Joël Piroe (A)

15 uit 34 inde championship. Prima, maar als spits toch geen buitengewone cijfers.
Wel in een zeer fysieke en snelle competitie. Zet Zahavi er in en hij maakt er slechts 3 in 34 wedstrijden…En daar zit geen rek meer in maar wel 2,5 miljoen verdienen per jaar..
 
Laatst bewerkt:
zeker als je bekijkt welke (dure) scoringsmachines PSV in huis gehaald heeft .....:sad:
Is achteraf altijd makkelijk. Piroe liet geen buitenaardse dingen bij ons zien, en bij Sparta had hij het heel lastig. Dat was geen indicatie om hem alle vertrouwen te geven en voor de leeuwen te gooien. Bij een goed bod mocht hij vertrekken, en 2 miljoen voor een jeugdspeler lijkt me niet verkeerd.

Of hij het beter had gedaan dan Zahavi weet ik niet. Ik denk zomaar van niet, eerlijk gezegd.
 
En toen zat deze jongen al op 20 goals dit seizoen, waarvan 18 in het Championship.
Altijd zuinig zijn op mensen die scoren is mijn devies.
En dat riep ik al toen oud-leerling Klaas Jan Huntelaar in de PSV jeugd het net wekelijks liet bollen.
Geen idee hoe goed Joel Piroe op dit moment is, maar doelpuntenmakers moet je nooit uit het oog verliezen.
Ook een Robert destijds scoorde makkelijk - tegen Lyon en in de Kuip- en had ik liever langer bij PSV gezien.
Maar ja, toen waren we erg verwend door andere topspitsen.
Toen werd er nog op doel geschoten vanaf de rand 16, waar men nu nog combinaties aangaat in een druk centrum. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Zal geen KKD-niveau zijn. Maar ook geen subtop Nederland.
Dan ken jij het tweede niveau in Engeland niet echt. Laat ik het zo zeggen: clubs als AZ en Feyenoord zouden daar niet zomaar 1e of 2e staan. De eerste 3 clubs daar lachen om de budgetten van de top van de Eredivisie.
 
En toen zat deze jongen al op 20 goals dit seizoen, waarvan 18 in het Championship.
Altijd zuinig zijn op mensen die scoren is mijn devies.
En dat riep ik al toen oud-leerling Klaas Jan Huntelaar in de PSV jeugd het net wekelijks liet bollen.
Geen idee hoe goed Joel Piroe op dit moment is, maar doelpuntenmakers moet je nooit uit het oog verliezen.
Ook een Robert destijds scoorde makkelijk - tegen Lyon en in de Kuip- en had ik liever langer bij PSV gezien.
Maar ja, toen waren we erg verwend door andere topspitsen.
Toen werd er nog op doel geschoten vanaf de rand 16, waar men nu nog combinaties aangaat in een druk centrum. ;)
Robert? Daar staat mij alleen een hattrick tegen Top Oss van bij. Lyon was volgens mij alleen de beslissende penalty en in de Kuip kan ik me helemaal geen doelpunt van hem herinneren. Bovendien was ik niet rouwig om hem te zien gaan, als je de concurrentiestrijd met VoH en Sibon niet kan winnen ben je voor mij nou niet echt de nieuwe wonderspits.

Wel met je eens dat we een type als Piroe kunnen gebruiken.
 
Kunnen wel allemaal nu gaan zeggen dat we Piroe niet hadden moeten laten gaan, maar toen die voor Sparta speelde had die 22 wedstrijden 3 goals en het seizoen daarop voor PSV 1 14 wedstrijden 3 goals. Het zag er niet naar uit dat hij dit seizoen bij PSV in de spits er even 15+ zou gaan inschieten. Super goed dat die het daar leuk doet, misschien ligt die competitie hem beter, misschien is die competitie minder sterk maar voor PSV 1 was hij op het moment van verkoop echt nog niet goed genoeg.
 
Kunnen wel allemaal nu gaan zeggen dat we Piroe niet hadden moeten laten gaan, maar toen die voor Sparta speelde had die 22 wedstrijden 3 goals en het seizoen daarop voor PSV 1 14 wedstrijden 3 goals. Het zag er niet naar uit dat hij dit seizoen bij PSV in de spits er even 15+ zou gaan inschieten. Super goed dat die het daar leuk doet, misschien ligt die competitie hem beter, misschien is die competitie minder sterk maar voor PSV 1 was hij op het moment van verkoop echt nog niet goed genoeg.
14 wedstrijden, waarvan het merendeel korte invalbeurten. Of dat goed of slecht is kan je over debatteren, of hij een eerlijke kans heeft gehad niet, met slechts 1 basisplaats (34 minuten) en 11 invalbeurten met in totaal iets meer dan 2 uur speeltijd is daar gewoon geen sprake van. Jongen heeft geen enkele keer een helft volgemaakt in de eredivisie.
 
14 wedstrijden, waarvan het merendeel korte invalbeurten. Of dat goed of slecht is kan je over debatteren, of hij een eerlijke kans heeft gehad niet, met slechts 1 basisplaats (34 minuten) en 11 invalbeurten met in totaal iets meer dan 2 uur speeltijd is daar gewoon geen sprake van. Jongen heeft geen enkele keer een helft volgemaakt in de eredivisie.

Zahavi scoort dit seizoen meer doelpunten per minuut dan Piroe doet in een betere competitie, en daar zijn we toch ook niet tevreden over?
 
Zahavi scoort dit seizoen meer doelpunten per minuut dan Piroe doet in een betere competitie, en daar zijn we toch ook niet tevreden over?
Nee, over Zahavi, een zeer ervaren spits ben ik niet tevreden, of Piroe het hier beter had gedaan, of hij beter is dan Zahavi of niet kan ik niet zeggen. Dat Piroe hier geen kans heeft gehad durf ik wel te stellen.
 
14 wedstrijden, waarvan het merendeel korte invalbeurten. Of dat goed of slecht is kan je over debatteren, of hij een eerlijke kans heeft gehad niet, met slechts 1 basisplaats (34 minuten) en 11 invalbeurten met in totaal iets meer dan 2 uur speeltijd is daar gewoon geen sprake van. Jongen heeft geen enkele keer een helft volgemaakt in de eredivisie.
Klopt, maar vorig jaar was niemand hier enthousiast over Piroe en toen die wegging was het allemaal ook wel oké en had niemand bezwaar. Seizoen daarvoor genoeg kansen gehad bij Sparta liet die niks zien. PSV 1 was gewoon niks voor hem bij swansea doet die het goed en dat is alleen maar mooi voor de opleiding.
 
  • Leuk
Reactions: Bas
Terug
Bovenaan Onderaan