Phillipp Max (V)

Ik vind Rodriguez meer dan een degelijke back. Je vergeet in dat rijtje nog zijn fantastische traptechniek a la Jetro, de ballen precies in de 16 leggen waar ze moesten zijn. Hij was verdedigend en technisch 2x klasse beter dan Max en dan ben je voor de PSV begrippen gewoon top, ook voor de Ajax begrippen overigens.
Misschien dat onze spitsen toen veel kansen hebben gemist. Maar Rodriquez had toch nul assists?

Wellicht dat je meer Torino en Zwitserland hebt gekeken dan ik (for the record dat is bij mij alleen het EK) of ik me het iets te pessimistisch herinner. Maar a la Jetro viel toch ook wel mee?
Hij kan aardig een bal trappen. Maar toch niet op het niveau a la Jetro, Angelino en zelfs Max (in de eerste maanden).
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Toch heb ik juist het gevoel dat Rodriquez erg geromantiseerd word. Ik vond hem een goede indruk maken in het handje vol wedstrijden dat die speelde. Maar zo fantastisch vond ik hem nou ook weer niet 🤔
Misschien wordt hij wat overdreven opgehemeld, maar wat het vooral was, was een speler die stabiliteit bracht, en waar je verdedigend op kon rekenen. Voor PSV begrippen was en is dat helaas al heel erg bijzonder.
Als Max maar een halfjaar hier had gespeeld, werd hij nu geroemd. "Hadden we hem maar gehaald, je zag meteen dat hij van topniveau was"
Sorry, maar no way.
 
Als Max maar een halfjaar hier had gespeeld, werd hij nu geroemd. "Hadden we hem maar gehaald, je zag meteen dat hij van topniveau was"
Natuurlijk heb je sommigen die met alle winden meewaaien, maar dat was bij mij absoluut niet. Bij Max heb ik niet één seconde het gevoel gehad wat ik bij Rodriguez had. Ik heb het al eerder gezegd, maar wat hij bracht heb ik bij Guardado voor het laatst gezien. Hij was echt het ontbrekende puzzelstukje bij dat team van Faber/van Bommel. Bijna elke speler was toen zo gebroken dat ze niet meer wisten wat ze met een bal moesten doen. Zoveel spelers speelden verstoppertje om maar niet aan de bal te komen. Rodriguez kwam en ze hadden ineens een speler met ervaring en rust. Iemand waar ze de bal kwijt aan konden zonder een garantie op balverlies. Iemand achter de hand als er wat meer spelers naar voren gingen. Max bracht aanvallend wat meer in zijn eerste wedstrijden, deed een beetje denken aan Angeliño. Maar nooit niet te vergelijken met Rodriguez.
 
Dus je speelt bv halve finale beker tegen Go Ahead met de opstelling 4-2-2-2. En dan bezet je de linkerflank met rechtsbenige spelers, waardoor het hele team meer naar rechts kantelt.

En dan zet je de enige linksbenige speler op de gehele linkerflank neer waarvan bewezen is (vorige club en vorig seizoen) dat hij een pak minder rendeert als verdediger indien hij die hele linkerflank moet bestrijken.

Volgen jullie me nog?
Vast wel.

4-2-2-2. De positie als LV/LB is niks voor Max als hij geen ondersteuning krijgt van
a: een hele snelle LCV
b: een linkermiddenvelder die onvoorspelbaar is in zijn acties
c: een linkermiddenvelder die zijn positie als LV nooit overneemt
d: een linksbuiten die de zone links regelmatig voor de LV dichtloopt, waardoor de LV op die manier meer LV blijft
e: een keeper

Kortom het gebied wat Max moet bestrijken met 4-2-2-2 is veel te groot voor hem alleen.
Kan niet.

Het enige wat je Max kunt verwijten dat hij zelf niet zegt: ja da-hag, ik ga niet meer naar voren.

Ja da-hag ik ga niet meer naar achteren, heeft hij met daden wel al bewezen. Meerdere malen. Max is ook geen LV.

(‘Wat een helder betoog, Humm, geen speld tussen te krijgen.’
‘Ja, vind ik ook en ik vind het nog steeds vreemd van de PSV-leiding dat ik hier nog nooit een berichtje heb gekregen: Humm, zou jíj assistentcoach willen worden? Heel vreemd. Wat jij?)
 
Laatst bewerkt:
Dus je speelt bv halve finale beker tegen Go Ahead met de opstelling 4-2-2-2. En dan bezet je de linkerflank met rechtsbenige spelers, waardoor het hele team meer naar rechts kantelt.

En dan zet je de enige linksbenige speler op de gehele linkerflank neer waarvan bewezen is (vorige club en vorig seizoen) dat hij een pak minder rendeert als verdediger indien hij die hele linkerflank moet bestrijken.

Volgen jullie me nog?
Vast wel.

4-2-2-2. De positie als LV/LB is niks voor Max als hij geen ondersteuning krijgt van
a: een hele snelle LCV
b: een linkermiddenvelder die onvoorspelbaar is in zijn acties
c: een linkermiddenvelder die zijn positie als LV nooit overneemt
d: een linksbuiten die de zone links regelmatig voor de LV dichtloopt, waardoor de LV op die manier meer LV blijft
e: een keeper

Kortom het gebied wat Max moet bestrijken met 4-2-2-2 is veel te groot voor hem alleen.
Kan niet.

Het enige wat je Max kunt verwijten dat hij zelf niet zegt: ja da-hag, ik ga niet meer naar voren.

Ja da-hag ik ga niet meer naar achteren, heeft hij met daden wel al bewezen. Meerdere malen. Max is ook geen LV.

(‘Wat een helder betoog, Humm, geen speld tussen te krijgen.’
‘Ja, vind ik ook en ik vind het nog steeds vreemd van de PSV-leiding dat ik hier nog nooit een berichtje heb gekregen: Humm, zou jíj assistentcoach willen worden? Heel vreemd. Wat jij?)
Net als Max zijn tegenstanders vaak is, was ik je al snel volledig kwijt.. ;P
 
Mijn god zeg, eerste half jaar leek het een wereldaankoop. Nu maakt hij meer fouten dan goede acties. Ongelofelijk, wat is er in hemelsnaam gebeurd...
 
Hallo, ik ben Tjappie de haatzaaier en namens Facebook wil ik u graag uitnodigen om op ons platform te komen modereren. Wij zijn erg onder de indruk van uw selectieve instelling. :sneaky:
Sorry, ik ben daar nog te druk met het organiseren van vervelende roeptoeterprotesten.:grin:
 
Illustratief voor zijn spiraal deze combo van Bacchusposts trouwens.

Dat gezegd hebbende, de onvoldoendes worden kleiner. Wellicht maar goed ook als we nog willen hopen op n geïnteresseerde club die m wil overnemen.
I had such high hopes... :shrug:
 
Illustratief voor zijn spiraal deze combo van Bacchusposts trouwens.

Dat gezegd hebbende, de onvoldoendes worden kleiner. Wellicht maar goed ook als we nog willen hopen op n geïnteresseerde club die m wil overnemen.
Wat is hier een spiraal aan? Heintze - de grootste held die PSV ooit heeft gehad - is beslist nog fitter en beter dan Max.
 
Terug
Bovenaan Onderaan