Ritsu Doan (A)

7.5. Milj. Al is dat nog steeds teveel geweest.
Destijds gaf Transfermarkt hem een waarde van 10 miljoen. En nu staat hij daar ook nog steeds voor 7 miljoen. Het is echt geen Luckassen.
En dat er clubs zijn die hem willen, maar niet kunnen betalen hoeft nog niet te betekenen dat hij overprijsd is.

Naast 7,5 miljoen afkoopsom, ook 2,5 miljoen aan bonussen: https://www.soccernews.nl/news/6120...ransferbedrag-dat-psv-betaalt-voor-ritsu-doan

Al eerder gezegd. Werd verhuurt vanwege OS. Nu moet hij rust nemen. In de winter kijkt men verder. 6-7 mln is een fooi voor deze speler.

Deelname aan OS, toegang tot de Japanse markt en een redelijke seizoen zouden zo'n transfersom wel rechtvaardigen ja. Maar toen PSV hem overnam van Grunn was hij zwaar overprijsd. Zelfs Veerman heeft bij Heerenveen meer laten en AZ wil niet eens verder gaan dan 4,5 miljoen.
 
Goed om te zien dat hij kan voetballen ;) Fijn dat je in een wedstrijd waarin het kan super Mario kunt vervangen voor Doan.
Doan kan ook RB spelen, het geeft gewoon meer opties ook mbt het sparen van spelers.
 
Ik vraag me af of jullie hetzelfde zagen als ik tijdens de wedstrijd tegen AZ, maar Doan lijkt een stuk gegroeid? Het kan zijn dat die veel meer afgetraind is dan voor hij verhuurd werd, en zijn verhoudingen daarom anders zijn, maar het viel me in ieder geval wel op!
 
Ik vraag me af of jullie hetzelfde zagen als ik tijdens de wedstrijd tegen AZ, maar Doan lijkt een stuk gegroeid? Het kan zijn dat die veel meer afgetraind is dan voor hij verhuurd werd, en zijn verhoudingen daarom anders zijn, maar het viel me in ieder geval wel op!

Bundesliga is een echte werk competitie, waar men veel traint op uithoudingsvermogen en werklust. Een jaar daar meetrainen en veel spelen zal hem geen windeieren hebben gelegd. Ik heb er vertrouwen in dat Doan dit seizoen een goede rotatie optie zal zijn. Blij dat ie gebleven is. Zeker met het vertrek van Ihattaren was het een slecht idee geweest om hem te laten gaan.
 
Bundesliga is een echte werk competitie, waar men veel traint op uithoudingsvermogen en werklust. Een jaar daar meetrainen en veel spelen zal hem geen windeieren hebben gelegd. Ik heb er vertrouwen in dat Doan dit seizoen een goede rotatie optie zal zijn. Blij dat ie gebleven is. Zeker met het vertrek van Ihattaren was het een slecht idee geweest om hem te laten gaan.
Absoluut, ik ben hartstikke blij met Doan bij de selectie, prima back-up voor Götze en was zijn eerste seizoen bij PSV al wel gecharmeerd van hem, ondanks dat het niet super ging.
 
Absoluut, ik ben hartstikke blij met Doan bij de selectie, prima back-up voor Götze en was zijn eerste seizoen bij PSV al wel gecharmeerd van hem, ondanks dat het niet super ging.

Heel PSV ging niet super dat seizoen (understatement). Ik begin steeds meer in te zien dat we spelers die er nog zijn niet allemaal even hard daarop moeten beoordelen. Doan was toen betrekkelijk jong, nieuw bij de club na toch een behoorlijke stap omhoog (direct van een Groningen naar het eerste van een Eredivisie topclub zie je niet vaak meer) en moest er direct staan in een chaotisch seizoen. Hij heeft bij Bielefeld weer laten zien echt wel een prima speler te zijn.
 
Bundesliga is een echte werk competitie, waar men veel traint op uithoudingsvermogen en werklust. Een jaar daar meetrainen en veel spelen zal hem geen windeieren hebben gelegd. Ik heb er vertrouwen in dat Doan dit seizoen een goede rotatie optie zal zijn. Blij dat ie gebleven is. Zeker met het vertrek van Ihattaren was het een slecht idee geweest om hem te laten gaan.
Dat zie je wel weer aan Malen, die volgens de trainer niet fit genoeg is om 90 minuten te spelen. En aan onze duitse trainer, die veel nadruk legt op fitheid, wat ons een extra wapen geeft in de eredivisie.
 
Tegelijk ben ik enorm onder de indruk hoe Götze ook zijn minuten maakt Die komt tov het vorig seizoen echt een stuk sterk (fitheid) over. Best indrukwekkend.
Volgens mij was hij vorig seizoen al de speler die de meeste meters maakte. Maar misschien is hij nu nog fitter. Knap is het zeker
 
Terug
Bovenaan Onderaan