Overige Sporten

Bianca Andreescu wint de US open

Finale
Bianca Andreescu - Serena Williams 6-3 7-5.

De slechts 19 jarige Canadese Andreescu veegt Williams in het begin volledig van de baan en komt op matchpunt. Staat voor met 6-3, 5-1. Williams komt terug tot 5-2, 5-3 ,5-4 en 5-5 in 2e set. En moet dan ook Andreescu ook nog opboksen tegen een zeer onsportief hysterisch Amerikaans publiek. :braak:
Gelukkig wint ze alsnog de 2e set met 7-5 en de wedstrijd. :clap2:

ED5MrkFX4AIZGrU.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze had van de week al aangekondigd dat ze zou gaan winnen. Geen grootspraak blijkbaar.
 
Serena heeft sowieso haar piek wel gehad, toch? (mag inmiddels ook wel)
Zeker, maar als 4 keer in 2 jaar een finale haalt van een Grand slam dan is een "dal" nog altijd verdomde hoog. ;)

Ik ga er van uit dat ze zeker komend jaar nog wel een keer een Grand slam zal halen
 
Tijd voor wisselingen aan de top, Federer, Nadal, Djokovic, al 15-20 jaar domineren zij het mannentennis. Bij de dames zijn het de gezusters Willaims en af en toe een uitschieter. De top is breed, maar het lijkt vrijwel onmogelijk om de hegemonie van deze spelers/speelsters te breken. Wellicht breekt er met Andreescu een nieuw tijdperk aan?
 
Tijd voor wisselingen aan de top, Federer, Nadal, Djokovic, al 15-20 jaar domineren zij het mannentennis. Bij de dames zijn het de gezusters Willaims en af en toe een uitschieter. De top is breed, maar het lijkt vrijwel onmogelijk om de hegemonie van deze spelers/speelsters te breken. Wellicht breekt er met Andreescu een nieuw tijdperk aan?
Bedoel je niet dat de subtop breed is bij de dames? Er is namelijk geen top.
 
Tijd voor wisselingen aan de top, Federer, Nadal, Djokovic, al 15-20 jaar domineren zij het mannentennis. Bij de dames zijn het de gezusters Willaims en af en toe een uitschieter. De top is breed, maar het lijkt vrijwel onmogelijk om de hegemonie van deze spelers/speelsters te breken. Wellicht breekt er met Andreescu een nieuw tijdperk aan?

Bedoel je niet dat de subtop breed is bij de dames? Er is namelijk geen top.

Precies, afgelopen 12 grand slams bij het vrouwenenkelspel, 10 verschillende winnaars.

Was wel weer een leuke finale afgelopen nacht bij de heren:
Nadal - Medevedev
7-5 6-3 5-7 4-6 6-4. De partij duurde 4 uur en 54 minuten.
 
Kwestie van tijd dat Nadal Federer gaat inhalen. Roland Garros is volgend jaar sowieso een zekerheidje voor Rafa. Bij Federer begint het toch wel meer en meer op te raken voor mijn gevoel. Die finale op Wimbledon tegen Djokovic, gaat hem ook nog heel lang dwars zitten denk ik. Twee matchpoint's op eigen server. Pijnlijk. Anders ging je toch wel met een andere gevoel 2020 in, en hij is ookalweer 38(!).

Gaat interessant worden wie de meeste Grand Slam's heeft als Djokovic, Federer en Nadal ermee stopt. Zeg het maar.
 
Kwestie van tijd dat Nadal Federer gaat inhalen. Roland Garros is volgend jaar sowieso een zekerheidje voor Rafa. Bij Federer begint het toch wel meer en meer op te raken voor mijn gevoel. Die finale op Wimbledon tegen Djokovic, gaat hem ook nog heel lang dwars zitten denk ik. Twee matchpoint's op eigen server. Pijnlijk. Anders ging je toch wel met een andere gevoel 2020 in, en hij is ookalweer 38(!).

Gaat interessant worden wie de meeste Grand Slam's heeft als Djokovic, Federer en Nadal ermee stopt. Zeg het maar.
Ook vroeger was de top veel breder met Sampras, Agassi, Muster, bruguera, Hlasek, Rosset, Stich, Becker, Krajicek, Kafelnikov, Medvedev, Carlos Costa, wat een tijd en wat een mooie tijd om kind te zijn geweest met PSV die alles won, Nederland Eutopees kampioen, nee de kinderen van nu hebben minder geluk dan dat ik had.
 
Btw, die Sifan Hassen liep ooit bij PSV Atletiek :D

Ze liep ook in Ethiopië. :rolleyes:
Iedereen zit nu wel te dwepen met Siffan Hassan maar ze loopt vooral voor zichzelf.
Destijds was iedereen ook zo aan het dwepen met Delibas de Turkse bokser die voor Nederland uitkwam.
 
Ze liep ook in Ethiopië. :rolleyes:
Iedereen zit nu wel te dwepen met Siffan Hassan maar ze loopt vooral voor zichzelf.
Destijds was iedereen ook zo aan het dwepen met Delibas de Turkse bokser die voor Nederland uitkwam.
Is dat zo? Ik weet het niet, hoor. Waar maak je dat uit op? En hoe verschilt dat met bijvoorbeeld Daphne Schippers?
 
Ik ben juist fan van de persoonlijkheden van Siffan maar ook Churandi Martina omdat ze zo ongelovelijk heerlijk voor de camera reageren en oprecht genieten van hun mooie prestaties of zichtbaar aangeslagen zijn na een tegenslag. Vind ik veel mooier dan de veelal veel zakelijkere (nuchtere) instelling van bijvoorbeeld een Sven kramer of een Daphne Schippers. Het heeft minder met hun culturele achtergrond te doen dan met hun levenshouding.

Wel een klote situatie waar dat meisje inzit met haar trainer die van doping word verdacht in een sport die al zo vaak de schijn tegen heeft. Ik hoop dat ze inderdaad zelf volledig schoon is (vermoed ik wel) en dat ze vanuit de Nederlandse bond voldoende steun en support krijgt om haar cariere zo snel mogelijk bij een ander team onder te brengen.
 
Eliud Kipchoge heeft het wereldrecord op de marathon verbeterd naar 1.59.40 :eek::clap:

o.O

Een marathon binnen de 2 uur. Bizar. :maniac: Dat is gemiddeld 21,15626740947075 km/h.

Eliud Kipchoge heeft als eerste mens de marathon onder de twee uur gelopen. De Keniaanse atleet brak de magische grens op de klassieke afstand van 42 kilometer en 195 meter in Wenen met een officieuze tijd van 1 uur, 59 minuten en 40 seconden.

link
 
Laatst bewerkt:
Eliud Kipchoge heeft het wereldrecord op de marathon verbeterd naar 1.59.40 :eek::clap:

o.O

Een marathon binnen de 2 uur. Bizar. :maniac: Dat is gemiddeld 21,15626740947075 km/h.

Eliud Kipchoge heeft als eerste mens de marathon onder de twee uur gelopen. De Keniaanse atleet brak de magische grens op de klassieke afstand van 42 kilometer en 195 meter in Wenen met een officieuze tijd van 1 uur, 59 minuten en 40 seconden.

link

Voor dat gemiddelde over 42 km moet ik op de fiets nog moeite doen. :eek:

Goede prestatie zeg.
 
Eliud Kipchoge heeft het wereldrecord op de marathon verbeterd naar 1.59.40 :eek::clap:

o.O

Een marathon binnen de 2 uur. Bizar. :maniac: Dat is gemiddeld 21,15626740947075 km/h.

Eliud Kipchoge heeft als eerste mens de marathon onder de twee uur gelopen. De Keniaanse atleet brak de magische grens op de klassieke afstand van 42 kilometer en 195 meter in Wenen met een officieuze tijd van 1 uur, 59 minuten en 40 seconden.

link
Das aardig doorlopen, zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan