Nederlands Elftal

Er is geen reden om aan een integere PSV supporter te twijfelen als hij feiten vermeldt. Het klopt dus wat ik zeg, ook al was het lang geleden.
Je wist het niet, zeg je. Vandaar mijn opmerking gisteren dat niet alles in de geschiedenisboekjes terecht komt. En het dus goed is nu en dan wat feitjes aan te vullen.
Voorts beweer ik nergens dat PSVers zich er nooit schuldig aan zouden maken. Maar dat belandt vaak wel in de geschiedenisboekjes.

Blij dat ik gisteravond na een belangrijker programma - over menselijk lief en leed, genaamd Hello Goodbye - een groot deel van Oranje rechtstreeks heb gezien.
Een verdiende zege.
Fijn ook voor Louis van Gaal , en opvallend dat weer ex PSVers voor het succes zorgden. Net als op het EK in 1988 wat Weltmeister al opmerkte.
Toen we wel een prijs pakten in tegenstelling tot de jaren 70 toen het PSV van Rijvers top was maar Ajacieden en Feijenoorders in Oranje nog de dienst uitmaakten.

Hoeveel landen in Qatar gaan profiteren van PSVers is even afwachten in deze geglobaliseerde voetbalwereld. ;)

Ik vind één actie van zo'n 11 jaar geleden niet meteen reden tot vermelding in de geschiedenisboeken. Maar dat kan aan mij liggen. ;)

Hebben we trouwens een soort keurmerk voor integere forummers aan wiens woord we nooit hoeven te twijfelen? Kan het alleen maar makkelijker maken. :D
 
Ik vind één actie van zo'n 11 jaar geleden niet meteen reden tot vermelding in de geschiedenisboeken. Maar dat kan aan mij liggen. ;)

Hebben we trouwens een soort keurmerk voor integere forummers aan wiens woord we nooit hoeven te twijfelen? Kan het alleen maar makkelijker maken. :D
Ja dat hebben we, alleen komt er niemand voor in aanmerking :unsure:
 
Pfoe...

Bergkamp
Robben
Sneijder
Van Nistelrooy
Cocu
Van Bommel
F. de Boer
Stam
Kluivert
V/d Sar

En van Bronckhorst als 11e man.
(Ik heb Van Basten,Koeman, Gullit, Rijkaard enz wel meegemaakt, maar minder bewust dan degene in mijn lijst)
 
1 Van der Sar
2 Robben
3 Stam
4 Seedorf
5 Kuyt
6 v. Bronckhorst
7 Depay (ja echt!)
8 Van Nisterrooy
9 Van Dijk
10 Davids (Cocu en Bommel waren beter, maar vond Davids feller en leuker om te zien spelen).

Poeh, best lastig. De top 10 (volgorde is me nog onzeker) :
Ik ben nooit fan geweest van V. Persie in oranje, dus die komt er niet tussen in mijn lijstje.
Seedorf vind ik oprecht de beste NL-se middenvelder ooit, ook al speelde hij nauwelijks in oranje
Kuyt vind ik een icoon in oranje vanwege zijn energie en strijdlust. Klasbak.

De koemannen, bergkamp V Basten e.d. heb ik eigenlijk onvoldoende bewust meegemaakt, ik kan me wel herrineren dat ik ze heb zien spelen, maar voetbal interesseerde me toen nog maar zeer weinig.
 
Het verhaal van Memphis. Erg belangrijk en al jarenlang onze meest beslissende speler. Maar men blijft maar volhouden dat hij geen top is, en dat het hem net niet is etc.

Alsof de grote Robben, Van Persie en Sneijder altijd top waren. Als we aan die 3 denken, denken we ook aan de beste versies van hunzelf. Als Memphis straks afscheid neemt als topscorer en top assist gever aller tijden, dan gaan we in de jaren daarna wel weer melancholisch worden.
Dus Memphis is wereldtop volgens jou…? Hoeveel van al die goals waren in grote wedstrijden…?

Memphis is een goede subtopper imo en dat is toch geen schande…? Ik snap juist dat geforceerde omhoog praten niet…
 
1 Van der Sar
2 Robben
3 Stam
4 Seedorf
5 Kuyt
6 v. Bronckhorst
7 Depay (ja echt!)
8 Van Nisterrooy
9 Van Dijk
10 Davids (Cocu en Bommel waren beter, maar vond Davids feller en leuker om te zien spelen).

Poeh, best lastig. De top 10 (volgorde is me nog onzeker) :
Ik ben nooit fan geweest van V. Persie in oranje, dus die komt er niet tussen in mijn lijstje.
Seedorf vind ik oprecht de beste NL-se middenvelder ooit, ook al speelde hij nauwelijks in oranje
Kuyt vind ik een icoon in oranje vanwege zijn energie en strijdlust. Klasbak.

De koemannen, bergkamp V Basten e.d. heb ik eigenlijk onvoldoende bewust meegemaakt, ik kan me wel herrineren dat ik ze heb zien spelen, maar voetbal interesseerde me toen nog maar zeer weinig.

Van Dijk vind ik lastig. Ik ben fan van hem en het is een fantastische speler. Hij heeft echter ook nog nooit op een eindronde gestaan met Oranje (of Nations League finale moet daar onder vallen) en hoewel goed vind ik hem niet altijd zijn Liverpool niveau halen.
 
Dus Memphis is wereldtop volgens jou…? Hoeveel van al die goals waren in grote wedstrijden…?

Memphis is een goede subtopper imo en dat is toch geen schande…? Ik snap juist dat geforceerde omhoog praten niet…
Ik vind Memphis momenteel wel een topspits eigenlijk. Denk dat vrijwel elke CL-deelnemer - hem als ze hem in de selectie zouden hebben - zouden gebruiken. Misschien uitgezonderd PSG (Messi, Neymar, Mbappe), maar zelfs daar zou ik eerder Memphis gebruiken dan di Maria of Icardi, dus eerste reserve voorin. ;)
 
Dus Memphis is wereldtop volgens jou…? Hoeveel van al die goals waren in grote wedstrijden…?

Memphis is een goede subtopper imo en dat is toch geen schande…? Ik snap juist dat geforceerde omhoog praten niet…
Wat is wereldtop? Zonder meteen te vervallen in een semantische discussie, maar waren Sneijder, Robben en Van Persie wereldtop?

Kijk als men het heeft over Sneijder, dat denkt men aan zijn Inter tijd. Over Robben zijn 2014 WK en Van Persie zijn kampioensjaar bij ManU. Maar daartussen zijn ze ook niet altijd top geweest. Ik wil die jongens niet downplayen - allerminst - maar ik denk dat Memphis niet veel ervoor onder doet als hij deze cijfers aanhoudt.
 
Ik vind Memphis momenteel wel een topspits eigenlijk. Denk dat vrijwel elke CL-deelnemer - hem als ze hem in de selectie zouden hebben - zouden gebruiken. Misschien uitgezonderd PSG (Messi, Neymar, Mbappe), maar zelfs daar zou ik eerder Memphis gebruiken dan di Maria of Icardi, dus eerste reserve voorin. ;)
Ik kan me heel goed vinden in je betoog voor Memphis behalve het laatste deel: Memphis kan echt niet tippen aan de voetbal intelligentie en tactisch vermogen van Di Maria. Hij is zo goed in zijn keuzes in het veld, die zijn itt Memphis eigenlijk altijd goed, ondanks dat ook hij veel risico’s in zijn spel legt.
 
Wat is wereldtop? Zonder meteen te vervallen in een semantische discussie, maar waren Sneijder, Robben en Van Persie wereldtop?

Kijk als men het heeft over Sneijder, dat denkt men aan zijn Inter tijd. Over Robben zijn 2014 WK en Van Persie zijn kampioensjaar bij ManU. Maar daartussen zijn ze ook niet altijd top geweest. Ik wil die jongens niet downplayen - allerminst - maar ik denk dat Memphis niet veel ervoor onder doet als hij deze cijfers aanhoudt.
Je noemt een rijtje jongens op die en bij hun clubs al op hele jongen leeftijd schitterden in de grootste competities en met Oranje opstonden in de allergrootste wedstrijden wanneer ze het meest nodig waren…beide heeft Memphis nog niet bereikt terwijl hij in februari al 28 wordt…dat is voor mij het essentiële verschil bij het beantwoorden van jouw vraag iig, maar jij mag uiteraard andere maatstaven hanteren…🙃
 
Wat is wereldtop? Zonder meteen te vervallen in een semantische discussie, maar waren Sneijder, Robben en Van Persie wereldtop?

Kijk als men het heeft over Sneijder, dat denkt men aan zijn Inter tijd. Over Robben zijn 2014 WK en Van Persie zijn kampioensjaar bij ManU. Maar daartussen zijn ze ook niet altijd top geweest. Ik wil die jongens niet downplayen - allerminst - maar ik denk dat Memphis niet veel ervoor onder doet als hij deze cijfers aanhoudt.
Wereldtop is een bepalende speler zijn bij een topclub, of op zijn minst uitstekend presteren bij een club op hoog niveau. Robben bijvoorbeeld was seizoenen lang een van de grote sterren van Bayern. Dan ben je wereldtop. Of Van Dijk, die bij Liverpool in een seizoen of 4-5 een soort icoon is geworden en doorslaggevend was in het winnen van grote prijzen.
 
Je noemt een rijtje jongens op die en bij hun clubs al op hele jongen leeftijd schitterden in de grootste competities en met Oranje opstonden in de allergrootste wedstrijden wanneer ze het meest nodig waren…beide heeft Memphis nog niet bereikt terwijl hij in februari al 28 wordt…dat is voor mij het essentiële verschil bij het beantwoorden van jouw vraag iig, maar jij mag uiteraard andere maatstaven hanteren…🙃
Een speler zijn geschiedenis maakt niet zoveel uit voor het niveau nu. Virgil speelde op die leeftijd ook nog bij Groningen of Celtic, terwijl hij weggestuurd werd bij NAC (of Willem II, weet ik niet zo goed meer). Maar Virgil zou ik nu het makkelijkst onder wereldtop scharen van de hele Oranje selectie.

Maar goed, volgens mij hebben we beiden onze punten gemaakt inderdaad. Voor nu denk ik zeker dat Memphis heel belangrijk is, samen met nog een paar namen. Hopelijk gaat hij nog veel belangrijker worden en beslissender in de grote wedstrijden.
 
Een speler zijn geschiedenis maakt niet zoveel uit voor het niveau nu. Virgil speelde op die leeftijd ook nog bij Groningen of Celtic, terwijl hij weggestuurd werd bij NAC (of Willem II, weet ik niet zo goed meer). Maar Virgil zou ik nu het makkelijkst onder wereldtop scharen van de hele Oranje selectie.

Maar goed, volgens mij hebben we beiden onze punten gemaakt inderdaad. Voor nu denk ik zeker dat Memphis heel belangrijk is, samen met nog een paar namen. Hopelijk gaat hij nog veel belangrijker worden en beslissender in de grote wedstrijden.
Let’s agree to disagree idd, behalve dat Virgil imo niet een voorbeeld is die onderuit hoeft te halen wat ik bedoel: ook Virgil heeft laten zien te kunnen schitteren op het allerhoogste niveau…geweldige prestaties met Liverpool in zowel PL als CL…is wel even andere koek hè 🧐
 
Je noemt een rijtje jongens op die en bij hun clubs al op hele jongen leeftijd schitterden in de grootste competities en met Oranje opstonden in de allergrootste wedstrijden wanneer ze het meest nodig waren…beide heeft Memphis nog niet bereikt terwijl hij in februari al 28 wordt…dat is voor mij het essentiële verschil bij het beantwoorden van jouw vraag iig, maar jij mag uiteraard andere maatstaven hanteren…🙃
Dan kun je van Persie ook wel schrappen. 1 belangrijke goal gescoord in het Nederlands shirt. De andere 99 redelijk te vergeten tegen onbeduidende tegenstanders.

Overigens is datzelfde best te zeggen van Memphis. Wat mij betreft op het niveau van van Persie.

Waarbij ook de coach en de medespelers van belang zijn. Wat als van Nistelrooy nu een coach had gehad met capaciteiten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan