Joël Piroe (A)

Danjuma had extreem goede concurrenten. Achteraf kun je stellen dat verhuur beter is geweest. Kun je zeggen ja achteraf. Maar evalueren doe je eenmaal achteraf in de hoop dat ze er iets van leren. Ben blij dat ze dat bij Romero bijvoorbeeld wel doen.
Eens. Hoewel, had Danjuma zelf bij willen tekenen?
Piroe kan ik kort over zijn. Heeft geen kansen gehad.
Oneens. Ik vind Piroe iemand die we achteraf romantiseren maar gewoon te kort kwam op dat moment. Hij was 21. Hij had in de jeugd goed gespeeld maar zijn hoogtepunt was 11 goals in jong psv in 29 wedstrijden (wiki) Goed maar niet bijzonder.

Bij sparta was het helemaal niks. Tuurlijk sparta speelt anders dan een topclub maar ik weet zeker dat een Depay, gakpo of andere topper bij sparta zichzelf wel in de basis knokt.

Hij heeft 11 wedstrijden in de eredivisie gespeeld onder schmidt (het zij een aantal slechts een paar minuten) en een keer Europees. Daarin scoorde hij 3x en vond ik hem minder slecht dan verwacht maar ook weer niet geweldig. Een Vertessen, Gakpo, Malen en zelfs Zahavi vond ik dat seizoen gewoon beter. Zeker in de formatie die we toen speelde.

Gezien de leeftijd vond ik het verstandig. Psv leverde wat op en hij kon zichzelf ergens ontwikkelen. Jammer genoeg haalde psv daarna vini en die kon ook weinig. Maar dat is de fout van psv om niet iemand beters te maken.

En ik gun het Piroe van harte. Maar 1 goed seizoen bij Swansea maakt hem nog geen topper. Vinicius scoorde er ook op los bij Benfica bijv.


Scammaca apart geval. Enerzijds vroegbloeier omdat hij in de jeugd ze er van links en rechts inschoot. Maar overgang naar profvoetbal verliep moeizaam. Kun je volledig bij de speler neerleggen. Maar veel verstandiger om te kijken wat psv kan doen om die overgang beter te begeleiden. Laatste jaren gaat dat volgens mij beter.
Ja maar ik heb ook het idee dat het Nederlandse voetbal hem niet ligt. Wij eisen toch voetbaltechnisch veel spelers. Denk toch dat hij Italië nodig had om te slagen of klinkt dat raar?
Case Ihattaren natuurlijk al helemaal uitgekauwd. Samenloop van ongelukkige omstandigheden waarbij Ihattaren zelf een aandeel erin heeft gehad dat het niet is gelukt. Ook al kun je de schuld van het niet slagen in de schoenen schuiven van Schmidt. Je kunt op zijn minst stellen dat hij de situatie er niet beter op maakte door op cruciale moment dat Mo zich aan het terugvechten was een egostrijd uit te voeren met de media door talent van Mo proberen te downplayen (he is not special, why you asking questions about him). Kon mij de wedstrijdchat herinneren van die bewuste wedstrijd dat Mo niet een invalbeurt kreeg dat niemand er iets van begreep wat Roger bezielde inclusief de pro Schmidt forummers zullen we maar zeggen. Dus schuld: nee. Positieve aandeel gehad om Mo in de kruiwagen te houden: nee.
Opzich ben ik het wel eens met je laatste zin. Niet de schuldige maar was niet de juiste trainer voor Mo. De grote vraag is wel of die bestaat. Maar dat zullen we misschien nog leren.
 
Eens. Hoewel, had Danjuma zelf bij willen tekenen?

Oneens. Ik vind Piroe iemand die we achteraf romantiseren maar gewoon te kort kwam op dat moment. Hij was 21. Hij had in de jeugd goed gespeeld maar zijn hoogtepunt was 11 goals in jong psv in 29 wedstrijden (wiki) Goed maar niet bijzonder.

Bij sparta was het helemaal niks. Tuurlijk sparta speelt anders dan een topclub maar ik weet zeker dat een Depay, gakpo of andere topper bij sparta zichzelf wel in de basis knokt.

Hij heeft 11 wedstrijden in de eredivisie gespeeld onder schmidt (het zij een aantal slechts een paar minuten) en een keer Europees. Daarin scoorde hij 3x en vond ik hem minder slecht dan verwacht maar ook weer niet geweldig. Een Vertessen, Gakpo, Malen en zelfs Zahavi vond ik dat seizoen gewoon beter. Zeker in de formatie die we toen speelde.

Gezien de leeftijd vond ik het verstandig. Psv leverde wat op en hij kon zichzelf ergens ontwikkelen. Jammer genoeg haalde psv daarna vini en die kon ook weinig. Maar dat is de fout van psv om niet iemand beters te maken.

En ik gun het Piroe van harte. Maar 1 goed seizoen bij Swansea maakt hem nog geen topper. Vinicius scoorde er ook op los bij Benfica bijv.



Ja maar ik heb ook het idee dat het Nederlandse voetbal hem niet ligt. Wij eisen toch voetbaltechnisch veel spelers. Denk toch dat hij Italië nodig had om te slagen of klinkt dat raar?

Opzich ben ik het wel eens met je laatste zin. Niet de schuldige maar was niet de juiste trainer voor Mo. De grote vraag is wel of die bestaat. Maar dat zullen we misschien nog leren.
De grote vraag rondom Piroe is, kwam Vini omdat Piroe wegging of ging Piroe weg omdat Schmidt nog een spits wilde en het niet aandurfde met Piroe. (waarbij optie C, hij wilde gewoon wat nieuws ook nog kan).
 
Een vraag met een wedervraag beantwoorden? Ik koester helemaal geen haat naar Schmidt maar hij krijgt van mij wel gewoon de rekening gepresenteerd als psv fan na 2 jaar niks gepresteerd te hebben. Ik merk gewoon op dat hij met fluwelen handschoenen behandeld wordt en zelfs geprezen om wat voor goede basis heeft gelegd voor RVN terwijl Ruud duidelijk heeft gemaakt dat hij de ploeg dingen opnieuw moet aanleren zoals bal langer in de ploeg houden enzo. Ik had er nog wel begrip voor kunnen opbrengen als er supporters door clubliefde fouten onder cocu en van bommel met de mantel der liefde werden bedekt omdat het clubiconen zijn. Maar de grap is dat zij juist altijd de volle laag kregen. Blijkbaar ziet men iets in Schmidt wat ik niet zie.
Ik vind dat hier helemaal niet zo positief over Schmidt gesproken wordt. Waar maak je dat uit op? Ik heb meer het gevoel dat men er enigszins neutraal in staat.
 
Ik vind dat hier helemaal niet zo positief over Schmidt gesproken wordt. Waar maak je dat uit op? Ik heb meer het gevoel dat men er enigszins neutraal in staat.
Volgens mij hangt t hier op t forum tussen een absolute mislukking en een mager zesje in ja.
 
De grote vraag rondom Piroe is, kwam Vini omdat Piroe wegging of ging Piroe weg omdat Schmidt nog een spits wilde en het niet aandurfde met Piroe. (waarbij optie C, hij wilde gewoon wat nieuws ook nog kan).
Denk idd optie B. Schmidt/psv wilde meer kwaliteit in de spits (malen weg). Daarmee bleef het perspectief eigenlijk minimaal. Waarbij het voor club als speler beter is om te gaan, omdat je toch maar 11 spelers kunt opstellen.
 
Eens. Hoewel, had Danjuma zelf bij willen tekenen?

Oneens. Ik vind Piroe iemand die we achteraf romantiseren maar gewoon te kort kwam op dat moment. Hij was 21. Hij had in de jeugd goed gespeeld maar zijn hoogtepunt was 11 goals in jong psv in 29 wedstrijden (wiki) Goed maar niet bijzonder.

Bij sparta was het helemaal niks. Tuurlijk sparta speelt anders dan een topclub maar ik weet zeker dat een Depay, gakpo of andere topper bij sparta zichzelf wel in de basis knokt.

Hij heeft 11 wedstrijden in de eredivisie gespeeld onder schmidt (het zij een aantal slechts een paar minuten) en een keer Europees. Daarin scoorde hij 3x en vond ik hem minder slecht dan verwacht maar ook weer niet geweldig. Een Vertessen, Gakpo, Malen en zelfs Zahavi vond ik dat seizoen gewoon beter. Zeker in de formatie die we toen speelde.

Gezien de leeftijd vond ik het verstandig. Psv leverde wat op en hij kon zichzelf ergens ontwikkelen. Jammer genoeg haalde psv daarna vini en die kon ook weinig. Maar dat is de fout van psv om niet iemand beters te maken.

En ik gun het Piroe van harte. Maar 1 goed seizoen bij Swansea maakt hem nog geen topper. Vinicius scoorde er ook op los bij Benfica bijv.



Ja maar ik heb ook het idee dat het Nederlandse voetbal hem niet ligt. Wij eisen toch voetbaltechnisch veel spelers. Denk toch dat hij Italië nodig had om te slagen of klinkt dat raar?

Opzich ben ik het wel eens met je laatste zin. Niet de schuldige maar was niet de juiste trainer voor Mo. De grote vraag is wel of die bestaat. Maar dat zullen we misschien nog leren.
Piroe altijd al een goaltjesdief geweest. Onderscheidde zich nooit door andere kwaliteiten. Maar goals scoren is wel een machtig wapen voor een spits. Ik romantiseer niet achteraf. In mijn herinnering maakte ik mij ook sterk voor een kans maar misschien houdt mijn geheugen mij voor de gek. Krijg de neiging om zijn topic door te spitten. Komst vini kan ook te maken hebben met uitvallen Romero. Van mij had hij meer kansen mogen krijgen. In dat opzicht ben ik wel van de lijn IPF : jeugdspelers altijd verkiezen boven spelers van buiten bij gelijke geschiktheid.

Danjuma is gewoon altijd zwaar onderschat. Ik vond hem bij otten cup opvallen alleen speelde toen back. Ze hebben hem blijkbaar ook op die positie uitgeprobeerd omdat ze hem geen kans gaven op eigen positie. Denk als ze wat meer vertrouwen in die jongen hadden uitgesproken en over waren gegaan op huur dat hij daar zeker wel oren naar zou hebben gehad.

Scammaca kun je gelijk in hebben dat Nederlands voetbal hem minder ligt. Hier worden meer tactische eisen gesteld. Zelfs keepers moeten goed kunnen voetballen

Ik denk het wel dat er trainers zijn die mo aan de praat kunnen krijgen. Een speler als Mo is net als ziyech en El hamdaoui een jongen met veel trots. Ze vinden het niet erg als je ze hard aanpakt maar je moet ze nooit publiekelijk vernederen. Dat heeft Frank de boer ondervonden met el hamdaoui. Ik bedoel co adriaanse is ook niet van de fluwelen handschoen maar el hamdaoui ging wel voor hem door het vuur en presteerde. Schmidt heeft mo niet in de kleedkamer vernedert zoals de boer bij mounir. maar in de media. Althans bijna niemand hier zal het beschouwen als vernederen maar zo is het dus wel overgekomen. Denk dat Schmidt net als frank de boer niet a la beenhakker, hiddink of mourinho beschikt over relationele vaardigheden om met zulke jongens om te gaan. Hij is iets te rechtlijnig en dataminded om een mensen-mens te zijn.
 
Ik vind dat hier helemaal niet zo positief over Schmidt gesproken wordt. Waar maak je dat uit op? Ik heb meer het gevoel dat men er enigszins neutraal in staat.
Uit de vele discussies die ik met menigeen gevoerd heb waarbij schmidt met de zwaard verdedigd werd 😅
 
Volgens mij hangt t hier op t forum tussen een absolute mislukking en een mager zesje in ja.
Erg negatief. Voor mij hangt ie tussen de zeven en de zeven-en-een-half.
Kampioenschap was mooi geweest, dan was het een negen geweest. Of een acht voor de negatievelingen ;)
Maar gezien het materiaal en de kracht van Ajax heeft ie gewoon naar behoren gepresteerd denk ik.

Er werd leuker gevoetbald dan onder Cocu en beter dan onder Van Bommel.
En stiekem toch nog twee prijsjes gepakt.
Nationaal gezien gewoon goed.
Europees gezien was het behoorlijk teleurstellend, beide seizoenen...
 
Erg negatief. Voor mij hangt ie tussen de zeven en de zeven-en-een-half.
Kampioenschap was mooi geweest, dan was het een negen geweest. Of een acht voor de negatievelingen ;)
Maar gezien het materiaal en de kracht van Ajax heeft ie gewoon naar behoren gepresteerd denk ik.

Er werd leuker gevoetbald dan onder Cocu en beter dan onder Van Bommel.
En stiekem toch nog twee prijsjes gepakt.
Nationaal gezien gewoon goed.
Europees gezien was het behoorlijk teleurstellend, beide seizoenen...
Vergeet niet de topwedstrijden. (Lees clubs die qua begroting een beetje in de buurt kwamen) , nagenoeg allemaal teleurstellend. Nee ik ben gewoon blij dat hij weg is.
 
Erg negatief. Voor mij hangt ie tussen de zeven en de zeven-en-een-half.
Kampioenschap was mooi geweest, dan was het een negen geweest. Of een acht voor de negatievelingen ;)
Maar gezien het materiaal en de kracht van Ajax heeft ie gewoon naar behoren gepresteerd denk ik.
In de competitie geen topper winnen, negatieve balans tegen AZ. Dat is m.i. niet naar behoren
Er werd leuker gevoetbald dan onder Cocu en beter dan onder Van Bommel.
De start van het 2e seizoen was zeker leuk, die lijn werd niet doorgezet helaas.
En stiekem toch nog twee prijsjes gepakt.
Nationaal gezien gewoon goed.
De beker was goed, de competitie durf ik dat niet over te zeggen
Europees gezien was het behoorlijk teleurstellend, beide seizoenen...
Yups, "gelukkig" konden we laatste seizoen iedere keer nog een stapje lager waardoor het nog wat leek. Maar alle wedstrijden waar het er om ging stond het team er niet.
 
In de competitie geen topper winnen, negatieve balans tegen AZ. Dat is m.i. niet naar behoren

De start van het 2e seizoen was zeker leuk, die lijn werd niet doorgezet helaas.

De beker was goed, de competitie durf ik dat niet over te zeggen

Yups, "gelukkig" konden we laatste seizoen iedere keer nog een stapje lager waardoor het nog wat leek. Maar alle wedstrijden waar het er om ging stond het team er niet.
Qua prestaties nationaal en internationaal viel het dus tegen. Maar daarnaast heeft hij het hele volgass fusbal er nooit in gekregen. Althans, wel de lasten ondervonden (verdedigend zwak staan, snel balverlies) maar niet de lusten (tegenstander overdonderen, bal snel veroveren etc). Zelfs bij Feyenoord heeft Slot het er beter in gekregen.
 
Kira , ik had gezegd dat ik de neiging heb om te kijken wat ik in het verleden heb gezegd over Piroe. Uiteindelijk de neiging niet kunnen onderdrukken.

Wat ik van hem heb gezien is dat hij vooral heel gemakkelijk scoort. Maar dat gold ook voor Van der Moot. Hopelijk dat hij of Scammacca (liefst beiden) zullen doorbreken bij PSV 1.
Dit is van 6 jaar geleden. Jullie aller Retro heeft er toch wel oog voor he? ;P
:unsure: dan kan hij met De Koning en Lammers de drie musketiers vormen, want die scoren ook aan de lopende band en kunnen ook niet voetballen. Dan hoop ik dat Scammaca ons gaat verrassen.
En of Scamma ons heeft verrast. Dat was een understatement...
 
5% zal het dan wellicht zijn. Plus wat opleidingsvergoeding. 10% zou onze Rikkepik immers 'flink' en 'dubbelcijferig' noemen.
verkocht voor 1,17 mlj volgens transfermarkt. Huidige marktwaarde 10mlj, kortom circa een half miljoen overhouden als hij deze zomer van club wisselt is realistisch.
 
verkocht voor 1,17 mlj volgens transfermarkt. Huidige marktwaarde 10mlj, kortom circa een half miljoen overhouden als hij deze zomer van club wisselt is realistisch.
Ik had hoger gehoopt - net zoals bij Scamacca - maar alles is mooi meegenomen. Zal wel snel richting 1 miljoen gaan hoor, aangezien opleidingsvergoeding er ook nog op zit.

Kunnen we weer een verdediger voor halen. Perfect.
 

PSV vangt ruim 1 miljoen euro dankzij transfer oude bekende Piroe naar Leeds​


PSV verkocht Piroe in de zomer van 2021 aan Swansea City. Naar het schijnt ontvingen de Eindhovenaren een bedrag van 2 miljoen euro voor Piroe en dwongen ze een doorverkooppercentage van 10 procent af.
 
Terug
Bovenaan Onderaan