Davy Pröpper (M)

Uberraschung? Tja hij heeft eigenlijk totaal niet kunnen brengen wat een ander er vooraf van had gehoopt. In die zin heb ik hier wel respect voor en wat jammer dat het niet gelukt is.

Edit: ga je er kwa salarishuis waarschijnlijk ook nog flink op vooruit zelfs met veerman erbij.
 
Buiten die goal was hij ook echt goed dat seizoen. Loopvermogen, scorend vermogen en technisch begaafd. Als zijn hart meer bij voetbal lag had hij het nog wel ver kunnen schoppen.
Ja dat zeker. In het stadion helemaal los gegaan.

Niks meer dan respect voor zijn beslissing. Zie je niet vaak dit.
 
Nu begrijp ik de snelle move van PSV mbt Joey Veerman: heeft alles te maken met het plotselinge besluit van Davy Propper.
 
Heb dit altijd al een mooie baas gevonden. Te puur voor de voetbalwereld. Te sympathiek ook. Desondanks een begenadigd voetballer. Toen PSV hem terughaalde baalde ik dat wij dat niet deden.

Mijn bewondering voor de mens Davy groeit bij dezen nog meer. Allereerst het verstandige besluit om een contract bij PSV vrijwillig in te leveren, wat meer mensen zouden kunnen overwegen (;)), maar bovenal de kwetsbaarheid en tegelijkertijd lef die hij hiermee toont.

Chapeau. Hopelijk vindt hij een nieuwe passie waar hij het geluk en succes vindt.
 
"Ik hoopte dat met mijn terugkeer naar Nederland ook het plezier in het voetbal weer zou terugkomen. Helaas is dat niet zo gemakkelijk gebleken, mede omdat ik mij niet comfortabel voel in de voetbalcultuur. Toch heb ik me er al lang aan aangepast en soms voor afgesloten. Dat wil ik nu niet meer en daarom ben ik er nu klaar mee.”

Afgeknapt op de voetbalcultuur. Ik snap het wel. Een moedig besluit om ermee te stoppen.
Bedankt Davy voor je tijd bij en inzet voor PSV. Het ga je goed en veel succes in wat je ook gaat doen. (Y)

EcOBAkBp
 
Laatst bewerkt:
Wat? Stoppen met voetballen?
Zal ik hem maar inkoppen dan? Om te stoppen moet je wel eerste beginnen hè? Badoem-pats.
Pröpper heeft in zijn beste tijd laten zien juist veel loopvermogen te hebben naast zijn passes en goals. Dat hij nu sinds twee seizoenen met zijn gezondheid zit, wil niet zeggen dat hij in dat opzicht Veerman niets kan bijbrengen. Hij heeft in de PL gespeeld, een competitie waarin je loopvermogen een eerste vereiste is om te kunnen slagen.
Ik ben het wel met Weltmeister eens. Bovendien geeft Pröpper aan klaar te zijn met de voetbalcultuur; lijkt me niet dat je dan wel interesse hebt in een andere rol binnen de voetbalwereld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan