Ritsu Doan (A)

Doan is is geen Dirk Kuyt. ;)
Dirk Kuyt bestaat niet meer. Die is van de aardbodem verdwenen. :cautious: :sneaky:
Het lijkt wel of hij in een getuigenbeschermingsprogramma zit na zijn uit de hand gelopen metamorfose. :clown: De dorpspastoor of zagende dominee kon zeker niet meer in die gedaante. :ROFL: :lmao:
 
Waarom blijft PSV vasthouden aan een bedrag van minimaal 7 miljoen euro voor Doan? Als PSV tussen de 5-6 kan krijgen voor Doan dan is dat toch prima ? Hij wordt toch bankzitter en ontvangt salaris van PSV. Liever van de loonlijst afhalen en met die 5-6 miljoen euro een goede aankoop doen. En hetzelfde geldt ook voor Thomas, Mauro en Guti zodra daar belangstelling voor is uit het buitenland.
 
Waarom blijft PSV vasthouden aan een bedrag van minimaal 7 miljoen euro voor Doan? Als PSV tussen de 5-6 kan krijgen voor Doan dan is dat toch prima ? Hij wordt toch bankzitter en ontvangt salaris van PSV. Liever van de loonlijst afhalen en met die 5-6 miljoen euro een goede aankoop doen. En hetzelfde geldt ook voor Thomas, Mauro en Guti zodra daar belangstelling voor is uit het buitenland.
Omdat dat de marktwaarde is volgens Transfermarkt.
Poot stijf houden. Het is nog geen 1 september.
 
Je weet in ieder geval dat clubs als Mainz en Hannover een bedrag van 7 miljoen niet gaan betalen, dat zijn namelijk record bedragen voor dit soort clubs. Frankfurt zou het wel kunnen doen, maar ik denk dat we kunnen verwachten dat hij gewoon blijft. Met eventueel het risico dat hij straks minder speelt en zakt in waarde, of het wordt een grote verrassing waardoor we hem straks met winst kunnen verkopen.
 
Je weet in ieder geval dat clubs als Mainz en Hannover een bedrag van 7 miljoen niet gaan betalen, dat zijn namelijk record bedragen voor dit soort clubs. Frankfurt zou het wel kunnen doen, maar ik denk dat we kunnen verwachten dat hij gewoon blijft. Met eventueel het risico dat hij straks minder speelt en zakt in waarde, of het wordt een grote verrassing waardoor we hem straks met winst kunnen verkopen.
Is ook prima als hij gewoon blijft. We hebben gezien dat Mauro Gotze niet kan vervangen, Doan zou dat denk ik beter doen. We hebben hem dus gewoon nodig, dus alleen verkopen bij een uitstekend bod, of wanneer we een kwaliteitsvervanger voor Mo (stand-in voor Mario) binnen hebben.
 
Doan zou mijn vervanging zijn op de flanken denk ik, meer vertrouwen in dan Bruma. Is ook m.i. gewoon een speler die een goede werk-ethos combineerd met een goed overzicht. Ik zou hem zeker gewoon een kans geven in deze selectie, volgens mij kan hij prima een makkelijk combinerende speler worden die ook zelf ruimtes en een individuele actie kan maken. Zeker nu we geen Dumfries op de rechterflank hebben kan Doan echt wel van waarde zijn voor dit team, bijvoorbeeld als Madueke rust krijgt.
 
Ik vind Doan ook veel meer een rechtsbuiten dan een 10. Bij Japan en Bielefeld speelde hij ook op rechts, en daar heeft hij ook het beste gespeeld bij Groningen. Aan de zijkant heb je net meer ruimte en tijd om de goeie keuze te maken, en daarom denk ik ook dat hij tekort komt voor de centrale rol.
 
Ik vind Doan ook veel meer een rechtsbuiten dan een 10. Bij Japan en Bielefeld speelde hij ook op rechts, en daar heeft hij ook het beste gespeeld bij Groningen. Aan de zijkant heb je net meer ruimte en tijd om de goeie keuze te maken, en daarom denk ik ook dat hij tekort komt voor de centrale rol.
Snel keuzes maken en directe combinaties zit voor mijn gevoel wel goed (al is het een tijd geleden dat we hem in actie hebben gezien, al zag ik wat flarden van de olympics van m). Denk dat voor mij het probleem met Doan centraal is dat je toch wat vaker fysiek moet dueleren, bijv ballen controlleren en afschermen, af juist een duel aangaan met een block, of je lichaam gebruiken een boomlange CV te voorkomen een ruimte dicht te lopen waar Madueke of Gakpo in wil duiken. Hij is snel, wendbaar, goede balcontrolle. Maar in een 1 op 1 zie ik hem te makkelijk een bal verspelen (maar een keer een kans geven als Götze gewisseld word lijkt me prima als we voorstaan, wellicht zit ik er naast).
 
Snel keuzes maken en directe combinaties zit voor mijn gevoel wel goed (al is het een tijd geleden dat we hem in actie hebben gezien, al zag ik wat flarden van de olympics van m). Denk dat voor mij het probleem met Doan centraal is dat je toch wat vaker fysiek moet dueleren, bijv ballen controlleren en afschermen, af juist een duel aangaan met een block, of je lichaam gebruiken een boomlange CV te voorkomen een ruimte dicht te lopen waar Madueke of Gakpo in wil duiken. Hij is snel, wendbaar, goede balcontrolle. Maar in een 1 op 1 zie ik hem te makkelijk een bal verspelen (maar een keer een kans geven als Götze gewisseld word lijkt me prima als we voorstaan, wellicht zit ik er naast).
Hij maakt wel snel keuzes, maar vaak de verkeerde. Te vaak balverlies doordat hij een moeilijk balletje geeft, of de bal verkeerd geeft. Dat is jammer, want qua techniek, werklust en snelheid zit het echt wel goed. Ik denk dat hij aan de zijkant dus iets meer tijd kan nemen om de pass goed te geven, of iets beter te kijken waar de bal heen moet.
 


Ontloopt elkaar niet veel. Aangezien Doan goed in de Duitse markt zit, we nog aardig wat miljoenen voor hem kunnen krijgen en hij zeer waarschijnlijk een fors hogere salaris opstrijkt dan Mauro zou ik hem lekker laten gaan. Het liefst mag Mauro van mij ook vertrekken, maar die krijgen we ben ik bang niet verkocht en die heeft nog een langdurig contract bij PSV. Misschien kunnen we Mauro wel verhuren aan Bielefeld. Verwacht eerlijk gezegd dat hij het niet veel minder zal doen dan Doan en dat kan PSV nog een aardig centje opleveren.
 
Kun je nagaan hoe overprijsd hij was bij Groningen dat Duitse clubs 6,5 miljoen te hoog vinden nadat ie zich in de Bundesliga in de kijker speelt terwijl wij hem hebben opgehaald bij Groningen voor 10 miljoen: https://www.ed.nl/dossier-psv/doan-...-gutierrez-lijkt-bij-psv-te-blijven~abf4ab64/
Destijds gaf Transfermarkt hem een waarde van 10 miljoen. En nu staat hij daar ook nog steeds voor 7 miljoen. Het is echt geen Luckassen.
En dat er clubs zijn die hem willen, maar niet kunnen betalen hoeft nog niet te betekenen dat hij overprijsd is.
 
Destijds gaf Transfermarkt hem een waarde van 10 miljoen. En nu staat hij daar ook nog steeds voor 7 miljoen. Het is echt geen Luckassen.
En dat er clubs zijn die hem willen, maar niet kunnen betalen hoeft nog niet te betekenen dat hij overprijsd is.
Misschien wil Nice hem hebben. Die hebben zonder blikken of blozen ook 6 miljoen betaald voor de gevallen koning Pablo.
 
Hebben ze toch een half seizoen plezier van 😬
Je zegt het als grap maar ik denk dat dit tegelijk een serieus ding is vwb de ontwikkeling van Pablo: hij begint meestal goed en veelbelovend maar 4 maanden later herken je hem niet meer kwa spel. Dan zakt zijn niveau in een keer. Daarom is hij ook nooit een topper geworden. Hij kan nooit een seizoen lang goede cijfers op de mat leggen. Begint met een 8 en zakt steeds verder weg naar een 5 of zelfs 4.
 
Terug
Bovenaan Onderaan