Gisteren speelde RKC tegen Sparta zonder hun gebruikelijke nr 9 spits. Waarom?
Omdat het centrale duo Vriends Auassar het lekker vindt tegen een spits aan te kleunen….die er nu niet was.

En speelde RKC warrig en ongeorganiseerd omdat ze zelf wat anders deden? Nou nee!

PSV haalt nooit een goede tactische vondst uit.

Zeker de iconen Cocu, v Bommel en nu RvN niet.

Het is wat dat betreft al jaren echt slecht en droevig.
 
Gisteren speelde RKC tegen Sparta zonder hun gebruikelijke nr 9 spits. Waarom?
Omdat het centrale duo Vriends Auassar het lekker vindt tegen een spits aan te kleunen….die er nu niet was.

PSV haalt nooit een goede tactische vondst uit.

Zeker de iconen Cocu, v Bommel en nu RvN niet.

Het is wat dat betreft al jaren echt slecht en droevig.
Wij spelen al weken zonder spits :maniac:
 
Gisteren speelde RKC tegen Sparta zonder hun gebruikelijke nr 9 spits. Waarom?
Omdat het centrale duo Vriends Auassar het lekker vindt tegen een spits aan te kleunen….die er nu niet was.

En speelde RKC warrig en ongeorganiseerd omdat ze zelf wat anders deden? Nou nee!

PSV haalt nooit een goede tactische vondst uit.

Zeker de iconen Cocu, v Bommel en nu RvN niet.

Het is wat dat betreft al jaren echt slecht en droevig.
Volgens mij wordt er door de KNVB en ook bij PSV zelf gehamerd op één formatie en één speelstijl. Creativiteit wordt kapotgemaakt, vandaar dat onze beginnende coaches altijd makkelijk te verslaan zijn..
 
Misschien moet Marcel tegen Ruud zeggen: je had gelijk, we hebben jou te vroeg voor de leeuwen gegooid. Je mag JPS trainen en assistent worden van Peter Bosz. Daarna krijg je een nieuwe poging.
 
Misschien moet Marcel tegen Ruud zeggen: je had gelijk, we hebben jou te vroeg voor de leeuwen gegooid. Je mag JPS trainen en assistent worden van Peter Bosz. Daarna krijg je een nieuwe poging.
zoals eerder al gezegd hem opzadelen met zijn schoonmoeder" Fred" was ook niet bepaald een goede (laat staan verstandige ) zet ...
 
zoals eerder al gezegd hem opzadelen met zijn schoonmoeder" Fred" was ook niet bepaald een goede (laat staan verstandige ) zet ...
Nog wel beter dan destijds van der weerden icm beginnende cocu. Beetje ervaring ernaast kan geen kwaad. Maar het moet eens afgelopen zijn dat posities hoofdcoach en TD werkervaringsplekken worden bij psv. Leer het vak eerst elders en maak je beginnersfouten elders en dan kun je bij een grote club als psv werken. Als je dat tenminste van je club nog vindt
 
Als je er gewoon over nadenkt: wat een puinhoop heeft RvN ervan gemaakt tijdens de WK-stop.

De verdediging, Sangaré, Veerman, Til en Noni waren gewoon beschikbaar. Zie je 0,0 van terug dat die ingespeeld zijn.
Guti en Sangaré waren al ingespeeld.
Gakpo en Xavi hebben best wel vertrouwen getankt op de WK en van Gakpo wist je redelijk zeker dat hij ging vertrekken.

Hou je alleen LdJ over die een beetje tussen wal en het schip is gevallen.

Het is dus schandalig wat er technisch en tactisch van gebakken is.
Eigenlijk is alles gegokt op El Ghazi.
 
442, 433 maakt natuurlijk niet uit. We spelen in balbezit 3-4-3 maar varieert ook naar 3-5-2. Gaat om het bespelen van ruimtes. Wel zou ik sommige poppetjes vervangen. Veerman ipv El Ghazi of Bakayoko. Misschien die Silva ipv El Ghazi of Bakayoko en dan rondom Luuk laten spelen.
 
Ruud voor de camera een verademing.
Wat betreft de opstelling denkt hij toch iets te veel aan de club. Daarmee wil ik zeggen eigen jeugd/jongens de voorkeur geven boven kwaliteit. Met name achterin.
Heb het al eerder gezegd: clubs maken gretig misbruik bij clubiconen omdat ze weten dat die meer dan wie dan ook loyaal zullen zijn, zeker naar buiten toe. F de Boer moest het doen met Boerrigter en Sana en Mark v Bommel met echte middelmaten. Cocu in zijn eerste jaar net zo. Pas later heeft hij met vuist op de tafel geslagen. Bosz en Ten Hag komen bij ajax, en ineens leek toch veel mogelijk. Roger Schmidt mocht ook spelers als Zahavi, Götze, Max, Ramalho enz halen. Ineens was er veel ruimte voor salarissen boven de 2 miljoen voor oudjes zonder restwaarde. Ruud verliest in een klap zijn beste speler en een van de grootste talenten en verdedigend wordt dan een Hoever voor hem geregeld en blijft men hopen dat Teze en Obispo toppertjes worden. Ze maken van Luuk een verlosser en hij komt zeggen dat hij ontzettend blij zal zijn als “de buitencategorie Luuk de Jong” haalbaar zou zijn. En dan komen El Ghazi en Silva.. Hij zal Brands niet in het openbaar laten vallen. Arne Slot heeft maanden lang alleen maar tegen de media gezegd dat er veel versterkingen moesten komen. Vervolgen kwamen er ook stuk of 10 spelers bij maar hij bleef roepen dat hij “ nu toch weer gedwongen is om bij Jong Feyenoord te gaan kijken”. En maar zeuren om Zerrouki… . Al moet ik zeggen dat Ruud het ook itt Slot niet getroffen heeft met een briljante scouting. Als je ziet wat Feyenoord allemaal er bij heeft gekregen en eigenlijk ook wel relatief goedkoop..
 
Laatst bewerkt:
Als je er gewoon over nadenkt: wat een puinhoop heeft RvN ervan gemaakt tijdens de WK-stop.

De verdediging, Sangaré, Veerman, Til en Noni waren gewoon beschikbaar. Zie je 0,0 van terug dat die ingespeeld zijn.
Guti en Sangaré waren al ingespeeld.
Gakpo en Xavi hebben best wel vertrouwen getankt op de WK en van Gakpo wist je redelijk zeker dat hij ging vertrekken.

Hou je alleen LdJ over die een beetje tussen wal en het schip is gevallen.

Het is dus schandalig wat er technisch en tactisch van gebakken is.
Eigenlijk is alles gegokt op El Ghazi.
Ook al meerdere keren aangehaald; hij heeft het team een half seizoen onder zijn hoede en heeft er twee trainingskampen op zitten, en het lijkt nog steeds alsof ze voor het eerst met elkaar op het veld staan.
 
Ook al meerdere keren aangehaald; hij heeft het team een half seizoen onder zijn hoede en heeft er twee trainingskampen op zitten, en het lijkt nog steeds alsof ze voor het eerst met elkaar op het veld staan.
PSV moet nooit meer meewerken aan wintertransfers van basisspelers. Dan wacht de betreffende speler maar tot het seizoen voorbij is.
Na de winterstop kun je weer opnieuw beginnen. Er kan nooit aan een team gebouwd worden. Als dat tegenwoordig überhaupt. nog kan. Spelers worden snel weer weggekocht. Binding met een club is er nauwelijks nog.

 
PSV moet nooit meer meewerken aan wintertransfers van basisspelers. Dan wacht de betreffende speler maar tot het seizoen voorbij is.
Na de winterstop kun je weer opnieuw beginnen. Er kan nooit aan een team gebouwd worden. Als dat tegenwoordig überhaupt. nog kan. Spelers worden snel weer weggekocht. Binding met een club is er nauwelijks nog.
Zelfs met Cody en Madueke erbij geldt die opmerking die ik maakte.:shrug:
 
PSV moet nooit meer meewerken aan wintertransfers van basisspelers. Dan wacht de betreffende speler maar tot het seizoen voorbij is.
Na de winterstop kun je weer opnieuw beginnen. Er kan nooit aan een team gebouwd worden. Als dat tegenwoordig überhaupt. nog kan. Spelers worden snel weer weggekocht. Binding met een club is er nauwelijks nog.

Hoezo? Ron Jans bijvoorbeeld heeft duidelijk gemaakt in de winter niets te willen verkopen. Het gaat niet om binding, het gaat om duidelijk communiceren tov bijvoorbeeld de supporters en een lijn volgen die het maximale uit een seizoen haalt
 
Ik hoop dat ze nooit meer een clubicoon tot trainer maken bij ons. Ik vind Ruud een geweldige gast. Als ie voor de camera's staat kan ie alles ZELFS na deze wedstrijd zo ongelofelijk kalm en relaxed ontleden en komt ie zo makkelijk van zijn woorden af. Als zijn beroep persvoorlichter zou zijn dan was hij wereldtop. Wat een klasse ook vandaag weer. Rustig en kalm zonder zeurderig over te komen legde hij de vinger op de zere plek wat betreft de arbitrage. Super.

Na vorige week waarin we met exact hetzelfde elftal als vandaag speelden, bekroop mij al een beetje een gevoel van angst. Guttierez had niet gespeeld, Veerman speelde een goede pot en scoorde. En ik dacht al bij mezelf: hij gaat het echt straks zonder Gutierrez proberen in de Kuip. En ja hoor, like clock work. Vandaag, tegen Feyenoord uit: ongeveer DE wedstrijd waarin het voetbal wordt gespeeld wat Gutierrez beheerst, spelen we zonder Gutierrez. Tragisch.

Op miraculeuze wijze houden we een uur lang een 1-0 voorsprong vast en brengen we Guttierez in. En wie halen we eruit? Joey Veerman......................

Niet Bakayoko, niet Guus Til......
Nee.... Joey Veerman.........

Zou er nou echt niemand in die kleedkamer zijn die een keer tegen Ruud zegt van: hee waar slaat dat nou op? HOE DAN? Of misschien die gozer die naast hem op de bank zit om hem te helpen 'een betere trainer te worden'. Dit is toch zo'n beetje het meest basale? Hoe kan dat nou misgaan? Iedere dr*plul ziet dat Bakayoko 100% balverlies lijdt maar we laten hem gewoon staan ofzo?

Bij Roger Schmidt had ik in zijn beginperiode het gevoel dat hij altijd domme dingen deed, tot ik besefte dat hij er meer verstand van had dan ik. In zaken wat betreft Ihatarren, Noni, Guttierez en Mauro heeft hij elke keer in retroperspectief gelijk gehad. Iedere keer weer.

Bij Ruud heb ik ook steeds het gevoel dat hij domme dingen doet en het wordt iedere keer maar weer bevestigd dat het inderdaad domme dingen zijn. Ik vind het zonde maar Ruud lijkt niet de juiste man op het juiste moment te zijn.
 
Ik hoop dat ze nooit meer een clubicoon tot trainer maken bij ons. Ik vind Ruud een geweldige gast. Als ie voor de camera's staat kan ie alles ZELFS na deze wedstrijd zo ongelofelijk kalm en relaxed ontleden en komt ie zo makkelijk van zijn woorden af. Als zijn beroep persvoorlichter zou zijn dan was hij wereldtop. Wat een klasse ook vandaag weer. Rustig en kalm zonder zeurderig over te komen legde hij de vinger op de zere plek wat betreft de arbitrage. Super.

Na vorige week waarin we met exact hetzelfde elftal als vandaag speelden, bekroop mij al een beetje een gevoel van angst. Guttierez had niet gespeeld, Veerman speelde een goede pot en scoorde. En ik dacht al bij mezelf: hij gaat het echt straks zonder Gutierrez proberen in de Kuip. En ja hoor, like clock work. Vandaag, tegen Feyenoord uit: ongeveer DE wedstrijd waarin het voetbal wordt gespeeld wat Gutierrez beheerst, spelen we zonder Gutierrez. Tragisch.

Op miraculeuze wijze houden we een uur lang een 1-0 voorsprong vast en brengen we Guttierez in. En wie halen we eruit? Joey Veerman......................

Niet Bakayoko, niet Guus Til......
Nee.... Joey Veerman.........

Zou er nou echt niemand in die kleedkamer zijn die een keer tegen Ruud zegt van: hee waar slaat dat nou op? HOE DAN? Of misschien die gozer die naast hem op de bank zit om hem te helpen 'een betere trainer te worden'. Dit is toch zo'n beetje het meest basale? Hoe kan dat nou misgaan? Iedere dr*plul ziet dat Bakayoko 100% balverlies lijdt maar we laten hem gewoon staan ofzo?

Bij Ruud heb ik ook steeds het gevoel dat hij domme dingen doet en het wordt iedere keer maar weer bevestigd dat het inderdaad domme dingen zijn. Ik vind het zonde maar Ruud lijkt niet de juiste man op het juiste moment te zijn.
Heb even het stukje eruit geknipt waar ik het niet mee eens ben zodat ik de rest van je post een duimpje kan geven:maniac: (Y)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan