Phillipp Max (V)

Alleen maar meevallen hoor ik vaker bij jeugdspelers en spelers die lang geblesseerd (en daarvoor niet top waren). Een Thomas werd ook ooit om geroepen dat die alleen maar kan meevallen. Die krijgt nu huilemoticons als die invalt.

Ik heb best vertrouwen in Oppegard maar ik weet nog niet of hij er klaar voor ons. Ja Max speelt niet lekker maar het is ook weer niet van zo een bedroevend niveau dat alles beter is. Qua dat betreft liever Max op Lb dan Sadilek (in psv tijdperk). Andere optie is Mwene LB en Teze rb. Ook niet perfect maar wie weet.
Ik ga voor Teze/Mwene
 
Hij heeft veel energie en inzet.. Maar dat zou de gemiddelde forummer ook nog aan de dag kunnen leggen.

Hij rent heel veel en maakt veel kilometers. De reden dat Schmidt hem nooit bekritiseerd of als hij slecht speelt, er uit haalt… Een andere speler zou er allang van langs gekregen hebben.
korfbaljack op linksback :D
 
Zijn eigen verdedigende fouten probeert hij niet eens goed te maken..
Vooral dit snap ik niet. Als ik vroeger de bal verloor in een duel ging ik meteen vol in de achtervolging. "Hier jij, $%@#! Mijn bal!:mad:"
Max stopt gewoon en wandelt op het gemak terug naar de 16. Niet zelden is Noni eerder aan het verdedigen in de 16 dan Max. Daar stoor ik me aan. (Kudo's voor Noni natuurlijk.)

Aanvulling: Daar had Willems ook zo verschrikkelijk veel last van. Niet goed verdedigen en niet achter een verloren bal aan gaan en niet mee terug lopen.:cautious:
Of nou ja, Willems deed het (niet) en ik had er last van.:grin:
 
Laatst bewerkt:
Als Max niet zo'n bedroevend niveau is, noem me dan 2/3 concrete dingen wat hij goed doet.
Bruikbare ballen geeft hij niet.
Druk zetten doet hij niet.
Verdedigen kan hij niet.
Zijn eigen verdedigende fouten probeert hij niet eens goed te maken..
Heeft een aardige trap, creëert ruimte etc

Zijn pass percentage is nog steeds boven 80% succesvol en verder heeft hij zeker een bijdrage aan het spel (o.a. afjagen). Vorig seizoen was ook nog eens met 6 goals en 12 assists zeer belangrijk.

Nu wil ik niet zeggen dat ik Max als goed beschouw. Echter vind ik hem vervangen door een jeugdspeler onder het mom 'het kan alleen maar beter' wat overdreven. Onze backs zijn zwakke plekken maar het is ook weer niet dat je Max even aan de kant kunt schuiven voor een jeugdspeler. Dat is mijn mening tenminste.
 
Heeft een aardige trap, creëert ruimte etc

Zijn pass percentage is nog steeds boven 80% succesvol en verder heeft hij zeker een bijdrage aan het spel (o.a. afjagen). Vorig seizoen was ook nog eens met 6 goals en 12 assists zeer belangrijk.

Nu wil ik niet zeggen dat ik Max als goed beschouw. Echter vind ik hem vervangen door een jeugdspeler onder het mom 'het kan alleen maar beter' wat overdreven. Onze backs zijn zwakke plekken maar het is ook weer niet dat je Max even aan de kant kunt schuiven voor een jeugdspeler. Dat is mijn mening tenminste.

Nu Sangare er niet bij is, moet hij gewoon meer gedoseerd gaan aanvallen, want anders is het allemaal wel heel snel kwetsbaar. Hij is gewoon te vaak afwezig of laat zich heel makkelijk uitspelen.
 
Heeft een aardige trap, creëert ruimte etc

Zijn pass percentage is nog steeds boven 80% succesvol en verder heeft hij zeker een bijdrage aan het spel (o.a. afjagen). Vorig seizoen was ook nog eens met 6 goals en 12 assists zeer belangrijk.

Nu wil ik niet zeggen dat ik Max als goed beschouw. Echter vind ik hem vervangen door een jeugdspeler onder het mom 'het kan alleen maar beter' wat overdreven. Onze backs zijn zwakke plekken maar het is ook weer niet dat je Max even aan de kant kunt schuiven voor een jeugdspeler. Dat is mijn mening tenminste.

Veel ballen van die 80% zijn tikkies terug op Obispo/Boscagli.

Je kan idd niet stellen dat een jeugdspeler het op zeker beter gaat doen. Maar ik zou toch graag Oppegard op LB zien, om te kijken hoe ie t doet. Is t nog onvoldoende, dan Mwene op LB of evt Max terug. Is t voldoende, lekker laten staan.
 
Nu wil ik niet zeggen dat ik Max als goed beschouw. Echter vind ik hem vervangen door een jeugdspeler onder het mom 'het kan alleen maar beter' wat overdreven. Onze backs zijn zwakke plekken maar het is ook weer niet dat je Max even aan de kant kunt schuiven voor een jeugdspeler. Dat is mijn mening tenminste.
Als dit geen perfecte moment is om een jeugdspeler als Oppegard in te passen, dan weet ik het ook niet. Wat mindere tegenstanders komen er aan, basisspeler presteert slecht en een coach die met Teze en Obispo goede ervaringen heeft met jeugdspelers voor de leeuwen gooien.
 
Vooral dit snap ik niet. Als ik vroeger de bal verloor in een duel ging ik meteen vol in de achtervolging. "Hier jij, $%@#! Mijn bal!:mad:"
Max stopt gewoon en wandelt op het gemak terug naar de 16. Niet zelden is Noni eerder aan het verdedigen in de 16 dan Max. Daar stoor ik me aan. (Kudo's voor Noni natuurlijk.)

Aanvulling: Daar had Willems ook zo verschrikkelijk veel last van. Niet goed verdedigen en niet achter een verloren bal aan gaan en niet mee terug lopen.:cautious:
Of nou ja, Willems deed het (niet) en ik had er last van.:grin:
Ons probleem in a nutshell. Max denkt: Dat is mijn taak niet, dat lost Noni maar op. En Noni is niet zo heel goed in verdedigen (anders was hiji wel back geworden) en nog veel erger. Max is helemaal niet goed in aanvallen (daarom is hij back geworden). En Schmidt vindt het allemaal prima.
 
Veel ballen van die 80% zijn tikkies terug op Obispo/Boscagli.

Je kan idd niet stellen dat een jeugdspeler het op zeker beter gaat doen. Maar ik zou toch graag Oppegard op LB zien, om te kijken hoe ie t doet. Is t nog onvoldoende, dan Mwene op LB of evt Max terug. Is t voldoende, lekker laten staan.
Ja tuurlijk zijn ze niet alle 80% (succesvol) key passes. Dat zeker niet. Maar ook zeker Boscagli/Ramalho zijn ook goede spelers om de bal in te leveren. Die hebben een hele goede pass naar voren. Statistisch gezien doet Max het niet eens zo verkeerd. Ook zeker niet top. Daarom vind ik het wat te makkelijk om direct een jeugdspeler over te nemen. Daar gaat het zeker niet direct beter.

Mwene links en Teze rechts is dan een beter alternatief. Hoewel, Teze verdedigend nog wel een stuk beter mag worden op rechts (wat genoeg zegt aangezien Mwene ook geen toppertje is).
Als dit geen perfecte moment is om een jeugdspeler als Oppegard in te passen, dan weet ik het ook niet. Wat mindere tegenstanders komen er aan, basisspeler presteert slecht en een coach die met Teze en Obispo goede ervaringen heeft met jeugdspelers voor de leeuwen gooien.
Voor minuten maken , indien Oppegard er klaar voor is, geen enkel probleem. Graag zelfs. Voor de leeuwen gooien zie ik de noodzaak, nog niet, van in. Afhankelijk ook van de stappen die Oppegard maakt. Zowel Teze en Obispo werden wel goed genoeg bevonden alvorens ze in de basis kwamen.
 
Misschien moeten we Max slijten nu hij nog een beetje 'momentum' heeft. Als hij verder terugzakt in niveau, dan wordt het steeds moeilijker hem te verkopen. En ik begin mijn vertrouwen een beetje kwijt te raken dat hij in een dipje zit. Ik weet steeds zekerder dat hij in zijn eerste maanden volop in een piek zat.
 
Is dat ook niet de opdracht van Schmidt? We zeiden dit ook over Denzel.
Mee opkomen kan natuurlijk prima. Mits de ruimte er is en iemand je positie overneemt.
En zodra je de bal verliest ren je als een malle terug naar je positie en ga je je basistaak uitvoeren. Verdedigen.
Ik kan me niet voorstellen dat Schmidt zegt dat 'ie dan uit z'n neus mag gaan staan vreten op het middenveld.
 
Misschien moeten we Max slijten nu hij nog een beetje 'momentum' heeft. Als hij verder terugzakt in niveau, dan wordt het steeds moeilijker hem te verkopen. En ik begin mijn vertrouwen een beetje kwijt te raken dat hij in een dipje zit. Ik weet steeds zekerder dat hij in zijn eerste maanden volop in een piek zat.
Weg doen en een back die verdedigend goed is en aanvallend wel oké. Liefst ook aanvallend goed maar beide wordt moeilijk doe dan maar eerst focus op verdedigen
 
Max zou de eerste zijn wie ik graag op de bank zou zien voor elk van deze wedstrijden, want hij kan echt niet meer. Gaat niet meer beter worden. Is een beetje als Rosario bij ons, laat het kort zien in het begin, en daarna blijft hij constant slecht presteren. Oppegard moet nu de kans krijgen om zichzelf te bewijzen, laat hem maar ruiken aan het eerste, hij kan alleen maar meevallen
Ik quote mezelf maar weer eens. Ik blijf erbij, Max hoort bij het oud vuil. Max kwam er laatst goed in, en iedereen was weer vergeten met welke speler we te maken hebben..
Oppegard begint fit te worden, direct naar het eerste brengen, Mauro in de basis laten en Oppegard elke wedstrijd minuten geven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan