Eredivisie Algemeen

Ontploffing in Zeist: de geboorte van de NL League​

link

De clubs in het betaald voetbal hebben de KNVB buitenspel gezet. In navolging van onder meer de Premier League en La Liga willen de clubs als een zelfstandige organisatie verder. De coup zorgt echter ook voor verdeeldheid tussen de topclubs.

Een veelbesproken en langverwacht initiatief, maar niet iedereen is akkoord. Vier clubs stemden tegen, waaronder de topclubs Ajax en Feyenoord.

Ajax: 'Wij gaan niet rustig toekijken hoe ze ons geld afpakken'​

link
 

Ontploffing in Zeist: de geboorte van de NL League​

link

De clubs in het betaald voetbal hebben de KNVB buitenspel gezet. In navolging van onder meer de Premier League en La Liga willen de clubs als een zelfstandige organisatie verder. De coup zorgt echter ook voor verdeeldheid tussen de topclubs.

Een veelbesproken en langverwacht initiatief, maar niet iedereen is akkoord. Vier clubs stemden tegen, waaronder de topclubs Ajax en Feyenoord.

Ajax: 'Wij gaan niet rustig toekijken hoe ze ons geld afpakken'​

link
Kan helaas het artikel niet lezen en dus niet beoordelen of dit een slim idee is of een slecht idee.

Maar de KNVB buitenspel zetten klinkt wel goed.
 
Blijft eigenlijk de 5 wisselspeler regel? Of is het dit seizoen weer 3?
5 x wisselen blijft.

De IFAB, het internationale orgaan dat de regels in het voetbal opvolgt, heeft beslist dat er in het voetbal tot eind 2022 5 wissels doorgevoerd mogen worden per wedstrijd.
 
5 x wisselen blijft.

De IFAB, het internationale orgaan dat de regels in het voetbal opvolgt, heeft beslist dat er in het voetbal tot eind 2022 5 wissels doorgevoerd mogen worden per wedstrijd.
Ik vind het sowieso prima. Meer tactische wisselingen mogelijk. Wat minder zware belasting.
 
5 x wisselen blijft.

De IFAB, het internationale orgaan dat de regels in het voetbal opvolgt, heeft beslist dat er in het voetbal tot eind 2022 5 wissels doorgevoerd mogen worden per wedstrijd.
Top dankjewel. Was benieuwd.

Lijkt me ook fijner. Geeft meer mogelijkheden en denk ook fijner voor de spelers.
 

Ontploffing in Zeist: de geboorte van de NL League​

link

De clubs in het betaald voetbal hebben de KNVB buitenspel gezet. In navolging van onder meer de Premier League en La Liga willen de clubs als een zelfstandige organisatie verder. De coup zorgt echter ook voor verdeeldheid tussen de topclubs.

Een veelbesproken en langverwacht initiatief, maar niet iedereen is akkoord. Vier clubs stemden tegen, waaronder de topclubs Ajax en Feyenoord.

Ajax: 'Wij gaan niet rustig toekijken hoe ze ons geld afpakken'​

link
Ontploffing? De stilte is oorverdovend maar voor de rest wordt hier, zelfs in komkommertijd weinig over bericht..
 
Ik ben een beetje bang dat het niveauverschil dit jaar gigantisch is. Ajax, PSV en Feyenoord zijn zo sterk dat er weinig lol te beleven is. Misschien dat Utrecht iets kan betekenen, maar dan houdt het wel op, vermoed ik. Niet goed voor de uitstraling van de eredivisie richting het buitenland.
 
Ik ben een beetje bang dat het niveauverschil dit jaar gigantisch is. Ajax, PSV en Feyenoord zijn zo sterk dat er weinig lol te beleven is. Misschien dat Utrecht iets kan betekenen, maar dan houdt het wel op, vermoed ik. Niet goed voor de uitstraling van de eredivisie richting het buitenland.
Valt toch wel mee?

Feyenoord is oké maar die gaan ook weer punten verspelen tegen middelmatige teams (psv en ajax ook trouwens).
In de meeste landen is er een groot verschil tussen de top en de rest.
 
Ik ben een beetje bang dat het niveauverschil dit jaar gigantisch is. Ajax, PSV en Feyenoord zijn zo sterk dat er weinig lol te beleven is. Misschien dat Utrecht iets kan betekenen, maar dan houdt het wel op, vermoed ik. Niet goed voor de uitstraling van de eredivisie richting het buitenland.
Dat is in de meeste landen zo (Spanje, Duitsland, Italië, Frankrijk, Portugal). Een paar topclubs, een brede subtop en dan de onderkant van de divisie. Dus dat van die uitstraling zal allemaal wel meevallen.
 
Wedstrijden PSV waarvan het aanvangstijdstip aangepast is i.v.m. Europese wedstrijden op donderdag.

PSV
Zondag 3 oktober, PSV - Sparta: van 16.45 uur naar 20.00 uur
Zaterdag 30 oktober, PSV - FC Twente: van 21.00 uur naar 16.30 uur
Zaterdag 4 december, PSV - FC Utrecht: van 18.45 uur naar 16.30 uur
Zondag 12 december, NEC - PSV: van 16.45 uur naar 20.00 uur

Van 16.45 uur naar 20.00 uur op zondag. Wat maakt die 3 uur en 1 kwartier nu uit? En 2 uur en 1 kwartier op zaterdag. :rolleyes:
Volgens mij totale onzin. :maniac:
Tja ... :rolleyes:
 
Wedstrijden PSV waarvan het aanvangstijdstip aangepast is i.v.m. Europese wedstrijden op donderdag.

PSV
Zondag 3 oktober, PSV - Sparta: van 16.45 uur naar 20.00 uur
Zaterdag 30 oktober, PSV - FC Twente: van 21.00 uur naar 16.30 uur
Zaterdag 4 december, PSV - FC Utrecht: van 18.45 uur naar 16.30 uur
Zondag 12 december, NEC - PSV: van 16.45 uur naar 20.00 uur

Van 16.45 uur naar 20.00 uur op zondag. Wat maakt die 3 uur en 1 kwartier nu uit? En 2 uur en 1 kwartier op zaterdag. :rolleyes:
Volgens mij totale onzin. :maniac:
Tja ... :rolleyes:
Dat snap ik ook niet. Of gaan ze zondagochtend al vroeg vliegen of zo?
 
Terug
Bovenaan Onderaan