Phillipp Max (V)

Wat is er toch met Max gebeurd?

Dit kan toch niet, zo' n achteruitgang?

Corona?

( Hoewel, volgens mij was zijn achteruitgang al voor zijn besmetting in gang gezet. )
Defensief was het al geen hoogvlieger, maar op deze manier moeten we 'm deze zomer maar wegdoen..
 
Zoveel is ie m.i. niet achteruit gegaan. In het begin was het de nieuwigheid dat bepaalde dingen verbloemde, maar aanvallend was het altijd al een kip zonder kop, en verdedigend bagger.
Max is geen back. Doet me denken aan Willems wat eigenlijk hetzelfde issue was. Ook geen back met defensief inzicht.. toen nam Guardado de foutjes van Willems voor zn rekening. Ik zie Schmidt hier geen speler voor opofferen..
 
Dat hij zijn man gisteren liet lopen, dat lijkt me meer een mentale kwestie dan een voetbaltechnische kwestie.
Ik moet dan Humtoezje toch gelijk geven als hij zegt dat Schmidt een makkelijk slachtoffer kiest om tegen tekeer te gaan: Vertessen die niet aflegde naar Vini.
Heb hem Max, Ramalho, Mwene of Götze ( zijn eigen aankopen dus) nooit zo zien afbranden in de media. Yorbe scoort twee keer en als hij deze misschien wel herhalende fout maakt, dan krijgt hij er van langs. Heb ik hem nog nooit over Max die een echte recidivist is, zo horen praten of als Ramalho of Mwene domme keuzes maken of Götze weer eens niet thuis geeft. Getuigt niet echt van een sterke persoonlijkheid als je een reservespeler die net komt kijken eerst zelf zo hard aanpakt en daarna nog in media.
 
Max is geen back. Doet me denken aan Willems wat eigenlijk hetzelfde issue was. Ook geen back met defensief inzicht.. toen nam Guardado de foutjes van Willems voor zn rekening. Ik zie Schmidt hier geen speler voor opofferen..
En dan was Willems zelfs verdedigend nog veel beter dan Max. Aanvallend kan Max natuurlijk nog niet een heel klein beetje tippen aan Willems. Positioneel even zwak; Max betere mentaliteit.
 
Ik vraag me echt af wat er met hem aan de hand is, hij is echt geen schim meer van wat hij vorig seizoen was. Ook toen blonk hij verdedigend niet uit, maar toen stelde hij aanvallend tenminste nog iets voor. Alleen naar de statistieken kijken heeft hij dit seizoen maar 3 assists gegeven en 1 keer gescoord. Vorig seizoen gaf hij 12 assists en scoorde hij 6 keer. Hij lijkt het wel helemaal verleerd te zijn.
 
Ik vraag me echt af wat er met hem aan de hand is, hij is echt geen schim meer van wat hij vorig seizoen was. Ook toen blonk hij verdedigend niet uit, maar toen stelde hij aanvallend tenminste nog iets voor. Alleen naar de statistieken kijken heeft hij dit seizoen maar 3 assists gegeven en 1 keer gescoord. Vorig seizoen gaf hij 12 assists en scoorde hij 6 keer. Hij lijkt het wel helemaal verleerd te zijn.
Waarbij dat ook vooral plaats vond in de eerste seizoenshelft. Na speelronde 2 maakt hij nog maar 3 assists in de eredivisie.

Snap inderdaad niet waar de aanvallende kwaliteiten zijn gedreven. Hij had toch een aardige voorzet. Voor me gevoel had hij die eerste seizoenshelft nog meer assists kunnen hebben als we een spits hadden die op scherp stond.
 
Hij speelde zich in het begin zelfs in de Duitse selectie toch? Of in ieder geval kwam hij weer op de radar.
Hij heeft nu een potje centraal gestaan, misschien geeft dat hem een beter perspectief voor wat van een verdediger gevraagd wordt.
Als zijn vorm terug komt moet dit gewoon nog steeds een prima linksback voor PSV zijn.
 
Ik denk dat je aan Max moet gaan uitleggen dat het gebied aan de linkerkant voor hem niet langer is dan een meter of 70. Eigenlijk zoals ze bewust of onbewust met Rosario hebben gedaan. Die kwam zijn zone ook nooit uit.

Voor Max is dat van de achterlijn tot ongeveer 20 meter over de middellijn.
Max kan die 100meter niet behappen. Nooit gekund ook. Bij Augsburg begrepen ze dat, bij PSV nog steeds niet.
Volgens mij is hij dan prima geschikt voor PSV.
 
En iets dat bij PSV heel normaal lijkt te zijn voor de LB. Ik kan me na Lee geen LB meer voor de geest halen die in elk geval nog deed alsof hij mee liep.
Rodriguez? Een blauwe zaterdag in het voorjaar" 20? Vond eigenlijk Angelino een uitstekende back voor een club als PSV - nadruk op het aanvallende maar in de duels wel een strijder en was ook voor mijn gevoel vaak snel genoeg weer op zijn plek om de defensieve taken die hij had naar kunnen uit te voeren? Of romantiseer ik het verleden al te veel?
 
Rodriguez? Een blauwe zaterdag in het voorjaar" 20? Vond eigenlijk Angelino een uitstekende back voor een club als PSV - nadruk op het aanvallende maar in de duels wel een strijder en was ook voor mijn gevoel vaak snel genoeg weer op zijn plek om de defensieve taken die hij had naar kunnen uit te voeren? Of romantiseer ik het verleden al te veel?
Nee, ik vond Angelino ook goed. (Maar die was ik wél gewoon vergeten, moet ik bekennen)
 
Rodriguez? Een blauwe zaterdag in het voorjaar" 20? Vond eigenlijk Angelino een uitstekende back voor een club als PSV - nadruk op het aanvallende maar in de duels wel een strijder en was ook voor mijn gevoel vaak snel genoeg weer op zijn plek om de defensieve taken die hij had naar kunnen uit te voeren? Of romantiseer ik het verleden al te veel?
Rodriguez was inderdaad een uitstekende back. Maar JdJ geeft geen geld uit aan goede verdedigers natuurlijk. Gratis of voor veel gekld een vutverdediger is Johns motto :sneaky:
 
Rodriguez was inderdaad een uitstekende back. Maar JdJ geeft geen geld uit aan goede verdedigers natuurlijk. Gratis of voor veel gekld een vutverdediger is Johns motto :sneaky:
Toch heb ik juist het gevoel dat Rodriquez erg geromantiseerd word. Ik vond hem een goede indruk maken in het handje vol wedstrijden dat die speelde. Maar zo fantastisch vond ik hem nou ook weer niet 🤔
 
Toch heb ik juist het gevoel dat Rodriquez erg geromantiseerd word. Ik vond hem een goede indruk maken in het handje vol wedstrijden dat die speelde. Maar zo fantastisch vond ik hem nou ook weer niet 🤔
Als Max maar een halfjaar hier had gespeeld, werd hij nu geroemd. "Hadden we hem maar gehaald, je zag meteen dat hij van topniveau was"
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan