PSV - AZ | Zaterdag 5 februari | Eindstand 1-2

Status
Je kunt niet meer reageren.
Ik heb toch de indruk dat er in het forum steeds meer begrip komt voor mijn standpunten over de NL arbitrage.
Dit staat wel los uiteraard van ontzettend slechte keepers die nu bij PSV op doel staan.
Punt is dat jij altijd de arbiter als schuld ziet. Vaak helpt het niet, in deze wedstrijd, zag je vooral in 1e helft dat hij het spel van PSV liet ontregelen door al die overtredingen toe te laten, daar heb je een punt. Maar je moet gewoon zo overtuigend en goed spelen dat scheidsrechter een factor in de marge wordt en niet alles bepalend.
En volgens jouw posts ligt het altijd aan de scheids en dat is gewoon niet zo.
 
Voldoende de inkomsten en geld aanwezig van o.a Rosario,Ihataren,Malen en Dumfries. Kan je prima herinvesteren maar ja JDJ huurt Vinicius. Daar kan geen geld tegenop.
Klopt. Maar ik reageerde op het 'aanhaken bij ajaks' verhaal en dat daar dus nu al geen geld voor is.
 
Voldoende de inkomsten en geld aanwezig van o.a Rosario,Ihataren,Malen en Dumfries. Kan je prima herinvesteren maar ja JDJ huurt Vinicius. Daar kan geen geld tegenop.
Voor een deel zijn die transferinkomsten ook nodig om het verlies wat te compenseren. 2020/2021 leed PSV een behoorlijk verlies. Dat zal dit jaar beter zijn, maar dan vooral dankzij die transfers.

Verder blijf ik erbij dat er ook veel geld overboord wordt gegooid met "stunts", zoals Zahavi (6 mio over 2 jaar), Gotze, Schmidt, Bruma
 
Jur, ik had het niet beter kunnen verwoorden. PSV moet keihard gereorganiseerd worden. Donder Schmidt er vandaag nog uit en morgen Toon en John. Dit hart heeft een open hart operatie nodig. Een bypass is niet voldoende.
Wie moet deze reorganisatie uitvoeren dan? Want de RvC gaf kennelijk al groen licht voor het verlengen met Schmidt en het doorgaan op deze wijze van scouten en geldverspilling aan spelers als Drommel en Bruma enz. Zij hebben JdJ en Gerbrands gesteund en die zullen nog blijven. Dus een revolutie of zelfs reorganisatie komt er gewoonweg niet.
 
Punt is dat jij altijd de arbiter als schuld ziet. Vaak helpt het niet, in deze wedstrijd, zag je vooral in 1e helft dat hij het spel van PSV liet ontregelen door al die overtredingen toe te laten, daar heb je een punt. Maar je moet gewoon zo overtuigend en goed spelen dat scheidsrechter een factor in de marge wordt en niet alles bepalend.
En volgens jouw posts ligt het altijd aan de scheids en dat is gewoon niet zo.
Volgens mij spreek je jezelf tegen.
Aan de ene kant moet PSV zelf altijd goed spelen, maar als dat niet gebeurt dan wordt een scheidsrechter alles bepalend.
Het enige wat ik van een scheidsrechter verlang is neutraliteit, onpartijdigheid en consequent zijn.
En deze onderdelen zijn bij de huidige scheidsrechters NIET aanwezig.
Dat zijn belangrijke bezwaren.
PSV speelt niet altijd goed, maar dat betekent niet dat een scheidsrechter dit kan gebruiken om alles bepalend te worden.
 
Ik heb toch de indruk dat er in het forum steeds meer begrip komt voor mijn standpunten over de NL arbitrage.
Die indruk heb ik niet.
Er is -terecht - veel aandacht voor het falen van PSV.
Dat verliest omdat weer niet wordt doorgedrukt naar 2-0 als dat kan, weer slordig verdedigt en twee goals weggeeft.
Waar behoudens Mauro en Sangare niemand uitstraalde te willen winnen.
Armoede troef op diverse fronten.

Maar waar blijft de kritiek op de mafketel met fluit die geen drie keer geel gaf aan Wijndal, wel belachelijk geel aan Sangare en Gotze
- een week nadat Tadic zonder kaart hier als een beest te keer mocht gaan - en die AZ steeds de vrije trappen wel gaf die hij wegwuifde
wanneer Gakpo of Gotze er recht op hadden?

Zo'n optreden heeft toch echt ook invloed op het wedstrijdverloop. Net zo zeer als ons eigen gestuntel.
Waar een supporter ook tranen van in de ogen kreeg.:sad:
 
Volgens mij spreek je jezelf tegen.
Aan de ene kant moet PSV zelf altijd goed spelen, maar als dat niet gebeurt dan wordt een scheidsrechter alles bepalend.
Het enige wat ik van een scheidsrechter verlang is neutraliteit, onpartijdigheid en consequent zijn.
En deze onderdelen zijn bij de huidige scheidsrechters NIET aanwezig.
Dat zijn belangrijke bezwaren.
PSV speelt niet altijd goed, maar dat betekent niet dat een scheidsrechter dit kan gebruiken om alles bepalend te worden.
Tja, dan zijn we het daar niet over eens.
Maar je eindigt met dat een scheidsrechter alles bepalend is. En in deze wedstrijd was hij slecht, maar het was toch echt PSV dat na een acceptabele periode en de 1-0 opeens stopte met voetballen. Geen idee waarom dat gebeurt, maar het was niet de scheids die zei dat ze moesten stoppen met voetballen.
En ja, de scheids was echt waardeloos en misschien was het beter afgelopen als hij consequenter was opgetreden vanaf begin, dat ben ik helemaal met je eens.
 
Toch denk ik dat we echt een hele goeie jeugdlichting hebben waar er genoeg uit door kunnen breken.
Maar als het eerste team niet presteert stappen die heel makkelijk over naar een club die wel ambitie heeft.
 
Wie moet deze reorganisatie uitvoeren dan? Want de RvC gaf kennelijk al groen licht voor het verlengen met Schmidt en het doorgaan op deze wijze van scouten en geldverspilling aan spelers als Drommel en Bruma enz. Zij hebben JdJ en Gerbrands gesteund en die zullen nog blijven. Dus een revolutie of zelfs reorganisatie komt er gewoonweg niet.
Tenzij wij als supporters eens een statement gaan maken...
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik heb niks gemist, begrijp ik. Teleurstellend om dit terug te lezen.

En daarom staan die teams ook boven PSV? Van mij mag Schmidt vandaag nog vertrekken, maar de verwachtingen zijn bij PSV wel hoger dan bij de genoemde teams. Behoudens Ajax natuurlijk. Zelfs bij Feyenoord werd niet veel verwacht.
Als we zo doorgaan staan Feyenoord en ook AZ straks boven PSV. De verwachtingen waren daar niet zo hoog omdat er geen aankondiging was van fulgas fusbal, gegenpressung en wonder dokter… Ik begreep het toen al niet zo goed. De beste man heeft alleen in Oostenrijk gepresteerd met spelers als Mané, Keita enz. Het duurder welgeteld 2 jaar en daarna was het over omdat de beste spelers weg gingen. Dat zowel hij zelf als JdJ dachten dat je hetzelfde kunstje hier kon flikken met dit soort materiaal, is een grote inschattingsfout geweest. Dit alles is afgezien van hoe Ajax presteert. Schmidt komt in de top duels zichzelf tegen. Wat je materiaal ook is, je mag bij PSV nooit zo op je bek gaan tegen Feyenoord of Ajax uit of zo verliezen tegen AZ. Behalve Wijndal en misschien Mitjo kan ik geen speler van hen noemen die PSV sterker zou maken en toch verloor PSV vorig seizoen kansloos van hen en dit seizoen zij het minder kansloos, ook. Alle duels waar het om gaat, worden onder Schmidt verloren, net als tegen Benfica of tegen Sociedad of Monaco, of Ajax, Feyenoord en AZ ( alleen uit hebben we dit seizoen wel van ze gewonnen). Dit alles heeft niet zoveel met hoge verwachtingen te maken maar met een gemis aan tactisch vermogen en een plan B. Dat is telkens het geval. Arne Slot komt ook niet bepaald bij een makkelijke club terecht. Daar is het ook steeds komen en gaan geweest van trainers de laatste 10 jaar hetgeen laat zien dat ook daar werken niet makkelijker is dan bij PSV. Feyenoord is nog altijd de tweede club van NL en zo zijn ook daar de verwachtingen.
 
Als we zo doorgaan staan Feyenoord en ook AZ straks boven PSV. De verwachtingen waren daar niet zo hoog omdat er geen aankondiging was van fulgas fusbal, gegenpressung en wonder dokter… Ik begreep het toen al niet zo goed. De beste man heeft alleen in Oostenrijk gepresteerd met spelers als Mané, Keita enz. Het duurder welgeteld 2 jaar en daarna was het over omdat de beste spelers weg gingen. Dat zowel hij zelf als JdJ dachten dat je hetzelfde kunstje hier kon flikken met dit soort materiaal, is een grote inschattingsfout geweest. Dit alles is afgezien van hoe Ajax presteert. Schmidt komt in de top duels zichzelf tegen. Wat je materiaal ook is, je mag bij PSV nooit zo op je bek gaan tegen Feyenoord of Ajax uit of zo verliezen tegen AZ. Behalve Wijndal en misschien Mitjo kan ik geen speler van hen noemen die PSV sterker zou maken en toch verloor PSV vorig seizoen kansloos van hen en dit seizoen zij het minder kansloos, ook. Alle duels waar het om gaat, worden onder Schmidt verloren, net als tegen Benfica of tegen Sociedad of Monaco, of Ajax, Feyenoord en AZ ( alleen uit hebben we dit seizoen wel van ze gewonnen). Dit alles heeft niet zoveel met hoge verwachtingen te maken maar met een gemis aan tactisch vermogen en een plan B. Dat is telkens het geval. Arne Slot komt ook niet bepaald bij een makkelijke club terecht. Daar is het ook steeds komen en gaan geweest van trainers de laatste 10 jaar hetgeen laat zien dat ook daar werken niet makkelijker is dan bij PSV. Feyenoord is nog altijd de tweede club van NL en zo zijn ook daar de verwachtingen.
Dit mag allemaal voor een groot deel waar zijn, maar het verhaaltje is niet compleet.
Het eerste duel met Ajax ging Schmidt winnen in de Arena maar op weg naar de 2-3 die hem de koppositie zou opleveren zag hij eerst dat de doorgebroken Madueke door Schuurs gevloerd werd en even later dat Gravenberg een penalty wegens opzettelijk hands veroorzaakte, Helaas gaven Bjorn Kuipers, zijn assisten en VAR beide malen niet thuis.
Het tweede duel ruim een maand later won Schmidt ook van Ajax maar enkele "kunstgrepen" van Makkelie, zijn assistent en VAR zorgden in blessuretijd voor 1-1.
Dit is vergetelheid; 16 punten achterstand op het eind haalt dankzij de media wel de geschiedenisboekjes.
Vorige week hoef ik hopelijk niet meer in herinnering te roepen; de uitbal is nog eventjes bekend.
Totdat ook van dit seizoen alleen onthouden wordt hoeveel punten we achter Ajax eindigen. Zonder de wijze waarop dat tot stand kwam.

Nu wordt gepleit voor rigoureuze maatregelen binnen PSV.
Zou best kunnen dat het nodig is. Ik kan dat niet beoordelen al lijkt me dat de achterstand van 4 jaar CL miljoenen inmiddels te groot is.
Na Mark van Bommel, Roger Schmidt over twee jaar ook diens opvolger met pek en veren wegjagen?
Die laatste omdat hij ook te maken krijgt met Ajacieden die net niet hard genoeg op PSV benen stampen om ze te breken?
Of een bal die b.v. net niet helemaal over de Ajax doellijn blijkt te zijn volgens ene Dieperink?
Misschien behalve grote schoonmaak binnen PSV ook op een paar andere plaatsen in het land mensen vervangen die nu aan belangrijke knoppen draaien?
Anders lijkt een vertrek van Gerbrands, John de Jong en Schmidt me toch weinig zinvol.
 
Heel eerlijk kan het me niet zo veel meer boeien wat er gebeurt bij PSV. Ik zal voor altijd fan van de club blijven maar merk dat de interesse langzaamaan verdwijnt. Vandaag ook maar de eerste 20 minuten gekeken.

Ik kijk uit naar de periode na Schmidt.
Met zin 1 ben ik het deels eens. Al kost het moeite.
Zin 2 herken ik ook. Je bent en blijft supporter maar dit is niet meer de club waar ik ooit verliefd op werd.
Bij zin 3 moet ik zeggen dat ik dat nog niet kan. Als ze spelen kijk ik tot en met het slot. Wel laat ik het geleuter na afloop
wat vaker voor wat het is.
Zin 4 kan ik niet beamen. Omdat Roger niet het probleem is lost zijn vertrek niets op. En wat wel het probleem is wordt niet opgelost.
Het zij zo, sprak hij berustend. ;)
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan