Israël & Palestina

Nee jullie zijn lekker, Israël de schuld geven terwijl hamas de burgers als stront behandelt en bewust in burgerkleding tussen de burgers in vecht, en dan raar vinden hoe israel zoveel burgerslachtoffers maakt puhpuh . Maar ik snap het wel hoor, je hoort er niet bij als je niet blindelings pro palestina all-the-way bent, en 100% anti Israël, want het is allemaal zo simpel en zwartwit :geek:
K zie hier werkelijk waar helemaal niemand die het hier opneemt voor Hamas? :shrug:
 
Maar ik snap het wel hoor, je hoort er niet bij als je niet blindelings pro palestina all-the-way bent, en 100% anti Israël, want het is allemaal zo simpel en zwartwit

Onzin, maar vergeet noet dat de oorzaak van de Hamas ligt bij Israel en ze in 2019 tot 2023 zelfs de geldstromen mogelijk maakten van qatar naar de Hamas, door het zelf voor ze op te halen. En nu de burgers kapot maken, israel of beter gezegd de joden maken er een apartheidstaat van. En het woord apartheid is het enige nederlandse woord wat men overal ter wereld foutloos kan uitspreken en weet wat het betekent.

De aanslag van 7 oktober is mogelijk gemaakt door israel en moeten ze stoppen met de oorlog, alle nederzettingen terug geven en alle oorlogsmisdadigers een kogel geven voordat ik israel nog maar een seconde serieus ga nemen.

Vervang israel door rusland en het is ineens wel fout. Israel en de joden zijn gewoon fascisten.
 
K zie hier werkelijk waar helemaal niemand die het hier opneemt voor Hamas? :shrug:

Niet openlijke nee, want stel je voor.. Maar niemand pakt ze ook aan, terwijl ze toch echt verreweg de grootste probleem zijn voor het begin + hele verloop van de oorlog. Het is alleen maar Israël dit dat fout en foei 🤣 Ja sorry te makkelijk 🫢 En ja Israël is ook zeker schuldig aan veel shit, nu en in afgelopen 80 jaar, maar hoe men nu denkt en spreekt is Israël 99,6% the bad Guy met alles, en dat is zeker niet waar en te moeilijk voor diverse mensen te accepteren
 
Niet openlijke nee, want stel je voor.. Maar niemand pakt ze ook aan, terwijl ze toch echt verreweg de grootste probleem zijn voor het begin + hele verloop van de oorlog. Het is alleen maar Israël dit dat fout en foei 🤣 Ja sorry te makkelijk 🫢 En ja Israël is ook zeker schuldig aan veel shit, nu en in afgelopen 80 jaar, maar hoe men nu denkt en spreekt is Israël 99,6% the bad Guy met alles, en dat is zeker niet waar en te moeilijk voor diverse mensen te accepteren
En daar is het sgp narratief weer die gisteren ook 30.000 doden stonden goed te praten
 
En ja Israël is ook zeker schuldig aan veel shit, nu en in afgelopen 80 jaar, maar hoe men nu denkt en spreekt is Israël 99,6% the bad Guy met alles, en dat is zeker niet waar en te moeilijk voor diverse mensen te accepteren

Israel is voor de volle 100% schuldig aan de nederzetttingen en het apartheidsregime. Dat is de bron van alles, dus Israel is voor de volle 100% fout.
 
En daar is het sgp narratief weer die gisteren ook 30.000 doden stonden goed te praten

Nederlands is moeilijk voor jou ook, ben niet de enige blijkbaar die er moeite mee heeft. Ik praat het niet goed, maar ik kan het gevolg/resultaat verklaren en begrijpen, onthoud dat verschil ff keer goed
 
Nederlands is moeilijk voor jou ook, ben niet de enige blijkbaar die er moeite mee heeft. Ik praat het niet goed, maar ik kan het gevolg/resultaat verklaren en begrijpen, onthoud dat verschil ff keer goed
A la sgp. Dat noemen we goedpraten
 
Bij Op1 een Vlaamse dame van Artsen Zonder Grenzen, die tot 3 weken geleden in Gaza was.

Hartverscheurend.

Er is een ernstige hongersnood aan het ontwikkelen daar. Mensen zijn onkruiden aan het eten. Kinderen die zwaar ondervoed zijn.

AZG zat in een huis met hun personeel. Een vrijstaand huis, vlakbij de zee. Geen andere huizen echt dichtbij (50+ meter verder op).
Ze hebben de GPS coördinaten doorgegeven dat ze daar zitten.
En nog is er een tankgranaat naar binnen geschoten. 2 doden, 7 gewonden.

En dan moeten we blijven geloven dat ze echt alleen maar bezig zijn met Hamas aan te vallen?!
Enkel naïevelingen en zionisten geloven dat narratief nog.
 
Bij Op1 een Vlaamse dame van Artsen Zonder Grenzen, die tot 3 weken geleden in Gaza was.

Hartverscheurend.

Er is een ernstige hongersnood aan het ontwikkelen daar. Mensen zijn onkruiden aan het eten. Kinderen die zwaar ondervoed zijn.

AZG zat in een huis met hun personeel. Een vrijstaand huis, vlakbij de zee. Geen andere huizen echt dichtbij (50+ meter verder op).
Ze hebben de GPS coördinaten doorgegeven dat ze daar zitten.
En nog is er een tankgranaat naar binnen geschoten. 2 doden, 7 gewonden.

En dan moeten we blijven geloven dat ze echt alleen maar bezig zijn met Hamas aan te vallen?!
Enkel naïevelingen en zionisten geloven dat narratief nog.
Ho, en Derksen !
 
Een woordvoerder van de Israëlische ambassade kon nog geen commentaar geven. Het Centrum Documentatie en Informatie Israël (CIDI) spreekt op X van "een nieuwe stap in een glijdende schaal van haat en geweld tegen de Joodse staat Israël".


Iedereen die israel nog los ziet van de joden is dus gewoon stekeblind. Ondanks dat het triest is dat men iets gooit op. De ambassade is de reactie van het cidi nog veelzeggender. Dus jood en israel is gewoon uitwisselbaar…
 
Een woordvoerder van de Israëlische ambassade kon nog geen commentaar geven. Het Centrum Documentatie en Informatie Israël (CIDI) spreekt op X van "een nieuwe stap in een glijdende schaal van haat en geweld tegen de Joodse staat Israël".


Iedereen die israel nog los ziet van de joden is dus gewoon stekeblind. Ondanks dat het triest is dat men iets gooit op. De ambassade is de reactie van het cidi nog veelzeggender. Dus jood en israel is gewoon uitwisselbaar…
Het CIDI zegt het, het CIDI dat je altijd verfoeit wordt nu het fundament van jouw stellingname aangaande Jood - Israël. Ok. Niet echt zwart-wit om de ene keer iets te verfoeien en de andere keer zo te gebruiken, maar je gaat je gang maar.
 
Het CIDI zegt het, het CIDI dat je altijd verfoeit wordt nu het fundament van jouw stellingname aangaande Jood - Israël. Ok. Niet echt zwart-wit om de ene keer iets te verfoeien en de andere keer zo te gebruiken, maar je gaat je gang maar.
Zou het wellicht komen doordat de Israëlische regering momenteel een burger slachting aanricht? Lijkt me relevanter dan religieuze motieven. Het schilletje “kritiek op Israel is jodenhaat” is gezien wat er daar al maanden aan de gang is gewoon bespottelijk en walgelijk. En lijkt me eigenlijk ook wel eens tijd om dat soort onderscheid te zien en uit te spreken vanuit de Joodse gemeenschap (ook in Nederland).
 
Zou het wellicht komen doordat de Israëlische regering momenteel een burger slachting aanricht? Lijkt me relevanter dan religieuze motieven. Het schilletje “kritiek op Israel is jodenhaat” is gezien wat er daar al maanden aan de gang is gewoon bespottelijk en walgelijk. En lijkt me eigenlijk ook wel eens tijd om dat soort onderscheid te zien en uit te spreken vanuit de Joodse gemeenschap (ook in Nederland).
waar ik op reageer wordt het andersom bedoeld, dat je iedere Jood mag aanspreken op wat Israël doet. Dat kritiek op Israël niet hetzelfde is als antisemitisme is zo klaar als een klontje. Het gegeven dat er bij bv de opening van het museum in Amsterdam protesterende Joden waren en dat in Israël zelf sprake is van protesten tegen het beleid geeft m.i. aan dat hetgeen waarvan jij vind dat het tijd wordt reeds gebeurt.
 

Ja, omdat ik de boel zakelijk en menselijk bekijk, voor Artsen zonder grenzen is alles al too much, erg of extreem, al sterft mijn kamerplant zullen zij het nog erg vinden. Dus dat zo'n huisvrouw in shock is snap ik, zou iedereen zijn, het leed is groot maar the big picture is helaas anders.
 
Het CIDI zegt het, het CIDI dat je altijd verfoeit wordt nu het fundament van jouw stellingname aangaande Jood - Israël. Ok. Niet echt zwart-wit om de ene keer iets te verfoeien en de andere keer zo te gebruiken, maar je gaat je gang maar.

het werd altijd ontkent dat het een is. Nu wordt steeds duidelijker dat alles religie gedreven is vanuit de joden zelf. Dat zet dit voor mij in een heel ander daglicht.
waar ik op reageer wordt het andersom bedoeld, dat je iedere Jood mag aanspreken op wat Israël doet. Dat kritiek op Israël niet hetzelfde is als antisemitisme is zo klaar als een klontje.

Een joodse staat israel. Wat is daar niet duidelijk aan? Alle niet joden zijn per definitie dus achtergesteld. Reinste racisme van alle niet joden. Waarom mag israel het wel maar nederland die hetzelfde doet met Wilders mag het niet.

Het blijven hebben over israel als iets wat apart staat van het joods zijn klopt niet. Alle acties zijn gestoeld op een joods superieur zijn en achterstellen van iedereen.
 
Ja, omdat ik de boel zakelijk en menselijk bekijk, voor Artsen zonder grenzen is alles al too much, erg of extreem, al sterft mijn kamerplant zullen zij het nog erg vinden. Dus dat zo'n huisvrouw in shock is snap ik, zou iedereen zijn, het leed is groot maar the big picture is helaas anders.

Zo'n huisvrouw?
Een arts. Die daar was om mensen te helpen.
Vanuit een vrijstaand huis. Waarvan de Israëli's wisten wie daar zaten.
Dat is geen collateral damage. Dat is geen targetmiss geweest omdat ze het huis ernaast moesten hebben. Want er stond geen huis naast!

Waar ben je nou met je narratief dat Hamas zich daar schuil gehouden moet hebben?
Dat is vlgs jou toch de reden dat ze daar zijn? Enkel en alleen om Hamas uit te roeien?


En je verdere tekst is helemaal te achterlijk voor woorden.
Artsen zonder grenzen verdienen wel wat meer respect voor hetgeen ze in zulke gebieden doen. Die mensen hadden ook een dikbetaalde baan als huisarts o.i.d. kunnen hebben, maar kiezen voor dit omdat ze mensen in nood willen helpen.
Denk es ff na voor je wat typt...
 
Je hebt gerookt? Dit gaat slaat echt helemaal nergens op.

Noem mij eens een oorlog of oorlogsconflict waar je geen horrorverhalen hebt, of hoort? Dat is er standaard helaas, en dat er nu extra leed is doordat het aangevallen gebied zo klein is, men op elkaar opgepropt zit + het eigen leger ( hamas uhu ) eigen volk ook met plezier uitmoord, verbaast haar reactie mij dus niks. Als later bewezen word dat israel bewust voedselschaarste creëerde dan heb je al de eerste oorlogsmisdaad binnen. Mensen kijken naar oorlogen met hun hart, of gevoel, zo werkt dat niet. Oorlog is hard, vies, zakelijk en tactisch, zit niks en voor niemand wat moois tussen, maar voor velen wel ellende, in dit conflict net zo.
 
het werd altijd ontkent dat het een is. Nu wordt steeds duidelijker dat alles religie gedreven is vanuit de joden zelf. Dat zet dit voor mij in een heel ander daglicht.


Een joodse staat israel. Wat is daar niet duidelijk aan? Alle niet joden zijn per definitie dus achtergesteld. Reinste racisme van alle niet joden. Waarom mag israel het wel maar nederland die hetzelfde doet met Wilders mag het niet.

Het blijven hebben over israel als iets wat apart staat van het joods zijn klopt niet. Alle acties zijn gestoeld op een joods superieur zijn en achterstellen van iedereen.
Ik neem aan dat je mij dan ook zaken in de grondwet van Israël kan aanwijzen waar die tweedeling uit blijkt. Zoals bijvoorbeeld Wilders hier Artikel 23 wil behouden muv voor Islamieten.
 
Waar ben je nou met je narratief dat Hamas zich daar schuil gehouden moet hebben?
Dat is vlgs jou toch de reden dat ze daar zijn? Enkel en alleen om Hamas uit te roeien?

Gaan we weer, wie zegt dat van familie X, neef en oom geen hamassers waren? En ja die zijn opgeblazen met de rest van de familie, maar jou artsen en de media praten alleen over de onschuldige zus, tante dochter en zoons die er nu niet meer zijn, maar dat er rotte appels in de familie/huis zaten zal niemand toegeven. Dat jullie je menselijkheid verloren zijn en denken dat Israel random en uit verveling gewoon ff paar precieciebommen gooit op random huizen ga ik niet in mee, ik ga en wil dat niet geloven als mens. Dat iemand in staat is om dat te doen, ja technisch kunnen ze dat maar dat ze het in praktijk dan ook doen. Dat is mijn menselijke mening, en als later bewezen word dat de top wel orders gaf van doe een granaat er in en schiet maar wat dan ben ik mijn vertrouwen in de mensheid wel verloren.

En als jij wacht tot er ooit een Palestijn komt met ''ja mijn hele familie is gister opgeblazen, ik was ff naar de bakker maar toen ik terugkwam was het huis plat, oja mijn vader was wel kolonel bij hamas maar dit kan toch niet, genocide, terrorisme etc.. '' Kan je lang wachten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan