Films & TV

Dexter is echt een meesterlijke serie. Ben altijd jaloers op mensen die zulke series nog niet gezien hebben. Ik lijk er wel een beetje klaar mee te zijn met die nieuwe series. Ik word niet zo makkelijk meer een serie in gezogen waardoor ik vooral een hoop 'geacteer' zie en de camera's eromheen bijna kan visualiseren. Het beste voorbeeld hiervan vind ik nog wel Casa de Papel. Eerste seizoen was nog wel oke, maar daarna was het een hoop van hetzelfde en de ene dialoog op anabolen na de andere. Het is dat mijn dochter veel gebruik maakt van Netflix, anders had ik abo allang beëindigd. Het komt regelmatiger voor dat ik een avondje aan het scrollen ben door de titels dan dat ik daadwerkelijk iets kijk. En mijn geduld met series eindigt momenteel bij mij na 1 aflevering.

Dus als iemand mij weer een avondje scrollen willen besparen sta ik heel open voor suggesties. Mijn smaak: Sopranos, Dexter, Breaking Bad, Better call Saul, Fargo, Pablo Escobar: el patron del mal (Narcos vind ik 3x niks), Peaky Blinders, Boardwalk Empire, Lost (afgezien van het einde), Ozark, The Sinner, The Queen's Gambit, Game of Thrones, Curb your Enthusiasm, Seinfeld...

Ben ook wel in voor een goede miniserie. Heb goede ervaringen met: When they see us, Unabomber, The people vs OJ, Who killed Malcolm X.

Titels die vrienden goed vinden, maar ik ondanks meerder pogingen afgehaakt ben: the Wire, Walking Dead, Stranger things, Black Mirror, Narcos, La casa de papel, Top Boy, Homeland, Mr Robot etc

Nou kom maar op met jullie suggesties.

Hier mijn suggesties in aanvulling op...: Homeland, The Bridge (Zweeds-Deense editie), Borgen, The Americans, Luther, The Fall, The Serpent, House of Cards, The Punisher, Sex Education, Bloodline. Allemaal top!
 
Dexter zijn ze met een nieuw seizoen begonnen te maken, met Lithgow. Op de laatste aflevering na was dat inderdaad een goede serie.

Serie aanraders: Snowfall (over het begin van de crack), Godfather of Harlem (prequel van American Gangster) en OZ (oudje over een gevangenis, eerste afleveringen waren dacht ik wel even worstelen, maar als je er in zit...)
Had ik meegekregen ja. Het laatste seizoen liet ook veel ruimte voor een nieuw seizoen. Einde was zo onbevredigend.

Snowfall net even trailer gekeken en greep me niet meteen aan. Maar ik zal vroeg of laat iets moeten kijken, dus ik voeg hem toe aan mijn lijst. En American Gangster wel gezien, wist niet dat Godfather of Harlem een prequel was. Vond American Gangster volgens mij wel oke, dus komt ook op mijn lijst. Dank!

OZ keek ik vroeger ook altijd. Als het goed is speelt één acteur ook in Lost. Vond ik in die tijd echt goed. In mijn geheugen waren OZ en Sopranos de eerste twee series die een tijdperk inluidden waarin series films op alle fronten gingen inhalen.
 
Hier mijn suggesties in aanvulling op...: Homeland, The Bridge (Zweeds-Deense editie), Borgen, The Americans, Luther, The Fall, The Serpent, House of Cards, The Punisher, Sex Education, Bloodline. Allemaal top!
Homeland vond ik heel sterk beginnen, totdat
die rooie dood ging. Hij was voor mij de hoofdrolspeler.
De twee seizoen erna tot ik geloof 4 gekeken (die ene waarbij Carry een mental break down kreeg, maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee. Maar zit al langer in mijn hoofd om hem toch weer op te gaan pakken.

House of cards was het eerste seizoen fenomenaal. Tweede seizoen ook heel goed, maar werd al minder. Het derde seizoen had ik heel veel moeite om hem uit te krijgen. Vierde seizoen door hele gedoe met Kevin Spacey en het feit dat hij niet meer in de serie zou zitten (hij was 90% de serie), heb ik het vierde seizoen maar laten schieten. Vond jij het vierde seizoen ook nog vermakelijk?

Borgen ook gekeken vanwege alle media hype. Ik vond het op zich wel oke, maar na twee seizoen was ik er ook wel klaar mee. Het derde seizoen heb ik niet gekeken.

Luther geprobeerd nav tip van broer, maar na 2 afleveringen afgehaakt.

The serpent staat op mijn lijst (ook recent door iemand getipt). The punisher, bloodline en the americans niet gezien, duik ik in. Sex education trok mij niet zo ;P Probleem is dat ik om wat voor reden dan ook geen geduld heb met series. Wil ik een serie de kans geven moet die echt uit de A-categorie komen (niveautje Dexter, Sopranos etc) ben ik bang
 
Homeland vond ik heel sterk beginnen, totdat
die rooie dood ging. Hij was voor mij de hoofdrolspeler.
De twee seizoen erna tot ik geloof 4 gekeken (die ene waarbij Carry een mental break down kreeg, maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee. Maar zit al langer in mijn hoofd om hem toch weer op te gaan pakken.

House of cards was het eerste seizoen fenomenaal. Tweede seizoen ook heel goed, maar werd al minder. Het derde seizoen had ik heel veel moeite om hem uit te krijgen. Vierde seizoen door hele gedoe met Kevin Spacey en het feit dat hij niet meer in de serie zou zitten (hij was 90% de serie), heb ik het vierde seizoen maar laten schieten. Vond jij het vierde seizoen ook nog vermakelijk?

Borgen ook gekeken vanwege alle media hype. Ik vond het op zich wel oke, maar na twee seizoen was ik er ook wel klaar mee. Het derde seizoen heb ik niet gekeken.

Luther geprobeerd nav tip van broer, maar na 2 afleveringen afgehaakt.

The serpent staat op mijn lijst (ook recent door iemand getipt). The punisher, bloodline en the americans niet gezien, duik ik in. Sex education trok mij niet zo ;P Probleem is dat ik om wat voor reden dan ook geen geduld heb met series. Wil ik een serie de kans geven moet die echt uit de A-categorie komen (niveautje Dexter, Sopranos etc) ben ik bang
Sommige series moet je ook alleen maar een aantal seizoenen kijken. Homeland vond ik het eerste seizoen goed, daarna slecht. Prison break heb ik niet meer gekeken toen ze ontsnapt waren. Het seizoen erna weet je dat ze gaan zoeken naar een plot.

ik was nog vergeten Banshee! te melden. Een lekkere serie om weg te kijken.
 
Sommige series moet je ook alleen maar een aantal seizoenen kijken. Homeland vond ik het eerste seizoen goed, daarna slecht. Prison break heb ik niet meer gekeken toen ze ontsnapt waren. Het seizoen erna weet je dat ze gaan zoeken naar een plot.

ik was nog vergeten Banshee! te melden. Een lekkere serie om weg te kijken.
Die tip kreeg ik ook hele tijd geleden in de broersapp, alleen niet op Netflix te zien dacht ik. Misschien moet ik even tijdelijk een andere abo nemen om wat andere series te zien. Zo had ik nog Handmaid's tale op mijn lijst die niet op netflix te zien is.

Trouwens in de categorie miniseries is de Tiger King wel echt een must om te zien.
 
Homeland vond ik heel sterk beginnen, totdat
die rooie dood ging. Hij was voor mij de hoofdrolspeler.
De twee seizoen erna tot ik geloof 4 gekeken (die ene waarbij Carry een mental break down kreeg, maar op een gegeven moment was ik er wel een beetje klaar mee. Maar zit al langer in mijn hoofd om hem toch weer op te gaan pakken.

House of cards was het eerste seizoen fenomenaal. Tweede seizoen ook heel goed, maar werd al minder. Het derde seizoen had ik heel veel moeite om hem uit te krijgen. Vierde seizoen door hele gedoe met Kevin Spacey en het feit dat hij niet meer in de serie zou zitten (hij was 90% de serie), heb ik het vierde seizoen maar laten schieten. Vond jij het vierde seizoen ook nog vermakelijk?

Borgen ook gekeken vanwege alle media hype. Ik vond het op zich wel oke, maar na twee seizoen was ik er ook wel klaar mee. Het derde seizoen heb ik niet gekeken.

Luther geprobeerd nav tip van broer, maar na 2 afleveringen afgehaakt.

The serpent staat op mijn lijst (ook recent door iemand getipt). The punisher, bloodline en the americans niet gezien, duik ik in. Sex education trok mij niet zo ;P Probleem is dat ik om wat voor reden dan ook geen geduld heb met series. Wil ik een serie de kans geven moet die echt uit de A-categorie komen (niveautje Dexter, Sopranos etc) ben ik bang

Dan wordt de spoeling wel dun en zul je over kunnen gaan stappen naar films. Ik ben bij HoC ook afgehaakt nadat Kevin Spacey eruit werd geschreven. Briljante acteur!
 
Oude ninja, wel je bril opzetten, ik had Fargo erbij staan :geek:

Daar heb je wel een punt over Prison Break en dat geldt eigenlijk wel voor alle series die je pas gaat kijken vanaf het moment dat ze klaar zijn of pas na zoveel seizoenen. Ik was er bij Sopranos al vanaf het tweede seizoen bij en enerzijds was het heel vervelend om na elke seizoen zo lang te moeten uitkijken naar het volgende seizoen, maar het bleef tot de laatste aflevering hemeltergend spannend.
Ik moet inderdaad een bril... Mea vulva.:zien: :drool:
 
The witcher
The hauntings (Hill house & Bligh Manor)
Vikings is ook best vermakelijk
 
Ooh Kevin Spacey gaat eruit? :(
Hij is door de woke meute weggejaagd uit Hollywood. Ik geloof best dat hij gedaan heeft wat er beweerd wordt hoor, maar ik kan niet zo goed tegen zo'n guilty-until-proven-innocent-meute a la Salem, en bovendien is dat hele Hollywood natuurlijk superschijnheilig in deze, want het hangt van dit soort perversie aan elkaar daar. Degenen die 20 jaar na dato ineens #MeToo met dat soort verhalen naar buiten komen, zwegen toen om een stapje omhoog binnen Hollywood te kunnen bewerkstelligen, en nu zijn ze ineens beschadigd. Maar Spacey was HoC; toen hij eruit geknikkerd werd heb ik de serie ook direct vaarwel gezegd. Geen HoC zonder Spacey.
 
Hij is door de woke meute weggejaagd uit Hollywood. Ik geloof best dat hij gedaan heeft wat er beweerd wordt hoor, maar ik kan niet zo goed tegen zo'n guilty-until-proven-innocent-meute a la Salem, en bovendien is dat hele Hollywood natuurlijk superschijnheilig in deze, want het hangt van dit soort perversie aan elkaar daar. Degenen die 20 jaar na dato ineens #MeToo met dat soort verhalen naar buiten komen, zwegen toen om een stapje omhoog binnen Hollywood te kunnen bewerkstelligen, en nu zijn ze ineens beschadigd. Maar Spacey was HoC; toen hij eruit geknikkerd werd heb ik de serie ook direct vaarwel gezegd. Geen HoC zonder Spacey.
Gedeeltelijk mee eens. Zijn carriere was voorbij voordat er een spat van bewijs was. Dat is erg gevaarlijk.

Maar Spacey was volgens mij wel iets anders dan een "Woke" meute die besloten dat er toen geaccepteerde daden uit het verleden met terugwerkende kracht fout zijn en gestraft moeten worden. Het was ook niet zomaar druk zetten om je carriere vooruit te brengen (wat sowieso ook al erg slecht is, ook al gebeurd het veel) maar het ging bij hem echt om (beschuldigingen van) verkrachting van minderjarige (14/15/16?) jongens.
 
Afgelopen tijd met Game of Thrones begonnen. Volgens mij behoorde ik, samen met de misses, tot de laatste 5 mensen die deze serie nog niet hadden gezien. Zijn al een eindje op weg, maar het is een geweldige serie moet ik zeggen. Ben benieuwd naar het laatste seizoen, dat massaal vergruisd werd.
 
Afgelopen tijd met Game of Thrones begonnen. Volgens mij behoorde ik, samen met de misses, tot de laatste 5 mensen die deze serie nog niet hadden gezien. Zijn al een eindje op weg, maar het is een geweldige serie moet ik zeggen. Ben benieuwd naar het laatste seizoen, dat massaal vergruisd werd.
Hier een van de anderen, ik blijf bij de boeken en wacht op Martin. Ben bang dat na de serie te zien mijn eigen invulling/beleving minder word.
 
Hier een van de anderen, ik blijf bij de boeken en wacht op Martin. Ben bang dat na de serie te zien mijn eigen invulling/beleving minder word.
Da's altijd. Heb ik ook bij de Millenium-trilogie. Je "ziet" toch altijd de acteurs voor je als je het boek leest.
Maar Game of thrones is goed gedaan hoor. Prima cast, spannend, en niet te beroerd om regelmatig een belangrijke speler te laten sneuvelen. Blijft het wel onvoorspelbaar.
 
Terug
Bovenaan Onderaan