Goh, hoeveel is 20x35km?
Ja, als je het gegeven dat ik m gruwelijk worstcase aanvlieg niet meeneemt wel. Op basis van het andere plan waar ik zelf bij betrokken ben kan je m terugredeneren naar 25km2, nog geen 3e deel van Eindhoven.
Overigens, Eindhoven is ook druk bezig met stedelijke verdichting, kost geen landbouwgrond, levert wel woningen. Voordeel van binnenstedelijk ontwikkelen is dat de autoafhankelijkheid een stuk kleiner is.
Ieder bestemmingsplan is inzichtelijk.
www.ruimtelijkeplannen.nl
Bestemmingsplannen bevatten in het algemeen diverse onderzoeken die genoeg inzicht geven in milieutechnische en natuurtechnische zaken. Van vleermuizenonderzoek tot lichthinder, van geluidsonderzoek tot stikfstofuitstoot.
Dan zal je overigens zien dat die zware wissel wel meevalt, stikstof door wonen en verkeer is vele malen minder dan door landbouw. Daarnaast neemt de uitstoot door verkeer af door opkomst E-car. (verbrandingsmotor wordt straks niet meer verkocht) en is voor wonen de grootste bron het gas, laat er nou al een tijdje worden ingezet op gasloos bouwen.