Films & TV

Dat is dan weer de beste film ooit.

Godfather toch? Nog nooit gezien. Kan natuurlijk nooit de beste film zijn, want dat moet sowieso een Tarantino film zijn. ;)
De beste dit, de beste dat. Ik kan weinig met dat soort lijstjes, hooguit een top 10 beste films zonder daarin dan een volgorde aan te brengen. 1 uitzondering, beste club in NL staat buiten kijf :PSV:

Maar goed, als weinig filmkijker zou ik in ieder geval dit in de top tien plaatsen

- once upon a time in the west
- The Stand
- Pi (nee, niet die tijger, maar die gast die aan t einde z'n wiskundeknobbel met een boor verwijderd)
- LotR (gewoon in 1x alle delen)
- Pulp Fiction
- Reservoir Dogs
- Django Unchained

En dan is er nog wat ruimte bijvoorbeeld voor the Godfather, welke ik nog nooit gezien heb.
 
Laatst bewerkt:
Dat is dan weer de beste film ooit.
En een van de weinige films met een sequel die beter is dan het eerste deel. Daar kan ik er maar een paar van noemen.

Nog een keer aandacht voor snowfall. Ik ben nu in het derde seizoen en ik vind het nog steeds een goede serie.
 
De beste dit, de beste dat. Ik kan weinig met dat soort lijstjes, hooguit een top 10 beste films zonder daarin dan een volgorde aan te brengen. 1 uitzondering, beste club in NL staat buiten kijf :PSV:

Maar goed, als weinig filmkijker zou ik in ieder geval dit in de top tien plaatsen

- once upon a time in the west
- pulp fiction
- Pi (nee, niet die tijger, maar die gast die aan t einde z'n wiskundeknobbel met een boor verwijderd)
- LotR (gewoon in 1x alle delen)
- Pulp Fiction
- Reservoir Dogs
- Django Unchained

En dan is er nog wat ruimte bijvoorbeeld voor the Godfather, welke ik nog nooit gezien heb.
Pulp fiction 2x zelfs, dan moet die wel erg goed zijn 😉.

De beste films die ik heb gezien zijn als volgt (geen volgorde)
- Lock, stock and 2 smoking barrels
- Goodfellas
- Shawshank Redemption
- Inglourious basterds
- Cidade de Deus
- 12 angry men
- LotR
- Godfather
- Resevoir dogs

maar de 3 beste blijven The dark knight, Wolf of Wall Street & Fight Club
 
Pulp fiction 2x zelfs, dan moet die wel erg goed zijn 😉.

De beste films die ik heb gezien zijn als volgt (geen volgorde)
- Lock, stock and 2 smoking barrels
- Goodfellas
- Shawshank Redemption
- Inglourious basterds
- Cidade de Deus
- 12 angry men
- LotR
- Godfather
- Resevoir dogs

maar de 3 beste blijven The dark knight, Wolf of Wall Street & Fight Club
Och, ochtend, ontbijttafel etc. heb m vervangen door The Stand. Lock stock is ook wel sterk ja.
 
De beste dit, de beste dat. Ik kan weinig met dat soort lijstjes, hooguit een top 10 beste films zonder daarin dan een volgorde aan te brengen. 1 uitzondering, beste club in NL staat buiten kijf :PSV:

Maar goed, als weinig filmkijker zou ik in ieder geval dit in de top tien plaatsen

- once upon a time in the west
- The Stand
- Pi (nee, niet die tijger, maar die gast die aan t einde z'n wiskundeknobbel met een boor verwijderd)
- LotR (gewoon in 1x alle delen)
- Pulp Fiction
- Reservoir Dogs
- Django Unchained

En dan is er nog wat ruimte bijvoorbeeld voor the Godfather, welke ik nog nooit gezien heb.

Ik heb ooit de fout gemaakt om de LOTR voor het eerst te kijken bij een maat van me. Extended versie. Wat een hel. We moesten de volgende ochtend nog even verder kijken, want allejezus wat duurt dat lang. Trauma.
 
Ik heb ooit de fout gemaakt om de LOTR voor het eerst te kijken bij een maat van me. Extended versie. Wat een hel. We moesten de volgende ochtend nog even verder kijken, want allejezus wat duurt dat lang. Trauma.
Ja, als t type film je niet ligt is dat niet fijn nee.
 
Vandaag 'Ferry' gekeken op Netflix. Ik vonnum leuk!
Frank Lammers is sowieso een leuke kerel natuurlijk, want PSV, maar ik vind 'm in de rol van Ferry echt goed passen.

Ik zet hem net uit. Vond het vermakelijk, Lammers scoort met gewoon z'n kop al punten, maar het verhaal wel dunnetjes en erg snel. Ik heb ook wat moeite met het einde, maar omwille van de spoilers laat ik het daarbij.
 
Zit die docu over Boussatta te kijken, sterke persoonlijkheid. Eerst de docu over Depay, vond ik ook leuk om te zien.
 
Ik zet hem net uit. Vond het vermakelijk, Lammers scoort met gewoon z'n kop al punten, maar het verhaal wel dunnetjes en erg snel. Ik heb ook wat moeite met het einde, maar omwille van de spoilers laat ik het daarbij.

Tsja, een prequel hè. Het einde vond ik nog wel gaan. Vond het eerder apart dat Ferry opeens in Amsterdam zit. De film laat verder niet zien hoe 'ie daar terecht is gekomen.

Sommige elementen uit de film duren enorm lang voor m'n gevoel, zoals bijvoorbeeld Ferry en Danielle, terwijl andere dingen weer snel afgeraffeld worden, bv. Rico die aast op de plek van Ferry in de organisatie van Huub Stapel. En die korte scene tussen Ferry en z'n vader.

Vermakelijk, maar er had (veel) meer in gezeten.
 
Fatma, een zesdelige Turkse miniserie. Een aanrader, vind ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik ben aan Dexter begonnen. Ik ben nu bij aflevering 7 van seizoen 1. Ramvol cliché's, maar daardoor juist wel prettig om te kijken. Je kunt ondertussen op het forum lezen en tien minuten later niets gemist hebben van de serie. Lekker man.
Om Dexter te kunnen kijken heb ik een proefabonnementje bij Amazon Prime afgesloten. Ik ga dat overigens op tijd opzeggen. Ik vind het een soort uitgeklede versie van Netflix, met een bijzonder vervelende interface wanneer je kijkt middels de kpn media-box. Er is veel reclame, de ondertiteling is brak en werkt niet altijd en de overall ervaring is eigenlijk gewoon 'meh'.

Maar goed, even Dexter en de Grand Tour bingen en dan gaat 'ie er weer uit.
 
Ik ben aan Dexter begonnen. Ik ben nu bij aflevering 7 van seizoen 1. Ramvol cliché's, maar daardoor juist wel prettig om te kijken. Je kunt ondertussen op het forum lezen en tien minuten later niets gemist hebben van de serie. Lekker man.
Om Dexter te kunnen kijken heb ik een proefabonnementje bij Amazon Prime afgesloten. Ik ga dat overigens op tijd opzeggen. Ik vind het een soort uitgeklede versie van Netflix, met een bijzonder vervelende interface wanneer je kijkt middels de kpn media-box. Er is veel reclame, de ondertiteling is brak en werkt niet altijd en de overall ervaring is eigenlijk gewoon 'meh'.

Maar goed, even Dexter en de Grand Tour bingen en dan gaat 'ie er weer uit.
Prijs van amazon voor het aanbod vind ik wel prima. Mee eens dat de app zelf zwaar onderdoet voor Netflix.
 
Ik ben aan Dexter begonnen. Ik ben nu bij aflevering 7 van seizoen 1. Ramvol cliché's, maar daardoor juist wel prettig om te kijken. Je kunt ondertussen op het forum lezen en tien minuten later niets gemist hebben van de serie. Lekker man.
Om Dexter te kunnen kijken heb ik een proefabonnementje bij Amazon Prime afgesloten. Ik ga dat overigens op tijd opzeggen. Ik vind het een soort uitgeklede versie van Netflix, met een bijzonder vervelende interface wanneer je kijkt middels de kpn media-box. Er is veel reclame, de ondertiteling is brak en werkt niet altijd en de overall ervaring is eigenlijk gewoon 'meh'.

Maar goed, even Dexter en de Grand Tour bingen en dan gaat 'ie er weer uit.
Dexter is echt een meesterlijke serie. Ben altijd jaloers op mensen die zulke series nog niet gezien hebben. Ik lijk er wel een beetje klaar mee te zijn met die nieuwe series. Ik word niet zo makkelijk meer een serie in gezogen waardoor ik vooral een hoop 'geacteer' zie en de camera's eromheen bijna kan visualiseren. Het beste voorbeeld hiervan vind ik nog wel Casa de Papel. Eerste seizoen was nog wel oke, maar daarna was het een hoop van hetzelfde en de ene dialoog op anabolen na de andere. Het is dat mijn dochter veel gebruik maakt van Netflix, anders had ik abo allang beëindigd. Het komt regelmatiger voor dat ik een avondje aan het scrollen ben door de titels dan dat ik daadwerkelijk iets kijk. En mijn geduld met series eindigt momenteel bij mij na 1 aflevering.

Dus als iemand mij weer een avondje scrollen willen besparen sta ik heel open voor suggesties. Mijn smaak: Sopranos, Dexter, Breaking Bad, Better call Saul, Fargo, Pablo Escobar: el patron del mal (Narcos vind ik 3x niks), Peaky Blinders, Boardwalk Empire, Lost (afgezien van het einde), Ozark, The Sinner, The Queen's Gambit, Game of Thrones, Curb your Enthusiasm, Seinfeld...

Ben ook wel in voor een goede miniserie. Heb goede ervaringen met: When they see us, Unabomber, The people vs OJ, Who killed Malcolm X.

Titels die vrienden goed vinden, maar ik ondanks meerder pogingen afgehaakt ben: the Wire, Walking Dead, Stranger things, Black Mirror, Narcos, La casa de papel, Top Boy, Homeland, Mr Robot etc

Nou kom maar op met jullie suggesties.
 
Dexter is echt een meesterlijke serie. Ben altijd jaloers op mensen die zulke series nog niet gezien hebben. Ik lijk er wel een beetje klaar mee te zijn met die nieuwe series. Ik word niet zo makkelijk meer een serie in gezogen waardoor ik vooral een hoop 'geacteer' zie en de camera's eromheen bijna kan visualiseren. Het beste voorbeeld hiervan vind ik nog wel Casa de Papel. Eerste seizoen was nog wel oke, maar daarna was het een hoop van hetzelfde en de ene dialoog op anabolen na de andere. Het is dat mijn dochter veel gebruik maakt van Netflix, anders had ik abo allang beëindigd. Het komt regelmatiger voor dat ik een avondje aan het scrollen ben door de titels dan dat ik daadwerkelijk iets kijk. En mijn geduld met series eindigt momenteel bij mij na 1 aflevering.

Dus als iemand mij weer een avondje scrollen willen besparen sta ik heel open voor suggesties. Mijn smaak: Sopranos, Dexter, Breaking Bad, Better call Saul, Fargo, Pablo Escobar: el patron del mal (Narcos vind ik 3x niks), Peaky Blinders, Boardwalk Empire, Lost (afgezien van het einde), Ozark, The Sinner, The Queen's Gambit, Game of Thrones, Curb your Enthusiasm, Seinfeld...

Ben ook wel in voor een goede miniserie. Heb goede ervaringen met: When they see us, Unabomber, The people vs OJ, Who killed Malcolm X.

Titels die vrienden goed vinden, maar ik ondanks meerder pogingen afgehaakt ben: the Wire, Walking Dead, Stranger things, Black Mirror, Narcos, La casa de papel, Top Boy, Homeland, Mr Robot etc

Nou kom maar op met jullie suggesties.
Een schande dat hij er niet tussen staat dus heb je hem niet gezien:

Prison Break.
 
Dexter is echt een meesterlijke serie. Ben altijd jaloers op mensen die zulke series nog niet gezien hebben. Ik lijk er wel een beetje klaar mee te zijn met die nieuwe series. Ik word niet zo makkelijk meer een serie in gezogen waardoor ik vooral een hoop 'geacteer' zie en de camera's eromheen bijna kan visualiseren. Het beste voorbeeld hiervan vind ik nog wel Casa de Papel. Eerste seizoen was nog wel oke, maar daarna was het een hoop van hetzelfde en de ene dialoog op anabolen na de andere. Het is dat mijn dochter veel gebruik maakt van Netflix, anders had ik abo allang beëindigd. Het komt regelmatiger voor dat ik een avondje aan het scrollen ben door de titels dan dat ik daadwerkelijk iets kijk. En mijn geduld met series eindigt momenteel bij mij na 1 aflevering.

Dus als iemand mij weer een avondje scrollen willen besparen sta ik heel open voor suggesties. Mijn smaak: Sopranos, Dexter, Breaking Bad, Better call Saul, Fargo, Pablo Escobar: el patron del mal (Narcos vind ik 3x niks), Peaky Blinders, Boardwalk Empire, Lost (afgezien van het einde), Ozark, The Sinner, The Queen's Gambit, Game of Thrones, Curb your Enthusiasm, Seinfeld...

Ben ook wel in voor een goede miniserie. Heb goede ervaringen met: When they see us, Unabomber, The people vs OJ, Who killed Malcolm X.

Titels die vrienden goed vinden, maar ik ondanks meerder pogingen afgehaakt ben: the Wire, Walking Dead, Stranger things, Black Mirror, Narcos, La casa de papel, Top Boy, Homeland, Mr Robot etc

Nou kom maar op met jullie suggesties.
Ha, ik ben erg laat aan startrek begonnen. TNG, DS9, nu voyager. Is best vermakelijk. De OG met Kirk kan ik echter echt niet hebben. Niet zo spectakulair maar je bent niet snel uitgekeken (qua episodes en seasons).
 
Een schande dat hij er niet tussen staat dus heb je hem niet gezien:

Prison Break.
Mijn broer had jaren geleden toen we met de familie naar Marokko op vakantie gingen een dvd-box gehuurd bij de bieb van het eerste seizoen. We vonden het allebei geen ene moer aan. Maar dat kan ook te maken hebben met de setting en het in gezelschap kijken. Mijn vrouw vind hem ook goed. Dus wil ik nog wel een poging doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan