Daarnaast zou het ook zomaar wat namedropping kunnen zijn van de grote vrienden van de Televaag. Zal niet de eerste keer zijn dat ze met 'breaking' nieuws komen wat achteraf ontzettend opgeblazen/uit de duim gezogen is
 
Zou dat niet alleen voor voetbalgerelateerde functies zijn? Waarom zou het voor Liverpool erg zijn als hij bij Ajax fotos van zijn lul gaat rondsturen?
Probeer iets nieuws. Als stunt dat bijvoorbeeld zijn lul foto's van ajax gaat rondsturen..
 
Alleen in Engeland toch? Of overal?

EDIT: Nevermind, ik lees nu dat het ook voor buiten Engeland zou gelden.
Maar hoe kan het dan dat Brands bij ons wel aan de slag mocht, als die regel ook geldt voor buiten Engeland?
En ik las ergens dat die regel sinds 2022 niet meer geldt. Weet je hier nog meer over rico ?
 
Maar hoe kan het dan dat Brands bij ons wel aan de slag mocht, als die regel ook geldt voor buiten Engeland?
En ik las ergens dat die regel sinds 2022 niet meer geldt. Weet je hier nog meer over rico ?
Dit is geen algemene regel volgens mij, maar gewoon een concurrentie beding in een arbeidscontract, zoals er velen, waaronder ikzelf, hebben
 
Dit is geen algemene regel volgens mij, maar gewoon een concurrentie beding in een arbeidscontract, zoals er velen, waaronder ikzelf, hebben
Dank. Alleen vraag ik mij af of alle TD’s in Engeland nu nog zo’n beding hebben staan in hun contract. Het werd hier namelijk naar verwezen. Brands ging ook hier gewoon aan de slag. Of geldt dat niet meer als je ontslagen wordt?
 
Dit is geen algemene regel volgens mij, maar gewoon een concurrentie beding in een arbeidscontract, zoals er velen, waaronder ikzelf, hebben
Zo'n concurrentiebeding kan door een rechter nietig verklaard worden als het je te zeer beperkt om een andere baan te aanvaarden en anders helemaal niet meer in je branche kan werken. Ik weet niet of dit ook in Engeland is m.b.t. TD's van een voetbalclub.
 
Dank. Alleen vraag ik mij af of alle TD’s in Engeland nu nog zo’n beding hebben staan in hun contract. Het werd hier namelijk naar verwezen. Brands ging ook hier gewoon aan de slag. Of geldt dat niet meer als je ontslagen wordt?
Als je ontslagen wordt niet, neem ik aan.
 
Dank. Alleen vraag ik mij af of alle TD’s in Engeland nu nog zo’n beding hebben staan in hun contract. Het werd hier namelijk naar verwezen. Brands ging ook hier gewoon aan de slag. Of geldt dat niet meer als je ontslagen wordt?
IK vermoed dat Brands dat niet in z'n contract had staan. Lijkt me ook wel vreemd in de voetbalwereld, waar job hoppen en ontslag de normale praktijk is.
 
Is volgens mij niet de standaard. Maar als je ontslagen wordt, is het wel makkelijker eruit te "onderhandelen". Zo ging het in ieder geval bij een voormalige collega van mij in de normale mensen wereld.
Vreemd. Want dan mag je niet bij je oude werkgever werken, maar ook niet bij een concurrent. Waar betaal je de boodschappen dan van?
 
Het Ajax dat we vanavond zien spelen worden we niet heel warm van toch. Die gaan nog genoeg punten verspelen dit seizoen.
 
Vreemd. Want dan mag je niet bij je oude werkgever werken, maar ook niet bij een concurrent. Waar betaal je de boodschappen dan van?

Uit mijn normale mensen wereld ervaring. Vaak zit er wel een redelijke tijdslimiet op. Soms zit er ook "binnen een straal van zo'n km op", en ook daar kun je creatief mee omgaan. En als de voormalige werkgever echt gaat dwarsliggen is er wel een soort bewijslast dat het echt onacceptabel is. In de praktijk komt het daar bij ons vaak niet van. Bij ons heb ik legio voorbeelden van ex werknemers die soortgelijk werk gingen doen, dan wel in loondienst of voor zichzelf. Heb me daarom vaker afgevraagd of zo'n beding heel veel zin heeft. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat zo'n Liverpool TD in z'n beëindigingsovereenkomst een flinke zak geld heeft meegekregen onder voorwaarde dat ie een jaar lang nergens anders iets soortgelijks gaat doen. Dan wordt het al een stuk concreter, want dan wordt het bijvoorbeeld een kwestie van terugbetalen als de voorwaarden worden geschonden.

Nogmaals, allemaal gebaseerd op voorvallen uit eigen omgeving. Voetballerij is toch een aparte tak.
 
IK vermoed dat Brands dat niet in z'n contract had staan. Lijkt me ook wel vreemd in de voetbalwereld, waar job hoppen en ontslag de normale praktijk is.
Dus ga ik er van uit dat de TD van Liverpool gewoon naar Ajax kan, indien hij niets in die trant in zijn contract heeft gestaan. Dat was hierboven namelijk wel de discussie, dat het de norm is in Engeland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan