Coronavirus

We voeren al anderhalf jaar slap corona beleid. Waar de met jodenster zwaaienden halve garen blijkbaar voor de meerderheid bepalen hoe de pandemie verloopt.

Ik hoop van ganser harte dat er wel degelijk maatregelen komen mbt bewust ongevaccineerden, aangezien die verantwoordelijk zijn voor de hoge zorgdruk en nieuwe maatregelen. Ik sluit niet uit dat er vanuit de maatschappij ook nog acties komen. Waar zijn we mee bezig zeg, wat wappies beschermen omdat die al anderhalf jaar alleen maar aan het janken zijn?

Ik ben er zo enorm klaar mee..
Maatregelen voor iedereen -> iedereen boos, flink deel zal zich weinig van de maatregelen aantrekken
Maatregelen voor kleine groep -> kleine groep boos, flink deel zal zich weinig van de maatregelen aantrekken

Kortom, met het volledig losgooien afgelopen zomer heeft het kabinet zich flink in de voet geschoten. Uiteindelijk zal een (hopelijk groot genoeg) deel van de samenleving wel zijn verantwoordelijkheid weer nemen en blijft de rest in de marge aankloten.
 
Maatregelen voor iedereen -> iedereen boos, flink deel zal zich weinig van de maatregelen aantrekken
Maatregelen voor kleine groep -> kleine groep boos, flink deel zal zich weinig van de maatregelen aantrekken

Kortom, met het volledig losgooien afgelopen zomer heeft het kabinet zich flink in de voet geschoten. Uiteindelijk zal een (hopelijk groot genoeg) deel van de samenleving wel zijn verantwoordelijkheid weer nemen en blijft de rest in de marge aankloten.
We beginnen met het Oostenrijkse model. Ongevaccineerden blijven thuis. Zodra de pandemie in de zorg onder controle is mogen ze er weer bij. Het is niet te verantwoorden dit.. Niet voor de zorg en niet voor de mensen die wel de moeite doen het virus de kop in te drukken.

Wat mij betreft keiharde maatregelen. Helemaal klaar mee..
 
We beginnen met het Oostenrijkse model. Ongevaccineerden blijven thuis. Zodra de pandemie in de zorg onder controle is mogen ze er weer bij. Het is niet te verantwoorden dit.. Niet voor de zorg en niet voor de mensen die wel de moeite doen het virus de kop in te drukken.

Wat mij betreft keiharde maatregelen. Helemaal klaar mee..
En hoe zie je dat praktisch voor je?
 
En hoe zie je dat praktisch voor je?
Oostenrijk geeft het goede voorbeeld. Zodra de vaccinatiedatabase op orde is het vrij eenvoudig te bepalen wie er wel of niet gevaccineerd is. Eventueel stel je een maximum aan niet gevaccineerden in mbt ic druk. PCR test verkorten tot 12 uur en zelf betalen. Dat soort dingen.
 

Dat je niet denkt dat je altijd 'genezen' bent wanneer je na een besmetting en (milde) symptomen weer negatief test.
Er is namelijk een kans dat je heel lang met symptomen te kampen zult krijgen. Hoe lang? Dat weten we nog niet.

Dat heet long covid, en ben er zelf al sinds maart 2020 van op de hoogte... zoals het voelt waarschijnlijk voor altijd. Zit al ruim een jaar geen verbetering in. En ik ken er meer. Ik heb nog geluk dat ik mijn normale leven nog enigszins (met meer moeite) kan oppakken. Ik ken ook volkomen gezonde mensen die na covid niks meer konden of na 1,5 revalideren eindelijk uit de rolstoel mogen en dan nog heel ver weg zijn van hun oude zelf.
 
Oostenrijk geeft het goede voorbeeld. Zodra de vaccinatiedatabase op orde is het vrij eenvoudig te bepalen wie er wel of niet gevaccineerd is.
De overheid en een database, wat kan er fout gaan..
Eventueel stel je een maximum aan niet gevaccineerden in mbt ic druk
Kan wettelijk gezien niet
. PCR test verkorten tot 12 uur en zelf betalen. Dat soort dingen.
Heeft weinig effect, of verwacht jij met dwang nog mensen over te halen om wel een prik te halen?
 
We geven alle wappies gewoon een seizoenskaart van ajax, dan straffen we ze wel genoeg..

Wat een straf om week in week uit een team alles te zien winnen en Europese (sub)toppers op een hoopje te zien spelen. Alsof onze seizoenskaarthouders zo verwend worden. Denk dat voor een neutrale kijker naar PSV kijken momenteel een grotere straf is...
 
De overheid en een database, wat kan er fout gaan..

Kan wettelijk gezien niet

Heeft weinig effect, of verwacht jij met dwang nog mensen over te halen om wel een prik te halen?
Nee, maar dat ze de boel in ieder geval niet teveel in de weg zitten.

En wetten kun je trouwens aanpassen.. We geven het alleen even een ander naampje. Maar misschien moeten we wachten tot het zorgpersoneel moet gaan kiezen aan de deur. Dat kan natuurlijk ook. `sorry mevrouw, u bent niet gevaccineerd. Hier is een zuurstoftankje, hier is de handleiding. 500 Euro borg en succes ermee`. Als we dat willen moeten we vooral niets doen..
 
Daarbij komt dat het OMT er is voor medisch advies en niet voor maatschappelijk advies.
"Naast praktische bezwaren vrezen ze een tweedeling in de samenleving." (Link naar pagina)

Het OMT is ervoor om te bepalen of -en zo ja welke- maatregelen nodig zijn om verspreiding van het virus de kop in te drukken. Niet om in te schatten of er (meer) tweedeling in de maatschappij ontstaat. Die taak ligt bij de regering.

Het OMT gaat te vaak op de verkeerde stoel zitten, vind ik.
Je redenering klopt. Ieder zijn taak.
Alleen zou ik willen toevoegen dat ik de indruk heb dat er zowel in het kabinet als in de TK ook
nogal wat mensen op een verkeerde stoel zitten.
 
Wat een straf om week in week uit een team alles te zien winnen en Europese (sub)toppers op een hoopje te zien spelen. Alsof onze seizoenskaarthouders zo verwend worden. Denk dat voor een neutrale kijker naar PSV kijken momenteel een grotere straf is...
Niet alleen voor de neutrale kijker..
 
Toch weer verontrustende berichten over de duur van de werking van de vaccins. Dat zou wel irritant zijn.
 
Je redenering klopt. Ieder zijn taak.
Alleen zou ik willen toevoegen dat ik de indruk heb dat er zowel in het kabinet als in de TK ook
nogal wat mensen op een verkeerde stoel zitten.
Ik heb de indruk dat jij doelt op incapabele mensen (en daar ben ik het dan in veel gevallen wel mee eens).
Maar als zij door (een andere incapabele bestuurder) op die stoel gezet zijn, zitten ze wel op de correcte stoel voor hun functie en praten dus ook niet voor een ander.
Het OMT is niet aangesteld om maatschappelijk advies te geven. Hugo de Jonge gaat ook geen advies uitbrengen over de werkwijze van justitie, om maar even een hypothetisch vergelijk te maken.
 
CDA en CU he.. Volgens mij zijn zowel VVD als D66 best voor een strengere aanpak.. Het zal dus wel weer een halfslachtige oplossing worden. En zo ploeteren we door. Het lijkt de PSV directie wel..
VVD heeft meer niet geprikten in de achterban, deze sneer naar de C-partijen is wel heel makkelijk.
 
Ik heb de indruk dat jij doelt op incapabele mensen (en daar ben ik het dan in veel gevallen wel mee eens).
Maar als zij door (een andere incapabele bestuurder) op die stoel gezet zijn, zitten ze wel op de correcte stoel voor hun functie en praten dus ook niet voor een ander.
Het OMT is niet aangesteld om maatschappelijk advies te geven. Hugo de Jonge gaat ook geen advies uitbrengen over de werkwijze van justitie, om maar even een hypothetisch vergelijk te maken.
Lastige is dat vorig jaar een deel van NL riep dat men moest kijken naar meer dan de medische kant van het verhaal. Kan je nog 5 extra expertisegroepen instellen waarmee je moet overleggen maar dat maakt het ook allemaal niet veel makkelijker/sneller etc.
Daarbij, wat ik vooralsnog zie is dat het OMT nog geen advies heeft uitgebracht, en de uitspraken aangaande risico's op persoonlijke titels lijken te zijn gedaan (maar dat kan een inschattingsfout van mij zijde zijn)
 
De biblebelt is herkenbaar in kleur op de coronakaart (of was dat afgelopen week nog, ik heb al een paar dagen niet meer gekeken) dus de conclusie van J.B. is niet heel onrealistisch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan