Eredivisie Algemeen

Ontploffing in Zeist: de geboorte van de NL League​

link

De clubs in het betaald voetbal hebben de KNVB buitenspel gezet. In navolging van onder meer de Premier League en La Liga willen de clubs als een zelfstandige organisatie verder. De coup zorgt echter ook voor verdeeldheid tussen de topclubs.

Een veelbesproken en langverwacht initiatief, maar niet iedereen is akkoord. Vier clubs stemden tegen, waaronder de topclubs Ajax en Feyenoord.

Ajax: 'Wij gaan niet rustig toekijken hoe ze ons geld afpakken'​

link
Ik moet eerlijk zeggen dat ik de NL League nog niet heb kunnen betrappen op een slechte beslissing.
 

Burgemeester Sittard wijst verzoek van PSV om later aanvangstijdstip tegen Fortuna af

link

PSV speelt volgende maand na een Europa League-duel in Monaco uit tegen Fortuna Sittard. De Eindhovense club wilde het aanvangstijdstip van het duel op zondag 7 november verlaten van 14.30 naar 20.00, om meer rust te krijgen. De burgemeester van Sittard heeft dat verzoek echter afgewezen en kan dat doen als verantwoordelijke op het gebied van openbare veiligheid.

Ik heb dat al eens eerder gezegd. Alsof die 4,5 uur wat uitmaken voor meer rust. :maniac:
Grote onzin. Hier moeten ze maar eens mee stoppen.
Europa League wedstrijd is op donderdag. Competitiewedstrijd is op zondag. Kom op zeg. Niet miepen voor luttele uurtjes. :rolleyes:
 

Burgemeester Sittard wijst verzoek van PSV om later aanvangstijdstip tegen Fortuna af

link

PSV speelt volgende maand na een Europa League-duel in Monaco uit tegen Fortuna Sittard. De Eindhovense club wilde het aanvangstijdstip van het duel op zondag 7 november verlaten van 14.30 naar 20.00, om meer rust te krijgen. De burgemeester van Sittard heeft dat verzoek echter afgewezen en kan dat doen als verantwoordelijke op het gebied van openbare veiligheid.

Ik heb dat al eens eerder gezegd. Alsof die 4,5 uur wat uitmaken voor meer rust. :maniac:
Grote onzin. Hier moeten ze maar eens mee stoppen.
Europa League wedstrijd is op donderdag. Competitiewedstrijd is op zondag. Kom op zeg. Niet miepen voor luttele uurtjes. :rolleyes:
4,5 uur is best veel. Donderdag en zondag is te kort op elkaar (onderzoek is hier eerder gedeeld). Dan telt alles mee. Dan is bijna 5 uur rust voor spieren en speler mooi meegenomen. Beter dan niets..
 
Gaat hier ook om een uitwedstrijd.
Belachelijk dat Ajax altijd van zulke dingen klaar krijgt of zelfs de wedstrijd uit het programma wordt genomen en dat wij altijd achter het netje vissen.
 

Burgemeester Sittard wijst verzoek van PSV om later aanvangstijdstip tegen Fortuna af

link

PSV speelt volgende maand na een Europa League-duel in Monaco uit tegen Fortuna Sittard. De Eindhovense club wilde het aanvangstijdstip van het duel op zondag 7 november verlaten van 14.30 naar 20.00, om meer rust te krijgen. De burgemeester van Sittard heeft dat verzoek echter afgewezen en kan dat doen als verantwoordelijke op het gebied van openbare veiligheid.

Ik heb dat al eens eerder gezegd. Alsof die 4,5 uur wat uitmaken voor meer rust. :maniac:
Grote onzin. Hier moeten ze maar eens mee stoppen.
Europa League wedstrijd is op donderdag. Competitiewedstrijd is op zondag. Kom op zeg. Niet miepen voor luttele uurtjes. :rolleyes:
Alsof de risico's voor de burgers van Sittard enorm toenemen met die verschuiving.
 
Ik kan het niet lezen, wat is de conclusie?
Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.
Lijkt me meer te maken hebben met roosters en overtime voor de politie. Vind ik wel een valide argument.
Hoeveel politie is er in hemelsnaam nodig voor Fortuna - PSV? Het is toch geen Ajax - PSV?
 
Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.

Hoeveel politie is er in hemelsnaam nodig voor Fortuna - PSV? Het is toch geen Ajax - PSV?
het zijn professionals zou ik zeggen, maar blijft toch vreemd hoe de wedstrijden gepland zijn en hoeveel verschil er zit in rusttijd. KNVB had hier ook wel rekening mee kunnen houden lijkt mij mbt uit- en thuiswedstrijden.
 
Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.

Hoeveel politie is er in hemelsnaam nodig voor Fortuna - PSV? Het is toch geen Ajax - PSV?
Relatief tov de grootte van de politie in Sittard waarschijnlijk best veel. Er moet ook verkeer gergeld worden enzo. En ik vermoed dat het allemaal netjes ingepland was voor 16.30, en dat ze nu allerlei roosters om moeten gaan gooien, wat extra geld en moeite kost. En alleen omdat overbetaalde voetballers geen 2 potjes in de week kunnen spelen? Ik begrijp wel dat de burgemeesters daar wat terughoudend in zijn. Plus dat het voor Fortuna waarschijnlijk nadelig is, zondagavond 8 uur zal toch weer minder aantrekkelik zijn voor toeschouwers dan 's-middags.
 
Dat PSV na Europese wedstrijden veel punten verliest. Na EL meer dan CL. In uitwedstrijden meer dan thuis. En dat het verrassend is dat de Europees spelende ploegen niet een late thuiswedstrijd krijgen na een Europese wedstrijd. Zo speelt AZ dus 6x uit.

Hoeveel politie is er in hemelsnaam nodig voor Fortuna - PSV? Het is toch geen Ajax - PSV?
Alsof het minder punten kost als ze een wedstrijd 4,5 later spelen. :cautious: :lmao:
Ze zorgen er maar voor dat ze een betere conditie hebben en de wedstrijden in de eredivisie er vol opklappen i.p.v. het gezapige op en neer getik.
Als je Europese wedstrijden wil spelen moet je als club niet lopen zeiken over een wedstrijd die om 14.30 uur gespeeld moet worden op zondag. Schmidt laat 5 spelers maar maximaal 60 minuten spelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan