Nederlands Elftal

Seedorf ken ik vooral uit de verhalen, die heb ik zelf net niet meegemaakt. Maar het is inderdaad een indrukwekkende speler als je zijn prijzenkast ziet, maar hij wordt nooit in het lijstje 'Grote Nederlandse Voetballers' gezet.
Stoerste voetbalbenen ooit. Bij zijn debuut in Ajax 1 als jochie van 16 viel het meteen op wat een idioot sterk frame die kerel had.
33523.jpg
 
Maar Seedorf was in mijn beleving toch ook in Oranje nooit zo goed als bij Madrid? Hij was zeker niet slecht, maar als je zag wat voor een baas hij bij zijn club was vond ik het altijd minder ogen in Oranje.
 
Maar Seedorf was in mijn beleving toch ook in Oranje nooit zo goed als bij Madrid? Hij was zeker niet slecht, maar als je zag wat voor een baas hij bij zijn club was vond ik het altijd minder ogen in Oranje.

Eens. Geldt ook voor Bergkamp en veel andere spelers. Op een of andere manier komt het niet zo vaak voor dat spelers in Oranje echt schitteren.
 
Het verhaal van Memphis. Erg belangrijk en al jarenlang onze meest beslissende speler. Maar men blijft maar volhouden dat hij geen top is, en dat het hem net niet is etc.

Alsof de grote Robben, Van Persie en Sneijder altijd top waren. Als we aan die 3 denken, denken we ook aan de beste versies van hunzelf. Als Memphis straks afscheid neemt als topscorer en top assist gever aller tijden, dan gaan we in de jaren daarna wel weer melancholisch worden.
Deels eens. Zijn cijfers zijn dikke prima. Toch is een echte topspeler een speler die het laat zien als de strijd het heetst is en de tegenstand het zwaarst. In de echte topwedstrijden dus. Daarin is hij op zijn 27e nog niet beslissend genoeg geweest, vind ik. In tegenstelling tot Robben en Sneijder. Persie in Oranje vond ik ook wisselvallig, maar was wel de sterspeler bij de kampioen van de PL, dus heeft daar ook het een en ander laten zien.
 
Absoluut! Het komt ook wel voor, maar op een of andere manier schitterde Bergkamp heel vaak bij Arsenal, maar bij Oranje af en toe,
Uiteindelijk is er maar 1 koning en dat is Bassie. De enige die het deed en het bekroonde met een prijs. Dat is waarom Messi de allerbeste is, maar nooit Maradona wordt.
 
Maar Seedorf was in mijn beleving toch ook in Oranje nooit zo goed als bij Madrid? Hij was zeker niet slecht, maar als je zag wat voor een baas hij bij zijn club was vond ik het altijd minder ogen in Oranje.
Gedeeltelijk. Ik heb niet alles van Seedorf meegemaakt. Maar met van Basten lag hij in conflict. En van Marwijk riep hem niet op onder het noemer 'zo een grote speler wil ik niet op de bank zetten'.

Terwijl in die periode was hij gewoon een belangrijke speler in Italie. Schat dat hij mede daardoor ook niet helemaal uit de verf kwam bij het NL-elftal. Normaal gesproken haalde die gewoon 100 + interlands.
 
Terug
Bovenaan Onderaan