Selectie PSV: Algemeen

Het laatste wat je moet doen, is die 50 brainport miljoenen in het salarishuis stoppen. Verder ben ik het met je eens dat er best ruimte is, mits er mensen weggaan. Bruma, Luckassen en Guti bovenal, maar misschien ook Viergever, Sadilek of Thomas. En Denzel drukt ook nog op het salarishuis. Ik kan het goed begrijpen als we pas meer breedte aankopen doen, als er meer mensen vertrokken zijn.
Een vertrek van Ihattaren kun je gewoon één op één vervangen. Je hoeft niet eerst te wachten totdat je af bent van alle overbodige breedtespelers. Dat doe je alleen als het water je tot aan de lippen staat zoals Feyenoord en zelfs zij zoeken dan nog naar mogelijkheden. PSV is financieel kerngezond en dat is te danken aan de sportieve prestaties icm het kapitaal dat de spelersselectie vertegenwoordigt. Laten we dat vooral niet vergeten.
 
Een vertrek van Ihattaren kun je gewoon één op één vervangen. Je hoeft niet eerst te wachten totdat je af bent van alle overbodige breedtespelers. Dat doe je alleen als het water je tot aan de lippen staat zoals Feyenoord en zelfs zij zoeken dan nog naar mogelijkheden. PSV is financieel kerngezond en dat is te danken aan de sportieve prestaties icm het kapitaal dat de spelersselectie vertegenwoordigt. Laten we dat vooral niet vergeten.
Dat is zo, maar we hebben toch ook al van tevoren spelers gekocht? Ik meen te herinneren dat JdJ zei dat we spelers als Ramalho en Drommel alvast konden halen, zonder eerst te verkopen. Het feit dat we met 5 versterkingen de vroegste voorronde ingingen, zegt wel wat denk ik. (Ok 4 versterkingen, Van Ginkel was niet echt nieuw).
En misschien hebben we al wat spelers 'klaar staan', dat weten we nu niet.
 
Nouja, beetje oneerlijk om te zeggen dat het bij Mo vanzelf wel goed komt en bij Vertessen niet. Eens dat de techniek beter is van Mo. Maar Vertessen is juist weer beter in de dieptes opzoeken en kan zo weer scoren.

Het druistig heeft denk ik met de leeftijd te maken en kan er prima vanaf gaan. Vertessen heeft in de jeugd vlgms vaak zak gescoord en zijn techniek is ook zeker niet verkeerd.

Dacht dat Berisha ook als Schaduwspits kon spelen? Eventueel de flanken misschien ook maar daarvoor ken ik hem niet. Ik zie liever een spits komen die ook op de flanken of als 10 kan spelen.

Romero is te onbetrouwbaar vanwege blessures en Fofana is nog de vraag of hij dit seizoen de stap al kan maken. Daar kan een beetje concurrentie geen kwaad.
Heeft niet met eerlijkheid te maken, maar puur gewoon kijkend naar de specifieke kwaliteiten per speler. Feit is gewoon dat Vertessen een heel andere speler is als Mo. Mo is een betere vervanger voor Götze qua type speler dan Vertessen. Als Mo er niet is dan moet ik er niet aan denken om Vertessen op '10 te zetten. Daarom zou het mooi zijn als daar nog een aanwinst voor kan komen.

Je wil nog niet gokken op Fofana, maar vertrouwt al wel op Vertessen. Ik vind Vertessen niet verder in zijn ontwikkeling dan Fofana, maar hij heeft toevallig wel de kansen gekregen. Ik zou het prima vinden als we ons ook kunnen versterken met Berisha, maar de noodzaak acht ik hoger voor een '10 en een buitenspeler.
 
Dat is zo, maar we hebben toch ook al van tevoren spelers gekocht? Ik meen te herinneren dat JdJ zei dat we spelers als Ramalho en Drommel alvast konden halen, zonder eerst te verkopen. Het feit dat we met 5 versterkingen de vroegste voorronde ingingen, zegt wel wat denk ik. (Ok 4 versterkingen, Van Ginkel was niet echt nieuw).
En misschien hebben we al wat spelers 'klaar staan', dat weten we nu niet.
Klopt, alleen je moet wat mij betreft per positie kijken wat de selectie nodig heeft. De versterkingen die je noemt zijn voor andere linies gehaald. PSV was gisteren in elke linie sterk, maar de reden dat het zo swingde was toch wel echt de voorhoede. En dat wil je niet te kwetsbaar maken door een te groot kwaliteitsverschil met de bank.
 
Klopt, alleen je moet wat mij betreft per positie kijken wat de selectie nodig heeft. De versterkingen die je noemt zijn voor andere linies gehaald. PSV was gisteren in elke linie sterk, maar de reden dat het zo swingde was toch wel echt de voorhoede. En dat wil je niet te kwetsbaar maken door een te groot kwaliteitsverschil met de bank.
Helemaal eens. Een vervanger voor Mo moet er komen, en ook een rechtsbuiten. Doan kan hopelijk 1 van die 2 plekken invullen.

Liep er niet nog een goeie rechtsbuiten bij Feyenoord? Waar is die heen? :maniac:

Over Feyenoord gesproken, was Alireza niet een prima rechtsbuiten voor de bank geweest? Heeft minder dan 2 miljoen gekost, meende ik.
 
Helemaal eens. Een vervanger voor Mo moet er komen, en ook een rechtsbuiten. Doan kan hopelijk 1 van die 2 plekken invullen.

Liep er niet nog een goeie rechtsbuiten bij Feyenoord? Waar is die heen? :maniac:

Over Feyenoord gesproken, was Alireza niet een prima rechtsbuiten voor de bank geweest? Heeft minder dan 2 miljoen gekost, meende ik.
Jawel, alleen hij vertrekt juist uit de PL en levert salaris in voor perspectief op speeltijd. Dat is er bij ons natuurlijk minder. Anders inderdaad een goede optie geweest. Had je IPF blij mee kunnen maken
 
Heeft niet met eerlijkheid te maken, maar puur gewoon kijkend naar de specifieke kwaliteiten per speler. Feit is gewoon dat Vertessen een heel andere speler is als Mo. Mo is een betere vervanger voor Götze qua type speler dan Vertessen. Als Mo er niet is dan moet ik er niet aan denken om Vertessen op '10 te zetten. Daarom zou het mooi zijn als daar nog een aanwinst voor kan komen.
Ja klopt Vertessen is meer voor de flanken en eventueel ipv Zahavi. Maar Gotze zie ik eerder door Van Ginkel/Doan vervangen worden. Eventuele aanwinst zou mooi zijn, indien die ook op andere posities uit de voeten kan.
Je wil nog niet gokken op Fofana, maar vertrouwt al wel op Vertessen.
Vertessen heeft al meerdere goede wedstrijden gespeeld op eredivisie niveau en heeft Europees, vond ik, ook geen slechte indruk gemaakt tot nu toe. Had tegen de Denen een assist op zijn naam moeten zetten. Dus Vertessen is momenteel al wel verder dan Fofana. Wil niet zeggen dat Fofana volgend seizoen geen sleutel rol kan spelen.
Ik vind Vertessen niet verder in zijn ontwikkeling dan Fofana, maar hij heeft toevallig wel de kansen gekregen.
Toevallig vind ik het niet. Vertessen geeft iedere wedstrijd 110%, verzet veel werk, zet druk en zorgt voor dreiging. Ook een paar keer belangrijk geweest. Rendement mag omhoog maar dat is vaak bij jeugdspelers in hun eerste echte seizoen.

Vertessen scoorde volgensmij in de jeugd en jong psv ook erg gemakkelijk. Dus ik zou niet weten waarom Fofona verder of even ver is als Vertessen.

Nogmaals wil niet zeggen dat Fofana geen rol kan spelen. Maar Vertessen vind ik een volwaardig lid. En beter dan bijv. Mauro.
 
Duidelijk dat er nu in de selectie geen vervanger van Götze aanwezig is. Die moet er wel komen.

De eerder genoemde matige spelers, stuk of 6, moeten gewoon verkocht worden.

Aan de slag, John. ;)
 
Duidelijk dat er nu in de selectie geen vervanger van Götze aanwezig is. Die moet er wel komen.

De eerder genoemde matige spelers, stuk of 6, moeten gewoon verkocht worden.

Aan de slag, John. ;)
Ik heb deze week nog vakantie.
 
Ja klopt Vertessen is meer voor de flanken en eventueel ipv Zahavi. Maar Gotze zie ik eerder door Van Ginkel/Doan vervangen worden. Eventuele aanwinst zou mooi zijn, indien die ook op andere posities uit de voeten kan.

Vertessen heeft al meerdere goede wedstrijden gespeeld op eredivisie niveau en heeft Europees, vond ik, ook geen slechte indruk gemaakt tot nu toe. Had tegen de Denen een assist op zijn naam moeten zetten. Dus Vertessen is momenteel al wel verder dan Fofana. Wil niet zeggen dat Fofana volgend seizoen geen sleutel rol kan spelen.

Toevallig vind ik het niet. Vertessen geeft iedere wedstrijd 110%, verzet veel werk, zet druk en zorgt voor dreiging. Ook een paar keer belangrijk geweest. Rendement mag omhoog maar dat is vaak bij jeugdspelers in hun eerste echte seizoen.

Vertessen scoorde volgensmij in de jeugd en jong psv ook erg gemakkelijk. Dus ik zou niet weten waarom Fofona verder of even ver is als Vertessen.

Nogmaals wil niet zeggen dat Fofana geen rol kan spelen. Maar Vertessen vind ik een volwaardig lid. En beter dan bijv. Mauro.
Ik zie ook wel wat in Vertessen; dat afronden gaat wel komen als hij wat doelpuntjes gemaakt heeft. Ik zie als aanvaller iig meer potentie voor ons dan Ihattaren. Ziet er leuk uit maar het brengt niks.

Doan vind ik ook een prima geschikte backup. Maar dan hebben we slechts 2 posities dubbel bezet voorin. Fofana, Bruma en Maxi reken ik (nog) niet mee. Ik hoop dat we een keer een transfer gaan zien die uit onze scoutingskomer komt. Tot nu toe lijken die totaal overbodig
 
Even ter onderbouwing van noodzaak goede bank even wat stats opgezocht van sleutelspelers:
- Malen, 2 blessures: 8 en 1 maanden afwezig (seizoen 19/20)
- Gakpo, 2 blessures: 2 mnd, 10 dgn (20/21)
- Madueke, 2 blessures: 1 mnd en 4 dgn (20/21)
- Götze, kies hier liever voor een illustratie:

Screenshot_20210804-222146_Samsung Internet.jpg
Conclusie: als er niks bij gehaald wordt gaan we nog regelmatig genieten van Mauro, Doan en Bruma...

En dan heb ik nog schorsingen buiten beschouwing gelaten al zal dat meer van toepassing zijn bij verdedigers en middemvelders
 
Laatst bewerkt:
Even ter onderbouwing van noodzaak goede bank even wat stats opgezocht van sleutelspelers:
- Malen, 2 blessures: 8 en 1 maanden afwezig (seizoen 19/20)
- Gakpo, 2 blessures: 2 mnd, 10 dgn (20/21)
- Madueke, 2 blessures: 1 mnd en 4 dgn (20/21)
- Götze, kies hier liever voor een illustratie:

Bekijk bijlage 3646
Conclusie: als er niks bij gehaald wordt gaan we nog regelmatig genieten van Mauro, Doan en Bruma...
Die illustratie is vrij raar. Aangezien er maar 4 blessures vallen in vorig seizoen. Götze was er vorig seizoen 72 dagen uit.
Wat toevallig ook precies hetzelfde aantal dagen is als Gakpo in dat seizoen. Gotze speelde in dat seizoen 1.879 minuten voor PSV. Gakpo 2.145 minuten (waarvan een gedeelte in de kwalificatie rondes toen was Götze nog niet bij PSV).

De verdere geschiedenis van Götze is gedeeltelijk te verklaren door zijn stofwisselingsziekte. Dus een beetje raar om te doen dat hij altijd zwak/misselijk en geblesseerd is. Tuurlijk had hij meer kunnen spelen. Maar soms is er wat pech. Toen iedereen corona had toen werd er meer gevraagd van Götze dan de bedoeling kon zijn. Dat heeft een tol ge-eist. Gelukkig lijkt hij nu weer fit (3x volle 90 min).

Eens dat je een brede bank nodig hebt. Overgins vrees ik niet zo erg voor Bruma. Daarvoor hebben we nog Vertessen, eventueel Ledezma (als hij terugkeert) en tja alle 4 tegelijk geblesseerd zou gewoon veel pech zijn. Dat kan Ajax ook lastig opvangen. Maar PSV wil ook nog minimaal 1 aanvaller halen.
 
Hij was ook de spelers met de meeste meters binnen een wedstrijd op een gegeven moment. Ik denk dat hij nu ook fitter zal zijn dan begin vorig seizoen. En ik hoop dat hij op de nieuwe positie minder hoeft te lopen zodat het risico op een blessure ook kleiner is. En hopelijk heeft Mario ook twee vaccinaties gehad
 
Hij was ook de spelers met de meeste meters binnen een wedstrijd op een gegeven moment. Ik hoop dat hij op de nieuwe positie minder hoeft te lopen zodat het risico op een blessure ook kleiner is. En hopelijk heeft Mario ook twee vaccinaties gehad
Maakt qua testen niks uit.
 
Die illustratie is vrij raar. Aangezien er maar 4 blessures vallen in vorig seizoen. Götze was er vorig seizoen 72 dagen uit.
Wat toevallig ook precies hetzelfde aantal dagen is als Gakpo in dat seizoen. Gotze speelde in dat seizoen 1.879 minuten voor PSV. Gakpo 2.145 minuten (waarvan een gedeelte in de kwalificatie rondes toen was Götze nog niet bij PSV).

De verdere geschiedenis van Götze is gedeeltelijk te verklaren door zijn stofwisselingsziekte. Dus een beetje raar om te doen dat hij altijd zwak/misselijk en geblesseerd is. Tuurlijk had hij meer kunnen spelen. Maar soms is er wat pech. Toen iedereen corona had toen werd er meer gevraagd van Götze dan de bedoeling kon zijn. Dat heeft een tol ge-eist. Gelukkig lijkt hij nu weer fit (3x volle 90 min).

Eens dat je een brede bank nodig hebt. Overgins vrees ik niet zo erg voor Bruma. Daarvoor hebben we nog Vertessen, eventueel Ledezma (als hij terugkeert) en tja alle 4 tegelijk geblesseerd zou gewoon veel pech zijn. Dat kan Ajax ook lastig opvangen. Maar PSV wil ook nog minimaal 1 aanvaller halen.
Los van de reden vond ik het een indrukwekkende blessurelijst vergeleken met de andere voorhoedespelers die ik op zocht, vandaar het plaatje erbij. Gaat mij er niet om Gotze af te schilderen als blessuregevoelig. Anders had ik alleen zijn stats laten zien. Gakpo en Malen zijn er ook lang uit geweest. En alleen Vertessen absoluut niet voldoende.
 
Er moeten echt wel 3 spelers bij: Berisha, balveroverende middenvelder (vervanger Sangare) en een rechtsback of rechter centrale verdediger.

Inderdaad eerst nog wat spelers laten vertrekken. Maar we moeten onszelf niet gaan overschatten nu.
 
Precies dit is het dilemma. Aan de ene kant dien je als topclub voorbereid te zijn op situaties zoals blessures, schorsingen etc, aan de andere kant kan je het geld maar één keer goed uitgeven. Betekent eigenlijk dat je een jong talent moet kopen die zich moet gaan bewijzen. Bijvoorbeeld zo Vd Ven, maar of die het niveau heeft... verder zou ik er zo ook geen één weten.
Haps als concurrent voor Max is ook nog wel een optie, maar ik denk dat een Obispo, Boscagli of Viergever dat ook in kan vullen.

Voorin lijkt me ook nog wel een speler nodig. Vertessen en Fofana als back up is gewoon te weinig. Een jonge, talentvolle buitenspeler/spits erbij. In Nederland zie ik 'm alleen niet.
Oppegard is gewoon de vervanger van Max. Lijkt me een prima keuze. Daar hoef je geen LCV voor op te offeren,.
 
Terug
Bovenaan Onderaan