Nederlands Elftal

Het verhaal van Memphis. Erg belangrijk en al jarenlang onze meest beslissende speler. Maar men blijft maar volhouden dat hij geen top is, en dat het hem net niet is etc.

Alsof de grote Robben, Van Persie en Sneijder altijd top waren. Als we aan die 3 denken, denken we ook aan de beste versies van hunzelf. Als Memphis straks afscheid neemt als topscorer en top assist gever aller tijden, dan gaan we in de jaren daarna wel weer melancholisch worden.

Nuance is natuurlijk wel dat Memphis in een Oranje generatie zit waarin de aanval vaak het zorgenkindje is geweest en er nu pas eindelijk weer wat redelijke spelers aankomen, maar nog altijd geen echte wereldtopper. We hebben geen Haaland, Lukaku, Ronaldo (de wat jongere versie) of Mbappe. Memphis is geen wereldtop, daarvoor is hij in zijn spel te wisselvallig, maar hii zit er niet zo ver onder als men soms wilt beweren. Bij Oranje gaat aanvallend veel via hem, dus dat vertaalt zich ook naar meer goals en assists. Kijk maar hoe weinig goals/assists de andere Oranje aanvallers produceren. Dat trekt zoals eerder gezegd nu wel wat bij, maar het moet vooral via hem. De RVP/Robben generatie had meerdere spelers die het konden doen. Voor RVP kon je Huntelaar brengen en ook vd Vaart en Natuurlijk Robben en Sneijder hadden allemaal een goal in zich. De productie was daar dus meer gespreid. Je ziet dit ook vaak bij andere landen met 1 grote ster voorin. Desondanks natuurlijk een puike prestatie van Depay. Ik gun het hem van harte na de jaren waarin men toch altijd bleef zoeken naar redenen om hem omlaag te praten. Het is een excentrieke gozer, soms wat vreemd, maar met een goed hart. Ik kijk in ieder geval met veel belangstelling naar waar dit voor hem gaat eindigen.
 
Stoerste voetbalbenen ooit. Bij zijn debuut in Ajax 1 als jochie van 16 viel het meteen op wat een idioot sterk frame die kerel had.
33523.jpg
Tegenwoordig spreekt hij ook een woordje Perzisch, plus al die talen die hij al machtig is. Heeft een Perzische vrouw… nou vrouw vrouw… Ik heb zo mijn twijfels.
 
Eerste opzetje:

Top 10 Oranje

Van Basten
Bergkamp
Gullit
Robben
Sneijder
Koeman
Rijkaard
Kluivert
Jonk
Cocu

Voor mij:

Robben
Van Nistelrooij
Vd Sar
Van Persie
Cocu
Sneijder
Davids
Van Bommel
Kuyt
Stam

Ik ben Oranje rond 2004 bewust gaan volgen. Of bewust genoeg dat ik namen en gezichten ging onthouden.
 
Toch ben ik blij want nu is het niet veel maar we gaan wel door dus misschien krijgt Van Gaal ze straks wel sterker. Ik heb alleen een stuk gezien maar er is ook weer een visite kaartje van oud PSVers afgegeven (Depay, Bergwijn)
Mooi doelpunt maar ligt t aan mij of is Bergwijn paar kilo te dik?
Ik zag het slechts in een flits maar volgens mij was Bergwijn pijlsnel in die actie met die goal?

Dat zegt nog niet alles want het kan misschien verder nog zijn dat hij te gespierd is en daardoor "minder" sprints kan maken maar ik heb hem niet nadrukkelijk gezien om zo iets te kunnen beweren.

Er zit vast ook een genetische component in want hij heeft ooit wel eens aangegeven dat hij makkelijk spieren krijgt zonder al te veel kracht te trainen. Maar nog meer duurvermogen trainen zal omvang ook verminderen, ik weet alleen niet of dit bij zijn postuur en stijl past.
 
Terug
Bovenaan Onderaan