Coronavirus

De twijfelaars kunnen het beste even tongen met een coronapatient. Even uitzieken en je kunt overal in.

In navolging van de post van Der Jaufe kun je best aannemen dat je als gevaccineerde behoorlijk veilig bent. En je waarschijnlijk een groter gevaar voor de niet gevaccineerde bent dan andersom. Maar dat is dan hun pech. Alleen te hopen dat de zorg niet overbelast raakt door te weinig gevaccineerde mensen.
Nou, dat durf ik op basis van deze tabel niet te stellen, ontloopt elkaar weinig. Tel daarbij op dat de groep gevaccineerd groter is dan de groep niet gevaccineerd dan houdt deze stelling nog minder stand.
 
Ga jij maar lekker naast iemand zitten met corona maar wel gevaccineerd. Alleen iedereen testen heeft nut want dit slaat nergens op en lijkt op een cadeautje voor gevaccineerden en niet meer dan dat.

Ik test netjes als ik weet dat ik ergens heen ga. Verder helemaal met je eens, testen, testen en vaccineren.
 
Snap je punt enerzijds wel, echter in andere landen gaat dit ook vrij soepel, is het niet ideaal, zeker. Kost het uren werk, zeker niet.
Als je van ze verlangt dat ze een courgette 35 cm rectaal bij zichzelf inbrengen op het podium, doen ze het ook, zo wanhopig is deze sector.
 
Het enige waar ik het niet mee eens ben is dat de horeca en cultuursector dit zelf op mogen lossen

Ik heb in abu dhabi meegemaakt, waar je moet laten zien dat je app groen is, en of er staat toch wel security of iedereen wacht netjes bij de deur op de ober. Ik zie echt het probleem niet. Daarnaast gewoon gigantische boete geven als iemand het niet laat zien, het liefst 1000 euro waarvan 500 naar het restaurant of kroeg gaat waar hij het niet wil laten zien.
 
De overheid heeft er ook voor gezorgd dat juist deze sectoren heel veel verliezen hebben geleden. Zet maar lekker een mannetje / vrouwtje bij de deur en laat horeca en cultuur zich richten op horeca en cultuur ipv op handhaving.
Er zijn genoeg restaurants waar gemiddeld een man of tien per avond komt. Moet daar dan een controleur komen, indirect ook betaald door de muzikant, die daar van 6 uur ‘s avonds tot 1 uur ‘s nachts moet „controleren“? Lijkt me het verbranden van geld. En daarnaast, als de Horeca al moeite heeft met het vinden van personeel, wie gaat even die minimaal 80.000 mensen vinden voor al die zaken?
 
Als je van ze verlangt dat ze een courgette 35 cm rectaal bij zichzelf inbrengen op het podium, doen ze het ook, zo wanhopig is deze sector.
Een courgette van 35 cm is inderdaad overgeschoten en daardoor minder smaakvol. Maar nog altijd smaakvoller dan wat jij voorstelt.
 
Het is gewoon nooit goed...

Als ze de boel dicht hadden gehouden was de wereld te klein geweest.
Nu gaat zo langzamerhand alles weer open, met bepaalde eisen mbt de volksgezondheid. Iets waar je aan mee kunt doen als je jezelf en anderen zo goed mogelijk beschermt. Wil je dat niet, dan is dat je eigen keuze en zijn de daaruit voortvloeiende gevolgen niet de schuld van de overheid of de samenleving, maar van jezelf. Een vaccin is gratis en zorgt ervoor dat er steeds meer vrijheden komen.

Nee, ze gaan zitten zeiken als een stel kleine kinderen, waardoor ze de situatie eigenhandig blijven lengen....
Dikke vinger voor die gasten. :fy: Mijn begrip en empathie is tot onder nul gedaald.:bye:
Ik vind serieus dat antivaxxers, zodra ze een beroep op een ziekenhuis of ic moeten doen thuis moeten uitzieken. Er moet gewoon ergens een grens worden getrokken.

En bij de opmerking `ja, maar mijn man redt het anders niet` dat er dan gewoon wordt gezegd
`dat is dan het gevolg van zijn keuze mevrouw`.
 
Ik vind serieus dat antivaxxers, zodra ze een beroep op een ziekenhuis of ic moeten doen thuis moeten uitzieken. Er moet gewoon ergens een grens worden getrokken.

En bij de opmerking `ja, maar mijn man redt het anders niet` dat er dan gewoon wordt gezegd
`dat is dan het gevolg van zijn keuze mevrouw`.
Dan ook geen zorg naar iemand die onder invloed zichzelf tegen een boom parkeert? De sporter die zonder warmingup een blessure oploopt? De dronken festivalgast die zijn been breekt omdat ie niet ziet dat er een greppel is?
Vooralsnog is er voldoende zorgcapaciteit voor handen, ik duim dat dit zo blijft, want de zaken die jij voorstelt zijn verre van wenselijk.
 
Dan ook geen zorg naar iemand die onder invloed zichzelf tegen een boom parkeert? De sporter die zonder warmingup een blessure oploopt? De dronken festivalgast die zijn been breekt omdat ie niet ziet dat er een greppel is?
Vooralsnog is er voldoende zorgcapaciteit voor handen, ik duim dat dit zo blijft, want de zaken die jij voorstelt zijn verre van wenselijk.
als er straks 300 ongevaccineerden voor langere tijd onnodig bedden bezet houden valt dat meer uit te leggen...
 
als er straks 300 ongevaccineerden voor langere tijd onnodig bedden bezet houden valt dat meer uit te leggen...
Hebben ze dat bed nodig, ja, dus het is niet onnodig. Was het te voorkomen, ja, zoals zoveel wat in het ziekenhuis beland.
 
Hebben ze dat bed nodig, ja, dus het is niet onnodig. Was het te voorkomen, ja, zoals zoveel wat in het ziekenhuis beland.
Dus daarom, bewust kiezen om de bedden bezet te houden (en de boel dus bewust op te houden) mag gevolgen hebben..
 
Dus daarom, bewust kiezen om de bedden bezet te houden (en de boel dus bewust op te houden) mag gevolgen hebben..
Net zoals de andere voorbeelden die ik in de eerdere post noemde. Heel veel zorg is te voorkomen, waarom hier anders in handelen (zeker op het moment dat de capaciteit voor handen is!)
 
Net zoals de andere voorbeelden die ik in de eerdere post noemde. Heel veel zorg is te voorkomen, waarom hier anders in handelen (zeker op het moment dat de capaciteit voor handen is!)
Die andere voorbeelden zorgen niet voor een langdurige ic bezetting met die aantallen.
 
Te makkelijk, aangezien jij ze volledig wil weren terwijl op dit moment we slechts kunnen gissen naar de aantallen die komen.
Dat is dus een gok. Maar zodra het aantal weer structureel stijgt vraag ik me af of dit nog wel houdbaar is. Ik verwacht vanuit de maatschappij dan ook onvrede over ongevaccineerden. De roep tot zoiets wat ik hier zeg zou mij niet verbazen. En het zou niet eens onterecht zijn. Men heeft alle kansen gehad die prik te halen. Men weet wat de gevolgen zijn als je dat niet doet en wat de berekening is mbt besmettingen en opnames. Op een gegeven moment is het wel klaar wat mij betreft..
 
Ik vind serieus dat antivaxxers, zodra ze een beroep op een ziekenhuis of ic moeten doen thuis moeten uitzieken. Er moet gewoon ergens een grens worden getrokken.

En bij de opmerking `ja, maar mijn man redt het anders niet` dat er dan gewoon wordt gezegd
`dat is dan het gevolg van zijn keuze mevrouw`.
Snap dat je zo zou kunnen denken over wappies, maar niet iedereen die het vaccin niet heeft genomen is een wappie. Een oud studiegenoot van me wou 2 jaar geleden na China reizen voor studie en nam een reis vaccin dat verplicht is voor China, daarop kreeg hij een allergische reactie waardoor hij met de trauma helikopter opgehaald moest worden. Hij heeft besloten dit vaccin ook niet te nemen door z’n eerdere ervaring met vaccins, niet omdat die zegt dat Corona niet bestaat of omdat die een wappie is puur door z’n eigen slechte eerdere ervaring met een totaal ander vaccin. Moet hij dan ook maar thuis uitzieken als hij eigenlijk naar het ziekenhuis zou moeten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan