Eredivisie Algemeen

Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.
AZ speelt dus na elke groepswedstrijd uit? Dat riekt gewoon naar competitievervalsing.
 
Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.
Kak, dus de KNJB is al banger voor AZ als concurrent voor Ajax dan voor ons :maniac: :maniac:
On a serious note, dat is echt wel beroerd, ook nog verre uitwedstrijden (bv Groningen, Vitesse en Fortuna?)
Hoeveel politie is er in hemelsnaam nodig voor Fortuna - PSV? Het is toch geen Ajax - PSV?
14:30 versus 20:00 een letterlijk verschil van dag en nacht (avond). Alleen al het licht/donker aspect kan leiden tot een andere risicosetting en daarmee een ander plan van aanpak bij de politie.
 
Alsof het minder punten kost als ze een wedstrijd 4,5 later spelen. :cautious: :lmao:
Ze zorgen er maar voor dat ze een betere conditie hebben en de wedstrijden in de eredivisie er vol opklappen i.p.v. het gezapige op en neer getik.
Als je Europese wedstrijden wil spelen moet je als club niet lopen zeiken over een wedstrijd die om 14.30 uur gespeeld moet worden op zondag. Schmidt laat 5 spelers maar maximaal 60 minuten spelen.
Ik snap je gedachtegang. Dat klinkt ook logisch. Desondanks tonen onderzoeken aan dat dit dus daadwerkelijk wel verschil kan maken.
Kak, dus de KNJB is al banger voor AZ als concurrent voor Ajax dan voor ons :maniac: :maniac:
On a serious note, dat is echt wel beroerd, ook nog verre uitwedstrijden (bv Groningen, Vitesse en Fortuna?)

14:30 versus 20:00 een letterlijk verschil van dag en nacht (avond). Alleen al het licht/donker aspect kan leiden tot een andere risicosetting en daarmee een ander plan van aanpak bij de politie.
Dat snap ik op zich wel, maar gebeurt er daar wel eens wat? PSV-ers komen met een paar bussen?
 
Alsof het minder punten kost als ze een wedstrijd 4,5 later spelen. :cautious: :lmao:
Ze zorgen er maar voor dat ze een betere conditie hebben en de wedstrijden in de eredivisie er vol opklappen i.p.v. het gezapige op en neer getik.
Als je Europese wedstrijden wil spelen moet je als club niet lopen zeiken over een wedstrijd die om 14.30 uur gespeeld moet worden op zondag. Schmidt laat 5 spelers maar maximaal 60 minuten spelen.
Heeft niet per se (alleen) met conditie te maken. Vooral het laten rusten van spieren.
 
Relatief tov de grootte van de politie in Sittard waarschijnlijk best veel. Er moet ook verkeer gergeld worden enzo. En ik vermoed dat het allemaal netjes ingepland was voor 16.30, en dat ze nu allerlei roosters om moeten gaan gooien, wat extra geld en moeite kost. En alleen omdat overbetaalde voetballers geen 2 potjes in de week kunnen spelen? Ik begrijp wel dat de burgemeesters daar wat terughoudend in zijn. Plus dat het voor Fortuna waarschijnlijk nadelig is, zondagavond 8 uur zal toch weer minder aantrekkelik zijn voor toeschouwers dan 's-middags.
Ja, met al dat geld kopen ze toch gewoon reserve spieren. :rolleyes:
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee.
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee.
Lastig. Vraag me af of het allemaal echte supporters zijn of mensen die gewoon onrust willen stoken. Is het het eerste dan helpt het. Is het tweede dan maakt het niks uit en worden goede supporters benadeeld.
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee.
Volgens mij is dit het resultaat van dit soort types na 1,5 geen voetbal in de stadions. Het zijn sowieso niet de meest stabiele types..
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee.
Goed, dan koop ik een PSV shirtje en ga ik rellen in Sittard dit weekend. Nog even zorgen dat ik niet gepakt word, maar dan heeft PSV wel puntenaftrek gekregen!

Gewoon iedereen strafrechtelijk vervolgen en een megaboete geven.
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee.
Nee geen goed idee. De club kan er vaak helaas weinig aan doen dat er een paar doorgesnoven figuren gaan rellen. Die gasten hebben vaak niets met voetbal alleen is het makkelijker een tegenpartij te vinden als random op straat. Je wil toch niet een kampioenschap winnen of verliezen door puntenaftrek van jouw club of van de concurrent. Individueel zwaarder straffen.
Hoge geld boetes, strafblad, stadionverbod, meldingsplicht op wedstrijddagen, schade verhalen op daders, verplichte 2-3 daagse opvoedcursus a 1000 / 1500 euro te betalen door de relschopper.
Liefst combinatie van.

Aanpakken dat tuig. Onder de naam van Ajax ook weer genoeg tuig die zich ernstig misdragen heeft.
*spandoek vs PSV
* rellen in Almelo
* Joodse treinreiziger lastig vallen

Geloof mij maar dat Ajax zelf hier absoluut niet blij mee is en indien nodig justitie helpt waar het kan. Ook het openlijk distantiëren als club is een goede zaak. Meer kan een club helaas niet doen.
Dus nee geen puntenaftrek!
 
Nee geen goed idee. De club kan er vaak helaas weinig aan doen dat er een paar doorgesnoven figuren gaan rellen. Die gasten hebben vaak niets met voetbal alleen is het makkelijker een tegenpartij te vinden als random op straat. Je wil toch niet een kampioenschap winnen of verliezen door puntenaftrek van jouw club of van de concurrent. Individueel zwaarder straffen.
Hoge geld boetes, strafblad, stadionverbod, meldingsplicht op wedstrijddagen, schade verhalen op daders, verplichte 2-3 daagse opvoedcursus a 1000 / 1500 euro te betalen door de relschopper.
Liefst combinatie van.

Aanpakken dat tuig. Onder de naam van Ajax ook weer genoeg tuig die zich ernstig misdragen heeft.
*spandoek vs PSV
* rellen in Almelo
* Joodse treinreiziger lastig vallen

Geloof mij maar dat Ajax zelf hier absoluut niet blij mee is en indien nodig justitie helpt waar het kan. Ook het openlijk distantiëren als club is een goede zaak. Meer kan een club helaas niet doen.
Dus nee geen puntenaftrek!
Hahahaha die derde is wel ironisch.

Verder trouwens eens met je voorstel.
 
Paul Depla weet het allemaal wel hoor. Puntaftrek, vakken sluiten. Vooral straffen geven waar de rest van de supporters ook door genaaid wordt. Vind dat sowieso al een ontzettend nare vent, maar ik ben wel een beetje bang voor dat soort dingen.

Ik hoop dat de KNVB wel beseft dat het sluiten van vakken of puntaftrek alleen maar voor meer rotzooi gaat zorgen. Dan gaan supporters binnen de club elkaar aanvallen en daar wordt het echt niet beter van. En daarnaast moet niet 95% de dupe worden van de 5% die iets flikt. Dus ga gewoon eens de daders harder aanpakken, kijk wat landen als Engeland en Duitsland hier aan doen. Die komen er volgens mij niet zo makkelijk af als de daders hier.
 
A
Paul Depla weet het allemaal wel hoor. Puntaftrek, vakken sluiten. Vooral straffen geven waar de rest van de supporters ook door genaaid wordt. Vind dat sowieso al een ontzettend nare vent, maar ik ben wel een beetje bang voor dat soort dingen.

Ik hoop dat de KNVB wel beseft dat het sluiten van vakken of puntaftrek alleen maar voor meer rotzooi gaat zorgen. Dan gaan supporters binnen de club elkaar aanvallen en daar wordt het echt niet beter van. En daarnaast moet niet 95% de dupe worden van de 5% die iets flikt. Dus ga gewoon eens de daders harder aanpakken, kijk wat landen als Engeland en Duitsland hier aan doen. Die komen er volgens mij niet zo makkelijk af als de daders hier.
Eens, maar 5% is echt te ruim hoor.
Van de 50.000 bezoekers zijn het 100 a 200 man die zich misdragen. Dat is 0.002 / 0.004 % oftewel 2 a 4 promille.

Tegenwoordig hebben de meeste stadions geavanceerde camera systemen. Zet het tuig dat zich misdraagt maar met gezicht en misdraging op de website. Oftewel Relschopper 0001: gooit aansteker op het veld. Foto: 🥸
Relschopper 0024 vechten met ME.
Etc. Foto: 🤬

Schandpaal anno 2021.
 
Puntenaftrek voor clubs waar supporters zich misdragen, goed idee of niet?

Het loopt de laatste tijd wel wat uit de hand met supporters, maar of dit meer is dan vroeger? Geen idee
Geen goed idee.

Het enige wat misschien werkt is sociale controlle binnen de groep stimuleren. Dus dat men weer een beetje op elkaar gaat letten om het niet te bont te maken qua wat er gebaard, geroepen en gedaan word tijdens wedstrijden. Dan denk ik als de horeca voor een bepaald vak dicht, of zelfs een heel vak een thuiswedstrijd leeg houden. Verder natuurlijk gewoon proberen te straffen en weren van de personen die over de schreef gaan. Camerabeelden voldoende lijkt me. Een recente foto voor elke seizoen of clubkaarthouder is (lijkt me) ook standaard? Of is dit van club tot club verschillend?

Voor misstanden buiten het stadion is het lastiger, maar sportief de club straffen lijkt me ook daar onwenselijk. Financiele schades verhalen op de club kan wel in mijn ogen.
 
Goed, dan koop ik een PSV shirtje en ga ik rellen in Sittard dit weekend. Nog even zorgen dat ik niet gepakt word, maar dan heeft PSV wel puntenaftrek gekregen!

Gewoon iedereen strafrechtelijk vervolgen en een megaboete geven.
verplicht een seizoen alleen maar ajax laten kijken.. dat wordt een trauma voor het leven..
 
A

Eens, maar 5% is echt te ruim hoor.
Van de 50.000 bezoekers zijn het 100 a 200 man die zich misdragen. Dat is 0.002 / 0.004 % oftewel 2 a 4 promille.

Tegenwoordig hebben de meeste stadions geavanceerde camera systemen. Zet het tuig dat zich misdraagt maar met gezicht en misdraging op de website. Oftewel Relschopper 0001: gooit aansteker op het veld. Foto: 🥸
Relschopper 0024 vechten met ME.
Etc. Foto: 🤬

Schandpaal anno 2021.
Tussenantwoord klopt niet, eindantwoord wel. Half puntje aftrek dan maar.
 
Ik lag om 1 of andere reden altijd in de clinch met de wiskunde leraren. Zie hier t resultaat. 🤪
Is ook wel pietepeuterig foutje hoor: als je het % teken weghaalt, is er niks aan de hand. Maar 200 is niet 0,004 % van 50000, het is gewoon 0,004. In procenten is het 0,4 %.

Goed, ik ga weer wat nuttigs doen! Eenmaal besmet met het wiskundig virus, dus altijd pietje precies :maniac:
 
Terug
Bovenaan Onderaan