Selectie PSV: Algemeen

Mikasa

Internationale Legende
We spelen ook met twee spitsen: Zahavi als afmaker en poacher en Madueke als snelle, moderne aanvaller. Ik zie veel liever die Berisha. Luuk zou op de bank achter Zahavi komen en dat is zonde. Zahavi zet je ook niet ineens op de bank en samen zijn ze te veel van hetzelfde en mis je snelheid voorin. Wie weet over een jaar, mocht Zahavi vertrekken.
Inmiddels niet meer. 4-2-3-1

huez

Aanvoerder
Volgend jaar loopt het contract van Zahavi af, dus dan kunnen we mooi Luuk ophalen als vervanger. Nu is er gewoon geen plaats voor Luuk in het team.
Volgend jaar ook niet, veel te duur als stand in en voor de basis volgend jaar niet goed genoeg.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ik merk dat ik het een beetje jammer vind dat ons elftal zo een vreemdelingenlegioen aan het worden is. Thuis tegen Galatasaray 2 Nederlandse spelers in de basis, uit 3.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het beste PSV zien spelen en juich een aantal exoten alleen maar toe, maar ik merk gewoon dat ik het een beetje jammer vind dat we na het vertrek van Malen en Dumfries - en zelfs Rosario en Ihattaren - zo weinig PSV-ers in Oranje (kunnen) zien en als Nederlanders trots op kunnen zijn. In plaats daarvan kijken we nu naar Mwene en Zahavi. Niks ten nadele van die jongens, maar je zou bijna zeggen dat als je dit niveau uit het buitenland haalt, dat het wel heel erg slecht gesteld is met het niveau in de Eredivisie.

Maar goed, daar ligt gelijk het hele probleem. Laten we heel eerlijk zijn: Nederlandse voetballers in de Eredivisie (dus haalbaar) hebben simpelweg het niveau niet. Dus blijven we kijken naar opvulling als Mwene en Zahavi omdat we van bagger als Veerman en Stengs ook niet beter gaan worden.

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Ik merk dat ik het een beetje jammer vind dat ons elftal zo een vreemdelingenlegioen aan het worden is. Thuis tegen Galatasaray 2 Nederlandse spelers in de basis, uit 3.

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het beste PSV zien spelen en juich een aantal exoten alleen maar toe, maar ik merk gewoon dat ik het een beetje jammer vind dat we na het vertrek van Malen en Dumfries - en zelfs Rosario en Ihattaren - zo weinig PSV-ers in Oranje (kunnen) zien en als Nederlanders trots op kunnen zijn. In plaats daarvan kijken we nu naar Mwene en Zahavi. Niks ten nadele van die jongens, maar je zou bijna zeggen dat als je dit niveau uit het buitenland haalt, dat het wel heel erg slecht gesteld is met het niveau in de Eredivisie.

Maar goed, daar ligt gelijk het hele probleem. Laten we heel eerlijk zijn: Nederlandse voetballers in de Eredivisie (dus haalbaar) hebben simpelweg het niveau niet. Dus blijven we kijken naar opvulling als Mwene en Zahavi omdat we van bagger als Veerman en Stengs ook niet beter gaan worden.
Ajax heeft hetzelfde probleem. Ik vind het ook jammer maar zal altijd kiezen voor clubvoetbal. De max 3 buitenlandersregel was niet slecht maar in deze tijd niet meer haalbaar. Deze regel zorgde er wel voor dat we Romario en Ronaldo konden halen en zolang konden genieten van Ronald Koeman. In deze tijd was Romario meteen door een Chelsea gekocht als opvulling.
Drommel, Teze, Gakpo, Pröpper, van Ginkel kunnen best nog wel Oranje halen.

Kira

Aanvoerder

Begrijp me niet verkeerd, ik wil het beste PSV zien spelen en juich een aantal exoten alleen maar toe, maar ik merk gewoon dat ik het een beetje jammer vind dat we na het vertrek van Malen en Dumfries - en zelfs Rosario en Ihattaren - zo weinig PSV-ers in Oranje (kunnen) zien en als Nederlanders trots op kunnen zijn.
Ik vind het wel fijn. Scheelt een hoop frustratie wanneer er weer een Ajaxcied de voorkeur krijgt boven een PSV'er in de selectie :p
In plaats daarvan kijken we nu naar Mwene en Zahavi. Niks ten nadele van die jongens, maar je zou bijna zeggen dat als je dit niveau uit het buitenland haalt, dat het wel heel erg slecht gesteld is met het niveau in de Eredivisie.
Mwene denk ik eens. Hoewel ik hem nog over een langere periode moet zien.

Maar Zahavi vind ik echt wel een klasse beter dan de gemiddelde Eredivisie spits. Heeft Europees volgensmij al 8/9 (?) goals gemaakt in twee seizoen in Europese wedstrijden. Inclusief kwalificatie. Waarbij hij een belangrijke rol heeft gespeeld om PSV in ieder geval Europees groepsvoetbal te laten spelen (Rosenborg was hij belangrijk en ook tegen Galatasaray).

Vorig seizoen had hij , volgensmij, ook wat pech waardoor het tegenviel. Maar Zahavi heeft echt wel een hoger niveau dan de meeste spelers in de eredivisie.
Idd! En dan kijk ik liever naar een Zahavi en een Mwene dan een Veerman en Stengs.

Overgins nu ik dit schrijf besef ik met dat het ook niet helemaal klopt. Normaal gesproken spelen we met minimaal 3 NL-spelers. Gakpo, Drommel en van Ginkel. Waarvan eerste twee heel dicht tegen NL-elftal aanzitten en dit ook kunnen helpen. Daarnaast sluit ik niet uit dat als van Ginkel en Propper gaan renderen en hun oude niveaus halen dat ze opeens een rol kunnen spelen in het NL-elftal. Eigenlijk acht ik die kansen momenteel groter dan Rosario en Mo.

Verder zie ik Teze ook Mwene er wel uit spelen. Mocht dat niet lukken dan denk ik dat Teze sws wat te kort komt voor het NL-elftal.

Kruspe

Administrator
Administrator
Ajax heeft hetzelfde probleem. Ik vind het ook jammer maar zal altijd kiezen voor clubvoetbal. De max 3 buitenlandersregel was niet slecht maar in deze tijd niet meer haalbaar. Deze regel zorgde er wel voor dat we Romario en Ronaldo konden halen en zolang konden genieten van Ronald Koeman. In deze tijd was Romario meteen door een Chelsea gekocht als opvulling.
Drommel, Teze, Gakpo, Pröpper, van Ginkel kunnen best nog wel Oranje halen.
Ik zie eigenlijk alleen Gakpo echt als zekerheidje voor Oranje, en wellicht Teze. De rest zie ik het niet (meer) redden.

Overigens is het ook gewoon onmogelijk nu zoals jij zegt. Los van de regeltjes, het feit dat een potentieel talent als Geertruida nu 1.8 (!!!!) miljoen euro vraagt aan het zo goed als failliete Feyenoord zegt een hoop. Zo een jongen hoort nu gewoon de stap naar PSV te maken in plaats van Mwene.

Nep Scout

Routinier

Vooral eens met je laatste stukje. Maar ook zie ik liever maar één PSVer in het Nederlands elftal als dat betekent dat de rest van het elftal bestaat uit spelers die succesvol in het buitenland zijn. Als straks na Malen Dumfries ook vertrekt en ze beiden goed gaan presteren, dan heb je misschien een enkele PSVer in Oranje, maar wel tussen 'toppers' als Malen, Dumfries, Memphis, Wijnaldum, Frenkie, de Ligt. Een meerderheid aan speler bij PSV is doorgaans niet het beste voor Oranje.

V

Verwijderd account Ralf Edström

Guest
Ik zie eigenlijk alleen Gakpo echt als zekerheidje voor Oranje, en wellicht Teze. De rest zie ik het niet (meer) redden.

Overigens is het ook gewoon onmogelijk nu zoals jij zegt. Los van de regeltjes, het feit dat een potentieel talent als Geertruida nu 1.8 (!!!!) miljoen euro vraagt aan het zo goed als failliete Feyenoord zegt een hoop. Zo een jongen hoort nu gewoon de stap naar PSV te maken in plaats van Mwene.
Denk met een goed plan dat hij hier best voor 1 miljoen wilt spelen. Nog steeds teveel maar als hij zo goed is wat velen hier zeggen zal ik gewoon een lijntje uitgooien.

Kira

Aanvoerder

Drommel, met 24, acht ik ook nog wel grote kansen toe. Als hij het goed dit. Zeker gezien de concurrentie (Cilessen, Bijlow, Krul, Bizot zijn ook niet per se top-top).

Die andere twee liggen aan de coach. Maar goed. Ik zie eerder van GInkel/Propper minuten maken dan Rosario. Of Rosario moet opeens top spelen bij Nice.

Kruspe

Administrator
Administrator
Denk met een goed plan dat hij hier best voor 1 miljoen wilt spelen. Nog steeds teveel maar als hij zo goed is wat velen hier zeggen zal ik gewoon een lijntje uitgooien.
Precies, 1 miljoen voor een rechtsback die misschien wel of misschien niet goed genoeg is. Dan kunnen we lijntjes uitgooien wat we willen, maar als dit soort uitzonderingen niet haalbaar zijn, dan wordt het ook lastig om potentiële Oranje-kandidaten in huis te halen.
Drommel, met 24, acht ik ook nog wel grote kansen toe. Als hij het goed dit. Zeker gezien de concurrentie (Cilessen, Bijlow, Krul, Bizot zijn ook niet per se top-top).

Die andere twee liggen aan de coach. Maar goed. Ik zie eerder van GInkel/Propper minuten maken dan Rosario. Of Rosario moet opeens top spelen bij Nice.
Van Ginkel en Pröpper kunnen van grote waarde zijn voor PSV, maar zouden het Nederlands elftal niet meer horen te halen - althans, zeker niet in de basis.

Drommel vind ik tot nu toe echt bijzonder zwak ogen. Hopen dat hij kan groeien.

Kira

Aanvoerder
Precies, 1 miljoen voor een rechtsback die misschien wel of misschien niet goed genoeg is. Dan kunnen we lijntjes uitgooien wat we willen, maar als dit soort uitzonderingen niet haalbaar zijn, dan wordt het ook lastig om potentiële Oranje-kandidaten in huis te halen.

Van Ginkel en Pröpper kunnen van grote waarde zijn voor PSV, maar zouden het Nederlands elftal niet meer horen te halen - althans, zeker niet in de basis.

Drommel vind ik tot nu toe echt bijzonder zwak ogen. Hopen dat hij kan groeien.
Weet niet. Van Ginkel heeft vooral pech gehad met blessures. Vind hem niet onderdoen voor bijv een Klaassen.

Zolang een De Roon af en toe basis speelt zie ik ook best kansen voor een Van Ginkel/Propper :unsure: (moeten ze overgins wel een hoger niveau halen dan nu. Zeker niet vanzelfsperekend).

Relix

Slimste Forummer 2020
Ik draai het om, het is ook wel gaaf is het als je een eredivisieteam hebt waarbij vrijwel de gehele selectie actief in interland selecties zit/zat of kan halen:
Mvogo: 4 caps Zwitserland
Mwene, Boscagli, Teze : Jeugdinternationals
Max: 3 caps Duitsland
Dumfries: 23 caps Nederland
Sangaré: 8 caps Ivoorkust
Thomas: 18 caps Nieuwzeeland
Van Ginkel: 8 caps Nederland
Pröpper: 17 caps Nederland
Gotze: 63 caps Duitsland
Guiterez: 25 caps Mexico
Doan: 20 caps Japan
Sadilek: 2 Caps Tjechie
Zahavi: 64 cpas Israel

Noni: Jeugdinternational met veel potentie (England)
Ledezma 1cap met veel potentie (USA)
Gakpo: 1 cap met veel potentie (NL)
Drommel: Jeugdinternational (NL)
Maxi: jeuginternational (Arg)

En ja: Bruma, Rosario, Baumgartl en Luckassen waren ook (jeugd)internationals dus het zegt niet alles. Maar toch, we hebben ook wel tijden gekend waarbij het gros van de spelers tijdens interland-weken gewoon op de Herdgang verschenen.

Laatst bewerkt:

Penalty

Internationale Legende
Ik draai het om, het is ook wel gaaf is het als je een eredivisieteam hebt waarbij vrijwel de gehele selectie actief in interland selecties zit/zat of kan halen:
Mvogo: 4 caps Zwitserland
Mwene, Boscagli, Teze : Jeugdinternationals
Max: 3 caps Duitsland
Dumfries: 23 caps Nederland
Sangaré: 8 caps Ivoorkust
Thomas: 18 caps Nieuwzeeland
Van Ginkel: 8 caps Nederland
Pröpper: 17 caps Nederland
Gotze: 63 caps Duitsland
Guiterez: 25 caps Mexico
Doan: 20 caps Japan
Sadilek: 2 Caps Tjechie
Zahavi: 64 cpas Israel

Noni: Jeugdinternational met veel potentie (England)
Ledezma 1cap met veel potentie (USA)
Gakpo: 1 cap met veel potentie (NL)
Drommel: Jeugdinternational (NL)
Maxi: jeuginternational (Arg)

En ja: Bruma, Rosario, Baumgartl en Luckassen waren ook (jeugd)internationals dus het zegt niet alles. Maar toch, we hebben ook wel tijden gekend waarbij het gros van de spelers tijdens interland-weken gewoon op de Herdgang verschenen.
Tijdens interlandweken is alleen Ihattaren rondjes aan het rennen op de Herdgang.
Helemaal alleen. Kortjakje Remi.

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan