Ibrahim Sangaré (M)

Kan twee kanten op werken. Je hebt wel een makkelijkkere positie om je daarachter te verschuilen.

Verder is het steeds meer norm dan uitzondering, dat die dingen erin komen. Je leest het steeds meer, in Spanje is het zelfs verplicht. Als Sangare anders niet getekend had bij ons, dan kan het niet anders. 40 miljoen vind ik overigens nog steeds een prima bedrag.

In Spanje is het vaker eerder een stok achter de deur voor clubs om spelers te behouden. Vaak krijgen spelers absurde afkoopsommen, zoals 500 miljoen voor een sterspeler. Niemand gaat dat betalen en clubs vragen, wanneer zo'n speler verkocht moet/kan worden, ook nooit een bedrag dat daar in de buurt komt. Het is er puur om er voor te zorgen dat ze spelers aan hun contract kunnen houden en ook rijke clubs een speler niet geforceerd weg kunnen kapen. Clubs kunnen zodoende ook zelf de daadwerkelijke prijs bepalen zonder dat daar wat tegenin te brengen valt, want ze kunnen altijd wijzen op de contractuele waarde van de speler.
 
Kan twee kanten op werken. Je hebt wel een makkelijkkere positie om je daarachter te verschuilen.

Verder is het steeds meer norm dan uitzondering, dat die dingen erin komen. Je leest het steeds meer, in Spanje is het zelfs verplicht. Als Sangare anders niet getekend had bij ons, dan kan het niet anders. 40 miljoen vind ik overigens nog steeds een prima bedrag.
Oh absoluut, in Spanje is het al jaren verplicht. In Football Manager probeer ik het altijd te voorkomen omdat je van te voren niet weet hoe de waardestijging van een speler gaat zijn. Het enige wat er met zo'n afkoopsom kan gebeuren is dat je uiteindelijk te weinig geld vangt voor een speler als hij meer waard wordt dan de afkoopsom.
 
Oh absoluut, in Spanje is het al jaren verplicht. In Football Manager probeer ik het altijd te voorkomen omdat je van te voren niet weet hoe de waardestijging van een speler gaat zijn. Het enige wat er met zo'n afkoopsom kan gebeuren is dat je uiteindelijk te weinig geld vangt voor een speler als hij meer waard wordt dan de afkoopsom.
Klopt, ik probeer het ook altijd buiten te houden. Maar soms ontkom je er niet aan.
 
Oh absoluut, in Spanje is het al jaren verplicht. In Football Manager probeer ik het altijd te voorkomen omdat je van te voren niet weet hoe de waardestijging van een speler gaat zijn. Het enige wat er met zo'n afkoopsom kan gebeuren is dat je uiteindelijk te weinig geld vangt voor een speler als hij meer waard wordt dan de afkoopsom.
-klikt op afkoopsomoptie tijdens contract onderhandelingen- ''Remove and exclude from negotiations''
 
-klikt op afkoopsomoptie tijdens contract onderhandelingen- ''Remove and exclude from negotiations''
John heeft dat knoppie gewoon nooit gevonden, blijkbaar.

Maar eerlijk, ik denk dat in dit geval die 40 miljoen niet het grootste probleem zal zijn. 40 is momenteel een prima deal, en ik verwacht niet dat hij anders 50 op had geleverd. Als hij toch blijft, krijgt hij een nieuw contract met nieuwe voorwaarden.
 
Qua contracten verlengen enz doet JdJ het sowieso al een tijdje erg goed. Aankoopbeleid is helaas niet geweldig.
Maar voor mijn gevoel kwamen er nog veel uit de koker van zijn voorganger of op dringend verzoek van de trainer. Als ik de werkzaamheden van mijn baas overneem en deze jarenlang achter een speler aan heeft gezeten dan ga ik er ook wel vanuit dat deze speler iets kan. Als je nieuwe trainer aangeeft dat er bepaalde spelers moeten komen ga ik er ook vanuit dat er een gedachte achterzit en dat hij hier ervaringen mee heeft. Daar moet hij zich niet blind op staren en hij blijft verantwoordelijk maar ik vind het wel verzachtende omstandigheden.

Na zijn eerste periode had ik ook elke keer een positief gevoel na de transferperiodes.
 
  • Leuk
Reactions: DrJ
In Spanje is het vaker eerder een stok achter de deur voor clubs om spelers te behouden. Vaak krijgen spelers absurde afkoopsommen, zoals 500 miljoen voor een sterspeler. Niemand gaat dat betalen en clubs vragen, wanneer zo'n speler verkocht moet/kan worden, ook nooit een bedrag dat daar in de buurt komt. Het is er puur om er voor te zorgen dat ze spelers aan hun contract kunnen houden en ook rijke clubs een speler niet geforceerd weg kunnen kapen. Clubs kunnen zodoende ook zelf de daadwerkelijke prijs bepalen zonder dat daar wat tegenin te brengen valt, want ze kunnen altijd wijzen op de contractuele waarde van de speler.
Of ze lopen uiteindelijk transfervrij de deur uit. Blijft toch een spel van geven en nemen. Zakelijk zijn, maar ook de relatie met de speler en omgeving goed houden.
 
Ik hoop dat er hoog ingezet word voor zowel Sangare als Gakpo. Zo hoog dat het bijna clubs afschrikt en dan als je de kwalificatie van Cl haalt is dit extra stimulans voor de spelers en PSV zijn budget zal groter worden daarmee de kans dat je ze nog een jaartje kan vasthouden ook. Dus voor eind augustus niet weg doen.
 
Of ze lopen uiteindelijk transfervrij de deur uit. Blijft toch een spel van geven en nemen. Zakelijk zijn, maar ook de relatie met de speler en omgeving goed houden.
Het wapent clubs vooral tegen zaakwaarnemers/entourage van spelers die gaan klagen dat een speler te hoog gewaardeerd wordt en dat de club de carriere in de weg staat door te veel te vragen. De club kan nu namelijk schermen dat er een contract met gedefinieerde waarde is dat met het volle verstand is getekend. Zoals gezegd vragen clubs eigenlijk nooit een bedrag dat in de buurt komt van de afkoopsom, maar ze kunnen wel makkelijker vragen wat ze willen, want technisch gezien is die speler gewoon de 250m waard wat in het contract staat. In contracten zonder afkoopsoms is de waarde gebakken lucht en sta je als club veel minder sterk.
 
Enorme geldverspilling maar ik ben ze aan het verzamelen. Ik heb alle versies vanaf '02 in m'n bezit :ROFL: ben benieuwd naar de volgende versie.
Ik zelf koop om de 2 of 3 jaar een nieuwe versie. Dan zijn er weer genoeg updates, nieuwe features en wijzigingen in spelers, selecties etc. om het fris te houden.
 
Ik zelf koop om de 2 of 3 jaar een nieuwe versie. Dan zijn er weer genoeg updates, nieuwe features en wijzigingen in spelers, selecties etc. om het fris te houden.
Precies, zo doe ik het ook. Heb geloof ik '15, '17, '19 gespeeld, maar '21 heb ik gemist - en nu niet meer in steamshop verkrijgbaar. Ff wachten op een steamsale, en dan '22 binnenharken. In een van die eerdere versies ook Sangare naar PSV gehaald. En zo zijn we weer terug bij het topic onderwerp: Sangare, legend.
 
Precies, zo doe ik het ook. Heb geloof ik '15, '17, '19 gespeeld, maar '21 heb ik gemist - en nu niet meer in steamshop verkrijgbaar. Ff wachten op een steamsale, en dan '22 binnenharken. In een van die eerdere versies ook Sangare naar PSV gehaald. En zo zijn we weer terug bij het topic onderwerp: Sangare, legend.
Legend. Franse degradant. Winnaar KNVB-beker in Nederland. Zich nooit op CL en nauwelijks op EL laten zien. Ik vind 40 miljoen optimistisch. Ondanks mijn fanschap. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan