Overige Sporten

Djokovic verliest zijn servicegame. 8-7 voor Federer. Die mag nu gaan serveren voor de winst.
 
Tja, als je zo loopt te choken.. 2 matchpoints op eigen service. Roger, Roger, Roger. Dit wordt weer een trauma tegen Djokovic.
 
Het is 12-12. Voor het eerst wordt er een tiebreak gespeeld in de beslissende 5e set op Wimbledon.
 
Djokovic wint Wimbledon

Djokovic - Federer 3-2 (7-6, 1-6, 7-6, 4-6, 13-12)
Games 29-36
Punten 204-218

Federer heeft de meeste games gewonnen en de meeste punten gescoord,
maar dat telt niet bij tennis. 2 matchpoints verspeeld en 3 tiebreaks verloren.
Een geweldige wedstrijd die eigenlijk geen verliezer verdient , maar ja ....
 
Tiebreak die hem weer nekt, dacht het wel.

De volgende Wimbledon trauma in de carriere van Roger. 2 matchpoints op eigen service tegen Djokovic. Ongelooflijk weer.
 
Wat een pot. Een monsterpot van 5 uur, en dan heb je de damesfinale van 52 minuten….

We leven wel in het tijdperk met de beste tennissers aller tijden: Nadal, Federer en Djocovic. Onvergetelijk tennis tijdperk.
Meeste Grand Slam-titels:
Federer - 20
Nadal - 18
Djokovic - 16

Best of the rest:
Sampras - 14
Emerson – 12
Laver – 11
Borg – 11
Tilden - 10
Perry – 8
Rosewall – 8
Conners – 8
Agassi – 8
Lendl - 8

En dan hebben we het niet eens over toppers van weleer als McEnroe, Lacoste, Wilander, Edberg, Becker en Courier.
 
Laatst bewerkt:
Enorm genoten van Federer - Djokovic gisteren! Wel erg zonde dat Federer elke set 6 games pakt (en in de laatste 12), maar alsnog niet wint..

Wilde eigenlijk cricket kijken, maar ik kon nergens een stream vinden :sad: Cricketfinale was zo mogelijk nog bizarder (is dat een woord?) dan de tennisfinale.
 
Wereldpot. Ik was licht voor Federer, maar ben toch ook wel een Djokovic bewonderaar hoor. Sympathiek mens die de boel vaak net iets meer doet opleven dan de altijd keurige Federer. Snap de hetze tegen hem nooit.
 
Wereldpot. Ik was licht voor Federer, maar ben toch ook wel een Djokovic bewonderaar hoor. Sympathiek mens die de boel vaak net iets meer doet opleven dan de altijd keurige Federer. Snap de hetze tegen hem nooit.

Kan ik me helemaal in vinden.

Federer heeft de kansen gehad om te winnen, maar ze niet benut. Djokovic had het grootste gedeelte van het erg partijdige publiek tegen. Zoals ik al eerder schreef verdient deze wedstrijd geen verliezer. Maar een gelijkspel bij tennis kan niet. Ik vond het wel jammer dat deze wedstrijd eindigde in een tiebreak.
:unsure: Ze zouden i.p.v. een tiebreak een Penaltyserie kunnen overwegen. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan