burger king..
Of die nou een 6pack god of een anorexia word, oprotten want zijn binnenkant is verrot en ongewenst

Lees nu nog een keer de reacties op jouw post, denk daarna heel goed na...
 
Wat een kut artikel, dus als wij berghuis en wijndal hadden gehaald waren wij het Bayeren van Nederland? Berghuis gaat daar echt geen basis staan, Antony en Neres zijn veel belangrijker voor de marktwaarde. Tevens zie ik wijndal nooit naar Amsterdam gaan omdat AZ gewoon niet meer aan ze wilt verkopen.
AZ verkoopt wel, maar tegen bedragen waarvan ED clubs zullen afhaken.
 
Mo, de speler waar jij t volgende over schrijft:



Lees nu nog een keer de reacties op jouw post, denk daarna heel goed na...
Als ajax ons nu eens ging verzwakken door Luckassen, Guti en Bruma te kopen, ja dan zouden ze het Bayern van Nederland zijn
MARC: handelen, nu!!!!!
 
Mo, de speler waar jij t volgende over schrijft:
Lees nu nog een keer de reacties op jouw post, denk daarna heel goed na...

Ik heb die pannenkoek al lang afgeschreven, al word die de beste speler van 2022 bij ons zal mijn nare bijsmaak en irritatie blijven waardoor ik hem nooit meer ga mogen. Hij is een happymeal waard en ik vrees dat het zo'n waarde zal blijven, dus hij mag zeker oprotten van mij maa liever niet naar ajaks, alle overige clubs is prima.
 
Wat een kut artikel, dus als wij berghuis en wijndal hadden gehaald waren wij het Bayeren van Nederland? Berghuis gaat daar echt geen basis staan, Antony en Neres zijn veel belangrijker voor de marktwaarde. Tevens zie ik wijndal nooit naar Amsterdam gaan omdat AZ gewoon niet meer aan ze wilt verkopen.
Deels heb je natuurlijk gelijk. Het artikel is een manipulatie van feiten op zich… Ik denk alleen dat we het fenomeen “ Bayern van NL” breder moeten zien dan het weghalen van 1 of 2 spelers bij de concurrenten. Bayern München haalt ook lang niet alles wat ze hebben beoogd te halen maar elke goede speler wil wel naar Bayern. Daar win je de prijzen, daar krijg je de meeste bonussen en salarissen en daar acteer je op het hoogste podium. Dat is ook soms een machtsvertoon en de prijzen op de spits drijven; de concurrenten onzeker maken en ook laten zien dat je voor de breedte bedragen kunt betalen die zij zich niet kunnen veroorloven. Daar waar wij alles moeten wieken en wegen om iemand van 10 miljoen te kunnen halen, legt Ajax die gewoon op tafel. Daarbij moet gezegd worden dat John de Jong ons financieel naar de afgerond heeft gebracht waardoor onze positie tov Ajax nog slechter is dan voorheen. Het ligt dus ook aan ons zelf en de onnodige en slechte aankopen die wij ons totaal niet kunnen veroorloven. Dan heb je op de plek van JdJ een ervaren TD met internationaal netwerk nodig met daarnaast grote en goedbetaalde scouts. De organisatie bij PSV is wat mij betreft dan ook meer reden tot zorg dan wat Ajax wel of niet doet.
 
Heb een stukje gezien. Echt bizar zwak Ajax. En voor de komende jeugdtalentjes vanuit daar hoeven wij niet bang te zijn, dat zijn lachertjes
 
Heb een stukje gezien. Echt bizar zwak Ajax. En voor de komende jeugdtalentjes vanuit daar hoeven wij niet bang te zijn, dat zijn lachertjes
Ach, uiteindelijk zeggen zulke oefenpotjes weinig, was wel mooi om te zien hoe happy die spelers van Quick waren aan het eind.
 
Deels heb je natuurlijk gelijk. Het artikel is een manipulatie van feiten op zich… Ik denk alleen dat we het fenomeen “ Bayern van NL” breder moeten zien dan het weghalen van 1 of 2 spelers bij de concurrenten. Bayern München haalt ook lang niet alles wat ze hebben beoogd te halen maar elke goede speler wil wel naar Bayern. Daar win je de prijzen, daar krijg je de meeste bonussen en salarissen en daar acteer je op het hoogste podium. Dat is ook soms een machtsvertoon en de prijzen op de spits drijven; de concurrenten onzeker maken en ook laten zien dat je voor de breedte bedragen kunt betalen die zij zich niet kunnen veroorloven. Daar waar wij alles moeten wieken en wegen om iemand van 10 miljoen te kunnen halen, legt Ajax die gewoon op tafel. Daarbij moet gezegd worden dat John de Jong ons financieel naar de afgerond heeft gebracht waardoor onze positie tov Ajax nog slechter is dan voorheen. Het ligt dus ook aan ons zelf en de onnodige en slechte aankopen die wij ons totaal niet kunnen veroorloven. Dan heb je op de plek van JdJ een ervaren TD met internationaal netwerk nodig met daarnaast grote en goedbetaalde scouts. De organisatie bij PSV is wat mij betreft dan ook meer reden tot zorg dan wat Ajax wel of niet doet.

Dan heb je het min of meer over 1 persoon waar je je zorg over de organisatie aan ophangt.

Terwijl het misschien minder zorgwekkend is als het lijkt.
De Oostenrijkse en Duitse markt ligt plotseling open. Ervaren spelers worden gehaald. Zou zomaar kunnen dat Duitse talenten voor PSV gaan kiezen. Het lijkt mij een meer stabielere toekomst dan Zuid-Amerika met zijn tientallen tussenpersoontjes.
Madueke kwam van Tottenham.
Brainport en zijn gevolg is een fantastische basis.
Ik zie die toekomst positiever in dan de structuur van Ajax.
Echt waar.

Wel heb ik regelmatig een FdB-frons als ik het verkoopbeleid aanschouw. Gaan die spelers niet te goedkoop de deur uit steeds?
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Al is de rat nog zo groot, karma achterhaalt hem wel.
Voor zijn aandeel.. hij stond er bij en het mes viel per ongeluk in zijn neef's knieschijf :geek:

39e5437d233f7f9ce7b06f463396734a.png
 
Ajax lijkt een mega talent uit België binnen te gaan halen, ene Bounida. Die jongen schijnt ook erg goed te doen op Instagram en heeft vele volgers. Bijna alle Europese topclubs zitten achter hem aan en Anderlecht zelf wil hem graag behouden. Is 15 jaar en wordt in België als het grootste talent van zijn generatie gezien. Ajax schijnt de oude scout van Anderlecht (80 jaar!!!) in dienst te hebben en die schijnt een grote rol te spelen in dit proces.
 
Terug
Bovenaan Onderaan