Coronavirus

In een land wat ongeveer een kwart van de bevolking geprikt heeft. We gaan het zien, wil ook niet zeggen dat maatregelen overtrokken zouden zijn (muv de scholen, symboolpolitiek), maar meteen gillen dat het allemaal heel ernstig is terwijl er nog heel veel niet bekend is voelt ook niet goed.
Staat haaks op je vorige betoog van op tijd ingrijpen en niet telkens achter de feiten aanlopen, maar prima. UK zit flink boven de 25% overigens, net als de Scandinavische landen. Niet naar totaal kijken maar naar de groei van de variant.
 
Staat haaks op je vorige betoog van op tijd ingrijpen en niet telkens achter de feiten aanlopen, maar prima. UK zit flink boven de 25% overigens, net als de Scandinavische landen. Niet naar totaal kijken maar naar de groei van de variant.
We zitten in een duidelijk dalende trend, dat die dalende trend eerder ingezet had mogen worden blijf ik achter staan.
Op dit moment kennen wij volgens mij meer beperkingen dan Engeland waar men nog in de kroeg mag hossen en de stadions vol zitten. De toename die we daar zien zou je hier dus niet moeten kunnen zien.
In Engeland was afgelopen week sprake van een toename van 10% in gevallen. Zorgelijk, ja, heftig, vooralsnog niet wat mij betref.
De 25% ging om Zuid Afrika waar die Omikron kortstondig voor een enorme groei zorgde die nu alweer aardig af lijkt te nemen (maar nog wel sprake van groei)
 
We zitten in een duidelijk dalende trend, dat die dalende trend eerder ingezet had mogen worden blijf ik achter staan.
Op dit moment kennen wij volgens mij meer beperkingen dan Engeland waar men nog in de kroeg mag hossen en de stadions vol zitten. De toename die we daar zien zou je hier dus niet moeten kunnen zien.
De 25% ging om Zuid Afrika waar die Omicron kortstondig voor een enorme groei zorgde die nu alweer aardig af lijkt te nemen (maar nog wel sprake van groei)
Niet van je gewend Der Jaufe. Heb je de Deense cijfers ook in t oog? Verwachting is dat Omicron daar in een week dominant zal zijn. Ondanks hoog percentage gevaccineerden zitten die volgens mij alweer op dagrecord niveau? Hoop dat opnames : besmetten n stuk(je) lager is maar ik weet dat je t principe van exponentiele groei wel doorhebt. Verdubbeling van 2 a 3 dagen, dat is een R dik boven de 2. Dat kunnen we nu t al zo druk is er niet bij hebben? Een weekje wachten op meer cijfers, in de contactentombola van de feestdagen, zou me zeer onverstandig lijken.

En in engeland was sprake van een 400% toename in O-variant gedetecteerd in de laatste week oid, daarom zei ik ook niet naar t totaal kijken. Zie het als n nieuw virus met nieuwe onbekende dynamiek.
 
Laatst bewerkt:
Niet van je gewend Der Jaufe. Heb je de Deense cijfers ook in t oog? Verwachting is dat Omicron daar in een week dominant zal zijn. Ondanks hoog percentage gevaccineerden zitten die volgens mij alweer op dagrecord niveau? Hoop dat opnames : besmetten n stuk(je) lager is maar ik weet dat je t principe van exponentiele groei wel doorhebt. Verdubbeling van 2 a 3 dagen, dat is een R dik boven de 2. Dat kunnen we nu t al zo druk is er niet bij hebben?
Wat zijn de huidige maatregelen in DK, minder dan in NL bij mijn weten. Kortom, met de maatregelen hier zou het logischerwijs niet die kant op gaan. Overigens is de groei in DK over de laatste week 40%, das verre van een verdubbeling in 2 a 3 dagen.

Kunnen we nu groei gebruiken, zeker niet. Is scholen een week eerder sluiten daarin een doeltreffend middel, ook niet.

Voor huidige regels in DK: https://en.coronasmitte.dk/rules-and-regulations

Klinkt als de situatie zoals wij deze in oktober kenden, toen de groei hier ook rond de 40% tot 50% per week lag
 
Laatst bewerkt:
Zojuist een artikel uit de NY Times gelezen waarin wordt ingegaan op Omikron en het effect. Kort gezegd komt het erop neer dat deze variant 3-5x zo besmettelijk zou zijn als de Deltavariant, maar jongere mensen zouden er vooralsnog niet meer negatieve effecten van ondervinden. De vaccins zoals ze nu zijn toegediend zouden veel minder effectief zijn, maar een boosterprik met Pfizer zou de kans op ziekenhuisopname met 75% verminderen.
 
Ja.

Als we nu nipt onder de Re=1 zitten met deze set, gaan we daar niet onder blijven.
het huidige 7daags gem tov vorige week ligt 20% lager, dat lukt niet als je nipt onder de Re = 1 zit volgens mij?

En mijn pleidooi om eerder in te grijpen (en dus niet langs de randen van de zorg te gaan) zou er ook voor zorgen dat je met een nieuwe variant niet binnen een week in de shit zit.
 
het huidige 7daags gem tov vorige week ligt 20% lager, dat lukt niet als je nipt onder de Re = 1 zit volgens mij?

En mijn pleidooi om eerder in te grijpen (en dus niet langs de randen van de zorg te gaan) zou er ook voor zorgen dat je met een nieuwe variant niet binnen een week in de shit zit.
Tsja, eerder dan "nu" is niet mogelijk toch. Ook is hier in mijn omgeving de tests bij de GGD de laatste weken niet beter geworden.

23.4% is positief van de afgenomen test. Advies testgraad om beeld te houden ligt rond 5%. Kortom, testcapaciteit is echt ruk. Ik reken met niet rijk nog dat we (blijven) dalen.
 
Tsja, eerder dan "nu" is niet mogelijk toch. Ook is hier in mijn omgeving de tests bij de GGD de laatste weken niet beter geworden.

23.4% is positief van de afgenomen test. Advies testgraad om beeld te houden ligt rond 5%. Kortom, testcapaciteit is echt ruk. Ik reken met niet rijk nog dat we (blijven) dalen.
Eerder dan nu was wel mogelijk, zodat we niet op de 22k per dag waren uitgekomen. Begin oktober met eenvoudige zaken en bij de 10k grens sterker.

Overigens met het tussenvoegen van de zelftest is het niet vreemd dat het aandeel positief hoger ligt dan een grenswaarde.
 
Zojuist een artikel uit de NY Times gelezen waarin wordt ingegaan op Omikron en het effect. Kort gezegd komt het erop neer dat deze variant 3-5x zo besmettelijk zou zijn als de Deltavariant, maar jongere mensen zouden er vooralsnog niet meer negatieve effecten van ondervinden. De vaccins zoals ze nu zijn toegediend zouden veel minder effectief zijn, maar een boosterprik met Pfizer zou de kans op ziekenhuisopname met 75% verminderen.
Je zou bijna zeggen dat het marketingbureau van Pfizer Omikron heet. ;)
 

Dit zijn hele enge woorden van een minister. De overheid heeft geen beschikking over mijn lichaam. Waar mensen een vrij keuze kunnen maken en kiezen voor testen ipv vaccineren lijkt dit langzaam de nek omgedraaid te worden. Ik vind dit heel eng aanvoelen.
 

Dit zijn hele enge woorden van een minister. De overheid heeft geen beschikking over mijn lichaam. Waar mensen een vrij keuze kunnen maken en kiezen voor testen ipv vaccineren lijkt dit langzaam de nek omgedraaid te worden. Ik vind dit heel eng aanvoelen.
Hij kan zich daar niet bij neerleggen, post gaat in het nieuwe kabinet niet naar het CDA.
 
Dit zijn hele enge woorden van een minister. De overheid heeft geen beschikking over mijn lichaam. Waar mensen een vrij keuze kunnen maken en kiezen voor testen ipv vaccineren lijkt dit langzaam de nek omgedraaid te worden. Ik vind dit heel eng aanvoelen.

Als jou lichaam verantwoordelijk kan zijn voor de dood of ellende van een ander, dan hebben ze alle recht om voor jou (of over jou lichaam) te kiezen.

st46.jpg
 
Als jou lichaam verantwoordelijk kan zijn voor de dood of ellende van een ander, dan hebben ze alle recht om voor jou (of over jou lichaam) te kiezen.

Bekijk bijlage 4040
Zit wat in. Maar het beschermen van jezelf ook. Een ander is niet verantwoordelijk voor jouw kwetsbaarheid. Je kunt rekening mét elkaar houden of voor elkaar zorgen, maar een ander iets verplichten omwille van jouw heil of gezondheid heeft zoals Teamspirit stelt zeker iets engs.
 
Als jou lichaam verantwoordelijk kan zijn voor de dood of ellende van een ander, dan hebben ze alle recht om voor jou (of over jou lichaam) te kiezen.

Nee dat hebben ze niet. Als men mag gaan kiezen voor mij dan moeten ze ook gaan zorgen voor mij. Er is nu een keuzevrijheid om wel of niet te vaccineren, en ook al vind ik iedereen die niet prikt ontzettend dom, ik gun ze wel die vrijheid.

Als men nu deze prik verplicht maakt, wat is het volgende wat de overheid mij gaat verplichten te doen met mijn lichaam.

Dit heeft niets van doen met wappies.
 
Nee dat hebben ze niet. Als men mag gaan kiezen voor mij dan moeten ze ook gaan zorgen voor mij. Er is nu een keuzevrijheid om wel of niet te vaccineren, en ook al vind ik iedereen die niet prikt ontzettend dom, ik gun ze wel die vrijheid.

Als men nu deze prik verplicht maakt, wat is het volgende wat de overheid mij gaat verplichten te doen met mijn lichaam.

Dit heeft niets van doen met wappies.
Verplichten voor een beroep in de zorg kan ik nog inkomen, omdat je dan andere mogelijkheden hebt (is overigens al jaren de praktijk in bv België). Maar volledig verplicht, ben benieuwd hoe houdbaar het is irt de universele verklaring van de rechten van de mens, maar dat gaan we vast zien rondom Oostenrijk.
 
Zit wat in. Maar het beschermen van jezelf ook. Een ander is niet verantwoordelijk voor jouw kwetsbaarheid. Je kunt rekening mét elkaar houden of voor elkaar zorgen, maar een ander iets verplichten omwille van jouw heil of gezondheid heeft zoals Teamspirit stelt zeker iets engs.

Ach dwang, als je geen belasting betaald kan je al gedwongen in een cel belanden ook, maar als je bewust het wappieleven kiest en door jou toedoen iemand besmet raakt of dood gaat, ( lastig te bewijzen soms, maar soms ook niet ) dan kan ik prima leven met dwang, puur om de kansen zo minimaal mogelijk te houden.

Medisch bewijs = vrijstelling, al het overige volk brief sturen en 4 weken geven om te prikken, voor elk dag na die 4 weken 500 euro boeten instellen. Word je gepakt direct de cel in voor 5 jaar en daarna mag je kiezen prik of nog eens 5 jaar. Corona overwinnen is haast onbegonnen werk, maar die 2 miljoen domme wappies moeten hun steentje bijdragen of ze willen of niet. Prikken/onderduiken/emigreren/straf, de enige opties die ik ze zou gunnen als ik aan de macht was. Noem het gerust moderne nazipraktijken, maar de wappies zullen de rest wel later bedanken als ze een paar winters overleven tenminste.
 
Hoe noemde Hugo of Mark het, recht op bescherming, en iets zoals het moet niet ten koste gaan van andermans vrijheid of wat was het okalweer?
 
Terug
Bovenaan Onderaan