Ajax

Hoe zo, mr alex maakt er een verhaal met krokillentranen van. Ik ben fan vanaf mijn negende en meer blablabla…
Als het klopt dat Kroes dit heeft aangegeven bij zijn benoeming in augustus, dan wist de RvC er dus al van. Als ze dan 9 maanden wachten met actie zijn de zo incompetent als de pleuris. Dan heb je niet het beste met Ajax voor.

1 april was gisteren toch? Bizar nieuws op de dinsdag morgen.

Er ontbreekt mijn inziens wel nog wat informatie. Het lijkt me niet dat Kroes zo dom is dat hij dit volledig zonder overleg en advies heeft gedaan. Probeert van Praag misschien hier de macht te grijpen?
Zoiets ja.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit al bekend was. (Edit: Dat blijkt dus ook zo te zijn! Goed zo, Humm, goed gezien.)
17000 aandelen met een marginale winst zijn grijpstuivers voor iemand die in de spelersmaklaardij zat. Het lijkt een stok om mee te slaan.

Oh, ik zie nu dat er tegenzetten van Kroes zijn, die had ik nog niet gelezen.

Laatst bewerkt:
Het aankopen van aandelen en dan doen alsof je openheid van zaken geeft terwijl je er nog 17K koopt een week voordat je een contract tekent is natuurlijk de reinste onzin om te doen alsof je volledig open bent. Als je voor dat soort functies gaat dan is een week voordat je tekent het proces dusdanig ver dat je niet met droge ogen kan verkopen dat je het doet om vertrouwen uit te stralen.
Ook weer zo. Die laatste aankoop is een beetje wiebelig. Maar het leek openlijk? Dat de RvC meer dan een half jaar na dato begint te bokken komt op mij over als een mes in de rug omdat er daar op wat teentjes is gestapt.

Als het klopt dat Kroes dit heeft aangegeven bij zijn benoeming in augustus, dan wist de RvC er dus al van. Als ze dan 9 maanden wachten met actie zijn de zo incompetent als de pleuris. Dan heb je niet het beste met Ajax voor.
Das niet incompetent. Das iemand onder de bus duwen.

Kroes: "Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie."

Hoe naïef kan je zijn. Dit moet je ook al weten zonder overleg met een advocaat. :FP:

Ook wel bizar dat die Kroes dus al aandeeltjes Ajax verzamelde ten tijden dat hij werkzaam voor AZ was. 😂
Ja, dat vind ik eigenlijk nog minder in de haak. Maakt hem direct belanghebbende bij bijvoorbeeld CL plaatsing van Ajax terwijl hij bij AZ zat.

Ik moest bij mijn aanstelling hier verklaren geen aandelen in mijn werkgever, enige branchegenoten van mijn werkgever, of potentiele klanten en leveranciers van mijn werkgever te hebben. Vond ik bepaald geen onredelijk verzoek.

Wat een ongekende shitshow.....:oops:

Zoals ik tijdens de schoolmusical in mijn rol als middeleeuwse tandarts al triomfantelijk uit moest spreken:
Er is geen beter vermaak dan leedvermaak!!
:clap2::clap2::clap2::SC::clap2::clap2::clap2:

Ja, dat vind ik eigenlijk nog minder in de haak. Maakt hem direct belanghebbende bij bijvoorbeeld CL plaatsing van Ajax terwijl hij bij AZ zat.

Ik moest bij mijn aanstelling hier verklaren geen aandelen in mijn werkgever, enige branchegenoten van mijn werkgever, of potentiele klanten en leveranciers van mijn werkgever te hebben. Vond ik bepaald geen onredelijk verzoek.
Dat is als een speler die gaat wedden op de tegenstander.
Kan echt niet.

Dat is als een speler die gaat wedden op de tegenstander.
Kan echt niet.

Kan wel en mag wel, maar je mag er geen bewuste voordeel uithalen door interne kennis te hebben waardoor je voordeel hebt op de rest. Dus het mag wel, maar de timing wanneer je het koopt speelt hier een cruciale rol in. Als hij na zijn aanstelling het koopt, en het niet verboden is in zijn functiebeschrijving dan is het volkomen legaal. Dan heeft niemand nadeel van 'zijn nieuwtje' gehad en kan de rest ook bijkopen of verkopen meteen.

Zoiets ja.
Kan me niet aan de indruk onttrekken dat dit al bekend was. (Edit: Dat blijkt dus ook zo te zijn! Goed zo, Humm, goed gezien.)
17000 aandelen met een marginale winst zijn grijpstuivers voor iemand die in de spelersmaklaardij zat. Het lijkt een stok om mee te slaan.

Oh, ik zie nu dat er tegenzetten van Kroes zijn, die had ik nog niet gelezen.
Screenshot_2024-04-02-10-44-11-47_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Nog niet eens grijpstuivers met een fluctuatie van wat? Tien cent? Niet eens een modaal maandloon. De mogelijke winst die Kroes zou kunnen maken gaat echt nergens om.

3 directeuren de laan uit gesmeten.
Als ze bij Ajax enig gevoel voor symmetrie hebben....dan weet ik wel wat de nieuwe directeur gaat uitspoken!

1. Dickpic
2. Ongeoorloofd handelen
2. Ongeoorloofd handelen
1. ?

Sinds Overmars weg is, is het één grote puinhoop.
En met hemzelf is de rotzooi natuurlijk ook al begonnen.
En de koers juist gedaald is :ROFL:
De Kroes is gedaald!

EDIT: Overigens liggen de zaken dan blijkbaar iets anders als de zaken echt zo liggen als Kroes het voorstelt, maar dat gezegd hebbende heeft hij zijn lot dan ook wel volledig in de handen van de RvC gelegd door te wachten op hun antwoord aangaande dat aandelenpakket. Volgens mij ben je toch echt ook zelf verantwoordelijk voor dat soort zaken. Het zijn ook handelingen die voor elk beursgenoteerd bedrijf zo gaan, niet alleen bij ajax. Dus hij had ook zelf eens een adviseur ofwel advocaat met relevante kennis kunnen raadplegen. Amateuristisch.

Er was eens een directeur bij Ajax
Die was wel een beetje erg laks
Hij deed iets wat niet mocht
Had aandelen gekocht
2 weken directeur was zijn tax (ja la la la la la)

Er was eens een directeur uit Duitsland
Die had een gat in z'n hand
Kocht spelers veel te duur
De druiven bleken zuur
Ajax zette hem na een paar maand aan de kant (ja la la la)

Er was eens mannetje uit de hoofdstad
Had veel kennis, nou dat belooft wat
Hij appte net iets te veel
van zijn geslachtsdeel
En zat daarna op een dood pad. (Ja la la la la)..

Kan niet wachten op de volgende limerick.

Kroes: "Hoe zeer ik ook overtuigd ben van mijn goede intenties, snap ik inmiddels na overleg met mijn advocaat, dat ik op 26 juli 2023 niet de meest verstandige beslissing heb genomen door de schijn van de situatie."

Hoe naïef kan je zijn. Dit moet je ook al weten zonder overleg met een advocaat. :FP:

Het is prima dat hij een aandelenpakket bezit en dit heeft hij goed doorgegeven aan de RvC. Het lijkt er alleen op dat hij hierbij niet heeft vermeld dat hij 26 juli nieuwe aandelen heeft aangekocht - met voorkennis dus. Dat is de grote dealbreaker en daar lult hij omheen.

Ook wel bizar dat die Kroes dus al aandeeltjes Ajax verzamelde ten tijden dat hij werkzaam voor AZ was. 😂
Ik wist dit niet, maar:

"Kroes heeft als speler vanaf zijn negende tot zijn negentiende jaar de jeugdopleiding van Ajax doorlopen. Inmiddels is hij meer dan dertig jaar lid van de vereniging Ajax en nog steeds actief als voetballer bij de zaterdagafdeling van Ajax."

Zo raar is het dus niet...

Terug
Bovenaan Onderaan