Coronavirus

De biblebelt is herkenbaar in kleur op de coronakaart (of was dat afgelopen week nog, ik heb al een paar dagen niet meer gekeken) dus de conclusie van J.B. is niet heel onrealistisch.
De Biblebelt is niet CU en al helemaal geen CDA, primair SGP met tegenwoordig uitstapjes naar FvD.
 
De biblebelt is herkenbaar in kleur op de coronakaart (of was dat afgelopen week nog, ik heb al een paar dagen niet meer gekeken) dus de conclusie van J.B. is niet heel onrealistisch.
Het is algemeen bekend dat `bijbeltje in de hand en vertrouw op God` niet samengaat met een pandemiebestrijding. CDA is nog wat genuanceerder. Maar CU en SGP zijn wat dat betreft wel een klasse apart..
 
En of we hier veel CU-stemmers hebben. Ik heb 'gematigde' Refo-vrienden die CU of CDA stemmen omdat ze SGP te streng vinden, maar wel persé Christelijk willen stemmen.
Laat ik het anders formuleren, de gewetensbezwaarden die op (al dan niet) Bijbelse grondslag niet prikken vinden veelal huis bij de SGP, in zeer kleine mate bij CU en zelden bij CDA.

Overigens zie je de niet prikkers bij CU veelal bij de evo's niet bij de refo's, deze zijn veel meer verspreid over NL en niet zozeer een biblebelt verschijnsel.
 
Laat ik het anders formuleren, de gewetensbezwaarden die op (al dan niet) Bijbelse grondslag niet prikken vinden veelal huis bij de SGP, niet CU en zeker niet CDA
Het zijn inderdaad de gereformeerden die daar vaak problemen mee hebben. Maar onder hen is ook een aardige groep (voor mijn gevoel, op basis van wat ik om me heen hoor en zie. Ik heb geen exacte cijfers) die gematigder stemt, omdat ze liever heeft dat er een grotere partij is die hun belangen deels behartigt dan dat hun stemmen 'verloren gaan' bij een partij die altijd in de marge zal blijven omdat ze in absolute cijfers gewoon nooit groot genoeg zullen worden om hun radicale en achterlijke gedachtengoed te forceren.
 
Het zijn inderdaad de gereformeerden die daar vaak problemen mee hebben. Maar onder hen is ook een aardige groep (voor mijn gevoel, op basis van wat ik om me heen hoor en zie. Ik heb geen exacte cijfers) die gematigder stemt, omdat ze liever heeft dat er een grotere partij is die hun belangen deels behartigt dan dat hun stemmen 'verloren gaan' bij een partij die altijd in de marge zal blijven omdat ze in absolute cijfers gewoon nooit groot genoeg zullen worden om hun radicale en achterlijke gedachtengoed te forceren.
Helder, hoewel ik ze gevoelsmatig dan hooguit naar CU zie schuiven, dat het CDA dus anders er in zou staan dan D66 of VVD vanwege de achterban trek ik sterk in twijfel.

Maarre misschien zondag ff interview afnemen als men langs komt, heb je wel betere cijfers :maniac:
 
Helder, hoewel ik ze gevoelsmatig dan hooguit naar CU zie schuiven, dat het CDA dus anders er in zou staan dan D66 of VVD vanwege de achterban trek ik sterk in twijfel.

Maarre misschien zondag ff interview afnemen als men langs komt, heb je wel betere cijfers :maniac:
Ik heb twee keer wat gecommuniceerd met een aantal bezokers van het clubhuis bij mij tegenover en dat was twee beide keren niet heel vriendelijk en positief te noemen.:zwijgen:
 
Er wordt veel gewezen naar de biblebelt. Maar in de binnensteden van de grote steden zijn veel grotere aantallen ongevaccineerden te vinden. Het is vervelend om te zeggen, maar dat betreft de moeilijk te bereiken allochtonen, die onder invloed van een imam staan of gewoon weinig Nederlands spreken.
 
Ik vond Hitler wel iets genuanceerder. Eerlijk is eerlijk. Niks ten nadele van Bacchus.
Ik ben ook begonnen met schilderen. Ik kan daar echt mijn creativiteit in kwijt en ik denk zelfs na om een boek te schrijven over mijn gedachten, mijn kwellingen en de in mijn ogen goede oplossingen voor die zaken, die uiteindelijk de hele wereld aangaan... Geef het een paar jaar.

Het is vervelend om te zeggen, maar dat betreft de moeilijk te bereiken allochtonen, die onder invloed van een imam staan of gewoon weinig Nederlands spreken.
En dat ook weigeren te leren. Man en paard.

Een beetje net als die Nederlandse pensionado's in Spanje. Die klitten ook allemaal bij elkaar en maken daar hun eigen stukje volksbuurt.

Aldus Adolf Hitler over de jaren dat hij in München tegenover een synagoge woonde. 🥳
Zodra jij mij gaat vertellen waar ik mijn hond wel en niet mag laten plassen terwijl je zelf met 300 man tegelijk in een gebouw gaat zitten terwijl er een harde lockdown geldt voor de rest van het land, krijg ook jij van mij een uitgebreide reactie in je gezicht geblaft. Want zo ben ik.

Allemaal liefde.:love:
 
Aantal besmettingen (positieve tests) - 29 oktober 20217.439 positieve tests vandaag gemeld (2.115.938 totaal) - RIVM+
 
Je schrijft Urk verkeerd :sneaky:
Ik wilde Urk schrijven, maar daar waren de cijfers (tot voor kort?) opvallend laag, ondanks de lage vaccinatiegraad.:sneaky:

Mogelijke verklaring van de experts was dat ze op Urk inmiddels bijna allemaal al een keer Corona hebben gehad, door het achterlijke gedrag van de jeugd daar. En dat er daarom nu relatief weinig positieven zijn.
 
Ik wilde Urk schrijven, maar daar waren de cijfers (tot voor kort?) opvallend laag, ondanks de lage vaccinatiegraad.:sneaky:

Mogelijke verklaring van de experts was dat ze op Urk inmiddels bijna allemaal al een keer Corona hebben gehad, door het achterlijke gedrag van de jeugd daar. En dat er daarom nu relatief weinig positieven zijn.
Of op z'n Trumps, niet testen dus geen corona. Veel vis eten en weinig vervuiling aldaar zou ook kunnen verklaren dat men het milder (mogelijk zelfs onopgemerkt) krijgt
 
Of op z'n Trumps, niet testen dus geen corona. Veel vis eten en weinig vervuiling aldaar zou ook kunnen verklaren dat men het milder (mogelijk zelfs onopgemerkt) krijgt
De mensen in mijn -relatief directe- omgeving hadden ook eigenlijk allemaal geen enkele klacht in een enkel geval last. Die hadden zich laten testen omdat één van de kinderen positief was en bleken vervolgens zelf ook positief te zijn. Tot hun verbazing.
Gelukkig is dat nog steeds de overgrote meerderheid.

Edit; Er schoot me nog iemand te binnen die drie dagen wat koortsig is geweest, dus ik moest mijn tekst wat aanpassen. En vervolgens herinnerde ik mij iemand waar ik jaren geleden mee sportte en die nu nog steeds achter een rollator loopt na een héél zwaar ziekteverloop.
 
Laatst bewerkt:
De mensen in mijn -relatief directe- omgeving hadden ook eigenlijk allemaal geen enkele klacht in een enkel geval last. Die hadden zich laten testen omdat één van de kinderen positief was en bleken vervolgens zelf ook positief te zijn. Tot hun verbazing.
Gelukkig is dat nog steeds de overgrote meerderheid.

Edit; Er schoot me nog iemand te binnen die drie dagen wat koortsig is geweest, dus ik moest mijn tekst wat aanpassen. En vervolgens herinnerde ik mij iemand waar ik jaren geleden mee sportte en die nu nog steeds achter een rollator loopt na een héél zwaar ziekteverloop.

Mijn advies aan een ieder die het nog niet gehad heeft is dan ook: zie het als een dobbelsteen die je rolt. In de meeste tabletop RPGS gebruik je een d20. rol je een 20, dan heb je een ''critical succes'' en bij een 1 een ''critical failure''. Alles er tussenin varieert is oplopend van slecht tot zeer goed. Als je corona krijgt wordt er zo'n dobbelsteen gerold. Je kunt er totaal geen last van hebben, maar ook zomaar heel laag rollen (crit 1 = je gaat eraan dood of bent voor de rest van je leven zwaar gehandicapt). Probeer het dus maar niet uit en neem het serieus, want je zal maar in de groep vallen wiens leven totaal over de kop gaat.

Je weet nooit waar dat virus op aanslaat. Voor hetzelfde geld heb je een of ander onderliggend lijden waar je totaal geen last of weet van hebt, maar het virus gaat er hard op. Neem de boel serieus. Ik kreeg de kans geeneens, want binnen een paar weken van de pandemie was het al raak, en toen was ik waarschijnlijk al wel even besmet. De ziekteperiode was een van de naarste dingen die ik ooit heb meegemaakt. Ok, gewoon het naarste. Terwijl de ICs vol lagen zat ik op mijn kamer, onder een deken mezelf constant af te leiden en extreem moe te zijn, met de onzekerheid dat het op elk moment nog erger kon worden en ik naar het ziekenhuis zou moeten. Het heeft me wel weer even laten beseffen hoe intens je van het leven moet genieten. Ik geniet tegenwoordig dan ook intens van wat ik wel gewoon kan en van het feit dat ik redelijk normaal leef (ondanks chronische pijnklachten en regelmatig kortademigheid), want ik heb gelukkig geen rolstoel nodig gehad of ben ernstig gehandicapt. Oh ja, en haal je fucking prikje, of riskeer een lage rol op de dobbelsteen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan