Ligt eraan. Als je de kwaliteiten van Luuk benut is er geen betere spits in de ed. Voordat ie naar het buitenland ging was zijn rendement uitstekend.
Hij krijgt geen ballen en creert zelf helemaal niks. Het is dat hij uitstekend meeverdedigt en af en toe een bal goed doorkopt/passt anders had je er helemaal niks aan. Had nooit teruggehaald moeten worden voor zo'n salaris. Goede speler, dat wel, maar past absoluut niet in dit team.
 
Hij krijgt geen ballen en creert zelf helemaal niks. Het is dat hij uitstekend meeverdedigt en af en toe een bal goed doorkopt/passt anders had je er helemaal niks aan. Had nooit teruggehaald moeten worden voor zo'n salaris. Goede speler, dat wel, maar past absoluut niet in dit team.
Al een paar keer beslissend geweest en ook tegen fn een cruciale pass gegeven. Maar voor de rest heb je er niets aan.. 😖
 
We komen er niet uit. Er zijn hier een aantal Luuk fetisjisten. Daar hoor ik duidelijk niet bij. Harde werker, goede kopper. Maar kan eigenlijk nauwelijks voetballen en is een notoire kansenmisser. Ook in de seizoenen dat hij er veel inlegde, miste hij heel veel. De fetisjisten zien blijkbaar alleen de goede momenten.
 
We komen er niet uit. Er zijn hier een aantal Luuk fetisjisten. Daar hoor ik duidelijk niet bij. Harde werker, goede kopper. Maar kan eigenlijk nauwelijks voetballen en is een notoire kansenmisser. Ook in de seizoenen dat hij er veel inlegde, miste hij heel veel. De fetisjisten zien blijkbaar alleen de goede momenten.
Ik behoorde tot de voorstanders van Luuk. Voornamelijk door zijn harde werken en kopkracht. Nu is dat harde werken steeds minder door fysiek achteruitgang en door de aanvoer komt de kopkracht er ook niet echt uit. Dan blijft er barweinig over
 
Ik behoorde tot de voorstanders van Luuk. Voornamelijk door zijn harde werken en kopkracht. Nu is dat harde werken steeds minder door fysiek achteruitgang en door de aanvoer komt de kopkracht er ook niet echt uit. Dan blijft er barweinig over
Een speler die het van zijn harde werken moet hebben is eerder op zijn retour dan een speler die het van inzicht en individuele kwaliteit heeft.
 
We komen er niet uit. Er zijn hier een aantal Luuk fetisjisten. Daar hoor ik duidelijk niet bij. Harde werker, goede kopper. Maar kan eigenlijk nauwelijks voetballen en is een notoire kansenmisser. Ook in de seizoenen dat hij er veel inlegde, miste hij heel veel. De fetisjisten zien blijkbaar alleen de goede momenten.
Het ligt eraan hoe beslissend iemand is. En Luuk is vaak beslissend.
 
Luuk is in de laatste 2 wedstrijden dacht ik bij 3 goals betrokken dus laten we hopen dat weg naar boven is gevonden in een matig draaiend elftal.
Er was een seizoen waar ie het even kwijt was. Blessures etc mogen daar trouwens vanaf gehaald worden.
En assists mogen er ook bij, die zijn even belangrijk. Voelt niet compleet als er een lijst met alleen goals is.

Edit: ik heb nog ergens een lijstje.

Dit heb ik een tijdje terug uitgezocht via Flashscore.

Luuk op de MVP ranglijst:

Plaats op MVP ranglijst 10:
Twente 10/11.
21: 12goals 9assists

MVP3: Twente 11/12.
32: 25goals 8assists

MVP1: PSV 14/15
30: 20goals 10assists

MVP1: PSV 15/16
35: 26goals 9assists

MVP18: PSV 16-17
15: 8goals 7assists

MVP16: PSV 17-18
17:12goals +5assists

MVP2: PSV 18-19
34: 28goals 6assists

Wedstrijden bij De Graafschap heb ik er uitgehaald want hij was toen nog erg jong en invaller
 
Laatst bewerkt:

Het ligt eraan hoe beslissend iemand is. En Luuk is vaak beslissend.
Wanneer dan? Monaco en Feyenoord? Waar Teze als jeugdspeler hier continu met de grond gelijk gemaakt wordt, mag de duurste speler van de selectie maar een beetje aanrommelen.
Luuk is in de laatste 2 wedstrijden dacht ik bij 3 goals betrokken dus laten we hopen dat weg naar boven is gevonden in een matig draaiend elftal.

En assists mogen er ook bij, die zijn even belangrijk. Voelt niet compleet als er een lijst met alleen goals is.

Edit: ik heb nog ergens een lijstje.

Dit heb ik een tijdje terug uitgezocht via Flashscore.

Luuk op de MVP ranglijst:

Plaats op MVP ranglijst 10:
Twente 10/11.
21: 12goals 9assists

MVP3: Twente 11/12.
32: 25goals 8assists

MVP1: PSV 14/15
30: 20goals 10assists

MVP1: PSV 15/16
35: 26goals 9assists

MVP18: PSV 16-17
15: 8goals 7assists

MVP16: PSV 17-18
17:12goals +5assists

MVP2: PSV 18-19
34: 28goals 6assists

Wedstrijden bij De Graafschap heb ik er uitgehaald want hij was toen nog erg jong en invaller
En dat is al 4 seizoenen geleden. Moest de rest er ook niet bij. En zoals ik al zei: twee hele slechte seizoenen. En ook in die andere jaren staat hij mij niet bij als enorm efficiënte spits.
 
We komen er niet uit. Er zijn hier een aantal Luuk fetisjisten. Daar hoor ik duidelijk niet bij. Harde werker, goede kopper. Maar kan eigenlijk nauwelijks voetballen en is een notoire kansenmisser. Ook in de seizoenen dat hij er veel inlegde, miste hij heel veel. De fetisjisten zien blijkbaar alleen de goede momenten.
Notoire kansenmisser vind ik overdreven.
Die term hoorde voor mij bij Malen als die Zahavi oversloeg en zelf niet scoorde. Heel vaak dus.
Bij de overigens goede voetballer Saibari die de mooiste kansen om zeep heeft geholpen.
En tot voor kort, nu niet meer, bij El Ghazi.
Luuk heeft nog steeds nuttige inbreng.
Luuk is in de laatste 2 wedstrijden dacht ik bij 3 goals betrokken dus laten we hopen dat weg naar boven is gevonden in een matig draaiend elftal.

En assists mogen er ook bij, die zijn even belangrijk. Voelt niet compleet als er een lijst met alleen goals is.
Precies dit.

Maar moeten we het niet, omdat dit het Ajax topic is, over de vele goals hebben die Steven Bergwijn in Amsterdam aan het scoren is?;)
 
Wanneer dan? Monaco en Feyenoord? Waar Teze als jeugdspeler hier continu met de grond gelijk gemaakt wordt, mag de duurste speler van de selectie maar een beetje aanrommelen.

Om maar on-topic te gaan: U bent Ajax uit vergeten ;P

Om trouwens de vergelijking met Luuk aan te halen. Teze heeft ons punten gekost, ik heb Luuk dit seizoen nog geen 100% kansen zien missen die ons punten hebben gekost. En dat is natuurlijk ook het verschil tussen verdediger en aanvaller. Maar ik zou willen dat Teze datzelfde werkvermogen zou hebben als Luuk.
 
Laatst bewerkt:
Om maar on-topic te gaan: U bent Ajax uit vergeten ;P

Om trouwens de vergelijking met Luuk aan te halen. Teze heeft ons punten gekost, ik heb Luuk dit seizoen nog geen 100% kansen zien missen die ons punten hebben gekost. En dat is natuurlijk ook het verschil tussen verdediger en aanvaller. Maar ik zou willen dat Teze datzelfde werkvermogen zou hebben als Luuk.
Een echte spits maakt zijn eigen kansen. Romario scoorde altijd en had geen medespelers daar voor nodig.
 
Een echte spits maakt zijn eigen kansen. Romario scoorde altijd en had geen medespelers daar voor nodig.
In een tijd dat je er nog mee wegkwam om nauwelijks of niet te trainen, nachten door te halen en te laat terug te keren voor je trainingskamp. Romario is een legend, maar het hielp wel dat er een Van Breukelen, een Popescu en een Lerby achter hem stonden voor alle arbeid. Totaal andere tijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan