Adam Maher (M)

Ja dat heb ik ook. Ik zou het geweldig vinden als ie komt, maar het lijkt me verstandiger om is een echt goeie verdediger te halen!

Tja, PSV zelf is tevreden over hun defensie, terwijl elk blinde of dove ondertussen al weet dat het zo lek als een mandje is achterin :/ Als we straks geen kampioen worden, met of zonder Maher, dan worden de pannenkoeken achter alsnog in bescherming genomen, terwijl we ook allemaal weten dat de meeste drama, ellende en fouten achter gemaakt worden. Dan zullen ze na de zomer weer kijken voor een spits... zucht, blindheid.
 
RikElfrink #Brands bevestigt nu ook bod op #maher.

RikElfrink #PSV wil meer versterkingen, er is een bod gedaan op #Maher
 
Tja, PSV zelf is tevreden over hun defensie, terwijl elk blinde of dove ondertussen al weet dat het zo lek als een mandje is achterin :/ Als we straks geen kampioen worden, met of zonder Maher, dan worden de pannenkoeken achter alsnog in bescherming genomen, terwijl we ook allemaal weten dat de meeste drama, ellende en fouten achter gemaakt worden. Dan zullen ze na de zomer weer kijken voor een spits... zucht, blindheid.

Pieters is natuurlijk ook terug nu he. Wil zelf graag als CV gaan spelen (according to de papieren versie van VI). Zal natuurlijk wel even moeten wennen aan die positie. Maar lijkt me prima plan. Je hebt dan natuurlijk niet echt nog een CV nodig. Zanka begint ook eindelijk te aarden en je hebt dan ook nog eens Derijck, Marcelo, Koch. Bouma is dan in dit scenario stand in voor Willems.

Lijkt mij eerlijk gezegd wel een uitstekende aankoop Maher. Toch denk ik nog steeds dat ze hem halen als Strootman weggaat. Hoe wou je over twee maandjes verder spelen dan? Wie haal je er dan uit voor Toivonen? Of laat de je gehele transferwaarde van Toivonen vervallen?
 
Rik Elfrink ‏@RikElfrink
#PSV heeft 5 miljoen geboden op #Maher. #AZ wil miljoenen meer. #PSV geeft niet op.

Sorry maar hoe is dat MOGELIJK meneer Brands...
Hoe wil je hem betalen?

Vraag ik me ook af. Net bij de nieuwjaarsreceptie nog een mooi verhaal over dat PSV een financieel gezonde club zal blijven, maar het lijkt me dat ze hiermee speculeren op een toekomstige transfer van Strootman, Toivonen, Mertens of Lens.
 
Hoeveel zou AZ voor hem willen hebben? 8-9 miljoen?
 
Rik Elfrink ‏@RikElfrink
#PSV heeft 5 miljoen geboden op #Maher. #AZ wil miljoenen meer. #PSV geeft niet op.



Vraag ik me ook af. Net bij de nieuwjaarsreceptie nog een mooi verhaal over dat PSV een financieel gezonde club zal blijven, maar het lijkt me dat ze hiermee speculeren op een toekomstige transfer van Strootman, Toivonen, Mertens of Lens.

Vreemd verhaal inderdaad..
 
Vreemd verhaal inderdaad..

Er staat nog flink wat cash op de bank. Gezond zijn heeft meer te maken met het onder controle krijgen van de uitgaven tov de inkomsten. Dat is mede door de deal met Fox aardig op orde.
 
Laatst bewerkt:
Vraag ik me ook af. Net bij de nieuwjaarsreceptie nog een mooi verhaal over dat PSV een financieel gezonde club zal blijven, maar het lijkt me dat ze hiermee speculeren op een toekomstige transfer van Strootman, Toivonen, Mertens of Lens.

Zo gek lijkt het me nog niet eens als ik denk aan het lijstje spelers wat PSV (hoogstwaarschijnlijk-) gaat verlaten;

Waterman (?), Hutchinson (transfervrij), Engelaar (transfervrij), Manolev, Vukovic, Nijland, Strootman, Toivonen (afhankelijk van zijn rentree bij PSV, moeilijke situatie), Mertens (?), Lens (heeft al aangegeven graag weg te willen), Bouma (stopt?)

Misschien wordt de interesse in Matavz weer heel heftig uit Italië en slijt je hem ook nog. Zijn vertrek is echter bij lange na niet noodzakelijk als je bovenstaand lijstje doorneemt, net zomin zou een vertrek van Wijnaldum zijn. Het is een publiek geheim dat Gini nog niet gerendeerd heeft bij PSV, en hij zal de komende weken toch echt weer alles uit de kast moeten halen om zijn positie te behouden.

In principe haal je Zoet terug van RKC, en kan hij het uit gaan vechten met Tyton en Bertrams. Hiljemark is nu gehaald voor het middenveld, al zie ik hem nog niet zo makkelijk basisspeler worden gezien zijn leeftijd. Maher is wel een speler die er meteen staat bij PSV, en kan zowel centraal als op 10 spelen. Met deze twee spelers zou je het middenveld compleet hebben indien alleen Hutchinson en Strootman vertrekken.

Dan rest een centrumverdediger (Koch? Hendrix?), een rechtsback (Brenet?) en eventueel een linksbuiten (indien men niet overtuigd is van Depay). Voor de breedte kun je dan nog kijken naar een centrale verdediger/middenvelder en een rechtsbuiten (bij voorkeur allebei een jong talent) om op termijn een vertrek van Van Bommel/Marcelo/Derijck en Narsingh op te vangen.

Volgend seizoen zal er in ieder geval flink geschoven gaan worden. Hopen dat we CL voetbal af kunnen dwingen, dan haal je toch makkelijker goede jongens binnen dan wanneer we weer overgeleverd zijn aan de Europa League.
 
Waar blijft Retro eigenlijk :|

Retro leeft in het verleden.

Staal al op de Herdgang met een handtekeningenboekje.

Ik had niet anders verwacht met zo'n profiel foto :p en als ie ook nog eens lid is van de RK kerk vind ik zijn constante roep om Maher ook wel een beetje griezelig.

+1 :D

Knikkende knietjes en verlegen stamelend :p

:D Jullie zouden een adviesbureau moeten beginnen gericht op mindreaders en mentalists. Jullie mogen mij als referentie gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, het is lang geleden dat er een PSV-gerelateerde happening zoveel kriebel bij mij teweeg brengt. Het zou toch gewoon ronduit te gek zijn als hij al deze maand in een PSV-shirt te bewonderen zou zijn, of niet? :)

Dan nog even inhoudelijk reageren op de berichtgevingen en reacties in dit topic. Bij weinig spelers ben ik zo stellig geweest als bij Maher vanaf het moment dat hij zijn eerste speelminuten maakte in het eerste bij AZ. Ralf vond mij meteen opportunistisch en Mocro vond Labyad beter als hij maar de kans zou krijgen op die positie. Maar ik sta nog steeds achter mijn woorden van toen: met Maher haal je de toekomstige smaakmaker binnen van Oranje en dat is lekker als je je bedenkt dat die rol jarenlang vergeven is aan een (ex-)Ajaxied. Al die argumenten hier in dit topic over de urgentie van zijn aankoop leiden wat mij betreft tot een non-discussie. Het zou hetzelfde zijn als mensen destijds zouden roepen dat de aankoop van Ronaldo een slecht idee is omdat je al Nilis hebt rondlopen of De Bilde (weet trouwens niet of hij toen al bij PSV speelde). De enige reden dat we in deze tijd waarin de grote talenten kapot gescout worden over de hele wereld een speler kunnen aantrekken met zijn enorme potentieel heeft puur te maken met het geluk dat hij in de Nederlandse competitie actief is en daar voorlopig actief wil blijven. Dergelijke kansen maak je in principe bijna nooit meer mee. Dan moet je als TD de waan van de dag vergeten en zo'n kans grijpen. Het is lang geleden dat wij een speler hebben verkocht aan de absolute Europese top en het daar ook heeft waargemaakt. Ik denk dat Maher die potentie heeft. En als we dan toch de waan van de dag erbij gaan halen en kijken naar de invulling van de posities in de selectie, dan zijn alle counterargumenten al een keer voorbij gekomen in dit topic. Er dreigt een grote leegloop op het middenveld. Daar moet je tijdig op inspringen. In dat opzicht verdient Brands voor de verandering een keer een compliment. Het zou een ramp zijn als Strootman komende zomer voor 20 miljoen wordt verkocht en Brands moet daarna pas de markt op voor een vervanger, terwijl alle voorzitters tijdens de onderhandeling hun ogen niet kunnen weghouden van de uitpuilende portemonnee. Je betaalt dan gewoon minimaal twee keer zoveel omdat clubs (met name binnen Nederland) dat gewoon heel slim gaan uitspelen.
 
De clubleiding van PSV is bereid ver te gaan om Adam Maher (19) los te weken bij AZ. Dat liet technisch manager Marcel Brands vrijdag weten tijdens de nieuwjaarsreceptie van de Eindhovenaren.

Hoewel AZ onlangs ontkende een bod op de Oranje-international te hebben ontvangen, sprak Brands al wél van een afgewezen bod. Naar verluidt gaat het om een bedrag van vijf miljoen euro, dat in de ogen van AZ niet voldoende is.

Ondanks het veto wil Brands de strijd nog niet staken. 'Iedereen die mij kent weet dat ik niet snel opgeef.' Er is de clubleiding van PSV veel aan gelegen in het honderdjarig jubileumjaar kampioen te worden. Het binnenhalen van Maher is daarbij prioriteit nummer één. De middenvelder zou zelf open staan voor de gang naar Noord-Brabant.

Trainer Dick Advocaat gaf eerder al aan ook graag nog een centrale verdediger te zien komen. Vrijdag werd de Zweedse middenvelder Oscar Hiljemark gepresenteerd. Hij is voor 2,2 miljoen euro overgenomen van IF Elfsborg.

Advocaat liet eerder in de kersteditie van Voetbal International nog weten dat hij vindt dat PSV in de jacht op versterkingen best een voorschot kan nemen op de toekomstige miljoeneninkomsten uit de verwachte verkoop van spelers als Kevin Strootman en Dries Mertens.

Aha
 
Sorry maar hoe is dat MOGELIJK meneer Brands...
Hoe wil je hem betalen?

Dat snap ik ook niet. Moet je je stadion verkopen aan de gemeente, koop je Strootman, Mertens en Narsingh.
Nu Hiljemark en roep je Maher ook nog te willen.

Ik zou zeggen, doe eerst eens wat aan de verdediging, koop daar versterkingen voor.

Zorg dat niet echt bruikbare dure spelers, dan toch nog voor een lagere prijs weg gaan en niet voor een krompkamp debacle zorgen

Is Maher echt nu echt nog nodig voor PSV?
Gaan Strootman en Toivonen echt weg? Dan zou ik het niet gek vinden.
 
Prioriteit nummer een volgens meneer Brands, dat beloofd nog wat..

Maar Strootman en Toivonen zullen ook wel echt weg gaan.
 
Hoeveel zou AZ voor hem willen hebben? 8-9 miljoen?

Nu PSV 5 miljoen geboden heeft en AZ 8 tot 9 miljoen wil, ben ik ervan overtuigd dat Brands uiteindelijk met 7 miljoen euro Maher uiterlijk 31 januari à.s in het shirt van PSV kan presenteren....fantastisch nieuws!
 
Maher is wel echt een enorm groot talent. Juist goed dat PSV nu al inspeelt op een transfer, als ze het in de zomer deden werd hij misschien gekocht door een andere club. Dan waren de verwijten dat PSV te laat gehandeld heeft... (niet dat hij nu al binnen is, maar you got my point ;))
 
Jeuj, nog een middenvelder, die hadden we nog niet.

Zo'n kortzichtige reactie had ik niet van jou verwacht. Regeren is vooruitzien. Er gaan veel spelers vertrekken volgend seizoen en de aanwas uit de jeugd voldoet op dit moment (nog) niet. Je wilt voor volgend seizoen uiteraard "kampioenskwaliteit" binnen de selectie blijven waarborgen na een vertrek van enkele bepalende spelers. Daar kun je maar beter wat vroeger op inspelen dan wanneer de nood pas echt aan de man is. Maher is een speler die er direct staat, die aangeeft graag naar PSV te willen én een creatieve speler die het verschil kan maken op een belangrijke plek binnen het elftal. Je betaalt er dus flink voor, maar je weet wat je in huis haalt. Hiljemark is lijkt mij gehaald met oog op het vertrek van Strootman, die zo goed als niet meer te houden is.

Kortom, uiteraard is het erg nodig en belangrijk om de verdediging te versterkn, maar die andere posities zullen doorgaans niet erg lang door dezelfde spelers bezet blijven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan