Joël Piroe (A)

Klopt, maar vorig jaar was niemand hier enthousiast over Piroe en toen die wegging was het allemaal ook wel oké en had niemand bezwaar. Seizoen daarvoor genoeg kansen gehad bij Sparta liet die niks zien. PSV 1 was gewoon niks voor hem bij swansea doet die het goed en dat is alleen maar mooi voor de opleiding.
Nou, als ik teruglees waren er meerdere mensen die het jammer vonden dat hij ging. Zoals Piroe-fan van het 1e uur, Ralf Edström
 
Nou, als ik teruglees waren er meerdere mensen die het jammer vonden dat hij ging. Zoals Piroe-fan van het 1e uur, Ralf Edström
Oké dan is dat jammer voor hem. Echter heeft die het nooit bij ons of in de Nederlandse competitie laten zien, dus lijkt het me logisch dat de wegen van hem en PSV scheiden. Misschien lagen de trainers hem niet, misschien ligt deze competitie hem beter idk. Bij ons lukte het niet en nu doet die het prima op een niveau dat onder het niveau van PSV ligt, prima voor iedereen.
 
Oké dan is dat jammer voor hem. Echter heeft die het nooit bij ons of in de Nederlandse competitie laten zien, dus lijkt het me logisch dat de wegen van hem en PSV scheiden. Misschien lagen de trainers hem niet, misschien ligt deze competitie hem beter idk. Bij ons lukte het niet en nu doet die het prima op een niveau dat onder het niveau van PSV ligt, prima voor iedereen.
Bij ons heeft hij niet echt de kans gekregen, terwijl ie wel nog een aantal belangrijke goals maakte in de weinige invalminuten. T is mooi dat ie nu tot zijn recht komt, ben alleen nog net zo benieuwd als afgelopen zomer of er een doorverkooppercentage is afgesproken.
 
Bij ons heeft hij niet echt de kans gekregen, terwijl ie wel nog een aantal belangrijke goals maakte in de weinige invalminuten. T is mooi dat ie nu tot zijn recht komt, ben alleen nog net zo benieuwd als afgelopen zomer of er een doorverkooppercentage is afgesproken.
Ik vind een seizoen uitlenen en daarna invalbeurten krijgen bij psv 1 een prima kans voor iemand van 21. Hij deed het niet onaardig maar kennelijk was die niet goed genoeg of waren de mensen voor hem toch iets beter dan hem. Uiteindelijk hebben beide partijen de keuze gemaakt een ander pad te bewandelen wat voor Piroe leuk uitpakt en als PSV idd een doorverkoopercentage heeft ook nog is leuk kan zijn voor psv.
 
Ik vind een seizoen uitlenen en daarna invalbeurten krijgen bij psv 1 een prima kans voor iemand van 21. Hij deed het niet onaardig maar kennelijk was die niet goed genoeg of waren de mensen voor hem toch iets beter dan hem. Uiteindelijk hebben beide partijen de keuze gemaakt een ander pad te bewandelen wat voor Piroe leuk uitpakt en als PSV idd een doorverkoopercentage heeft ook nog is leuk kan zijn voor psv.
Een prima kans, 6 invalbeurten na de 85e minuut 2 van ongeveer een kwartier, 1x ruim 2 minuten en 2x een ruim half uur, zat fout met 1x beginnen, zijn alle 11 invalbeurten geweest. Invalbeurten van gemiddeld nog geen kwartier. Daarin heeft hij 1x gescoord Of dat een goede graadmeter is. Enige wedstrijd die hij in de basis stond was Europees, trapte hij het lederen monster 2x tegen het netje.

Denk niet dat hij het slechter had gedaan dan Vini dit seizoen, maar dat is een aanname. 1 goal in circa120 minuten klinkt wel beter dan 6 goals in circa 960 minuten. Maar goed, allemaal achteraf geklets.
 
Dan ken jij het tweede niveau in Engeland niet echt. Laat ik het zo zeggen: clubs als AZ en Feyenoord zouden daar niet zomaar 1e of 2e staan. De eerste 3 clubs daar lachen om de budgetten van de top van de Eredivisie.
Bijna elke club kan lachen om de budgetten. Maar het niveau van Swansea (13e plek) is echt niet veel hoger dan van een AZ.
 
Zoet, Mauro (Heracles is dan wel geen degradatiekandidaat maar toch).

Bij dit soort clubs krijg je sneller speeltijd en je hebt kans je te onderscheiden.

Zeker voor keepers komen ze lekker aan de bak (of Zoet tenminste)
 
Heeft met positsie en speelstijl te maken bij die 2. De succesverhalen zijn echt schaars hoor. Rigo en Laros Duarte zaten er toen ook. Where are they now?

En daarbij hoe zou men reageren als men ergens vanaf jongs af aan werkt en ze halen steeds een oude lul tegen hoog salaris die dan jouw baan inneemt, waar je al die jaren hard voor gewerkt hebt.

Hij zei bij zijn vertrek ook dat het lastig was om de mening van de trainer te veranderen.

Waarom laat je als leiding toe dat een passant die pretendeerd full-gass te spelen 2 spelers wil hebben die daar niet geschikt voor zijn (Zahavi&Gotze) tegen hoog salaris.

Die Gotze heeft ons gebruikt om gewoon weer in het ritme te komen.

En voor keepers is het ook raar want daar staan ze vaak met zijn allen voor het goal en bij ons spelen ze vaak verder vooruit. Zoet was trouwens ook een geweldenaar bij ons.
Zoet heeft zelf gezegd dat zijn verhuur periode goed is geweest voor m.
 
Al bij al is het gewoon een fout geweest om Piroe aan een degradatiekandidaat te verhuren. Dan had je nog beter hem aan een subtop/top club in een mindere competitie (bijv in Scandinavië) kunnen verhuren.
 
De vraag is of je een spits van PSV moet uitlenen aan een degradatieclub. Bij dergelijke clubs wordt iets anders van de spits gevraagd dus hij maakt wel vlieguren, maar of dat echt functioneel is voor de ontwikkeling is nog maar de vraag.
Net zo als Lammers had die naar een club als Heerenveen moeten gaan of Twente, Utrecht, Groningen. Daar leg je er als spits toch makkelijker wat ballen in.
 
En toen zat deze jongen al op 20 goals dit seizoen, waarvan 18 in het Championship.
Altijd zuinig zijn op mensen die scoren is mijn devies.
En dat riep ik al toen oud-leerling Klaas Jan Huntelaar in de PSV jeugd het net wekelijks liet bollen.
Geen idee hoe goed Joel Piroe op dit moment is, maar doelpuntenmakers moet je nooit uit het oog verliezen.
Ook een Robert destijds scoorde makkelijk - tegen Lyon en in de Kuip- en had ik liever langer bij PSV gezien.
Maar ja, toen waren we erg verwend door andere topspitsen.
Toen werd er nog op doel geschoten vanaf de rand 16, waar men nu nog combinaties aangaat in een druk centrum. ;)
Ontwikkeld zich goed. Leuk om te zien, jammer dat het bij ons niet is gelukt.
 
+ 2 goaltjes. Heeft er 20 gemaakt. Benieuwd of ie al vertrekt deze zomer. Kan PSV nog wel wat opleveren.

Ik heb wel twijfels of hij de PL (al) aankan. Hij is scherp voor het doel, maar denk toch dat hij als geheel plaatje wat kwaliteit mist voor de PL.
 
Terug
Bovenaan Onderaan