Verlichtende theorie wederom, JB, maar leg eens uit? Wat is het verband tussen het feit dat er wat Ajax-aandelen rond zwemmen op de AEX en het beleid/resultaten van de club de afgelopen jaren?

Hint: het antwoord is in elk geval niet "Ajax is kut", "Ajax is debiel", "Amsterdammers zijn mongolen" of "Amsterdam is een kut stad". Amsterdam en Breda of een ander stuk van Brabant zijn ook niet met elkaar in oorlog, trouwens. Dat kan het antwoord ook niet zijn. Ben me ervan bewust dat ik nu zo'n 95% van jouw arsenaal aan antwoorden heb uitgesloten. Da's wel wat flauw van me, maar zie het als een uitdaging.
Ach, met Amsterdam moeten we het maar doen. Het beste zou een soort muur zijn eromheen. Eigenlijk vanaf de rivieren. En dan mogen jullie 2x per jaar de grens over zeg maar.. Dat lijkt me een goed compromis. Ik ben niet de kwaadste.

Over het eerste punt, dat heb ik uitgelegd. Maar iemand met jouw verstand heeft dat uiteraard begrepen..
 
Ach, met Amsterdam moeten we het maar doen. Het beste zou een soort muur zijn eromheen. Eigenlijk vanaf de rivieren. En dan mogen jullie 2x per jaar de grens over zeg maar.. Dat lijkt me een goed compromis. Ik ben niet de kwaadste.

Over het eerste punt, dat heb ik uitgelegd. Maar iemand met jouw verstand heeft dat uiteraard begrepen..
Helaasch, ik kan niet zeggen dat ik ben verrast. Ironisch dat je durft te beginnen over verstand, maar het is de zoveelste comment die symbool zou kunnen staan voor de gigantische oogkleppen.

Nu nog de zoveelste lage opmerking over Nouri, Daleys hart of Onana, svp. Hebben we dat ook weer gehad. Lekker uppercuts uitdelen in de digitale ether richting ajaks en Noord-Holland, woohoo. Die komen aan, hoor; dat zal ze leren. We want more, we want more!
 
Als het om Ajax en beleid gaat, tsja, beursbedrijf.. wij kunnen ook de club te koop aanbieden en een ultra rijke pipo laten komen.. de vraag is of we onze identiteit in de uitverkoop willen gooien.. Als we daarmee op termijn cl kunnen spelen.. Tsja, zeg het maar..

Er is geen andere weg, dat is de enige weg. Op ons eigen houtje kunnen we vast wel weer x CL halen maar dan weet je dat je er snel uit vliegt weer. Met een sugardaddy maak je meer kans om vaker en verder te komen. Maar er zal genoeg spanning en botsing komen intern dat weet je bij voorbaat al. Succes vs rust en structuur.
 
Er is geen andere weg, dat is de enige weg. Op ons eigen houtje kunnen we vast wel weer x CL halen maar dan weet je dat je er snel uit vliegt weer. Met een sugardaddy maak je meer kans om vaker en verder te komen. Maar er zal genoeg spanning en botsing komen intern dat weet je bij voorbaat al. Succes vs rust en structuur.
Goed punt. Al weet ik niet of we nu zoveel structuur zien bij PSV ;)
 
Helaasch, ik kan niet zeggen dat ik ben verrast. Ironisch dat je durft te beginnen over verstand, maar het is de zoveelste comment die symbool zou kunnen staan voor de gigantische oogkleppen.

Nu nog de zoveelste lage opmerking over Nouri, Daleys hart of Onana, svp. Hebben we dat ook weer gehad. Lekker uppercuts uitdelen in de digitale ether richting ajaks en Noord-Holland, woohoo. Die komen aan, hoor; dat zal ze leren. We want more, we want more!
Ach ik zou me er niet te veel druk om maken op een PSV forum. Jij kan er toch ook niet aan doen dat je gevallen bent voor die duivelse club, liefde maakt Blind. Je vergeet trouwens je grote vriend en dribbelkoning nog;P
 
Ach ik zou me er niet te veel druk om maken op een PSV forum. Jij kan er toch ook niet aan doen dat je gevallen bent voor die duivelse club, liefde maakt Blind. Je vergeet trouwens je grote vriend en dribbelkoning nog;P
Je hebt ook gelijk, zeker wat betreft die eerste zin.

Overigens ben ik meneer Beurs toch wel eeuwig dankbaar als ik zie hoe mooi Jong Ajax momenteel Volendam van het kastje naar de muur tikt. Die aandeeltjes op de AEX die werkelijk niet vooruit te branden zijn (zo weinig worden ze verhandeld), maken het toch volledig waar op de dinsdagavond wanneer het om de knikkers gaat. Hartelijk dank, meneer Beurs.
 
Je hebt ook gelijk, zeker wat betreft die eerste zin.

Overigens ben ik meneer Beurs toch wel eeuwig dankbaar als ik zie hoe mooi Jong Ajax momenteel Volendam van het kastje naar de muur tikt. Die aandeeltjes op de AEX die werkelijk niet vooruit te branden zijn (zo weinig worden ze verhandeld), maken het toch volledig waar op de dinsdagavond wanneer het om de knikkers gaat. Hartelijk dank, meneer Beurs.

AJAX to the moon!
 
Als PSV op de beurs komt dan verandert er toch niks aan onze geschiedenis?
Als John de Jong maar niet gaat investeren en z'n aandelen in PSV maar niet ziet verdwijnen als Bitcoins 😫
 
Er is geen andere weg, dat is de enige weg. Op ons eigen houtje kunnen we vast wel weer x CL halen maar dan weet je dat je er snel uit vliegt weer. Met een sugardaddy maak je meer kans om vaker en verder te komen. Maar er zal genoeg spanning en botsing komen intern dat weet je bij voorbaat al. Succes vs rust en structuur.
Dus in principe biedt je de club te koop aan, daarmee kweek je vermogen (als het goed is).. Vitesse zit inmiddels bij de subtop, waren nog eens kanonnenvoer in de ed.. hebben meer middelen gekregen.. maar ja, is zoiets bespreekbaar en haalbaar.. er zit een hoop nostalgie in psv..
 
Volendam doet even een Mouraatje, zeg. Staan tot de 86ste minuut 0-2 achter en winnen 'm alsnog met 3-2 in minuut 95.

Unuvar en Hansen lijken wel terug; Unuvar scoort voor de derde keer op rij en Hansen speelde heel goed. Het gaat ook niet lang meer duren voordat Quinten Timber zijn tweelingbroertje Jurrien Timber komt vergezellen in het eerste. Die sluit volgend seizoen samen met Taylor aan, verwacht ik.

Vd Ven vond ik trouwens tegenvallen bij Volendam. Is hoe dan ook wel een goed talent, volgens mij. Vond hem vandaag alleen wel zwak. Ben benieuwd welke club uiteindelijk met hem aan de haal gaat.
 
Volendam doet even een Mouraatje, zeg. Staan tot de 86ste minuut 0-2 achter en winnen 'm alsnog met 3-2 in minuut 95.

Unuvar en Hansen lijken wel terug; Unuvar scoort voor de derde keer op rij en Hansen speelde heel goed. Het gaat ook niet lang meer duren voordat Quinten Timber zijn tweelingbroertje Jurrien Timber komt vergezellen in het eerste. Die sluit volgend seizoen samen met Taylor aan, verwacht ik.

Vd Ven vond ik trouwens tegenvallen bij Volendam. Is hoe dan ook wel een goed talent, volgens mij. Vond hem vandaag alleen wel zwak. Ben benieuwd welke club uiteindelijk met hem aan de haal gaat.
Topcoach die Jonk!
 
Een woord : Dolberg. Was ook de nieuwe weet ik wat.. Van wat Ajax scout wordt ik niet zenuwachtig. Een hartpatient achterin die dit seizoen nog gaat omvallen (moet ie zich maar niet zo druk maken) en na Nouri hebben ze daar wel ervaring mee. Een dure spits die niet eens EL kan spelen. Een dopingspeler (ook iets wat vaker bij ze voorkomt) op doel, en wat spelers die ze uit ellende maar weer hebben teruggehaald uit Engeland. Nee, bij Ajax gaat het lekker.. Zolang ze dit blijven doen is er nog niet zoveel aan de hand..
Op een of andere manier voel ik mij altijd genoodzaakt om op jouw Posts te reageren en moet me in houden het C woord niet te gebruiken.

dolberg is gekocht voor een paar ton en verkocht voor 20+ miljoen. Het klopt dat we meer hadden verwacht maar qua financieel rendement toch niet onaardig.

Tadic en Blind hebben hun waarde meer dan bewezen en het lijkt mij dat als je jouw anti Ajax bril afzet dat je dit stiekem zelf wel weet. Tuurlijk krijg je nooit hun aankoop bedrag terug en zijn ze qua salaris peperduur maar sinds hun komst loopt t sportief wel als een malle.

onana als doping zondaar beschouwen is ook iets te kort door de bocht aangezien het middel bewezen niet meer effectief is als maskeermiddel en losstaand op sportief gebied eerder de prestaties verslechterd.
ook heeft de uefa erkend dat er geen opzet is. en welke dopingzondaars bedoel je nog meer? Kom aub niet met een jaren 90 situatie van de Boer. Dit is zo lang geleden dat je gerust mag spreken over andere tijden. Zal vast bij jouw geliefde PSV ook wel eens voorgekomen zijn rond die tijd.

De kwestie blind en nouri heeft Brainz je al prima uitgelegd. Doctoren geven groen licht en het is een risico wat de speler zelf ook graag neemt.

En dan qua scouting: Kudus, Anthony afgelopen jaar vergeten? Tuurlijk hebben we een paar keer een mispeer gedaan met spelers als Labyad, Promes, klaiber (mijn God ik moet je hier in zelfs gelijk geven), en in mindere mate Alvarez die nu toch iets beter begint te ballen.
Als we dan toch name dropping doen met slechte aankopen hoef ik maar 1 naam te noemen: Baumgartl..... oké ik kan het niet laten.... komt ie: Luckassen, maxi, guti, Thomas, doan. Need to continue?

verder een fijne dag nog J.B.
 
[Goede teksten, maar...]
Ik ben wel de laatste die dit moet typen (aangezien ik van alle buitenstaanders hier nog het meest hap), maar zoals Phillip Cocu al zei: minder druk om maken op een PSV-forum. En na een tijdje herken je ook wel wie - naast het logische zeiken op de concurrent zo nu en dan - in dit topic verschijnen om af en toe een oprechte discussie te voeren vs. de lieden die het uitsluitend zien als boksbal.

Maar goed, de kans is zeer groot dat ook ik hier over een tijdje weer de zoveelste non-discussie zit te voeren. Herinner me dan svp aan m'n eigen tekst.
 
Ik ben wel de laatste die dit moet typen (aangezien ik van alle buitenstaanders hier nog het meest hap), maar zoals Phillip Cocu al zei: minder druk om maken op een PSV-forum. En na een tijdje herken je ook wel wie - naast het logische zeiken op de concurrent zo nu en dan - in dit topic verschijnen om af en toe een oprechte discussie te voeren vs. de lieden die het uitsluitend zien als boksbal.

Maar goed, de kans is zeer groot dat ook ik hier over een tijdje weer de zoveelste non-discussie zit te voeren. Herinner me dan svp aan m'n eigen tekst.
Ik ben mij bewust dat ik op een PSV forum zit als Ajacied. Niet met de insteek te stoken maar om de kijk van de supporters van onze grootste concurrent en het voeren van gezonde discussies.
Maar kan het dan soms niet laten om onzinnigheden te weerleggen.
Voetbal en met name fora zijn net bokswedstrijden. Uitdelen en incasseren.
Zo moeten we de naam Moura hier nog regelmatig lezen en snap goed dat dit een mooi moment was voor PSV supporters.

laat voorop staan dat PSV en Ajax niet zonder elkaar kunnen en soms ook niet met elkaar. Aan t eind moeten we gewoon de winnaar feliciteren en doorgaan met de dagelijkse gang van zaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan