Je kunt en mag slechts kritisch zijn op het handelen van een ander en in dit geval van je werknemer, als jou zelf geen blaam treft. Dat is niet het geval. Dit is een afleidingsmanoeuvre om je eigen falen maar op de achtergrond te duwen. Geen lijn in het spel? Akkoord. Maar eerst zelf alle mogelijke randvoorwaarden creëren en dan pas klagen. Dat is niet gebeurd. Dit zijn dezelfde mensen die eerst hebben toegekeken hoe geld werd verkwanseld bij PSV. Ze hebben zelf JdJ aangesteld. Daarna moesten zowel John als later Gerbrands vroegtijdig het veld ruimen. Ze stellen Ruud aan en er is veel gedonder en veel transfers en veel huurlingen. Er is nog geen TD aangesteld. De zwakke plekken in de selectie werden niet aangepakt. Max doen ze weg maar halen ze eigenlijk een vergelijkbare linksback terug. Ik kan zo wel doorgaan. Wanneer leggen zij zelf verantwoording af voor de afgelopen jaren en voor de situatie van dit jaar? Lekker makkelijk om de aandacht ergens anders op te richten.
Het gaat niet over de schuldvraag, daar zijn we het helemaal over eens. Het gaat erom wat op dit moment het beste is voor PSV.
 
Het voelt aan de ene kant als afleiding zoals IPF noemt. Maar toch ben ik ook van mening dat Ruud te weinig laat zien. We zien allemaal teams die minder kwaliteit hebben maar wel een lijn in t spel hebben. Dat zien wij veel te weinig. Dat is wel aan de technische staf te wijten. Dat Brands en de rvc zichzelf in de spiegel moeten aankijken lijkt me duidelijk. Deden ze dat maar.
 

Flikker toch op man. Zelfde als een bijstandsvader naar de hoeren sturen maar eerst de hoeren 600 euro per keer laten kosten. Gaat ook lekker als je je hele team verkoopt. Ja Ruud zijn opstellingen zijn vaak bagger maar reken hem af op een volledig op sterkte gebracht team. Dat is nu niet het geval.
 
Het gaat niet over de schuldvraag, daar zijn we het helemaal over eens. Het gaat erom wat op dit moment het beste is voor PSV.
Ik zei het al, ik vind ook dat het spel beter moet en ik als fan van de mens Fred Rutten, vind ik dat hij als trainer passé is. Had niet moeten komen. Alleen vind ik dat we telkens weer blijven zeggen dat het niet om de schuldvraag gaat. Straks heb je een andere trainer en die schijnt het ook zoals velen de afgelopen jaren, niets te kunnen doen met zo’n zwakke selectie. Wat zeggen we dan? Ook die trainer de laan uitsturen en diezelfde mensen mogen blijven falen? Ik heb het al eerder gezegd: zeg tegen Ruud dat hij moet strijden voor de plekken 4 of 5. Dan ben je pas eerlijk. En dan gaan we misschien heel ander spel zien. Want dan spel je heel anders en kan deze selectie worden gevraagd om wat ze wel kunnen. Nu verwachten we te veel van Teze, Obispo, El Ghazi, Ramalho, de Jong, Til en zelfs Sangare. Dan neem je de druk op de selectie weg. Want deze spelers zijn niet beter en in sommige gevallen zelfs minder dan de spelers van AZ en Twente.
 
Ik heb het al eerder gezegd: zeg tegen Ruud dat hij moet strijden voor de plekken 4 of 5. Dan ben je pas eerlijk. En dan gaan we misschien heel ander spel zien. Want dan spel je heel anders en kan deze selectie worden gevraagd om wat ze wel kunnen. Nu verwachten we te veel van Teze, Obispo, El Ghazi, Ramalho, de Jong, Til en zelfs Sangare. Dan neem je de druk op de selectie weg. Want deze spelers zijn niet beter en in sommige gevallen zelfs minder dan de spelers van AZ en Twente.
Nee, dit is wat mij betreft geen eerlijk en realistisch verhaal. Deze selectie is niet minder dan de selectie die vorig jaar op een haar na een Ajax wist te verslaan dat op meer dan 80 punten stond. En de selectie van PSV dat vóór de winterstop speelde was zelfs stukken beter dan dat elftal van vorig jaar. Benitez ipv Drommel is al een verschil tussen dag en nacht. Dat je nu vindt dan onze selectie het niveau Twente niet zou ontstijgen. Ja sorry, dan pak de selectie van Twente er maar bij. Bestaat voor de helft uit hier verguisde spelers.
 
Nee, dit is wat mij betreft geen eerlijk en realistisch verhaal. Deze selectie is niet minder dan de selectie die vorig jaar op een haar na een Ajax wist te verslaan dat op meer dan 80 punten stond. En de selectie van PSV dat vóór de winterstop speelde was zelfs stukken beter dan dat elftal van vorig jaar. Benitez ipv Drommel is al een verschil tussen dag en nacht. Dat je nu vindt dan onze selectie het niveau Twente niet zou ontstijgen. Ja sorry, dan pak de selectie van Twente er maar bij. Bestaat voor de helft uit hier verguisde spelers.
Wacht even, als je toch zo eerlijk bezig bent, de feiten op een rij van het elftal van Schmidt en dat van nu:
Boscagli?
Teze die stagneert na een jaar goed spelen?
Götze en zijn klasse en ervaring?
Gakpo?
Madueke?
Mauro met zijn uitstekende spel?
Doan met zijn goede en aanvullende invalbeurten?
Ja Benitez is een verbetering hoewel hij ons de CL heeft gekost…
En zelfs met deze selectie wonnen dit jaar in de Arena van Ajax en wonnen we van Feyenoord thuis en spelen we gelijk tegen Feyenoord nadat we met 2-0 voorkwamen en een domme verdediger ons de das om doet.
 
Wacht even, als je toch zo eerlijk bezig bent, de feiten op een rij van het elftal van Schmidt en dat van nu:
Boscagli?
Teze die stagneert na een jaar goed spelen?
Götze en zijn klasse en ervaring?
Gakpo?
Madueke?
Mauro met zijn uitstekende spel?
Doan met zijn goede en aanvullende invalbeurten?
Ja Benitez is een verbetering hoewel hij ons de CL heeft gekost…
En zelfs met deze selectie wonnen dit jaar in de Arena van Ajax en wonnen we van Feyenoord thuis en spelen we gelijk tegen Feyenoord nadat we met 2-0 voorkwamen en een domme verdediger ons de das om doet.

De enige spelers uit je verhaal waar ik het mee eens ben zijn:

Gotze, Gakpo en Doan. Dat zijn spelers die je dit jaar niet hebt tov vorig jaar.

Madueke was ook vorig jaar een heel jaar geblesseerd, Teze stelt hij toch echt continu zelf als rechtsback op, en Boscagli is wat mij betreft om het even met wat we hebben (ik vind Gerrit tot dusver zelfs beter). Mauro speelt gewoon mee in deze tweede seizoenshelft.

Nou dan heb je voor die 3 Xavi Simons, Benitez, Luuk en het eerste halfjaar ook gewoon Gakpo gehad. Is het dan echt teveel gevraagd dat met die selectie wordt gewonnen tegen teams als RKC, Utrecht, Twente, Cambuur en Groningen?
 
Wacht even, als je toch zo eerlijk bezig bent, de feiten op een rij van het elftal van Schmidt en dat van nu:
Boscagli?
Teze die stagneert na een jaar goed spelen?
Götze en zijn klasse en ervaring?
Gakpo?
Madueke?
Mauro met zijn uitstekende spel?
Doan met zijn goede en aanvullende invalbeurten?
Ja Benitez is een verbetering hoewel hij ons de CL heeft gekost…
Ik ben groot Götze fan maar ik vind dat Xavi zijn vertrek eigenlijk heel goed heeft opgevangen. Teze is er nog steeds. Dus dat is aan Ruud om er het beste gebruik van te maken.
Boscagli is een gemis. Tegelijk miste Schmidt hem ook en had ook veel last van blessures.

Madueke was voor mijn gevoel vooral geblesseerd en nooit echt beslissend geweest.

Doan mis ik wel. Tegelijk had ik niet de indruk dat Ruud hem basisspeler wilde maken. Daarnaast hebben we doelpunten erbij gekocht in de vorm van Til. Niet dat ik Til nou zo indrukwekkend vind maar hij heeft al wel bijna net zo vaak gescoord als Doan.

Ik denk dat we in de breedte zwakker zijn dan vorig seizoen en Gakpo missen. Maar ik vind wel dat deze selectie minimaal 2de moet worden. Onze selectie is in mijn optiek niet slechter dan Feyenoord. Als Ajax op 1 stond en wij op 2 met een straatlengte. Dan was er niets te verwijten. Ajax heeft een beter budget voor de selectie. Maar nu verliezen we gewoon potjes die deze selectie echt had moeten winnen. Dat mag je best aanrekenen op Ruud. Hoop niet dat hij weg moet. Maar als er geen kritiek zou zijn dan zou ik me meer zorgen maken.
En zelfs met deze selectie wonnen dit jaar in de Arena van Ajax en wonnen we van Feyenoord thuis en spelen we gelijk tegen Feyenoord nadat we met 2-0 voorkwamen en een domme verdediger ons de das om doet.
Ik vind dat je het een beetje om draait. Vorig jaar moesten we met de selectie meer toppers winnen. Dat was terechte kritiek. Deze selectie weet wel de presteren tegen betere tegenstanders. Dan moet je de abc'tjes er zeker in krijgen. En tuurlijk iedere topclub verliest een keertje van een middenmoter of een laagvlieger. Maar nu al 8 wedstrijden geen ptn gepakt (Evenveel als heel vorig seizoen) is wel matig. Vooral de manier waarop (Emmen, Fortuna, Cambuur, Sparta en Groningen). Waarvan er twee waren toen we Gakpo ook nog hadden. Die seizoenshelft was ook verre van perfect.

Ik snap je sentiment jegens Brands (+de rvc). Ik vind het ook niet gek als Brands zijn lot aan die van Ruud verbind. Want het was wel zijn project. Maar dat Ruud kritiek krijgt vind ik wel terecht. PSV moet veranderen. Ruud is diegene die dat kan. Geluk is dat de rest van de clubs het ook bagger doen waardoor we nog volop in de race zijn voor een kampioenschap of plek 2. Maar nog een 3 - 0 tegen een tegenstander van het formaat van Cambuur.. Ja dan vrees ik dat Ruud mag vertrekken voor mij. Want uiteindelijk zijn we een topclub en daar horen verwachtingen bij.
 
Ik ben groot Götze fan maar ik vind dat Xavi zijn vertrek eigenlijk heel goed heeft opgevangen. Teze is er nog steeds. Dus dat is aan Ruud om er het beste gebruik van te maken.
Boscagli is een gemis. Tegelijk miste Schmidt hem ook en had ook veel last van blessures.

Madueke was voor mijn gevoel vooral geblesseerd en nooit echt beslissend geweest.

Doan mis ik wel. Tegelijk had ik niet de indruk dat Ruud hem basisspeler wilde maken. Daarnaast hebben we doelpunten erbij gekocht in de vorm van Til. Niet dat ik Til nou zo indrukwekkend vind maar hij heeft al wel bijna net zo vaak gescoord als Doan.

Ik denk dat we in de breedte zwakker zijn dan vorig seizoen en Gakpo missen. Maar ik vind wel dat deze selectie minimaal 2de moet worden. Onze selectie is in mijn optiek niet slechter dan Feyenoord. Als Ajax op 1 stond en wij op 2 met een straatlengte. Dan was er niets te verwijten. Ajax heeft een beter budget voor de selectie. Maar nu verliezen we gewoon potjes die deze selectie echt had moeten winnen. Dat mag je best aanrekenen op Ruud. Hoop niet dat hij weg moet. Maar als er geen kritiek zou zijn dan zou ik me meer zorgen maken.

Ik vind dat je het een beetje om draait. Vorig jaar moesten we met de selectie meer toppers winnen. Dat was terechte kritiek. Deze selectie weet wel de presteren tegen betere tegenstanders. Dan moet je de abc'tjes er zeker in krijgen. En tuurlijk iedere topclub verliest een keertje van een middenmoter of een laagvlieger. Maar nu al 8 wedstrijden geen ptn gepakt (Evenveel als heel vorig seizoen) is wel matig. Vooral de manier waarop (Emmen, Fortuna, Cambuur, Sparta en Groningen). Waarvan er twee waren toen we Gakpo ook nog hadden. Die seizoenshelft was ook verre van perfect.

Ik snap je sentiment jegens Brands (+de rvc). Ik vind het ook niet gek als Brands zijn lot aan die van Ruud verbind. Want het was wel zijn project. Maar dat Ruud kritiek krijgt vind ik wel terecht. PSV moet veranderen. Ruud is diegene die dat kan. Geluk is dat de rest van de clubs het ook bagger doen waardoor we nog volop in de race zijn voor een kampioenschap of plek 2. Maar nog een 3 - 0 tegen een tegenstander van het formaat van Cambuur.. Ja dan vrees ik dat Ruud mag vertrekken voor mij. Want uiteindelijk zijn we een topclub en daar horen verwachtingen bij.
Teze: ik heb het over zijn beste tijd versus nu zijn slechtste tijd. Eigenlijk sinds juli al heel slecht. 1 jaar boven zichzelf uitgestegen.
Xavi vervangt Götze niet en het zou ook een schande zijn voor een topclub als een 19e het elftal moet dragen. Schmidt kon leunen op de ervaring en slimmigheid van Götze. Xavi is een groot talent maar mag geen leider zijn bij een topclub. Dat is juist het probleem van nu en ik vind dat je heel makkelijk hier aan voorbij gaat.
Madueke deed het prima onder Schmidt en pas later had hij blessures.
Ben iig blij te lezen dat je Boscagli, Mauro, Gakpo, Doan enz zelf ook noemt. Dat zijn er nogal wat namelijk.
Ik noem de toppers niet als kritiek op Schmidt maar om aan te geven dat ondanks deze selectie die toppers werden gewonnen.
Feit is dat in de Eredivisie maar weinig stabiele ploegen zijn momenteel. Je ziet nu ook dat AZ ineens een paar keer niet wint terwijl ze 2 weken geleden nog als het beste voetbal van NL werden gezien.

En nogmaals, kritiek op Ruud is terecht. Maar diegene die nu tegen hem van leer trekken, hebben zelf geen enkel recht van spreken. En dat is niet mijn sentiment jegens deze mensen maar de feiten die PSV achtervolgen.
 
Teze: ik heb het over zijn beste tijd versus nu zijn slechtste tijd. Eigenlijk sinds juli al heel slecht. 1 jaar boven zichzelf uitgestegen.
Ja oke, maar Teze is Teze. Zeg maar het is niet alsof hij is vertrokken daarnaast stelt Ruud hem op. Hij had ook Sambo kunnen houden, Mwene rechtsback kunnen zetten of iets anders verzinnen (zoals Schmidt spelers omvormde).
Xavi vervangt Götze niet en het zou ook een schande zijn voor een topclub als een 19e het elftal moet dragen. Schmidt kon leunen op de ervaring en slimmigheid van Götze. Xavi is een groot talent maar mag geen leider zijn bij een topclub. Dat is juist het probleem van nu en ik vind dat je heel makkelijk hier aan voorbij gaat.
Xavi scoorde al 9x en 5 assist. Daarnaast is voor de leiding jongens als Luuk de Jong en El Ghazi aangetrokken. Eens dat je niet mag verwachten dat een 19 jarige de kar trekt. Maar hij doet het toch maar ff. Ik vond Götze briljant maar ik vind oprecht dat Xavi Simons op dit moment een grotere impact heeft.

Dat zeg ik als Götze fan. Menig forummer heeft Götze flink afgekraakt. Daarnaast is Xavi, klopt heel hard af, ook iets minder blessure gevoelig dan Götze.
Götze was een gelukstreffer, net als Xavi. Maar Ruud heeft op nummer 10 echt wel wel een waardige vervanger.
Madueke deed het prima onder Schmidt en pas later had hij blessures.
Hij heeft zeker laten zien dat hij talent had. Heeft in zijn eerste seizoen onder Schmidt ook aardig gescoort. Het tweede seizoen was hij toch vaak gebleseerd.
Volgensmij geindigt met 18 wedstrijden met 3 goals en 3 assists. Bruma had dat seizoen 7 goals ter vergelijking.

100% eens dat Madueke het stokje van Gakpo kon overnemen (als hij komend halfjaar genezen bleef). Maar het is nou niet echt dat hij vorig seizoen zo belangrijk was in de eredivisie. Die rol had een Vertessen, Saibari of Bakayoko ook kunnen vervullen.
Ben iig blij te lezen dat je Boscagli, Mauro, Gakpo, Doan enz zelf ook noemt. Dat zijn er nogal wat namelijk.
Boscagli was vorig seizoen ook een groot gedeelte gebleseerd. Daarnaast is hij vervangen door Braithwaite. Die eigenlijk best positief opvalt.

Mauro is geblesseerd. Dat is pech (moet ook zeggen, rood pakken na zijn terug komst was niet handig). Tegelijk waren er op zijn positie wel opties. Schmidt heeft ook 2 seizoen met flink wat blessures (corona golf) moeten handelen.

Gakpo is een gemis. Maar nogmaals, eerste seizoenshelft was ook niet top. Daarnaast wist iedereen dat Gakpo zou gaan. Dat hij nog een half seizoen heeft gespeeld bij ons was erg mooi meegenomen. Daar hadden we beter gebruik van moeten maken.

Doan, Zahavi en Bruma zijn drie breedte spelers die vertrokken zijn. Waarvan ik Doan er graag bij had gehad. Tegelijk heeft Ruud ook versterkingen gehad in de vorm van Til, El Ghazi en Luuk de Jong. Menig forummer hing de vlag uit bij het vertrek van de eerste drie. Zoals ik zei, in de breedte zijn we, denk ik, iets zwakker geworden. Maar we zijn niet terug gevallen naar het niveau van Twente. Dit elftal, zeker de basis, doet niet veel onder van die van vorig jaar.

Verder zijn we op de keeper positie nog flink versterkt met Benitez tov Drommel.

Daarnaast speelde Schmidt nog aardig vaak met B-elftal. Waarbij er spelers als Vinicius en Bruma gerust in de basis gewonnen. Toch wisten we die wedstrijden vaak te winnen. Dus Ruud heeft in mijn optiek echt wel kwaliteiten in de selectie en doet echt niet zó veel onder voor de selectie van Schmidt.

Ik noem de toppers niet als kritiek op Schmidt maar om aan te geven dat ondanks deze selectie die toppers werden gewonnen.
Feit is dat in de Eredivisie maar weinig stabiele ploegen zijn momenteel. Je ziet nu ook dat AZ ineens een paar keer niet wint terwijl ze 2 weken geleden nog als het beste voetbal van NL werden gezien.
Klopt dat het momenteel weinig stabiele kent. Maar ik vind de ondergrens die dit PSV heeft wel erg laag. Dat mag (of moet zelfs) Ruud aangerekend worden. Hij is daar verantwoordelijk voor momenteel.


En nogmaals, kritiek op Ruud is terecht. Maar diegene die nu tegen hem van leer trekken, hebben zelf geen enkel recht van spreken. En dat is niet mijn sentiment jegens deze mensen maar de feiten die PSV achtervolgen.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik bedoelde het ook niet als een persoonlijke vendetta. Jouw kritiek op Brands en de RVC is zeker onderbouwt en er zijn zeker meerder feiten om ook hun verantwoordelijk te houden voor de huidige resultaten.
 
Xavi scoorde al 9x en 5 assist. Daarnaast is voor de leiding jongens als Luuk de Jong en El Ghazi aangetrokken. Eens dat je niet mag verwachten dat een 19 jarige de kar trekt. Maar hij doet het toch maar ff. Ik vond Götze briljant maar ik vind oprecht dat Xavi Simons op dit moment een grotere impact heeft.

Dat zeg ik als Götze fan. Menig forummer heeft Götze flink afgekraakt. Daarnaast is Xavi, klopt heel hard af, ook iets minder blessure gevoelig dan Götze.
Götze was een gelukstreffer, net als Xavi. Maar Ruud heeft op nummer 10 echt wel wel een waardige vervanger.
Moet je eens even indenken: bijna hadden we Götze en Xavi in ons team gehad :metal::metal::HB::drool::drool:
 
Xavi scoorde al 9x en 5 assist. Daarnaast is voor de leiding jongens als Luuk de Jong en El Ghazi aangetrokken. Eens dat je niet mag verwachten dat een 19 jarige de kar trekt. Maar hij doet het toch maar ff. Ik vond Götze briljant maar ik vind oprecht dat Xavi Simons op dit moment een grotere impact heeft.
Heel erg eens hiermee. Xavi is echt heel erg speciaal. Ook nog geen inzinking gehad in 20 wedstrijden. En dan maakt leeftijd niet meer uit. Afgelopen wedstrijd tegen Feyenoord was wat mij betreft weer een nieuw level. Bizar voor een gastje dat 19 is.
 
Heel erg eens hiermee. Xavi is echt heel erg speciaal. Ook nog geen inzinking gehad in 20 wedstrijden. En dan maakt leeftijd niet meer uit. Afgelopen wedstrijd tegen Feyenoord was wat mij betreft weer een nieuw level. Bizar voor een gastje dat 19 is.
Toch gaat de dip waarschijnlijk nog wel een keer komen. Dat is eigenlijk altijd bij hele jonge spelers. Hopelijk is het een kein dipje. Maar wat een speler, lang geleden dat we zo'n talent hadden. Talenten zat, maar nooit een die ook leverde.
 
Toch gaat de dip waarschijnlijk nog wel een keer komen. Dat is eigenlijk altijd bij hele jonge spelers. Hopelijk is het een kein dipje. Maar wat een speler, lang geleden dat we zo'n talent hadden. Talenten zat, maar nooit een die ook leverde.
Je zou het zeggen hè? Het verbaast me dat hij in elke wedstrijd er nog altijd staat.
 
Waar we normaal alles van Rik in twijfel trekken, gaan we ineens heel serieus op zijn artikel afreageren. Zo werk dat niet he :maniac:
Nee Rob het ging altijd om de late transfernieuws en zaken daaromtrent. Niemand heeft gezegd dat hij al die artikelen altijd a la Aad de Mos uit zijn duim heeft zitten zuigen. Even zuiver blijven hè.
 
Ondanks dat ik het er niet mee eens ben kan je je klok erop gelijkzetten dat Ruud dit seizoen ontslagen gaat worden, en ik durf te wedden dat Brands wacht tot Stewart begint zodat dat mooi zijn eerste taak kan worden en Brands zich lekker stilletjes afzijdig kan houden (Y)
 
Ruud moet wat meer zich zelf worden. Enorme slapzak die falen accepteert en niet ingrijpt. Terwijl hij als speler bij het minste of geringste een kleedkamer verbouwde.

Als hij zo doorgaat eindigt het met ontslag; hij moet wat veranderen anders staan we straks zonder europees voetbal. Daar ben ik echt bang voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan