Davy Pröpper (M)

Een jaar verder, kan een hoop in de psyche gebeuren.
Jonge kinderen, Coronatijd, (gebrek aan) vertrouwde omgeving versus alles moet wijken voor het voetbal. Het besluit te stoppen vond ik dapper.

Ik kan me heel goed voorstellen dat Davy openhartig met Cocu heeft kunnen praten over de dingen die van hem verwacht worden versus de vrijheden die hij krijgt om naast profvoetballer ook mens te zijn. En dat daarin bij Vitesse voor een lager salaris meer onderhandelingsruimte zat dan bij PSV indertijd. Is ook gewoon in zijn thuisomgeving nu (Arnhem) en zal minder druk/verwachtingen voelen dan hij wellicht van zichzelf eiste toen hij nog voor riant salaris in Eindhoven op de loonlijst stond? Ik heb wel respect voor Davy eerlijk gezegd. Hoop dat hij nog een paar jaren met plezier kan spelen.
 
Davy keert 'Davynitief' terug als prof bij Vitesse.

Gemixt gevoel. Ik gun hem alles en ook het plezier. Maar ik baal stiekem toch ook wel als hij het daar dan wel kan opbrengen / leveren, en bij ons niet. Een goeie Propper kun je er altijd bij hebben.
Een jaar sabbatical gehad en nu transfervrij naar Vitesse. Ik wens hem veel succes bij Vitesse. Alleen niet als hij tegen PSV speelt. ;)
 
Volgens mij was hij in 2015/2016 wel succesvol. Was dat bizarre kampioenschap... Wat in mijn herinnering mee telde was steeds gedoe 'op 10' met Maher.

Klopt ja. Z'n fluwelen techniek staat mij bij. Mooie voetballer (net als Maher trouwens. Ik meen day jij en ik de enige forumfans van Maher waren, maar goed, het leverde bij PSV helaas voetbaltechnisch niks op).
 
Klopt ja. Z'n fluwelen techniek staat mij bij. Mooie voetballer (net als Maher trouwens. Ik meen day jij en ik de enige forumfans van Maher waren, maar goed, het leverde bij PSV helaas voetbaltechnisch niks op).
Hij had een rol in een bepaald seizoen of kampioenschap. Geen glansrol maar misschien een 5,5 of een 5 in een dienende rol meen ik, als controleur. Meer zat er niet in voor Maher waar de verwachtingen hoog van waren
 
Hij had een rol in een bepaald seizoen of kampioenschap. Geen glansrol maar misschien een 5,5 of een 5 in een dienende rol meen ik, als controleur. Meer zat er niet in voor Maher waar de verwachtingen hoog van waren

Yep. Meer dan bij vrijwel elke andere speler heb ik het gevoel dat z'n talent bij PSV ophield te bestaan. Het systeem, de chemie, wat dan ook, het kan niet zo zijn dat de reval, relvatie, openbaring van het seizoen12/13 bij AZ ineens zo inkakt.
 
Ik wil graag mijn officiële excuses aanbieden. Wat ik gedaan heb, is grensoverschrijdend. Ik kan nooit goedmaken wat ik al gedaan heb. Het enige wat ik nog kan, is mijn diepe, diepe spijt betuigen.

Zéker omdat ik hem ook nog niet eens zelf bedacht had, maar schaamteloos heb gekopieerd.
Dat is gewoon cultural appropriation wat je daar deed. Maar excuses is een goed begin. Nu moeten we het hebben over herstelbetalingen...
 
Toch blijf ik het raar vinden dat een speler zijn contract kan laten ontbinden en dan later met of zonder tekengeld ergens anders een nieuw contract tekenen. Misschien had PSV nog wel een kleine transfersom kunnen ontvangen.
Ik gun het hem van harte en gun hem het aller beste maar er zit niet héél veel tijd tussen het helemaal. Niet meer op kunnen brengen en bij een andere club een nieuw contract tekenen er er weer zin in hebben.
Ik ken natuurlijk niet alle ins en outs maar ik vind dit eigenlijk wel een rare situatie in een branche waar je het toch moet hebben van goede aan- en verkopen.
Natuurlijk ben je blij dat iemand van de payrol af is die niet meer wil, maar er is natuurlijk makkelijk misbruik van te maken. Ik wil hier zeker niet mee suggereren dat Davy dit heeft gedaan.
 
Toch blijf ik het raar vinden dat een speler zijn contract kan laten ontbinden en dan later met of zonder tekengeld ergens anders een nieuw contract tekenen. Misschien had PSV nog wel een kleine transfersom kunnen ontvangen.
Ik gun het hem van harte en gun hem het aller beste maar er zit niet héél veel tijd tussen het helemaal. Niet meer op kunnen brengen en bij een andere club een nieuw contract tekenen er er weer zin in hebben.
Ik ken natuurlijk niet alle ins en outs maar ik vind dit eigenlijk wel een rare situatie in een branche waar je het toch moet hebben van goede aan- en verkopen.
Natuurlijk ben je blij dat iemand van de payrol af is die niet meer wil, maar er is natuurlijk makkelijk misbruik van te maken. Ik wil hier zeker niet mee suggereren dat Davy dit heeft gedaan.
Ik denk dat de transfersom die PSV eventueel had kunnen ontvangen in het niet valt bij het uitgespaarde salaris door de contractontbinding
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan