Joël Piroe (A)

Wat een discussie, Piroe is was en is nog heel Jong en is kwa atletisch en scorend vermogen 2x beter dan de oude dure Zahavi. En hij is ook niet minder dan Vinicius. Ik zou niet weten wat die twee wel hebben wat Piroe niet heeft…?
een heel grote wedde :(:(
 
Als je weinig vertrouwen voelt en weinig kansen krijgt als aanvaller wat verwacht je dan? Kijk nu naar Bruma. Ik wist dat hij dit kon. Of wil je beweren dat de verdedigers in de Championship zoveel slechter zijn dan het rechterrijtje ED?
Ook van Bruma ben ik nog steeds niet onder de indruk. Tuurlijk, af en toe laat hij goede dingen zien en dat is meer dan waar we op rekenden. Zaterdag speelde hij prima, maar laatst zag ik ook een wedstrijd waarbij werkelijk waar alles mislukt waar hij aan begint. Op z'n best is hij te wisselvallig.
 
Zo dom om hem te weinig kansen te hebben gegeven. Als PSV iets kan opleiden zijn het aanvallers.
Komt bij Swansea prima uit de verf. Kansen die hij bij ons kreeg was het niet geweldig en was voor een talent ook al wat aan de oudere kant, had een paar stappen verder moeten zijn voor z'n leeftijd.
 
Met Bruma moet je op de counter spelen. Benut nu eens de speler zijn kwaliteiten (snelheid). Waarom denk de Haller ze er nu bij Ajax wel inlegt en bij Ivoorkust en West Ham er weinig van bakt. Is dit de fout van de club of speler. Altijd maar spelers op de verkeerde manier gebruiken.
Bruma is snel en best handig. Ik snap alleen vaak zijn keuzes niet. Maakt het dan net te moeilijk. De eerste helft tegen Vitesse is hoe je aanvalt: diagonale passes tussen de linies, zo creëer je een man meer situatie op het middenveld.
 
Met Bruma moet je op de counter spelen. Benut nu eens de speler zijn kwaliteiten (snelheid). Waarom denk de Haller ze er nu bij Ajax wel inlegt en bij Ivoorkust en West Ham er weinig van bakt. Is dit de fout van de club of speler. Altijd maar spelers op de verkeerde manier gebruiken.
In de wedstrijd waar ik het over had, rende hij zich heel snel vast.
 
Dat komt omdat hij zelfs geen minuten in jong maakte. Ze laten nu bv Obispo ook geen minuten in jong maken.
Denk omdat:"
Spelers van 21 en 22 jaar mogen niet meer in Jong spelen als ze 7 wedstrijden in het 1e elftal hebben gespeeld."

Daar zit hij (Obispo) nu al aan volgensmij. Obispo zit vrij dicht tegen het eerste aan. Onnodig om hem dan te laten spelen in Jong PSV. Vergroot kans op blessures en hij leert daar toch niks.

Piroe speelde in zijn laatste seizoen nog weleens voor Jong PSV. Maar zat gewoon, mede door blessures, tegen het eerste aan. Verder was Piroe gefaald bij sparta en liet hij nooit echt indruk achter. Een paar keer was het goed maar niet per se goed genoeg.

Ik gun de jongen een mooie carrière en dat hij het goed doet bij Swansea is mooi meegenomen. Alleen Zahavi scoort er voor Israël op los en Vini scoorde veel voor Spurs en Benfica. Dat beide dan niet hun draai hebben gevonden in Nederland wil nog niet zeggen dat een Piroe dat wel had gedaan. Tuurlijk vertrouwen helpt maar we kunnen ook geen 26 spelers 100% vertrouwen geven. Piroe kwam, op dit moment, gewoon te kort bij PSV. Mooi voor hem dat het bij Swansea wel lukt.
 
Weet niet denk dat hij het niet veel slechter dan Vini zou hebben gedaan.
Lastig. Vinicius mist een hoop kansen en kan een stuk beter. Maar hij heeft wel zichzelf bewezen als goalgetter bij Benfica en Spurs.
Daarnaast zijn de stats van Vini met 5 goals en 6 assists niet heel verkeerd. Een stuk slechter dan Piroe (11 goals en 4 assists). Maar Vini heeft er minder minuten voor gemaakt en ik denk toch ook dat het lastiger scoren is bij PSV dan bij een middenmoter op het tweede niveau van Engeland.

Dit seizoen doet hij het goed. Maar hiervoor heeft hij pas 1 goed seizoen gedraaid bij Jong PSV en voor de rest was het allemaal wel oké maar niet bijzonder. Ook het feit dat hij zich bij Sparta niet in de basis kon spelen geeft hem geen voordeel van de twijfel.

Ik vind bijv. een Vertessen ook een stuk sterker ogen dan Piroe. Nee, Piroe vond ik sympathiek maar ik vrees dat hij tekort komt voor een basisplek bij PSV.
 
Bedoelde meer voor dat geld dat Vini kost.
Ik weet niet hoeveel Vini pecies kost. Maar dan zou ik eerder een Vertessen basis starten dan Piroe.
Qua topclub selectie wil je gewoon kwaliteitsspelers en Piroe blijft (voor PSV) meer een pinchhitter. Wellicht veranderd dat in de toekomst.
Denk ook dat Piroe het wachten gewoon zat was. Lees net in het artikel dat hij het wachten gewoon idd zat was.
Zeker, wat ik ook begrijp. Denk daarom ook de beste zet voor alle partijen. Zeker met de (eventuele) terugkomst van Romero en een (hopelijke) opkomst van Fofona
Geen vertrouwen van een trainer krijgen helpt niet.
Zeker. Maar goed het vertrouwen zullen niet alle 25 mensen van een selectie voelen. Uiteindelijk stel je er per wedstrijd maar 11 op en mijn gevoel zegt me dat Piroe daar niet toe zou behoren.
 
Zeker. Maar goed het vertrouwen zullen niet alle 25 mensen van een selectie voelen. Uiteindelijk stel je er per wedstrijd maar 11 op en mijn gevoel zegt me dat Piroe daar niet toe zou behoren.
Eens hoor. Maar Schmidt wisselt wel veel door. Niet tot 25 regelmatig gebruikte spelers, maar toch zeker wel 18.
 
Inmiddels 15 goals in 34 wedstrijden.
#piroebeterdanzahavienvinicius
 
Aan de andere kant: zou Piroe de dubbele cijfers bij Tottenham halen en topscorer kunnen worden in Portugal? :sneaky:

Tottenham is best de andere kant tov Swansea, maar om nu te zeggen dat zij in Portugal spelen is wel wat overdreven hoor
 
Niveau topscoorder kunnen worden bij Poortugaal SV hebben ze alle drie wel. Bij PSV bleek/blijkt t vooralsnog voor alle drie knap lastig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan